2023. szeptember 20., szerda

Higgyetek az Ő prófétáinak - szeptember 20 - SZERDA - Zsoltárok 137

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Zsoltárok 137 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+137&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+137&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.   Istent lehet dicsőíteni Babilonban is. Megoszlik az emberek véleménye azzal kapcsolatosan, hogy a zsidók Babilonban megtagadták az Istent dicsőítő énekek éneklését. Egyesek úgy gondolják, hogy igazuk volt, mert Isten nem lehet idegen földön, idegen istenek között dicsőíteni, és lehet, hogy gúnyolódni akartak velük, amikor Istent dicsőítő énekre ösztönözték őket. Viszont Isten Isten Babilonban is. Neki ott is kijár a dicsőítés. Énekükkel bizonyságot tehettek volna Isten hatalmáról és szeretetéről. Mi is idegen földön vagyunk. Babilonban vagyunk és mi is haza vágyunk a mennyei otthonunkba. De ez nem jelenti azt, hogy szüneteltessük Isten dicsőítését, sőt mi több a hármas angyali üzenet, amely arra az időre vonatkozik, amikor az egész világ Babilont követi, arra biztat, hogy Istennek adjunk dicsőséget. Dicsőítsük Istent idegen földön, dicsőítsük Istent Babilonban. Ez a mi missziónk. Ez a mi küldetésünk.  

2.   Nem mindegy, hogy mire indít bennünket az Isten utáni vágyakozásunk. A zsoltár szerzőit az Isten iránti buzgalmuk az Isten dicsőítésének megtagadására és az ellenség átkozására indította. Dicséretre méltó az Istenhez való ragaszkodásuk, vágyuk, buzgalmuk, de nem jó a reakciójuk. Mi lett volna, ha a zsidók Istent dicsőítő éneket énekelnek, amivel felmagasztalják Istenüket és átok helyet imát mondanak ellenségeikért, és áldást mondanak rájuk? Az Újszövetség azt tanítja, hogy áldjuk azokat, akik minket átkoznak.

3.   Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.   aki még a panaszainkat is szeretettel és megértéssel hallgatja

b.   aki a nehéz időket áldásra fordítja

c.    aki megérti, ha vannak olyan időszakok az életünkben, amikor nem tudunk vidáman énekelni

d.   aki felhasználja korábbi tapasztalatainkat, hogy erőt adjon a nehéz helyzetekben

e.   akinek a tudta nélkül semmi sem történhet velünk

Olvasmány – E.G. White A NAGY KÜZDELEM 28. fejezet

28. fejezet – A VIZSGÁLATI ÍTÉLET (4. rész)

Jézus nem mentegeti e megvádoltak bűneit, de rámutat bűnbánatukra és hitükre, és megsebzett kezét az Atya és a szent angyalok előtt felemelve ezekkel a szavakkal kér bocsánatot számukra: Név szerint ismerem őket. Markaimba metszettem őket. "Isten előtt kedves áldozatok: a töredelmes lélek; a töredelmes és bűnbánó szívet oh Isten nem veted Te meg!" (Zsolt 51:19) Népe vádlójának pedig ezt mondja: "Dorgáljon meg téged az Úr, te Sátán; dorgáljon meg az Úr, aki magáévá fogadja Jeruzsálemet. Avagy nem tűzből kikapott üszök-é ez?" (Zak 3:2). Krisztus fel fogja öltöztetni hűséges gyermekeit a maga igazságosságába, hogy Atyja elé állíthassa "dicsőségben az egyházat, úgy, hogy azon ne legyen szeplő, vagy sömörgőzén, vagy valami afféle" (Ef 5:27). Nevük be van írva az élet könyvébe, és ez van feljegyezve róluk: "Fehérben fognak velem járni; mert méltók arra" (Jel 3:4).

Így valósul meg teljes egészében az újszövetségben foglalt ígéret: "Megbocsátom az ő bűneiket, és vétkeikről többé meg nem emlékezem". "Azokban a napokban és abban az időben, azt mondja az Úr, kerestetik az Izrael bűne, de nem lesz; a Juda vétkei, de nem találtatnak" (Jer 31:34; 50:20). "És ama napon az Úrnak csemetéje ékes és dicsőséges lészen, és a földnek gyümölcse nagyságos és díszes Izrael maradékának. És lészen, hogy aki Sionban meghagyatik, és Jeruzsálemben megmarad, szentnek mondatik, minden, valaki Jeruzsálemben az élők közé beíratott" (Ésa 4:1-2).

A vizsgálati ítélet és a bűnök eltörlése az Úr második adventje előtt lezárul. Mivel a halottakat a könyvek nyilvántartása alapján ítélik meg, az ítélet lezárta előtt nem lehet a bűnöket eltörölni. Péter apostol azonban világosan kijelenti, hogy Isten akkor törli le a hívők bűneit, amikor eljönnek "a felüdülés idei az Úrnak színétől", hogy "elküldje a Jézus Krisztust" (Acs 3:19-20). Amikor a vizsgálati ítélet lezárul, Krisztus eljön, és jutalma is vele, hogy megfizessen mindenkinek cselekedetei szerint.

A jelképes szolgálatban a főpap, miután elvégezte az engesztelést Izraelért, kijött a szent sátorból és megáldotta a gyülekezetet. Krisztus is közbenjárói munkája befejezésekor "a bűn hordozása nélkül fog megjelenni azoknak, akik várják Őt üdvösségükre" (Zsid 9:28), hogy örök életet adjon várakozó népének. Miként a főpap a szenthelyről eltávolított bűnöket megvallotta Azázel bakjának feje felett, Krisztus is a megvallott bűnöket Sátánra, a bűn kezdeményezőjére és felbujtójára fogja helyezni. Miként az Izrael bűneit hordozó bakot "kietlen földre" (3Móz 16:22) küldték, Sátán is, azokkal a bűnökkel a vállán, amelyeket Isten népével elkövettetett, ezer évig az akkor már kietlen és lakatlan föld határai közé lesz zárva. Végül abban a tűzben, amely minden gonoszt elpusztít, Sátánnak a bűn minden büntetését el kell szenvednie. Így jut célba a nagy megváltási terv a bűn végső megsemmisítésével és a bűn megtagadóinak megszabadításával.

Az ítéletre kijelölt időben - a 2300 nap végén; azaz 1844-ben - elkezdődött a vizsgálat és a bűnök eltörlése. Azoknak, akik valaha is magukra vették Krisztus nevét, át kell esniük az alapos vizsgálaton. Mind az élőket, mind a holtakat megítélik "azokból, amik a könyvekbe voltak írva, az ő cselekedeteik szerint".

2 megjegyzés: