2023. szeptember 13., szerda

Higgyetek az Ő prófétáinak - szeptember 13 - SZERDA - Zsoltárok 130

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Zsoltárok 130 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+130&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+130&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.    Isten ki tud menteni a legmélyebb szakadékból is. A zsoltáros négy különböző helyzetet mutat be, melyekben mindben megtapasztalható az isteni kegyelem. Az egyéni személyes tapasztalatból kiindulva kitágítja a képet, vonatkoztatja tapasztalatát Izrael egész népére.

a.    A bűn mélységében. A zsoltáros a mélybe taszítva érzi magát, de tudja, hogy amikor a bűnei így lehúzzák, egy megoldás marad, az Isten segítségéért való folyamodás. Isten meghallgat és megszabadít.

b.    A bűnperben. A   zsoltáros bűnei sokaságával nem tud egyedül megküzdeni. A szerető, kegyelmes Isten az igaz Bíró, Ő tud egyedül megbocsátani.

c.    A sötétben. A zsoltáros ismeri a kegyelmes Istent és ahogy az őr tudja, hogy az éj sötétjét napfelkelte követi, úgy bízik ő is a szerető Isten ígéretében.

d.    A bűn rabszolgaságában. A zsoltáros tudja, hogy az ember bűneinek foglya, s az ellenség mindent megtesz, hogy bűnei által el is veszejtse. Az igazságos Isten viszont a bűnöst körülveszi kegyelmével és megszabadítja az ellenség méltatlan csapdájából. S nemcsak a zsoltáros, a hozzá hasonlóan Istenhez fordulók személyes életében teszi meg ezt, hanem megteszi Izrael egész népével is.

2.    Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.    aki a legmélyebben levő gyermeke kérését is meghallja

b.    akinek fülei meghallják az ember könyörgő szavát

c.    aki a kiáltásunkat akkor is meghallgatja, ha csak egy sóhajként hangzik el

d.    aki mindig figyel, mindent számontart, hogy a mi javunkra fordítsa azt

e.    akinek eljövetelét mindennél jobban várjuk

f.      aki mindig várja gyermekeit, most is maga köré gyűjti azokat, ők pedig nagyon várják már a személyes találkozást, mert idegenek és vándorok ezen a földön

g.    akit megbocsátó magatartásáért félnek

h.    akinek ígéreteiben bízni lehet

i.       aki meg tud váltani, és meg is vált

j.       aki képes arra is, amire az ember vágyakozik: a rossz tulajdonságoktól, bűnöktől szabadulást ad

Olvasmány – E.G. White A NAGY KÜZDELEM 27. fejezet

27. fejezet – ÚJKORI ÉBREDÉSEK (4. rész)

"Az Úrnak törvénye tökéletes, megeleveníti a lelket" (Zsolt 19:8). A törvény nélkül az embernek nincs igazi fogalma Isten tisztaságáról és szentségéről, sem pedig a maga bűnösségéről és tisztátalanságáról. Nem látja be igazán bűnös voltát, és nem érzi a megtérés szükségességét. Az ember megsértette Isten törvényét, és ezért elveszett állapotban van. De mivel nincs elveszett állapotának tudatában, azt sem ismeri fel, hogy szüksége van Krisztus engesztelő vérére. A megváltás reménységét szívének gyökeres megváltozása és életének megújulása nélkül fogadta el. Szép számmal van ilyen felszínes megtérés, és tömegek csatlakoznak az egyházhoz, akik soha nem forrtak össze Krisztussal.

A megszentelődésről alkotott téves nézeteknek, amelyek Isten törvényének mellőzéséből és elutasításából fakadnak, szintén kiemelkedő helyük van korunk vallásos mozgalmaiban. Ezek egyrészt téves tanítások, másrészt következményeikben veszélyesek. S mivel olyan sokan fogadják szívesen őket, kétszeresen fontos, hogy mindenki világosan lássa, mit tanít róluk a Szentírás.

A megszentelődés bibliai tantétel. Pál apostol a thesszalonikai gyülekezethez intézett levelében kijelenti: "Ez az Isten akaratja, a ti szentté lételetek. " És így imádkozik: "Maga pedig a békességnek Istene szenteljen meg titeket mindenestől" (lThessz 4:3; 5:23). A Szentírás világosan tanítja, hogy mi a megszentelődés, és hogy miként lehet arra eljutni. A Megváltó így imádkozott tanítványaiért: "Szenteld meg őket a Te igazságoddal: A Te igéd igazság" (Jn 17:17). Pál pedig azt tanítja, hogy a hivő legyen "a Szentlélek által megszentelt" (Róm 15:16). Mi a Szentlélek munkája? Jézus ezt mondta tanítványainak: "Mikor eljő amaz, az igazságnak Lelke, elvezérel majd titeket minden igazságra" (Jn 16:13). A zsoltáríró szavai pedig így hangzanak: "A Te törvényed igaz". Isten Igéjéből a Szentlélek által feltárulnak az ember előtt az igazság nagyszerű elvei, amelyeket a törvény foglal magában. És mivel Isten törvénye "szent és igaz és jó", a tökéletes Isten tükörképe, ebből az következik, hogy az a jellem, amelyet e törvénynek való engedelmesség formált, szintén szent. Krisztus az ilyen jellem tökéletes példája. Ezt mondja. "Én megtartottam az én Atyámnak parancsolatait. " "Én mindenkor azokat cselekszem, amelyek néki kedvesek" (Jn 15:10; 8:29). Krisztus követői hasonlók lesznek Urukhoz, és Isten kegyelméből jellemük szent törvényének elveihez igazodik. Ez a bibliai megszentelődés.

Ez az átalakulás csak a Krisztusba vetett hit által, Isten bennünk lakozó Lelkének erejével lehetséges. Pál buzdítja a hívőket: "Félelemmel és rettegéssel vigyétek véghez a ti üdvösségteket; mert Isten az, aki munkálja bennetek mind az akarást, mind a munkálást jó kedvéből" (Fil 2:12-13). A keresztény is érzi a bűn csábítását, de állandóan harcol ellene. Itt van szükség Krisztus segítségére. Az emberi gyengeség egyesül a mennyei erővel, és a hivő így kiált: "Hála az Istennek, aki a diadalmat adja nekünk a mi Urunk Jézus Krisztus által" (lKor 15:57).

A Szentírás világosan kinyilatkoztatja, hogy a megszentelődés útján lépésről lépésre lehet előre jutni. Amikor a bűnös a megtéréskor békességet talál Istenben az engesztelő vér útján, a keresztény élet csak elkezdődött. A hívőnek törekednie kell a "tökéletességre", és felnőni "Krisztus teljességével ékeskedő kornak mértékére". Pál apostol ezt mondja: "Egyet cselekszem, azokat, amelyek hátam megett vannak, elfelejtvén, azoknak pedig, amelyek előttem vannak, nékik dőlvén, célegyenest igyekszem az Istennek a Krisztus Jézusban onnét felülről való elhívása jutalmára" (Fil 3:14). Péter pedig elénk tárja azokat a lépcsőfokokat, amelyeken át a bibliai megszentelődés elérhető: "Minden igyekezetetekkel törekedjetek arra, hogy hitetekben mutassatok igaz emberséget, az igaz emberségben ismeretet, az ismeretben önuralmat, az önuralomban állhatatosságot, az állhatatosságban kegyességet, a kegyességben testvéri szeretetet, a testvéri szeretetben pedig minden ember iránti szeretetet... ha ezt teszitek, nem fogtok megbotlani soha" (2Pt 1:5-10).

A bibliai megszentelődés alázatossággal jár. A megszentelt életű embernek - Mózeshez hasonlóan - fogalma van a szentség félelmes és fenséges voltáról. A végtelen Isten tisztaságával, dicsőségével és tökéletességével szemben felismeri saját méltatlan voltát.

Dániel próféta az igazi megszentelődés példája volt. Hosszú élete során sok nemes lelkű szolgálatot tett a Mesterért. "Kedves férfiú" volt (Dán 10:11) a Menny előtt. Ez a megbecsült próféta nem tartotta magát tisztának és szentnek. Azonosította magát Izrael súlyosan vétkezőivel, amikor Isten előtt így könyörgött a népért: "Nem a mi igazságunkban, hanem a Te nagy irgalmasságodban bízva terjesztjük elődbe a mi esedezéseinket." "Vétkeztünk, gonoszul cselekedtünk!" A próféta ezt is mondja: "szólék és imádkozám, és vallást tevék az én bűnömről, és az én népemnek, az Izraelnek bűnéről. " És később amikor, Isten Fia megjelent, hogy eligazítást adjon neki, Dániel így szól: "Orcám eltorzula, és oda lőn minden erőm" (Dán 9:18.15.20; 10:8).


2 megjegyzés: