Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Te milyennek látod azt az Istent, Akit a Thesszalonikai második levél 3. fejezete bemutat?
A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli Gáspár fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2%20Tesszalonika%203&version=KAR
Új protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2%20Thesszalonika%203&version=NT-HU
A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak
1. Isten vannak eszközei, amelyek által megvéd a szélsőségektől. A thesszalonikai hívők hajlottak a szélsőségekre Jézus eljövetelével kapcsolatosan és hajlamosak voltak arra, hogy engedjenek a hamis nézeteknek ezen a területen. Az apostol azt javasolja, hogy az Úr ügyéért való szolgálatban keressék a védelmet. Amíg ők az Úr művében szorgoskodnak, Isten védelmet nyújt neki a hamis tanítások és ámítások ellen. Ezt ígéri Pál: „De hűséges az Úr, aki megerősít titeket, és megőriz a gonosztól.”
2. Isten helyreteszi a szívünket. Pál ezért imádkozik, mert ekkor vagyunk biztonságban. Így hangzik az imája: „Az Úr pedig irányítsa szíveteket az Isten szeretetére és a Krisztus állhatatosságára.”
3. Isten áldása a munka. Ebben az időben a pogányok lebecsülték a munka értékét. Azt mondták, hogy a szabad embernek szégyen dolgozni, a munka a rabszolgák feladata. De nemcsak ezért hagytak fel sokan a munkával, hanem azért is, mert olyan közelinek látták Jézus eljövetelét, hogy értelmetlennek tartották a munkát. Ehelyett inkább rendetlenkedtek.
4. Isten nem szeretné, ha másoknak terhére lennénk. A munka kerülése nemcsak rendetlenkedést és haszontalan elfoglaltságot vont maga után, hanem azzal is járt, hogy a tétlenkedőket másoknak kellett ellátni, terhére lettek másoknak. Pál azt javasolta, hogy csendben munkálkodjanak és a maguk kenyerét egyék.
5. Isten erőt ad a jó cselekvéséhez. Nemcsak a munkába lehet belefáradni, hanem a jó cselekvésébe is. Pál arra bátorít, hogy a magunkról való gondoskodás mellett, legyen időnk és energiánk a másokért való jó cselekedetekre.
6. Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:
a. aki azt akarja, hogy az Igéje terjedjen
b. aki megőriz az elvetemült gonosz emberektől
c. aki hűséges, megerősít és megőriz a gonosztól
d. akinek nem tetszik a tétlenség
e. aki nem akarja, hogy megterheljünk másokat
f. aki nem akarja, hogy egymás ellenségei legyünk, hanem egymás bátorítói a jóra
g. aki a békesség Istene és minden körülmények között békességet tud adni
Ima éretted: Istenem, kérlek tedd helyre az olvasó szívét is, hogy a Te szereteted és Krisztus állhatatossága helyet találjon benne, Jézus nevében, Ámen
Olvasmány – E.G. White JÉZUSHOZ VEZETŐ ÚT 3. fejezet
3. fejezet – BŰNBÁNAT (4. rész)
Jézus mondotta: "Ha felemeltetem e földről, mindeneket magamhoz vonszok"(Jn 12:32). A bűnösnek Krisztust mint Megváltót kell megismernie, aki a világ bűneiért életét áldozta fel. Ha Isten Bárányát a Golgota keresztjén szemléljük, kibontakozik előttünk a megváltás titka, és Isten szeretete bűnbánatra vezet bennünket. Krisztus, szenvedése és halála által hozzánk, bűnösökhöz való felfoghatatlan szeretetéről tett bizonyságot; s miközben a bűnös szemléli ezt a szeretetet, szíve meglágyul, elméje fogékonnyá lesz, s lelkét töredelemre készteti.
Igaz, hogy az emberek néha szégyenlik bűnös útjaikat, s hogy néhány gonosz szokást elhagynak, még mielőtt tudatában lennének annak, hogy Krisztus, szeretetével vonzza őket. Ha azonban bármikor javulni igyekszenek, komolyan vágyakozva becsületes életre, akkor erre egyedül Krisztus ereje készteti őket. Oly befolyás, melynek még nincsenek tudatában, munkálkodik szívükön, lelkiismeretük felébred, és külső életmódjuk átalakul. S midőn Krisztus vonzza őket, hogy keresztjére tekintsenek, hogy szemléljék Őt, akit bűneik juttattak a keresztfára, akkor követni kezdik lelkiismeretük intő szavát. Nyilvánvalóvá lesz előttük életük bűnös volta és szívük makacssága. Krisztus igazsága megvilágosítja értelmüket, és így kiáltanak fel: "Vajon mi is a bűn, hogy zsákmánya megváltásáért ily nagy áldozatot kíván? Vajon mindezen szeretetre, szenvedésre és megaláztatásra szükség volt-e, hogy el ne vesszünk, hanem örök életet nyerjünk?"
A bűnös ellenállhat ennek a szeretetnek, vonakodhat Krisztushoz közelebb jutni; de ha nem ellenkezik, Jézus végül magához vonja. Ha a bűnös megismeri Isten üdvtervét, akkor a kereszt tövéhez borul, és komolyan megbánja bűneit, melyek Isten hűséges Fiának szenvedéseit okozták.
Ugyanazon isteni erő, mely a természetet uralja, hat az emberi szívekre is, kimondhatatlan vágyat ébreszt bennük olyasvalami után, amijük nincs. E világ kincsei nem elégíthetik ki vágyait. Isten Lelke munkálkodik bennük, hogy oly javak után törekedjenek, melyek egyedül nyújthatnak a léleknek békét és nyugalmat; ezek: a Krisztussal való közösség, az életszentség öröme. Az Üdvözítő, látható és láthatatlan befolyásával folytonosan munkálja az emberi lelket, hogy azt a bűnnek ki nem elégítő örömeitől elvonja és a végtelen öröm forrásához juttassa, amelyet Benne elnyerhetnek. Az isteni üzenet mindazokhoz szól, akik hiába igyekszenek e világ "repedezett" kútjaiból vizet meríteni: "És aki szomjúhozik, jöjjön el; és aki akarja, vegye az élet vizét ingyen" (Jel 22:17).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése