Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Te milyennek látod azt az Istent, Akit Zsoltárok 86 bemutat?
A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli Gáspár fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+86&version=KAR
Új protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+86&version=NT-HU
(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak
1. Isten, aki a bajbajutottak felé fordítja fülét. Dávid ismerte Istenét. Példát adott arra, minél jobban ismerjük Istent, minél közelebb állunk Hozzá, annál biztosabban Elé tárhatjuk kéréseinket, szükségleteinket. Az Úr fülét kiáltásunk felé fordítja, meghallgat és megelégít bennünket.
2. Isten az ember életének megőrzője. Dávid bízott az Úr kegyelmességében, irgalmasságában. Meg volt győződve, hogy a nyomorúságban egy út létezik: Istenhez kiáltani segítségért. Tudta, Isten az egyetlen, aki meg tudja őrizni életét az ellenség szorongattatásában.
3. Isten a tiszta szív teremtője. Dávid tiszta szívvel szereti és szolgálja Istent, de tudja, hogy ezt a tiszta szívet, csak Isten tudja megteremteni. Ezért kéri Őt az 51. zsoltárban, hogy teremtsen benne tiszta szívet.
4. Az emberi gyengeség Isten ereje által győzedelmeskedhet. Dávid tisztában volt gyengeségeivel, és ezzel lehetőséget adott Isten erejének megnyilvánulására. Amíg saját erőnkben bízunk Isten nem sokat tud tenni érettünk, de amikor tudatára ébredünk erőnk hiányának utat nyitunk Isten hatalma előtt
5. Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:
a. aki odafigyel a nyomorultra és szegényre
b. aki jó és megbocsát
c. aki szereti azokat, akik Hozzá kiáltanak
d. akihez hasonló nincs
e. aki csodákat tesz
f. aki útjaira tanít
g. aki a sír mélyéről is ki tud menteni
h. aki irgalmas és kegyelmes
i. aki erőt ad
j. aki megmutatja jóságát
Olvasmány – E.G. White A NAGY KÜZDELEM 21. fejezet
21. fejezet – AZ ELUTASÍTOTT INTÉS (2. rész)
A "Religious Telescope"-ban egy író így nyilatkozott: "Sohasem tapasztaltuk a vallás egyetemes hanyatlását ennyire, mint most. Az egyháznak igazán fel kellene ébrednie, és meg kellene keresnie e nyomorúság okát, mert mindazoknak, akik Siont szeretik, ezt az állapotot nyomorúságnak kell tartaniuk. Ha arra gondolunk, hogy milyen ritka eset az igazi megtérés, és hogy szinte példátlan a bűnösök arcátlansága és keménysége, önkéntelenül is felkiáltunk: ,Isten elfelejtett könyörületes lenni?'; vagy ,Bezárult a kegyelem ajtaja?'. "
Ilyen állapot nincs ok nélkül az egyházban. A lelki sötétség, amely ráborul nemzetekre, egyházakra és egyénekre, nem az isteni segítség és kegyelem önkényes visszavonásának tulajdonítható, hanem annak, hogy az ember semmibe veszi, illetve elutasítja a mennyei világosságot. Megkapóan illusztrálja ezt az igazságot a Krisztus korabeli zsidó nép történelme. Az izraeliták a világnak hódoltak, Isten szavát elfelejtették és értelmük elhomályosult; szívük földi, érzéki lett. Ezért nem tudtak a Messiás adventjéről. Büszkeségükben és hitetlenségükben elutasították a Megváltót. Isten még ekkor sem zárta el őket attól, hogy a megváltás áldásait megismerjék és részesüljenek belőle. De akik elutasították az igazságot, nem vágyódtak már a menny ajándéka után. "A sötétséget világossággá s a világosságot sötétséggé" tették, mígnem a világosság, amely bennük volt, sötétséggé lett; és milyen nagy volt ez a sötétség!
Sátán taktikájába beleillik, hogy az emberek tartsák meg a vallás formaságait, de nélkülözzék az élő kegyességet. Az evangélium elutasítása után a zsidók továbbra is fanatikusan gyakorolták ősi szertartásaikat. Mereven megőrizték nemzeti elzárkózásukat, miközben el kellett ismerniük, hogy Isten már nincs jelen köztük. Dániel próféciája olyan világosan mutatott a Messiás eljövetelének idejére, és olyan félreérthetetlenül megjövendölte halálát, hogy a zsidók ellenezték e próféciák kutatását, és végül a rabbik átkot mondtak azokra, akik megpróbálták kiszámítani az időt. Az elvakult és megátalkodott Izraelt a következő századok során nem érdekelték a megváltás kínálta irgalmas ajándékok. Nem törődtek az evangélium áldásaival. Ez a tény komolyan és félelmesen int mindenkit arra, hogy milyen veszélyes dolog elutasítani a mennyből jövő világosságot.
Ha megvan az ok, a következmények sem maradnak el. Aki szántszándékkal elfojtja kötelességtudatát, mert beleütközik hajlamaiba, végül képtelen lesz különbséget tenni az igazság és a tévedés között. Értelme elhomályosul, lelkiismerete eltompul, szíve megkeményedik, és lelke elszakad Istentől. Ahol a menny igazságáról szóló üzenetet durván elutasítják, vagy egyszerűen semmibe veszik, ott az egyházat sötétség fogja borítani; a hit és a szeretet meghidegül, elidegenedés és széthúzás lép a helyébe. Az egyháztagok evilági törekvésekre összpontosítják érdeklődésüket és energiájukat, a bűnösök pedig még megátalkodottabbak lesznek.
A Jelenések könyve 14. fejezetében leírt első angyali üzenetnek, amely meghirdeti Isten ítéletének óráját, és felszólítja az embereket, hogy féljék és imádják Őt, az volt a célja, hogy elkülönítse Isten hitvalló népét a világ rontó hatásától. Isten népének meg kellett látnia valódi állapotát: világiasságát és elesettségét. Ha az egyház tagjai megfogadták volna azt az intést, amit Isten ebben az üzenetben küldött, akkor elhagyták volna azokat a bűnöket, amelyek elszakították őket Istentől. Ha elfogadták volna a menny üzenetét, és szívüket az Úr előtt megalázva őszintén igyekeztek volna megállni előtte, Isten Lelke és ereje megnyilatkozott volna közöttük. Az egyház újra eljutott volna a hit és a szeretet egységére, az apostoli idők boldog állapotára, amikor a hivők "szíve-lelke egy vala", és "az Isten beszédét bátorsággal szólják vala"; amikor "az Úr... minden napon szaporítja vala a gyülekezetet az üdvözülőkkel" (Acs 4:32.31; 2:47). Ha azok, akik magukat Isten népének vallják, elfogadnák az Igéből rájuk sugárzó világosságot, akkor eljutnának arra az egységre, amelyért Krisztus imádkozott: "a Lélek egységé"-re a "békesség kötelékével", ahogy az apostol mondja. "Egy a test, és egy a Lélek, aminthogy egy reménységre kaptatok elhívást; egy az Úr, egy a hit, egy a keresztség" (Ef 4:3-5).
Ámen 🛐🙏🏻
VálaszTörlés