2020. május 14., csütörtök

Higgyetek az Ő prófétáinak - május 14 - CSÜTÖRTÖK - Zsoltárok 102


Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White könyvéhez

Olvasmány – A nagy küzdelem 36. fejezet 1765. nap

A spiritizmusban megmutatkozó csodatevő hatalom azok ellen fogja érvényesíteni befolyását, akik inkább Istennek engedelmeskednek, mint embereknek. A szellemvilág követei azt állítják magukról, hogy a menny küldöttei, akiket Isten azzal bízott meg, hogy a vasárnap megtagadóit meggyőzzék tévedésükről, és arról, hogy az ország törvényeinek az Isten törvényének kijáró engedelmességgel tartoznak. Ezek a lények keseregni fognak a világ romlottsága miatt, és a vallástanítókkal együtt ők is vallják, hogy az erkölcstelenség oka a vasárnap meggyalázása. Nagy lesz a felháborodás azok ellen, akik bizonyságtételüket nem fogadják el.

Ebben a harcban - az Isten népe ellen vívott végső csatában - Sátán politikája ugyanaz, mint amit a mennyben, a nagy küzdelem megindításakor alkalmazott. Isten kormányzatának erősítését színlelte, és titokban minden igyekezetével meg akarta dönteni. És a saját bűnös vágyaival a hűséges angyalokat vádolta meg. A római egyház történelmét ugyanez a politika - a megtévesztés politikája - jellemzi. A menny helytartójának munkáját színleli, miközben magát Isten fölé akarja emelni, törvényét pedig megváltoztatni. Róma gonosztevőknek bélyegezte azokat, akik uralma alatt az evangélium iránti hűségük áldozatai lettek. Azt mondta, hogy Sátán cinkosai. Gyalázta őket, hogy mások, sőt a maguk szemében is a legalávalóbb bűnözőknek tűnjenek. Így lesz ez most is. Sátán megkísérli Isten törvényének tisztelőit elpusztítani. Törvényszegőknek bélyegezteti őket, akik meggyalázzák Istent, és csapásokat hoznak a világra.

Isten soha nem hat kényszerrel az akaratra, sem a lelkiismeretre. Sátán viszont könyörtelen kényszert alkalmaz azokkal szemben, akiket másként nem tud megrontani. Megfélemlítéssel vagy erőszakkal próbál a lelkiismereten uralkodni és hódolatot kicsikarni. Igénybe veszi mind a vallási, mind a világi hatalmakat, hogy Isten törvényével dacolva erőszakkal szerezzenek érvényt emberi törvényeknek.

Mai Bibliai szakasz: Zsoltárok 102

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:

Új protestáns fordítás:

Ez az egyik legszomorúbb zsoltár. Egy olyan ember imája ez, akinek a feje fölött összecsapnak a megpróbáltatások hullámai. Panaszait a vigasztalás szavai követik. Három különböző nézőpontból olvashatjuk ezt a zsoltárt:

1) Egy száműzött fiatalember hazatérte előtt, a fogság földjén panaszkodik fájdalmai, magánya, üldöztetése, betegsége és – habár még fiatal – a halálfélelme miatt. Egyetlen reménye, hogy a Sion szabadításáról szóló prófécia beteljesedése küszöbén áll: „Mert ideje, hogy könyörülj rajta [Sionon], mert eljött a megszabott idő” (Zsolt 102:14). Imája végén kifejezi bizonyosságát abban, hogy Isten soha el nem múló szeretettel bánik gyermekeivel.

2) Messiási zsoltárként is tekinthetünk a 102. zsoltárra, mint olyanra, amiből Jézus idézett a kereszten: „Én Istenem én Istenem, miért hagytál el engem?”Olvashatjuk úgy, mint Jézus és az Atya között lezajló párbeszédet. Jézus panaszainak elmondásával kezdi a párbeszédet: „... olyan vagyok, mint a magános madár a háztetőn. Minden napon gyaláznak engem ellenségeim, csúfolóim esküsznek én reám” (Zsolt 102:8-9). Beszél Isten ellene forduló haragjáról is: „felemeltél engem és földhöz vertél engem” (Zsolt 102:11). Az Atya válaszát és vigasztalását a 13-tól a 23-ig terjedő versekben olvashatjuk: „De te Uram” – mondja az Atya a Fiúnak –, „örökké megmaradsz, és a te emlékezeted nemzetségről nemzetségre áll. Te kelj fel, könyörülj a Sionon! Mert ideje, hogy könyörülj rajta, mert eljött a megszabott idő.” A fizikailag teljesen elgyengült Jézus nagyon röviden így imádkozik: „Ne vígy el engem az én napjaimnak felén.” Az Atya válasza, részben a Zsidókhoz írt levél 1:10-12-ben idézve, kinyilatkoztatja Jézus istenségét.

Te Uram kezdetben alapítottad a földet
és a te kezeidnek művei az egek;
Azok elvesznek, de te megmaradsz,
és mindazok, mint a ruha megavulnak.
És palástként összehajtod azokat
és elváltoznak,
te pedig ugyanaz vagy
és a te esztendeid el nem fogynak.”

Olvassuk el újra és újra ezt a zsoltárt, érintsen meg bennünket Jézus szenvedése, ugyanakkor ízlelgessük győzelmét, állhatatos szeretetét és gondviselését irántunk.

3) Amikor 10-14 éves diákokat tanítottam egy vidéki egyházi iskolában, Floral Crestben, Alabama államban (USA), diákjaim gyakran választották kedvenc éneküknek az „Uram, ma reggel...” című éneket. A 102. zsoltár kezdete erre az énekre emlékeztet engem. Szerettem az első versszakot, de megremegtem a második versszak utolsó szavától:

1/ Uram, ma reggel hallgass meg,
Szám Neked énekel;
Mikor Hozzád küldöm imám
Szemem Te emeld fel-
2/ A hegyekre, hol Krisztus járt
Hordozta gondjaink,
Isten trónjához ajánlva
Imáink, panaszaink.

„Panaszaink”. Nem tetszett a gondolat, hogy panaszaink Isten elé kerülnek. Tiszteletlennek éreztem. Amikor kicsi voltam, szüleim gyakran mondták, hogy ne panaszkodjak. De a Zsoltárok könyve újra és újra Isten elé viszi panaszainkat. Nem csupán a ránk törő bajokról beszél, de elpanaszolja még azt is, hogy Isten mit tett, vagy éppen mit nem tett meg.

Most már hálás vagyok a „Panasz” zsoltárokért. Amikor összecsapnak a hullámok a fejünk felett, Isten jobban szereti, ha Hozzá visszük panaszainkat, mintha megtartanánk azokat magunknak. Istenhez intézett panaszainkkal elismerjük létezését. De nem kell itt leragadnunk.

Elismerhetjük hatalmát, bölcsességét, jóságát, irgalmát, szeretetét és gondoskodását is irántunk. Örömet találhatunk Isten dicsőítésében. Ebben a zsoltárban, mi, akik a XXI. században élünk, a mennyei vigasztalás bizonyosságára lelhetünk, amikor kétségbeesés és próba vesz erőt rajtunk.

R. Lynn Sauls

249. heti olvasmány A NAGY KÜZDELEM   36. fejezetéhez (május 10-16.).

A törvények nélküli társadalom ki van téve a káosznak és mindenféle borzalmas következménynek. Sátán célja, hogy hatalmas pusztítást hozzon a világra, azzal, hogy az igazság semmibevételének és a hamisságnak magjait elhintse a földön, ugyanazzal a buzgalommal, amellyel az angyalok harmadát maga mellé állította a nagy küzdelem kezdetén. Amikor az ellenség emberi képviselői Isten szavára úgy hivatkoznak, mint elavult és javításra szoruló műre, Isten tekintélyét és Törvényét tagadják meg és egyszerű kézikönyvvé degradálják azt.

Vegyük figyelembe azonban a következő kérdést: ha a király törvénye nem mentette meg Esztert és a többi zsidó embert a nyomorúság napjától, ha Dárius rendeletét nem vonták vissza a hűséges Dániel javára, ha Heródes szavát nem lehetett megváltoztatni a kegyetlen kérés ellenére, hogy Keresztelő Jánost végezzék ki, miért gondolnánk, hogy az Úr változhatatlan Szava alakítható lenne e világ mértéke szerint? Miből gondoljuk, hogy a szent, igazságot és szeretetet is hibátlanul tartalmazó Tízparancsolat megváltozhat úgy, hogy a szerzője sosem hagyta jóvá rajta a változást?

Ezekben a napokban, amikor „Sátán egyre inkább kiteljesedik”, és a csapások és „e jelenségek egyre sűrűsödnek és súlyosbodnak”, abban rejlik a legnagyobb veszély az életünkre és a családunkra nézve, ha elfordulunk az igazságoktól, amelyek egyedüli védőbástyánkat jelentik. Közeleg a pillanat, amikor Isten gyermekeit azzal vádolják meg, hogy ők az okai a csapásoknak, amelyek világunkat sújtják. Amikor kiadják a rendeletet, amely a hamis Szombat megtartására kötelez minket, az életünk mutassa be a szentek állhatatosságát. Legyünk éberek és imádkozzunk!

Rosana Barros
Brazília
Fordította Gősi Csaba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése