Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az olvasmány szerkezete:
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White könyvéhez
Olvasmány – A nagy Orvos lábnyomán 22. fejezet 1982. nap
EGÉSZSÉGÜGYI
ALAPELVEK
Az egészségügyi elvek ismerete nélkül senki sem alkalmas az élet felelősségeinek hordozására
22. fejezet (1. rész) – Az öltözködés
A Biblia arra tanít, hogy öltözködjünk egyszerűen.
"Hasonlatosképpen az asszonyok tisztességes öltözetben... ékesítsék
magukat" (1Tim 2:9). A Szentírás tehát tiltja a hivalkodó öltözködést, a
rikító színeket, a pazarló csecsebecséket. Semmi olyan viselet, amelynek az a
célja, hogy viselője magára vonja mások figyelmét, vagy hogy csodálatot
keltsen, nem egyeztethető össze az Isten Igéje által helyeselt szerény
megjelenéssel.
Öltözetünk ne legyen költséges, "arannyal vagy
gyöngyökkel" ékesített" (9. vers)!
A pénzt letétbe kaptuk Istentől, de nem azért, hogy
hiúságunkra vagy nagyravágyásunk kielégítésére fordítsuk. A pénz Isten
gyermekei kezében táplálék az éhezőknek és ruha a mezíteleneknek; oltalom az
elnyomottaknak, gyógyszer a betegeknek, és eszköz arra, hogy hirdessék az
evangéliumot a szegényeknek. Sok embert boldoggá tehetsz, ha bölcsen használod
fel azt az eszközt, ami most kérkedésre megy el. Gondolkozz el Krisztus életén!
Tanulmányozd jellemét, és osztozz önmegtagadásában!
Az állítólagos keresztény világ ékszerekre és fölöslegesen
drága ruhákra annyit költ, amennyiből táplálni lehetne minden éhezőt, és fel
lehetne ruházni a mezíteleneket. Divat és hivalkodás emészti fel azokat az
eszközöket, amelyekkel enyhíteni lehetne a szegénységet és a szenvedést. A
divatozás megfosztja a világot a Megváltó szeretetének evangéliumától. A
misszió lankadtan működik. Tömegek pusztulnak el a keresztény tanítások
hiányában. Szomszédságunkban és távoli országokban tudatlan pogányok tanításra
és megmentésre várnak. Míg Isten gazdagon szórja ajándékait a földre; és
megtölti minden jóval annak tárházait, és míg bőven ontja igazságának megmentő
ismeretét, hogyan hagyhatjuk, hogy özvegyek és árvák, betegek és szenvedők,
tudatlanok és megmentendők jajkiáltása szálljon az ég felé? Milyen mentséget
találunk erre? Az ítélet napján, amikor szemtől szembe állunk majd Jézussal,
aki életét adta e szűkölködőkért, milyen mentséget hoznak fel azok, akik
idejüket és pénzüket Isten által megtiltott élvezetekre fecsérlik? Nem ez
lesz-e Krisztus szava hozzájuk: "Éheztem, és nem adtatok ennem;
szomjúhoztam, és nem adtatok innom; ... mezítelen voltam, és nem ruháztatok fel
engem; beteg és fogoly voltam, és nem látogattatok meg engem" (Mt
25:42-43)?
Míg ruházatunk szerény és egyszerű, legyen jó minőségű
anyagból való, előnyös színű, szolgálathoz illő. Inkább tartós legyen, mint
hivalkodó! Melegítsen és védjen. A Példabeszédek könyvének bölcs asszonya:
"Nem félti háza népét a hóeséskor sem; mert egész háza népe meleg ruhába
öltözött" (Péld 31:21- új prot. ford.).
Ruhánk legyen tiszta! A piszkos ruha egészségtelen;
beszennyezi a testet és a lelket. "Ti Isten temploma vagytok... Ha valaki
az Isten templomát megrontja, megrontja azt az Isten" (1Kor 3:16-17).
A ruha legyen minden szempontból egészséges! Isten azt
kívánja, hogy "légy egészséges" - testben és lélekben. Isten
munkatársaiként vigyázzunk testünk és lelkünk egészségére! Az egészséges
öltözködés mindkettőt elősegíti.
Ruhánk hordja magán a természetes egyszerűség báját,
szépségét és célszerűségét! Krisztus óva int bennünket az élet hiúságaitól, de
nem természetes bájától és szépségétől. A mező virágaira, a tisztaságát kibontó
liliomra mutatva ezt mondta: "Salamon minden dicsőségében sem öltözködött
úgy, mint ezek közül egy" (Mt 6:29). Krisztus így szemlélteti a természet
világával azt a szépséget, amelyet a menny értékel: az igénytelen bájt, az
egyszerűséget, a tisztaságot, a célszerűséget, amellyel ruházatunk kivívja az Ő
tetszését.
Krisztus arra szólít fel bennünket, hogy a legszebb ruhába öltöztessük lelkünket. Nincs külső dísz, amely felérne annak "a szelíd és csendes léleknek" az értékével és szépségével, "ami igen becses az Isten előtt" (1Pt 3:4).
