2023. szeptember 2., szombat

Higgyetek az Ő prófétáinak - szeptember 2 - SZOMBAT - Zsoltárok 119

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Zsoltárok 119 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+119&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+119&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.   Isten Igéje hatalmának és tekintélyének különböző vonásai. A zsidók azt tanították, hogy Isten Igéje azonos Istennel. Ez a zsoltár a szivárvány változatosságával írja le az Igét. Ezek szerint az Ige:

        Isten parancsolatai

        Isten rendelései

        Isten szava

        Isten útai

        Isten beszéde

        Isten bizonyságai

        Isten határozatai

        Isten igazsága

        Isten ígéretei

        Isten ítélete

        Isten törvénye

2.   Amit az Ige értünk tesz:

a.   ha Isten Igéje, igazsága a szívünkben van, növekedünk az Úrban / 2. v.).

b.   Isten Igéje tisztán tart bennünket / 9.v. /.

c.    Isten Igéje a vándorutunkon navigál bennünket /24.v. /.

d.   Isten Igéje a keserűségben vigasz /28.v. /.

e.   Isten Igéje megóv a telhetetlenségtől /36.v. /.

f.     Isten Igéje az igazság beszéde /43.v. /.

g.   Isten Igéje vigasz és reménység / 49-50. v./.

h.   Isten Igéje olyan barátokat ad, akikkel érdemes barátkozni /63.v.

i.     Isten Igéje a nehézségek esetén is jót hoz ki belőlünk. /71.v. /.

j.     Isten Igéje gyakorlati útmutató a hétköznapokban /73.v. /.

k.    Isten Igéje segít győzelmet aratni ellenségeinken / 84-87. v./.

l.     Isten Igéje a labilis világban szilárd alap /91.v. /.

m.  Isten Igéje gyakorlati bölcsességgel lát el az életvezetésre /98.v.

n.   Isten Igéje mindig a következő megteendő lépésre világít rá /105.v./.

o.   Isten Igéje megóv az eleséstől /116-117.v./. 

p.   Isten Igéje megvéd az ellenség ránk nehezedésétől /121-122.v./

q.   Isten Igéje által életünk csodálatossá válik /129. v./. 

r.     Isten Igéje még a keserűségben is gyönyörűséget ad /143. v./ 

s.    Isten Igéje megelevenítő erővel bír /149. v./. 

t.     Isten Igéje visszaver minden ellenünk irányuló vádat /154. v./. 

u.   Isten Igéje a legnagyobb nyereség e földön /162. v./. 

v.    Isten Igéje Isten dicsőítésére sarkall /171-172.v./.  

3.   Isten Igéjében levő hatalom. Hatalmas kegyelem ez a zsoltár. A legméltóbb válasz Isten ekkora ajándékára, hogy a zsoltár egy–egy részét naponta tanulmányozzuk, s amint az olvasása napjaink csendességének elengedhetetlen részévé válik, megtapasztaljuk, e zsoltár olvasása észrevétlen erőt ad és szó szerint megeleveníti lelkünket

4.   Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.   akinek útjai tökéletesek

b.   nem vallunk szégyent, ha parancsolatait megtartjuk

c.    aki rendelkezéseire tanít bennünket

d.   aki megdorgálja a kevélyeket

e.   aki igazán értelmessé tesz

f.     aki megemlékezik nekünk tett ígéreteire

g.   aki jót tesz szolgáival

h.   akinek Igéje örökké megmarad

i.     aki bölcsebbé tesz ellenségeinknél

j.     akinek Igéje lámpás az utunkon

k.    aki rejtekhely és pajzs

l.     aki ragyogó arccal néz az övéire

Olvasmány – E.G. White A NAGY KÜZDELEM 25. fejezet

25. fejezet – ISTEN VÁLTOZHATATLAN TÖRVÉNYE (7. rész)

Katolikus írók egyházuk tekintélyének jeleként azt a rendelkezést idézik, amellyel az egyház "a szombatot vasárnapra változtatta. Ezt a rendelkezést a protestánsok is elfogadták..., mert a vasárnap megtartásával elismerik, hogy az egyháznak van hatalma ünnepeket elrendelni, és büntetés terhe mellett érvényesíteni. " Mi tehát a szombat megváltoztatása, ha nem a római egyház tekintélyének a jele vagy bélyege - "a fenevad bélyege"?

