2023. szeptember 1., péntek

Higgyetek az Ő prófétáinak - szeptember 1 - PÉNTEK - Zsoltárok 118

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Zsoltárok 118 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+118&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+118&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.   Isten jó, örökké tart szeretete. Ez a zsoltár azzal kezdődik, hogy négyszer ismétli meg a kijelentést, hogy jó az Úr, örökké tart szeretete. A négyes szám a zsidó gondolkodásban az egyetemességet jelenti, olyan dolgot, aminek az egész világra hatása van. Isten szeretete nem korlátozódik csupán a zsidókra, hanem az egész világra, minden emberre kiterjed, mert „úgy szerette Isten a világot, hogy…”

2.   A tökéletes Messiás. Ez a zsoltár hét messiási ékkövet tartalmaz, a hetes szám pedig a tökéletesség száma a Bibliában:

a.   A város és a templom megnyitott kapui

b.   A megvetett kő szegletkővé lett

c.    A nap, amelyet az Úr rendelt

d.   Áldott, aki jön az Úr nevében

e.   Nemzeti megtérés, nagy megvilágosodás

f.     Az ünnepi áldozat

g.   A végső magasztalás 

3.   Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.   aki segítségül lehet hívni a nyomorúságban

b.   aki velünk van és megsegít

c.    akiben jobb bízni, mint bármely emberi segítségben

d.   akinél nem számít a létszámfölény – győzni fog

e.   aki az ember ereje és éneke

f.     akinél biztos a végső győzelem

g.   aki megfedd, de nem ad fel

h.   akinek kapuja, az igazság kapuja

i.     akit most megvetnek, de később értékelni fognak

j.     aki megáldja azokat, akik az Ő nevében járnak

Olvasmány – E.G. White A NAGY KÜZDELEM 25. fejezet

25. fejezet – ISTEN VÁLTOZHATATLAN TÖRVÉNYE (6. rész)

A fenevadnak - és a fenevad képének is - különös jellemvonása, hogy Isten parancsolatait megszegi. Dániel ezt mondja a kis szarvról, azaz a pápaságról: "Véli, hogy megváltoztatja az időket és törvényt" (Dán 7:25). Pál pedig ugyanezt a hatalmat "a bűn emberének nevezi, aki Isten fölé emeli magát. Egyik prófécia kiegészíti a másikat. A pápaság csak Isten törvényének megváltoztatásával tudta Isten föl emelni magát. Mindazok, akik az így megváltoztatott törvénynek tudatosan engedelmeskednek, mindenek fölött tisztelik azt a hatalmat, amely a törvényt megváltoztatta. Aki a pápai törvényeknek engedelmeskedik, az a pápa iránti hűség jelét veszi magára az Isten iránti hűségjel helyett.

A pápaság megkísérelte Isten törvényét megváltoztatni. A második parancsolatot, amely tiltja a képek imádását, törölte a törvényből, a negyedik parancsolaton pedig úgy változtatott, hogy a hetedik nap helyett az elsőt tette hivatalos nyugalomnappá. A második parancsolat kihagyását a katolikusok azzal indokolják, hogy arra nincs szükség, mert benne van az elsőben. Azt állítják, hogy ők a törvényt pontosan úgy tolmácsolják, ahogy azt Isten szándéka szerint érteni kell. De a próféta által megjövendölt változtatás nem ez. Szándékos, tudatos változtatásról van szó: "Véli, hogy megváltoztatja az időket és törvényt. " A prófécia pontos teljesítése a negyedik parancsolat megváltoztatása. Az a tekintély, amely erre a változtatásra jogot formál: az egyház. A pápai hatalom tehát nyíltan Isten fölé emeli magát.

Isten imádóinak különleges ismertetőjele, hogy tiszteletben tartják a negyedik parancsolatot - mivel ez a parancsolat Isten teremtői hatalmának a jele. E parancsolat tanúsítja, hogy Istennek joga van az embertől tiszteletet és hódolatot igényelni. A fenevad imádóit arról lehet felismerni, hogy le akarják rombolni a teremtés emlékünnepét, és fel akarják magasztalni a Róma által alapított ünnepet. A pápaság első ízben a vasárnap érdekében juttatta érvényre kihívó követeléseit. Először azért vette igénybe az állam hatalmát, hogy kikényszerítse a vasárnapnak "az Úr napja"-ként való megtartását. A Biblia alapján a hetedik nap, nem pedig az első az Úr napja. Krisztus mondja: "Az embernek Fia a szombatnak is ura. " A negyedik parancsolat így hangzik: "A hetedik nap az Úrnak... szombatja. " Ésaiás próféta által az Úr "szent napom"-nak nevezi a szombatot (Mk 2:28; Ésa 58:13).

Azt az oly sokszor hangoztatott állítást, hogy Krisztus megváltoztatta a szombatot, maga Krisztus cáfolta meg. Hegyi beszédében ezt mondta: "Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább hogy betöltsem. Mert bizony mondom néktek, míg az ég és föld elmúlik, a törvényből egy jóta vagy egyetlen pontocska el nem múlik, amíg minden be nem teljesedik. Valaki azért csak egyet is megront e legkisebb parancsolatok közül és úgy tanítja az embereket, a mennyeknek országában, a legkisebb lészen; valaki pedig cselekszi és úgy tanít, az a mennyeknek országában nagy lészen" (Mt 5:17-19).

A protestánsok általában elismerik azt a tényt, hogy a Szentírás nem ad jogot a szombat megváltoztatására. Ez világosan kiderül az American Tract Society és az American Sunday School Union kiadványaiból. E művek egyike bevallja, hogy az Újtestamentum "teljesen hallgat arról, ami a szombat (a vasárnap, a hét első napja) megparancsolását, vagy ami megtartásának kifejezett szabályait érinti".s Másvalaki ezt mondta: "Krisztus haláláig semmi változtatás nem történt e nap vonatkozásában"; és "amennyire a történelem tanúsítja, az apostolok... sem adtak kifejezett parancsot a hetedik napi szombat elhagyására, és annak a hét első napján való megtartására."

Számos római katolikus is elismeri, hogy a szombatot egyházuk változtatta meg. Kijelentették, hogy a protestánsok a vasárnap megtartásával elismerik a római egyház hatalmát. A "Catholic Catechism of Christian Religion" válaszként arra a kérdésre, hogy melyik napot kell megtartani a negyedik parancsolat szerint, ezt a kijelentést teszi: "A régi törvény alatt a szombat volt a megszentelt nap; de az egyház Jézus Krisztus utasítására, és Isten Lelkének irányítására a szombat helyére a vasárnapot tette; ezért ma az elsőt, és nem a hetedik napot szenteljük meg. A vasárnap azt jelenti, hogy az Úr napja, és most valójában az is. "

2 megjegyzés: