Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Te milyennek látod azt az Istent, Akit Abdiás könyve 1 bemutat?
A
fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli
Gáspár fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Abdi%C3%A1s%201&version=KAR
Új
protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Abdi%C3%A1s%201&version=NT-HU
(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak
1.
Isten védelem a becsapás ellen. Kezdetben Jákob, a csaló csapta be Edomot
(azaz Ézsaút), most pedig a saját szíve, aztán a szövetségesei és a barátai.
Aki nincs Isten védelme alatt, azt folyton becsapják. Edom országa a magas
hegyek között volt, ahol védelmet érzett, és úgy gondolta, hogy semmilyen
ellenség sem tudja legyőzni őt, még Isten sem. Így írja le ez a fejezet Edom
helyzetét: „Megcsalt téged kevély szíved, mert sziklahasadékokban laksz,
magasan van lakóhelyed, és ezt mondod magadban: Ki tud ledönteni a földre?”
2.
Isten felemeli szavát az ellen, aki bántja a gyengét és a
kiszolgáltatottat. Amikor Izrael ellenségeitől szenvedett, Edom odaállt az
ellenség mellé, és ő is ütötte testvérét. Milyen kegyetlen az, amikor valakit
kínoznak és mások is társulnak a kínzáshoz? Amikor valaki fuldoklik, de amikor
fejét nehezen a víz fölé emeli, visszanyomják a víz alá. Isten nem tudja szó
nélkül hagyni az ilyen magatartást
3.
Isten szemében elítélendő a testvérháború. Jákob és Ézsaú között a
testvérháború már az anyaméhben elkezdődött, folytatódott földi életük során,
de utódaik sem hagyták abba az évszázadok során.
4.
A Sion hegye győz a Szeír hegye fölött. Edom a Szeír hegyén
lakik, Isten pedig a Sion hegyén. Edom a hegyeiben bízik, Izrael pedig a Sion
hegyén lakó Istenben. Így olvasunk erről: „De a Sion hegyén menedék lesz,
szent hely lesz az, Jákób háza visszanyeri birtokát… Győzelmesen vonulnak föl a
Sion hegyére, és ítéletet tartanak Ézsau hegye fölött. Azután az Úr fog
uralkodni.”
5. Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:
a. aki nem csalja meg azt,
aki Benne bízik
b. aki fölé nem tud
emelkedni senki sem, bármennyire akarja
c. aki nem szereti az
erőszakot és a kárörömöt
d. aki menedék népe
számára
e. aki visszaadja népének
azt, amit az ellenség tőle elrabolt
f. akié a végső győzelem
Ima éretted: Istenem, kérlek, segítsd
meg az olvasót, hogy nálad keressen menedéket a becsapás ellen! Adjad, hogy
tudatában legyen annak, hogy a tulajdon szíve is becsaphatja őt, Jézus nevében,
Ámen
Olvasmány – E.G. White JÉZUS ÉLETE 38-39.
fejezet
39. fejezet – „Adjatok nékik ti enni!” (2.
rész)
Krisztus mindig csak igazi szükség kielégítésére tett csodát, s
minden csodája olyan jellegű volt, hogy az élet fájához vezette az embereket,
melynek levelei gyógyítják a népeket. A tanítványok kezén keresztülmenő
egyszerű eledel a tanulságok egész kincsesháza volt. Maga a táplálék szegényes:
hal és árpakenyér, a Galileai tenger körül élő halásznép mindennapi eledele.
Krisztus gazdagon megvendégelhette volna az embereket, csakhogy pusztán az evés
élvezetéért elkészített étel nem szolgálta volna javukat. Krisztus arra
tanította őket ezzel a leckével, hogy az Istentől rendelt természetes
táplálékot az ember megrontotta. Sohasem örült úgy ember az elferdült ízlés
kielégítésére készített pompás lakomáknak, mint ahogy ezek az emberek élvezték
a pihenést és az egyszerű táplálékot, amelyet Krisztus az emberi településektől
távol nyújtott nekik.
Ha ma az emberek egyszerű szokásokhoz tartanák magukat,
összhangban élnének a természet törvényeivel, mint Ádám és Éva kezdetben,
bőségesen lehetne gondoskodni az emberi család szükségleteiről. Kevesebb volna
az elképzelt igény, és több lehetőség lenne Isten útjain munkálkodni. Az önzés,
a természetellenes ízlés élvezete azonban bűnt és nyomorúságot hozott a
világra, egyrészt a bőség, másrészt a szükség miatt.
Jézus nem fényűző vágyak kielégítésével akarta Magához vonzani
az embereket. A hosszú, fárasztó nap után a hatalmas, kimerült és éhes tömegnek
az egyszerű eledel nemcsak erejét bizonyította, hanem gyöngéd gondoskodását is
a mindennapi életszükségleteket illetően. A Megváltó nem ígérte követőinek a
világ fényűzését, eledelük lehet egyszerű, még hiányos is, sorsuk szegénységbe
taszíthatja őket. Ám az Ő szava áll: szükségletüket mindig kielégíti, és
megígérte, ami a földi javaknál sokkal többet ér: szüntelenül vigasztaló
jelenlétét.
Az ötezer megvendégelésével Jézus fellebbenti a természet
világát takaró fátylat, és kinyilatkoztatja az erőt, mely állandóan munkálkodik
javunkra. A föld termésének létrehozásával Isten minden nap csodát művel. A
természet eszközei ugyanazt a munkát végzik el, mint amelyik a sokaság
megvendégelésekor végbement. Az ember előkészíti a talajt és elveti a magot, de
az Istentől származó élet készteti azt csírázásra. Isten esője, levegője,
napfénye teszi lehetővé, hogy hozzon "először füvet, azután kalászt, azután
teljes búzát a kalászban" (Mk 4: 28). Isten az, aki naponta milliókat
táplál a föld terméséből. Az ember hivatása, hogy együttműködjék Istennel a
gabona gondozásában, a kenyér elkészítésében, és emiatt szem elől téveszti az
isteni közreműködést. Nem adja meg Istennek az Ő szent nevét megillető
dicsőséget. Erejének munkálkodását természeti okok vagy emberi eszközök javára
írják. Az ember dicsőíttetik meg Isten helyett, kegyes ajándékait önző célokra
fordítják, s így átokká válnak áldás helyett. Isten meg akarja változtatni
mindezt. Szeretné, ha eltompult érzékeink felélednének, s felismernénk
kegyességét, jóságát, s dicsőítenénk erejének munkálkodásáért. Szeretné, ha
felismernénk Őt ajándékaiban, hogy azok - szándékának megfelelően - áldások
legyenek számunkra. E cél elérése érdekében művelte csodáit Krisztus.
Ámen 🛐🙏🏻
VálaszTörlésÁmen!
VálaszTörlés