A római egyház nem mondott le főhatalmi igényéről. Amikor a világ és a protestáns egyházak elfogadják az általa elrendelt szombatot, és a bibliai szombatot elvetik, tulajdonképpen helyt adnak ennek a jogtalan követelésnek. Ha a protestánsok a hagyomány és az egyházatyák tekintélyével meg is indokolják ezt a változtatást, pontosan azt az elvet veszik semmibe, amely Rómától elkülöníti őket, azaz hogy "a Biblia, és csakis a Biblia, a protestánsok vallása". A pápai egyház látja, hogy a protestánsok becsapják magukat, és szándékosan bezárják szemüket a tények előtt. Örül, amikor a vasárnap elrendelésére tett intézkedéseit tetszéssel fogadják, mert ebből látja, hogy a vasárnappal végül az egész protestáns világot Róma zászlaja alá fogja vonni.

Róma azt hangoztatja, hogy a "protestánsok a vasárnap megtartásával akaratlanul is meghódolnak a (katolikus) egyház tekintélye előtt"." Amikor a protestáns egyházak erőltetik a vasárnap megtartását, tulajdonképpen a pápaság - a fenevad - imádását erőltetik. Akik tudják, mit kíván Isten a negyedik parancsolatban, és mégis úgy döntenek, hogy az igazi szombat helyett a hamis szombatot ünneplik, azok e döntésükkel annak a hatalomnak hódolnak, amely e rendelkezés egyedüli megparancsolója. De maguk az egyházak formálják meg a fenevad képét azzal, hogy világi hatalom által kényszerítenek ki egy vallási kötelességet. Amikor tehát az Egyesült Államokban kötelező lesz a vasárnap megtartása, tulajdonképpen a fenevadnak és képének az imádása lesz kötelező.

Voltak azonban a letűnt nemzedékek idején olyan vasárnapünneplő keresztények, akik azt hitték, hogy a bibliai szombatot tartják; és ma is vannak minden egyházban igaz keresztények - beleértve a római katolikus egyházat is -, akik őszintén hiszik, hogy a vasárnap Isten szombatja. Isten elfogadja becsületességüket és szándékuk őszinteségét. De eljön az az idő, amikor a vasárnap megtartását törvény teszi kötelezővé, és a világ tisztán fogja látni, hogy melyik az igazi szombat. Ha valaki akkor szegi meg Isten törvényét, hogy olyan parancsnak engedelmeskedjen, amely csak Róma tekintélyének bélyegét viseli magán, ezzel a pápaságot Isten fölé helyezi. Rómának hódol, és annak a hatalomnak, amely érvényt akar szerezni a Róma által elrendelt ünnepnek. A fenevadat és annak képét imádja. Amikor az ember elveti azt az ünnepet, amelyet Isten a maga hatalma jelének nevez, és helyette a Róma által választott hatalmi jelvényt tartja tiszteletben - ezáltal elfogadja a Róma iránti hódolat jelét: "a fenevad bélyegét". Ez azonban csak akkor lesz aktuális, amikor a kérdés világosan feltárul az emberek előtt, és választaniuk kell Isten törvénye és az emberi rendelések között. Aki ekkor is a törvényszegés mellett dönt, azt felveszi "a fenevad bélyegét".

A legfélelmetesebb fenyegetést, amely valaha is halandókhoz szólt, a harmadik angyal üzenete tartalmazza. Szörnyű bűn lehet az, amely Istent olyan haragra indítja, amelybe nem vegyül kegyelem. Mindenki tisztán láthat e fontos dologban. Isten, mielőtt ítélkezne, óva inti e bűntől a világot, hogy mindenki megtudja, miért fog ítélete lesújtani, és hogy mindenkinek alkalma legyen megmenekülni a büntetéstől. A prófécia kinyilatkoztatja, hogy az első angyal "minden nemzetségnek és ágazatnak, és nyelvnek és népnek" hirdetni fogja ezt az üzenetet. A harmadik angyal figyelmeztetése, amely szintén a hármas üzenethez tartozik, sem fog szűkebb körben hangzani. A prófécia azt mondja róla, hogy egy angyal, aki az ég közepén repül, nagy szóval hirdeti, és ez az üzenet magába fogja vonni a világ figyelmét.

Ebben a küzdelemben az egész keresztény világ két nagy csoportra oszlik - azokra, akik megtartják Isten parancsolatait és a Jézus hitét, és azokra, akik a fenevadat és képét imádják, és bélyegét magukra veszik. Habár az egyház és az állam egyesíti erejét, hogy "mindenkivel, kicsinyekkel és nagyokkal, gazdagokkal és szegényekkel, szabadokkal és szolgákkal" (Jel 13:16) kényszerrel elfogadtassa "a fenevad képét", de Isten népe e bélyeget nem veszi magára. A pátmoszi próféta látja "azokat, akik diadalmaskodtak a fenevadon és az ő képén, és bélyegén és az ő nevének számán... állani az üvegtenger mellett, akiknek kezében valának az Istennek hárfái", és éneklik a Mózes és a Bárány énekét (Jel 15:2-3).

2 megjegyzés: