Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Te milyennek látod azt az Istent, Akit Példabeszédek 21 bemutat?
A
fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli
Gáspár fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=P%C3%A9ldabesz%C3%A9dek%2021&version=KAR
Új
protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=P%C3%A9ldabesz%C3%A9dek%2021&version=NT-HU
(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak
1.
Isten szeretete a központi erő, és Ő az, aki az emberi
szívet is formálni tudja. Valaki egyszer ezt mondta: „A Világegyetem
tengelyében egy szív dobog. Ez a szív a szeretet.” Ebben a fejezetben azt
olvassuk, hogy a király szíve Isten kezében van és oda hajtja, ahova akarja. A
mi szívünk is Isten kezében van, ha odaadjuk neki, Ő hajlítgatja és formálja,
hogy a legjobbat hozza ki belőle, azt a szeretetet, ami az Övében is van.
2.
Isten a szívek vizsgálója. Ha belenéz Isten a
szívedbe, mit fog látni? Az Ő képe fog visszaragyogni rá? Adjuk meg Istennek az
az örömet, hogy Önmagát lássa meg a szívünkben, amikor megvizsgálja azt.
3.
Isten nem keményszívű és nem használja ki a kiszolgáltatott
ember helyzetét.
Milyen jó lenne, ha mi is ilyenek lennénk? Fájó szívvel tapasztaljuk sokszor a
keményszívűséget, a hajthatatlanságot, a kérlehetetlenséget, a megbocsátás
visszautasítását és azt, hogy magukat kereszténynek valló emberek kihasználják
mások kiszolgáltatott helyzetét.
4. Istent lehet megismerni
az igaz emberen keresztül. Ebben a fejezetben is igaz az, hogy abból,
hogy milyen az igaz ember, Istenről kapunk egy átfogóbb képet. Ilyen az igaz
ember és ilyen az Isten ebben a fejezetben:
a. jó hatással van az
emberi szívekre
b. az igaz és törvényes cselekvést becsüli
c. szorgalmas, de nem elhamarkodott
d. nem erőszakos
e. nem ejti csapdába a másikat
f. eljárása egyenes
g. nem zsémbes
h. nem kíván rosszat
i. nem dugja be fülét a szegények
segélykiáltása előtt
j. nem veszteget meg senkit sem
k. örül, ha a törvény érvényre jut
l. nem tékozol
m. hűségre törekszik
n. vigyáz a szavaira
o. nem gőgös
p. ad és nem fukarkodik
q. rendben tartja dolgait
5. Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:
a. aki a győzelmet adja
b. aki igazságosan ítél
c. aki az emberi szívek
átalakulásán dolgozik
d. aki figyelmezteti az
embert meggondolatlan beszéde következményeire
Olvasmány – E.G. White A NAGY
KÜZDELEM 33. fejezet
33. fejezet – AZ ELSŐ NAGY CSALÁS (3.
rész)
Az örök gyötrelem elmélete is hamis tan, Babilon
utálatosságainak egyfajta bora, amellyel minden népet megitat (Jel 14:8; 17:2).
Igazán rejtély, hogyan tudták Krisztus szolgái elfogadni és hirdetni ezt az
eretnekséget a szószékről. Ez a téves tanítás Rómától származik, akárcsak a
hamis szombat. Az igaz, hogy nagy és jó emberek tanították, de ők még nem
láttak olyan világosan, mint mi. Ók csak azért a világosságért voltak
felelősek, amely az ő korukban sugárzott; nekünk pedig azzal a világossággal
kell elszámolnunk, amely a mi időnkben fénylik. Ha elfordulunk Isten Igéjének
bizonyságtételétől, és elfogadunk hamis tanításokat csupán azért, mert atyáink
tanították őket, mi is a Babilonra kimondott ítélet alá esünk, utálatosságainak
borából iszunk.
Sokan, akiket felháborít az örök gyötrelem tana, a másik
végletbe esnek. A Szentírásból Istent a szeretet és a könyörület Istenének
ismerték meg, és nem tudják elhinni, hogy teremtményeit az örökké égő pokolba
fogja küldeni. Mivel azonban azt vallják, hogy a lélek természeténél fogva
halhatatlan, csak arra a következtetésre juthatnak, hogy végül az egész
emberiség üdvözül. Sokan a bibliai intéseket csak ijesztgetésnek tartják,
amelyekkel Isten az embert engedelmességre akarja bírni, fenyegetéseit azonban
úgy sem fogja beváltani. A bűnös tehát, aki Isten kívánalmaival nem törődve
önző élvezetekkel tölti életét, reménykedhet abban, hogy végül Isten
megkegyelmez neki. Ez a tanítás, amely Isten irgalmára számít, de nem vesz
tudomást igazságáról, tetszik az érzéki szívnek, és bűnre bátorítja a gonoszt.
Annak bizonyítására, hogy az egyetemes üdvösség hívei menynyire
kiforgatják a Szentírást lélekromboló dogmáik alátámasztására, csupán saját
szavaikat kell idézni. Egy hitetlen fiatalember temetésén, aki baleset áldozata
lett, egy univerzalista lelkész a Dávidról szóló szentírási kijelentést idézte:
"Megvigasztalódott Amnon felől, hogy meghalt" (2Sám 13:39).
"Sokszor megkérdezik tőlem - mondta a szónok -, mi lesz a
sorsa azoknak, akik bűnösen távoznak e világból, talán részegen, a bűntől
skárlátvörösen, szennyfoltosan, megtisztulatlanul halnak meg, vagy mint ez a
fiatalember, aki soha nem vallott vagy gyakorolt semmilyen vallást. Mi beérjük
a Szentírással; válasza megoldja a félelmes problémát. Amnon nagyon gonosz és
megátalkodott volt. Amnont leitatták, és részegségében megölték. Dávid Isten
prófétája volt. Neki tudnia kellett, hogy Amnonnak rossz vagy jó lesz az
eljövendő világban. Hogyan fejezte ki azt, amit érzett? 'Dávid király pedig
felhagyott azzal, hogy Absolon ellen menjen, mert megvigasztalódott Amnon felől,
hogy meghalt' (2Sám 13:39).
Mire következtethetünk ezekből a szavakból? Vajon nem arra, hogy
nem hitt az idők végtelenségéig tartó szenvedésben? Ahogy mi sem hiszünk. És
itt örvendetes érvet találunk annak a tetszetős, felvilágosult és kedvező
feltevésnek az alátámasztására, hogy végül egyetemes tisztaság és béke lesz.
Dávid megvigasztalódott, amikor látta, hogy fia meghalt. Vajon miért? Mert
prófétai szemmel látta a dicsőséges jövőt, és látta fiát minden kísértéstől
távol, a megkötözöttségtől megszabadultan, és a bűn rontásaitól megtisztítva.
És miután Amnon megfelelő szentségre jutott, és eléggé tisztán látott,
beléphetett az üdvözült, örvendező lelkek gyülekezetébe. Dávid egyetlen vigasza
az volt, hogy a bűnös állapotból és a szenvedésből kiemelt szeretett fia elment
oda, ahol a Szentlélek fennköltebb befolyása árad sötét lelkére; ahol lelke
kitárul a menny bölcsessége és az örökké tartó szeretet édes gyönyörei előtt,
és megszentelt jellemmel alkalmassá lesz arra, hogy a menny örököseinek
nyugalmát és társaságát élvezze.
Ezekből a gondolatokból megérthetjük és elhihetjük, hogy az
üdvösség semmi olyan dolgon nem múlik, amit mi ebben az életben teszünk; sem a
szívünk megváltozásán, sem a hitünkön vagy a hitvallásunkon. "
Krisztus állítólagos szolgája tehát elismételte azt a
hazugságot, amit a kígyó az Édenben mondott: "Bizony nem haltok meg".
"Amely napon ejéndetek abból, megnyilatkoznak a ti szemeitek, és olyanok
lésztek, mint az Isten. " Ezek szerint a leggonoszabb bűnös is - a gyilkos,
a tolvaj, a házasságtörő - halála után részese lehet a halhatatlan
boldogságnak.
Honnan veszi következtetéseit a Szentírásnak ez a kiforgatója?
Dávid egyetlen mondatából, amellyel kifejezte, hogy megnyugszik a
Gondviselésben. "Felhagyott azzal, hogy Absolon ellen menjen, mert
megvigasztalódott Amnon felől, hogy meghalt. " Miután az idő enyhítette
mardosó fájdalmát, gondolatai a halott fiától az élőhöz szálltak, aki félve
bűnének jogos büntetésétől, önkéntes száműzetésbe vonult. Ez bizonyítaná azt,
hogy a vérfertőző, részeges Amnon halálakor azonnal a boldogság honába került,
és ott megtisztulva felkészült arra, hogy a bűntelen
angyalok társaságában éljen?! Tetszetős mese valóban, alkalmas
az érzéki szív kielégítésére! Ez Sátán tanítása, amellyel hatékony munkát
végez. Csodálkozhatunk-e akkor azon, hogy ilyen tanítás nyomán a gonoszság
terjed?
Ennek a hamis tanítónak a hitvallása sok más tanító hitvallását
illusztrálja. Sokan, akik a Szentírás néhány szavát összefüggéséből kiemelve,
sokszor az eredeti szöveget a visszájára fordítják, e szétdarabolt szakaszokat
olyan tanítások bizonyítására használják, amelyeknek nincs alapjuk Isten
Igéjében. Az csupán feltételezés, hogy az idézett bibliaszöveg bizonyítja az
iszákos Amnon mennybejutását, ugyanis ezt félreérthetetlenül megcáfolja a
Szentírásnak az a világos és határozott kijelentése, hogy a részegesek nem
örökölhetik Isten országát (lKor 6:10). A kétkedők, hitetlenek és szkeptikusok
így teszik az igazságot
Ámen 🛐🙏🏻
VálaszTörlésÁmen!
VálaszTörlés