Mai Bibliai szakasz: Jeremiás 52
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jeremi%C3%A1s%2052&version=KAR
Új protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jeremi%C3%A1s%2052&version=NT-HU
Az 51. fejezet végén ezt olvashatjuk: „Eddig tartanak Jeremiás beszédei” (Jer 51:64 – új prot. ford.). De akkor ki írta az 52. fejezetet? Jeremiás Krisztus előtt 625-ben kezdte el prófétai küldetését. Valószínűleg akkor már nem élt, amikor Nabukonodozor meghalt, és Evil-Merodák lett a király Babilonban Kr. e. 562-ben. Ez Jójákin király életének Babilonban száműzetésben eltöltött 37. évében történt. Továbbá az 52. fejezet majdnem teljesen megegyezik a 2Királyok végével (24:18-25:30). Valószínűleg Jeremiás írnoka adhatta ezt a részt hozzá, úgy gondolva, hogy szükséges megerősíteni Jeruzsálem bukásának tényét Jeremiás könyvének végén.
Ebben a fejezetben (1-11. versekben) Sedékiás király uralkodását, a káldeusok győzelmét Júda felett és a királyi család valamint a tisztviselők szörnyű halálát mutatja be Jeremiás. Isten azért hagyta el Júdát és Jeruzsálemet, mert Sedékiás uralkodása annyira bűnös volt, mint az őt megelőző Jojákimé.
A 12-16. versekben Nabuzáradán, Nabukonodozor testőrségének parancsnoka elrendezte az elvarratlan szálakat Jeruzsálem ostroma után. Nabukonodozor uralkodása 19. évének ötödik hónapjában, a tizedik napon belépett Jeruzsálembe és felégette az Úr templomát és a király házát, miután kifosztotta őket. A káldeus sereg lerombolta a város falait Jeruzsálem körül és Nabuzáradán elvitte a legtöbb júdeait Babilonba, kivéve a legszegényebb földműveseket, akiket szőlőművesként hagyott hátra.
A 17-23. versekben felsorolják a templomi tárgyakat, melyeket Jeruzsálemből vittek el Babilonba. Elvitték a legtöbb aranyat, ezüstöt és bronz tárgyakat, beleértve a két hatalmas bronz oszlopot és egy hatalmas bronzmedencét. Utána (24-27. versekben) azt írja, hogy Nabuzáradán elvitt 74 júdeait, köztük papokat Riblába Nabukonodozorhoz, aki kivégeztette mindegyikőjüket ott Riblában, Hamát földjén.
A 28-30. versek feltüntetik a júdeai rabok számát, akiket elvittek Júdából. A teljes létszám 4600 fő volt. Mennyire szomorú Jeruzsálem pusztulását olvasni! Júdea népe tovább virágozhatott volna, ha Istent követik. Az egyetlen pozitív hír ennek a fejezetnek a végén található, miszerint Evil-Merodák uralkodásának első évében, kihozatta Jójákint, Júda királyát a börtönből, és engedte neki, hogy az asztalánál ehessen vele.
Yoshitaka Kobayashi
280. heti olvasmány A NAGY ORVOS LÁBNYOMÁN 21-22. fejezeteihez (december 13-19.).
Miközben figyelem a ruháimat, amint a mosógépben forognak, gondolatok árasztják el agyamat a Szentírásból és A nagy orvos lábnyomán c. könyv azon fejezetéből, amely az öltözködési reformról szól.
Vajon miért van az, hogy rendszerint nem szólnak a prédikátoraink és a tanítóink erről a témáról? Lehetséges volna, hogy a múltban a reformereink elválasztották ezt Krisztustól, a Megigazítótól? Gondold csak el. Ki adta az első leckét az öltözködési reformról? Maga Krisztus. Amikor Ádám és Éva betakarta magát a bárány bőrével, az volt az első lecke a szerény öltözködésről és Jézusról mint az Isten Bárányáról. Ebben a fejezetben az öltözködési reform minden vonása pusztán Isten jelleme különböző oldalainak a visszatükröződése.
Amint a ruháimat láttam forogni, elmosolyodtam. A zsidók ruhái negyven évig tartottak ki, Jézus megigazítása azonban az örökkévalóságig tart! Hűha!
Különösen nehéz kihívást jelent megtalálni a megfelelő ruhát vagy öltönyt, ha a felsőtested lényegesen kisebb, mint a csípőd. Ezzel szemben Jézus megigazítása tökéletesen rád illik, mert ez csak rád van szabva! Továbbá Jézus megigazítása minden éghajlat alatt hordható. Kényelmes lesz, akár jeges közömbösséggel találkozol, akár forró vitában veszel részt.
Azáltal, hogy tengernyi vadvirág lehetséges színére mutat rá, „…Krisztus így szemlélteti a természet világával azt a szépséget, amelyet a menny értékel: a természetes bájt, az egyszerűséget, a tisztaságot, a célszerűséget, amellyel ruházatunk kivívja az Ő tetszését.” Van már kulcsa a Mesteri Tervezőnek a ruhásszekrényedhez?
Ámen!
VálaszTörlésÁmen ✝️🛐🙏🕊
VálaszTörlés