2018. január 2., kedd

Higgyetek az Ő prófétáinak - január 2 - KEDD - Habakuk 3

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White könyvéhez

Olvasmány – Jézus élete 1. fejezet 904. nap

Lucifer ezt mondta: "az Isten csillagai fölé helyezem ülőszékemet [...] és hasonló leszek a Magasságoshoz" (Ésa 14:13-14). Krisztus azonban "mikor Istennek formájában vala, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy ő az Istennel egyenlő, hanem önmagát megüresíté, szolgai formát vévén föl, emberekhez hasonlóvá lévén" (Fil 2:6-7).

Ez önkéntes áldozat volt. Jézus Atyja mellett maradhatott volna, megtarthatta volna mennyei dicsőségét s az angyalok hódolatát. Mégis elhatározta, hogy leteszi jogarát Atyja kezébe, elhagyja a mindenség trónját, hogy világosságot hozzon a sötétségben ülőknek és életet adjon az elveszendőknek.

Mintegy kétezer évvel ezelőtt titkot hordozó szózat hangzott a mennyben Isten trónjáról: "Ímé jövök!" (Zsolt 40:8). "Áldozatot és ajándékot nem akartál, de testet alkottál nekem [...] Ímé itt vagyok (a könyv fejezetében írva vagyon rólam), hogy cselekedjem, óh Isten a te akaratodat" (Zsid 10:5-7). Ezek a szavak hirdették meg annak a tervnek a beteljesedését, amely örök időktől fogva rejtve volt. Elérkezett az ideje, hogy Krisztus világunkba jöjjön és testet öltsön. Ő mondta: "testet alkottál nekem" (Zsid 10:5). Ha abban a dicsőségben jelenik meg, amely az Övé volt Atyja oldalán a világ létezése előtt, nem viselhettük volna el jelenlétének fényét. Hogy szemlélhessük Őt, és ne semmisüljünk meg, eltakarta dicsőségét. Istenségét emberi természet fedte, - láthatatlan dicsőségét látható emberi formába rejtette.

E nagyszerű tervnek voltak előrevetített árnyékai: a jelképek és a szimbólumok. Az égő csipkebokor, amelyben Krisztus Mózesnek megjelent, Istent nyilatkoztatta ki. Az Istenség bemutatására választott szimbólum csak egyszerű bokor volt, amin látszólag nem volt semmi figyelemre méltó, - mégis magába rejtette a Végtelent. Az örök irgalmú Isten a legszerényebb jelképbe burkolta dicsőségét, hogy Mózes meg ne haljon, amikor rátekint. Ugyanígy érintkezett Isten Izraellel nappal felhőoszlopban, éjjel tűzoszlopban; kinyilatkoztatta akaratát az embereknek, és megismertette velük kegyelmét. Isten elrejtette dicsőségét, eltakarta fenséges ragyogását, hogy a véges ember gyönge szemével rátekinthessen. Krisztusnak "a mi nyomorúságos testünk"-ben (Fil 3:21) kellett eljönnie, "emberekhez hasonlóvá lévén" (Fil 2:7). A világ szemében nem volt ékessége, ami miatt vonzódtak volna hozzá, mégis Ő volt a testet öltött Isten, a menny és a föld világossága. Dicsőségét eltakarta, nagyságát és fenségét elrejtette, hogy közelébe juthasson a szomorú, megkísértett embernek.

Isten Mózes által parancsot adott Izraelnek: "készítsenek nékem szent hajlékot, hogy őközöttük lakozzam" (2Móz 25:8), és a szentélyben, népe között lakozott. A pusztában, fáradságos vándorlásuk egész ideje alatt velük volt jelenlétének szimbóluma. Hasonlóképpen állította fel szentélyét Krisztus az emberiség táborának közepén. Sátorát az emberek sátrai mellé helyezte, hogy közöttük lakhasson, s hogy megismertesse velük isteni jellemét és életét. "És az Ige testté lett és lakozék miközöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki tejes vala kegyelemmel és igazsággal" (Jn 1:14). (A görög szövegben: "És az Ige testté lett és közöttünk sátorozék" olvasható. Erre épül a bibliai idézetet megelőző mondat - a ford.)

Mivel Jézus lejött a földre és köztünk élt, tudjuk, hogy Isten ismeri megpróbáltatásainkat, és együtt érez velünk fájdalmainkban. Ádám minden leszármazottja tudatában lehet annak, hogy Teremtőnk a bűnösök barátja. Minden kegyelmet hirdető tanítás, minden örömről szóló ígéret, minden szeretetből fakadó cselekedet, a Megváltó földi életének egész isteni vonzereje azt hirdeti, hogy "velünk az Isten" (Mt 1:23).

Mai Bibliai szakasz: Habakuk 3

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli fordítás:

Új protestáns fordítás:

Miután kérdéseket tett fel Isten látszólagos tétlenségével kapcsolatosan és meghallgatta Isten válaszát, Habakuk imával válaszol. Könyörgése a 2. versben található, amelyben kifejezi Isten iránti csodálatát és megújulásért imádkozik. Ezek után egy zsoltár-dicséretben kinyilvánítja Isten iránti hitét és bizalmát. Dicsőítését Isten vezetésére való visszaemlékezés keretében adja elő, ahogyan a népét a múltban vezette. Ez egy általános költői módszer, amelyet a bibliai próféták és költők alkalmaztak. 

A 7. versben például Habakuk a környező népek reakciójára utal, amikor Izrael az egyiptomi rabságból megszabadult (2Móz 15:14-16). A 11. versben szereplő egy helyben álló Nap és Hold valószínűleg Józsué Gibeonnál aratott győzelmére utal (Józs 10:12-13). Ez arra emlékezteti az olvasót, hogy amikor Isten cselekszik, úgy ahogy a 2. fejezetben megígérte, a győzelem még nagyobb és teljesebb lesz.

A fejezet egy csodálatos hitvallással fejeződik be. Miután feltette kérdéseit és meghallgatta Isten válaszait, Habakuk megerősíti, hogy a körülményektől függetlenül kész bízni Istenben. Időnkét szenvedésben lehet része, de Istenben, mint Megváltóban való hite megingathatatlan. 

Habakuk üzenete a mai embernek is szól. Olyan kérdéseket vet fel, amelyeket sokan ma is felvetnek: Miért nem cselekszik Isten? Hogyan engedhet meg az igaz Isten ilyen borzasztó dolgokat? Isten biztos ígérete, hogy minden a hatalmában van, ma is éppoly igaz, mint Habakuk idejében volt.

A gonoszság minden oldalról körülvesz bennünket és szomorúan tesszük fel a kérdést: „Meddig még?” De legyen az ő imája a mi imánk is! Amikor arra emlékezünk, hogy Isten hogyan vezette az Ő népét és bennünket is személyesen, erőt kapunk arra, hogy bízzunk benne a nehéz időkben is. Habakukhoz hasonlóan mi is dicsőítő imában válaszolunk, és megvalljuk hitünket abba az Istenben, aki sohasem vall kudarcot.  

Audrey Andersson

126. heti olvasmány a JÉZUS ÉLETE  1-2. fejezeteihez (december 31- január 6.).

Pszichológusként sok éven keresztül dolgoztam e tudományág azon szemlélete alapján, aminek fő célja az, hogy az önbecsülést minden áron felépítse. Egy napon azonban szíven talált egy gondolat: „A bűn az önző érdekek keresésével vette kezdetét.” Isten jellemét és törvényét azonban az énről lemondó szeretet jellemzi. Sátán kijelenti, hogy számunkra lehetetlen Isten törvényének engedelmeskedni. Jézus magára vette a mi természetünket és nemcsak meghalt értünk, hanem élt is értünk. Ő volt a a szívből származó engedelmesség példája. Hogyan lehetséges ez? Ha Ő a mi példaképünk, akkor ez azt jelenti, hogy hozzá hasonló engedelmes életet élhetünk. A csodálatos dolog az, hogy Ő nem használt fel olyan hatalmat, amely ne állna rendelkezésre ingyenesen számunkra. „Mint ember Fia, példát adott az engedelmességre, mint Isten Fia, erőt ad, hogy engedelmeskedni tudjunk.” (Jézus élete, 16. oldal)

A zsidó nép több mint ezer évig várt a Megváltó eljövetelére. Amikor viszont eljött, nem csak az történt, hogy nem ismerték fel, hanem meg is ölték. Isten akkor egy kiválasztott embercsoportot hívott, és egy népet hív el ma, hogy ismét egy népet készítsen az Ő eljövetelére. Izrael lázadó lelkülete miatt minden reformációt még mélyebb hitehagyás követett. Elcsodálkozunk a zsidó nép vakságán és elborzaszt bennünket az a lehetőség, hogy a történelem meg fogja ismételni önmagát. (Préd 1:9; 3:15) 

Judi Hanson
Hermiston hetednapi adventista gyülekezet
Oregon, USA


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése