Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Gondolatok Bírák könyve 2. fejezetéből
A
fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli
Gáspár fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Bir%C3%A1k%202&version=KAR
Új
protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=B%C3%ADr%C3%A1k%202&version=NT-HU
Kommentben leírhatod építő gondolataidat a fejezet
üzenetéről. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, válaszlevélben írhatod
meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak
A Bírák könyvében egy látszólag vég nélküli körforgás
figyelhető meg: elfordulás Istentől, ellenséges fosztogatás, sírás Istenhez
segítségért, Istentől jövő megszabadítás, végül visszatérés a makacs útra. Hogy milyen gyakran fordul vissza ez a
körforgás az eredeti önző utakra, és ismétli meg önmagát az életemben,
szégyellem beismerni! Túl gyakran fordul elő, hogy amikor a mai idők
„Baáljainak” csábítására hallgatva énemet szolgálom, akkor nem veszem a
fáradságot, hogy megálljak, és aktívan számot adjak Isten irántam való
hűségéről. A kísértésnek az a lényege, hogy egy adott pillanatban azonnal
kielégítse a szükségleteket, és elfeledtesse velem, mit tett Isten az
életemben. Izrael nem állt meg, hogy felidézze, milyen hűséges volt hozzájuk
Isten, amikor kihozta őket Egyiptomból, mannát hullatott nekik minden nap végig
a sivatagban, s hatalmával bevette Jerikót. Az új generációnak mindezek csak a
letűnt korok régi történetei voltak. Mózes és Józsué meghaltak. Az akkor volt,
most ez van.
Az új nemzedék számára a valóság a következő volt: élet egy
nagy lehetőségekkel teli földön, viszonylagos nyugalom, tejjel-mézzel folyó
Kánaán. Ugyan miért harcoljanak tovább? Hasonlóképpen, amikor beengedünk
életünkbe olyan dolgokat, amikre vonatkozóan Isten azt parancsolta, hogy
teljesen irtsuk ki, akkor azok tövisként lesznek oldalunkban, mert azzá válnak,
ahogy Ő előre megmondta (Bír 2:3). Ha engedjük, hogy ellenségeink – az önzés és
énközpontúság – megerősödjenek, azok végül elpusztítanak minket. Téged milyen
„Baál” csábít imádatra?
Brennon Kirstein
Olvasmány – E.G. White PÁTRIÁRKÁK
ÉS PRÓFÉTÁK 40. fejezet
40. fejezet – BÁLÁM (7.
rész)
Bálám mielőtt visszatért volna népéhez, a
világ Megváltója legszebb és legfenségesebb próféciáját és Isten ellenségeinek
végső megsemmisítéséről szóló ígéretét mondta el hallgatóinak: "Látom őt,
de nem most; nézem őt, de nem közel.
Csillag származik Jákóbból, és királyi
pálca támad Izráelből, és általveri Moábnak oldalait, és összetöri Séthnek
minden fiait." (4Móz 24:17).
Bálám azzal fejezte be beszédét, hogy
megjövendölte Moáb és Edom, Amálek és Keneus teljes pusztulását, és ezzel a
reménység leghalványabb sugarát sem hagyta meg a moábiták királya számára. {PP
451.3}
A meggazdagodás és az előléptetés
reménységében csalódottan - annak a tudatában, hogy a királynál kegyvesztett
lett, Isten nem tetszését pedig magára vonta, tért vissza Bálám hazájába maga
választotta missziójából. Hazatérése után Isten Lelkének irányító hatalma
eltávozott tőle. Kapzsisága, amelyet féken tartott, ismét felülkerekedett
benne. Kész volt igénybe venni minden eszközt annak érdekében, hogy a Bálák
által ígért jutalmat elnyerje. Bálám tudta, hogy Izrael jóléte Istennek való
engedelmességüktől függ, és így legyőzésükre nem volt semmi más mód a bűnre
csábításukon kívül. Elhatározta, újra biztosítja a maga számára Bálák
jóindulatát azzal, hogy tanácsa által a moábiták átkot hozhatnak Izraelre.
Azonnal visszatért Moáb földjére és a
király elé terjesztette tervét. Maguk a moábiták is meggyőződtek már arról,
hogy ameddig Izrael hű marad Istenhez, addig Isten pajzsuk volt. A Bálám által
ajánlott terv elszakította Izraelt Istentől a bálványimádásra való csábítás
által. Ha rá lehetne venni őket arra, hogy részt vegyenek Baál és Astarót
erkölcstelen, buja imádásában, akkor az ő mindenható védelmezőjük azonnal az
ellenségükké válik, és ezért hamarosan prédáivá lesznek az őket körülvevő vad
és harcias nemzetségeknek. A király készségesen elfogadta a tervet, és maga
Bálám is ott maradt, hogy segédkezzék terve kivitelezésében.
Bálám tanúja lett ördögi terve sikerének.
Meglátta, hogy Isten átka miként látogatta meg népét és Izrael ezrei miként
pusztultak el Isten ítélete következtében. Az az isteni ítélet azonban, amely
megbüntette az Izraelben talált bűnt, a kísértőnek sem engedte meg, hogy
elkerülje a büntetést. Abban a háborúban, amelyet az izraeliták a midiániták
ellen folytattak, Bálám is elesett. Megérezte, hogy saját életének vége is
közel van, és ez mondatta vele a következőket: "Haljon meg az én lelkem az
igazak halálával, és legyen az én utolsó napom, mint az övé!" (4Móz
23:10). Bálám azonban nem az igazak életét választotta, és ezért sorsát,
végzetét, rendeltetését Isten az ő ellenségeinek sorsával, végzetével,
rendeltetésével együtt határozta meg.
Bálám végzete hasonló volt Júdás
végzetéhez. Jellemük is közös vonásokat hordozott magán. Mindketten
megpróbálták Isten szolgálatát egyesíteni a mammon szolgálatával, és mindketten
kudarcot vallottak. Bálám megismerte az igaz Istent és vallást tett arról, hogy
őt szolgálja. Júdás Messiásként hitt Jézusban és csatlakozott követőihez. Bálám
azt remélte, hogy Jahve szolgálatát ugródeszkaként használhatja a gazdagság és
a világi méltóság megszerzéséhez. Mivel elképzelése nem vált be, megbotlott,
elesett és összetörte magát. Júdás azt remélte, hogy Jézussal való kapcsolata
révén sikerül biztosítania a maga számára az anyagi jólétet és a magasabb
tisztségek elnyerését abban a világi birodalomban, amelyet hite szerint Jézus,
a Messiás már elkezdett létrehozni. Reménységeinek kudarca hitehagyásba és
romlásba kergette. Bálám is és Júdás is nagy világosságot kaptak Istentől és
különleges kiváltságokat élveztek, de egyetlen dédelgetett bűnük megmérgezte
egész jellemüket, és vesztüket okozta. {PP 452.1}
Veszélyes dolog megengedni, hogy
nem-keresztény érzések éljenek a szívben. Egyetlen dédelgetett bűn apránként
lealacsonyítja a keresztény jellemet és összes nemes erőit az ördögi kívánságok
szolgálatába állítja. Egyetlen rossz szokás elnézése, megengedése, a
kötelességek közül egyetlen egynek a semmibevevése lerombolja a lélek
védőbástyáit és megnyitja az utat Sátán előtt. Az egyetlen biztos eljárás az,
ha őszinte szívből eredő imádságainkat naponta elmondjuk, mint ahogy Dávid is
tette: "Ragaszkodtak lépteim a te ösvényeidhez, nem ingadoztak
lábaim" (Zsolt 17:5).

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése