2019. február 4., hétfő

Higgyetek az Ő prófétáinak - február 4 - HÉTFŐ - 3 Mózes 25


Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White könyvéhez

Olvasmány – Az apostolok története 7. fejezet 1302. nap

A végtelen Bölcsesség látta, hogy az isteni harag ezen rendkívüli megnyilatkozására szükség van, hogy a fiatal gyülekezetet megóvja az erkölcsi hanyatlástól. Tagjainak száma gyorsan növekedett; a gyülekezetet veszély fenyegetné, ha az erős szaporodás mellett olyan férfiak és nők jutnának be, akik azon ürügy alatt, hogy Istent szolgálják, a Mammont imádnák. Ez az ítélet bebizonyította, hogy emberek nem csalhatják meg az Istent, aki látja a szívben rejtőző bűnt és gondja van rá, hogy meg ne csúfolják. Figyelmeztetés volt ez a gyülekezet számára, hogy kerüljön minden látszatot és képmutatást. Óvakodjék attól, hogy meglopja Istent.

Nemcsak az első gyülekezetnek, hanem minden eljövendő nemzedéknek szolgáljon intelmül Isten haragjának ez a példája a kapzsiság, a csalás és a képmutatás ellen. Anániás és Safira lelkében először a kapzsiság ébredt fel; vágy arra, hogy visszatartsanak valamit abból, amit Istennek ígértek. Ez vezette őket csalásra és képmutatásra.

Isten az evangélium hirdetését gyermekeinek munkájától és adományaitól tette függővé. A tized és az önkéntes adományok képezik Isten művének jövedelmét. Az emberekre bízott anyagiak és javak meghatározott részét igényli Isten: a tizedet. Azonban mindenkinek szabad elhatározására bízza: akar-e többet adni a tizednél vagy sem? De ha a Szentlélek késztetésére valaki fogadalmat tesz, hogy bizonyos összeget adjon, akkor a fogadalmat tevő nem tarthat többet igényt az odaszentelt részre. Még emberekkel szemben tett ilyen ígéretek is kötelezőnek tekintendők, mennyivel inkább kötelezőek akkor az Istennek tett ígéretek! Avagy a lelkiismeret ítélőszéke előtt tett ígéretek kevésbé kötelezőek, mint az emberek között eszközölt írásbeli egyezmények?

Ha az emberi szívet isteni fény rendkívüli világossága és ereje hatja át, akkor az öröklött önzés elveszti hatalmát és helyét az a vágy tölti be, hogy az Úr ügyéért áldozatot hozzon. Ne higgye azonban senki sem, hogy ígéretét Sátán akadékoskodása nélkül válthatja valóra. Sátán nem szívesen látja, ha a földön a Megváltó birodalmát építik. Azt tárja a lelkek elé, hogy az ígéret túlzott volt és akadályozni fogja birtokszerzési vágyukat, avagy családjuk igényeinek kielégítését.

Isten az embereket javakkal áldja meg, hogy módjuk legyen művének előbbre viteléhez hozzájárulni. Küld napsugarat és esőt; fejleszti a növényeket; ád egészséget és képességet anyagiak szerzésére. Minden áldásunkat jóságos keze osztogatja. Viszonzásul azt kívánja, hogy férfiak és nők úgy bizonyítsák be hálájukat, hogy annak egy részét tized és adományok, azaz hála-, áldozati és bűnbánati adakozások alakjában térítsék vissza. Ha az Isten által meghatározott ezen terv szerint - minden jövedelem tizede, önkéntes vagy áldozati adományok - kincstárába befolynának, akkor fölöslegek mutatkoznának az Úr művének előmozdítására.

Az emberek szívét azonban az önzés megkeményíti; hasonlóan Anániás és Safirához, kísértésbe jönnek és a pénz egy részét visszatartják; de úgy állítják be a dolgot, mintha Isten követelményeinek eleget tettek volna. Sokan élvezeti célokra pazarolják pénzüket. Mialatt vágyaikat elégítgetik ki és gyönyöreiknek hódolnak, Istennek csak néha és nem szívesen hoznak szegényes áldozatot. Elfelejtik, hogy Isten egy napon pontos számadást kér majd tőlük javaik hovafordításáról és azt az alamizsnát, melyet kincstárába juttatnak, éppúgy nem fogadja el, mint annak idején Anániás és Safira adományát.

Mai Bibliai szakasz: 3 Mózes 25

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:

Új protestáns fordítás:

Istennek volt egy pénzügyi terve, hogy emlékeztesse népét: Ő az Istenük, aki gondot visel róluk. A szombatévben, minden hetedik esztendőben, a föld pihent, semmit sem vetettek vagy ültettek bele, nem volt aratás. Ha valami magától termett benne, azt bárki használhatta, gazdag vagy szegény, még az idegenek is.
Ha valakinek tartozása volt és el kellett adni magát annak, akinek tartozott, a családtagjai vagy barátai kiválthatták (még nem izraelita tulajdonostól is), de a hetedik szombatév után vette kezdetét az ötvenedik, jubileumi esztendő, a kürtzengés esztendeje, amikor minden rabszolgát szabadon kellett engedni. Nem volt vetés és aratás, és a kölcsönnel megterhelt, vagy tartozás miatt gazdát cserélt földek visszakerültek eredeti tulajdonosuk birtokába.
Egyetlen pénzügyi rendszer sem fogható ahhoz a rendszerhez, amit Isten adott Izraelnek. A gazdaság működésének alapja elsődlegesen a földterület, a javak és a termelés volt, nem pedig a pénz. Isten nyomatékosan megtiltotta, hogy a szegényeknek kamatot számoljanak fel. A rabszolgákkal úgy bántak, mint alkalmazottakkal, nem mint rabszolgákkal. A földek adás-vételénél évi 2%-os értékcsökkenést számoltak a jubileumi év miatt, ugyanakkor a megtermelt áruk értéke növekedett. A népesség növekedése erősítette a gazdaságot, és Isten rendszere megóvott az elszegényedéstől és a túlzott meggazdagodástól. A föld, az emberek és az állatok is élvezték a szombatév áldásait. Isten terve mindig a legjobb.
Isten ma is elvárja, hogy kedvességet és együttérzést tanúsítsunk a szegények iránt, és segítsük őket a szükség idején.

Dean Davis
    
183. heti olvasmány AZ APOSTOLOK TÖRTÉNETE  7-8. fejezeteihez (február 3-9.).

A korai egyház történetét olyan egyszerű és inspiráló témák szövik keresztül, amelyek a ma embere számára szólnak. Az új követői tanulmányozták Jézus szerető áldozatot jelentő életét, és ezáltal megtanultak szeretni, kedvesnek és nagylelkűnek lenni, megosztani az ételüket, otthonaikat és pénzüket azokkal, akiknek szükségük van rá. Szerettek, mert Ő előbb szerette őket (1János 4:19).

Minél inkább megtapasztaljuk Isten irántunk való szeretetét, annál inkább szeretjük egymást, észrevesszük a szükségleteket magunk körül, és továbbadjuk Isten szeretetét nemeslelkű jócselekedetek által. Ez a nemeslelkű szeretet az Istennel való kapcsolatunkból áramlik a szívünkbe. Minél többet tapasztalunk az Ő szeretetéből, annál jobban bízhatunk benne és szerethetünk másokat, illetve lehetünk velük nagylelkűek, hiszen tudjuk, hogy Ő szeretetteljesen gondoskodik a mi szükségleteinkről is. 

Anániás és Szafira sajnálatos módon nem tudott bízni abban, hogy Isten nagylelkűen gondoskodik róluk, ha ők is nagylelkűen gondoskodnak másokról, és ennek tragikus következményei lettek.

Ezzel szemben Péter és János teljes mértékben bízott Istenben és engedelmeskedtek neki. Azzal töltötték az idejüket, hogy gyógyítottak, prédikáltak, bőkezűen szórták maguk körül Isten szeretetét, annak ellenére, hogy komoly fenyegetéseket kaptak és ellenállásba ütköztek. Még a börtönben is tovább imádkoztak, bíztak Istenben, és dicsőítették Őt. Ő pedig megjutalmazta a szeretetüket, bizalmukat, engedelmességüket, és angyalt küldött, hogy kiszabadítsa őket.

Az Isten szerető védelmével kapcsolatos tapasztalatuk pedig megerősítette a hitüket Ő benne, és engedelmesen visszatértek a szolgálatukhoz. Még bizonyosabbak lettek az Ő szeretetében, és Isten felhatalmazásában, ezt a szeretetet megosszák másokkal.

Karen Holford
Családi Szolgálatok Osztályának vezetője
Transz-Európai Divízió
Fordította: Gősi Csaba

1 megjegyzés: