2025. július 15., kedd

Higgyetek az Ő prófétáinak - július 15 - KEDD - Mózes második könyve 40. fejezet

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Gondolatok Mózes második könyve 40. fejezetéből

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ex%2040&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ex%2040&version=NT-HU

Kommentben leírhatod építő gondolataidat a fejezet üzenetéről. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

Mózes második könyvének 35-40. fejezete azt az istentiszteleti mintát mutatják be, amely tovább folytatódott a templomon belül, ugyanakkor Izrael népének mindennapi életét is mindvégig áthatotta. Istennek az volt a szándéka, hogy népének minden generációja tanulmányozza és ismerje meg azt a megváltási tervet, amelyet Ő készített számukra. Isten ma is szeretne életünk része lenni, és útmutatást adni Igéjén keresztül. Ahogy a templom készítőinek munkája közben is történt, Isten bennünket is megáld azzal az ismerettel és bölcsességgel, amely ahhoz szükséges, hogy elvégezzük az általa ránk bízott munkát ezen a Földön. Istentiszteletünk része, hogy minderre engedelmességgel és Isten bibliai előírásainak hűséges követésével válaszolunk. Isten népe hálás szívvel hoz ajándékokat, tizedet és adományokat az Úr oltárára. Ez döntő fontosságú része az istentiszteletnek.

Mózes második könyvének 40. fejezete a Teremtő és az ember közötti kapcsolat betetőzése. Láthatjuk, hogy a szentély és annak minden egyes berendezési tárgya Isten által fölkent, és megszentelt. Mind Isten jelenlétének fogadására szenteltettek és tisztíttattak meg. A sátor készítőinek munkája elnyeri Isten jóváhagyását, amikor az Úr megáldja a szentélyt és betölti jelenlétével. Nappal egy felhőoszlop, éjjel pedig tűzoszlop által vezeti népét a közöttük jelenlévő Isten. Kétség sem férhet ahhoz, hogy Isten maga a szeretet, amint arra törekszik, hogy helyreállítsa a bensőséges kapcsolatot velünk. A szentélyen keresztül közelebb jön hozzánk, hogy vezessen, óvjon, és népének igaz célt és üdvösséget adjon. Jézus, mint főpapunk szolgál értünk a mennyei szentélyben, a szentek szentjében, miközben mi még ezen a Földön vagyunk. Az a végső célja, hogy velünk lakozhasson, és egy napon, amikor alászáll az új Jeruzsálem és megnyugszik a Földön (Jel 21:2-4), akkor az Ő trónja felemeltetik, és mi Vele leszünk az ígéret földjén mindörökké.

Giselle Sarli Hasel

Ima éretted: Istenem, kérlek, segítsd meg az olvasót, hogy reménységet adjon neki az a tudat, hogy a te terved az ő megváltására működik, és bűneire van bocsánat és megoldás, Jézus nevében. Ámen!

Olvasmány – E.G. White PÁTRIÁRKÁK ÉS PRÓFÉTÁK 17. fejezet

17. fejezet – JÁKÓB MENEKÜLÉSE ÉS SZÁMKIVETÉSE (3. rész)

Időnket, képességeinket, javainkat szánjuk oda szent áldozatként neki, aki ezeket az áldásokat gondjainkra bízta. Valahányszor rendkívüli szabadítását tapasztaljuk, vagy új és váratlan segítséget nyújt, ismerjük fel Isten jóságát. Ne csak szavakkal mondjunk hálát, hanem Jákóbhoz hasonlóan ügyére szánt ajándékokkal és adományokkal is. Mivel Istentől állandóan áldást kapunk, nekünk is állandóan adnunk kell.

"Valamit adándasz nékem" - mondta Jákób - "annak tizedét néked adom." Mi, akik az evangélium teljes világosságát és kiváltságait élvezzük, kevesebbet adjunk-e Istennek, mint azok, akik a korábbi, kevésbé kedvező korban éltek? Nem! Ahogy nagyobbak azok az áldások, amelyeket élvezünk, nem nőnek-e hasonlóan a kötelességeink is? De milyen kevéssé értékeljük a menny ajándékát. Hiába próbálkozunk matematikai szabályok alapján - idővel, pénzzel és szeretettel - mérni azt a felmérhetetlen szeretetet és azt a felfoghatatlan értékű ajándékot! Tized Krisztusnak! Ó! sovány alamizsna, szégyenteljes viszonzása annak, ami oly sokba került! Krisztus a Golgota keresztjéről fenntartás nélküli odaszentelődésre szólít. Szenteljük Istennek egész lényünket és mindent, amink van!

Az Isten ígéreteibe vetett új és megingathatatlan hittel és a mennyei angyalok jelenlétének és oltalmának bizonyosságával folytatta útját Jákób a "[...] napkeletre lakók földére" (1Móz 29:1). De milyen más volt az ő érkezése, mint majdnem száz évvel korábban Ábrahám követéé! A szolga teveháton utazó kísérettel és gazdag arany- és ezüst ajándékokkal jött. A fiú pedig magányos, feltört lábú vándorként. Semmije nem volt, kivéve a botját. Ábrahám szolgájához hasonlóan Jákób is megállt a kútnál, és ott találkozott Rákhellel, Lábán kisebbik lányával. Most Jákób volt az, aki szolgálatot tett: elgördítette a követ a kútról és megitatta a nyájat. Miután megmondta, hogy rokon, szívesen fogadták Lábán otthonában. Bár hozomány és kísérők nélkül jött, néhány hét alatt kiderült, milyen szorgalmas, ügyes, és kérték, hogy maradjon ott. Megállapodtak abban, hogy Jákób hét évig szolgál Rákhel kezéért.

Az ősi szokások megkívánták, hogy a vőlegény a házasság megkötése előtt felesége atyjának egy összeget tegyen le, vagy azzal egyenértékű birtokot adjon - ahogy a körülményei megengedik. Ezt biztosítéknak tekintették a házassági kapcsolathoz. Az apák nem látták lányuk boldogságát biztosítva egy olyan ember mellett, aki nem készült fel családja eltartására. Ha nem tudott elég jól gazdálkodni, jószágot és földet szerezni, félő volt, hogy a házasok rosszul fognak élni. Azt pedig, aki semmit sem tudott fizetni a feleségéért, próbára tették. A megkívánt hozomány értékének megfelelő ideig dolgozhatott annak a lánynak az atyjánál, akit szeretett. Amennyiben a kérő becsületesen szolgált, és más dolgokban is derék embernek bizonyult, feleségül kapta a lányt, és általában az apa a hozományt, amit kapott a házasságkötéskor, lányának adta. Rákhel és Lea esetében azonban Lábán önzően megtartotta a hozományt, amit nekik kellett volna adnia. Lányai hivatkoztak is erre, mielőtt elköltöztek Mezopotámiából. Ezt mondták: "[...] minket eladott, és értékünket is teljesen megemésztette" (1Móz 31:15).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése