Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Te milyennek látod azt az Istent, Akit Zsoltárok 146 bemutat?
A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli Gáspár fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+146&version=KAR
Új protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+146&version=NT-HU
(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak
1. Isten a hit, a remény és a szeretet Istene minden nemzedék számára.
a. A dicséret bátorítás a hit számára. Minél gyakrabban dicsérjük az Urat, annál jobban erősödik a hitünk. A dicséret nemcsak a fizikai, de a lelki életünk nélkülözhetetlen eleme is. A menny a dicséretről szól, a sötétség hona nem ismeri a dicséretet, a földön viszont választhatunk, dicsérjük-e az Urat vagy nem.
b. A dicséret bátorítás a remény számára. Isten sok-sok áldását megtapasztalva reményünk is erősödik. Boldog, áldott, aki e tapasztalatok eredetét felismeri és reményét a Teremtő Istenbe, az Úrba veti.
c. A dicséret bátorítás a szeretet számára. Az Úr irántunk érzett szeretetét megérezzük, tudunk az Ő általa ajándékozott szeretettel az Úr felé és embertársaink felé is fordulni. Csodálatos, ahogyan a Szentírás üzenetrendszere egybefonódik. A zsoltáros az isteni szeretetre utalással előrevetíti az Ésaiás 61:1–ben illetve Lukács evangéliuma 4:18. versében fellelhető mindenki számára meghirdetett messiási küldetésnyilatkozatot is.
2. Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:
a. aki teremtő, aki nélkül sem ember, sem semmi más nem létezne
b. akinek gondoskodása nélkül az ember semmit sem tudna megtenni
c. aki egyedüli biztos segítség – minden és mindenki más mulandó
d. aki mindenkire oda tud figyelni:
· igazságot szolgáltat az elnyomottaknak
· kenyeret ad az éhezőknek
· kiszabadítja a foglyokat
· megnyitja a vakok szemeit
· fölegyenesíti a görnyedezőket
· szereti az igazakat
· őrzi a jövevényeket
· támogatja az árvát és az özvegyet
· felforgatja a gonoszok terveit
Olvasmány – E.G. White A NAGY KÜZDELEM 29. fejezet
29. fejezet – A BŰN EREDETE (6. rész)
A mennyben folyó küzdelem utolsó percéig a nagy bitorló igazolni próbálta magát. Amikor elhangzott a kijelentés, hogy Sátánnak összes hívével együtt el kell a boldogság honát hagynia, a lázadó vezér arcátlanul kimondta, hogy semmibe veszi a Teremtő törvényét. Megismételte azt az állítását, hogy az angyaloknak nincs szükségük irányításra, hanem hagyni kell, hogy tegyék azt, amit tenni akarnak, és akaratuk mindig jól fogja őket irányítani. Isten törvényeit a szabadság korlátjának bélyegezte, és kijelentette: el kell törölni a törvényt, hogy a mennyei seregek a törvény korlátjától megszabadulva a lét magasabb, dicsőségesebb szintjére juthassanak.
Sátán és követői a lázadás minden felelősségét egyhangúan Krisztusra hárították. Azt mondták, ha Isten nem feddte volna meg őket, akkor nem lázadtak volna fel. E makacs és kihívóan hűtlen őscsaló híveivel együtt megpróbálta megdönteni Isten kormányzását. Tiszteletlenül azt állították, hogy egy' elnyomó hatalom ártatlan áldozatai. De végül el kellett hagyniuk a mennyet.
Ugyanaz a szellem, amely lázadást szított a mennyben, a földön még mindig lázadást sugall. Sátán ugyanazt a módszert alkalmazza az emberek között, amit egykor az angyaloknál. Az ő szelleme uralja az engedetlenség fiait, akik hozzá hasonlóan igyekeznek lerombolni Isten törvényének korlátait, és szabadságot ígérnek a parancsolatok áthágóinak. A bűn megfeddése ma is gyűlöletes és ellenállást vált ki az emberekben. Amikor Isten intő üzenetei érintik a lelkiismeretet, Sátán arra indítja az embert, hogy igazolja magát, és próbáljon másokat is rábírni a bűneivel való egyetértésre. Az ember ahelyett, hogy hibáit kijavítaná, felháborodást szít a dorgáló ellen, mintha ő volna a probléma egyedüli oka. Az igazi Ábel napjaitól fogva mindmáig ez a lelkület mutatkozik meg azok ellen, akik el merik ítélni a bűnt.
Sátán, aki a mennyben Isten jellemét hamis színben tűntette fel, és Alkotóját szigorúnak és kegyetlennek bélyegezte, az embert ugyanezzel az eszközzel vette rá a bűnre. E sikere után kijelentette, hogy Isten igazságtalan korlátozásai okozták az ember bukását, miként az ő lázadását is.
De az Örökkévaló Isten kinyilatkoztatja a maga jellemét: "Az Úr, az Úr, irgalmas és kegyelmes Isten, késedelmes a haragra, nagy irgalmasságú és igazságú. Aki irgalmas marad ezer íziglen; megbocsát hamisságot, vétket és bűnt, de nem hagyja a bűnöst büntetlenül" (2Móz 34:6-7).
Isten megvédte trónja becsületét, és kinyilvánította igazságosságát, amikor Sátánt kiűzte a mennyből. De amikor az ember a hitehagyó lelkület csalásainak engedve vétkezett, Isten bizonyságot tett szeretetéről azzal, hogy egyszülött Fiát halálra adta az elbukott emberért. Az engesztelésben megmutatkozik Isten jelleme. A kereszt súlyos érvelése az egész világegyetem előtt bebizonyítja, hogy a bűn útjáért, amelyet Lucifer választott, semmiképp sem lehet Isten kormányzatát vádolni.
Ámen 🛐🙏
VálaszTörlésÁmen!
VálaszTörlés