2023. december 15., péntek

Higgyetek az Ő prófétáinak - december 15 - PÉNTEK - Ézsaiás 22

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Ézsaiás könyve 22 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=%C3%89zsai%C3%A1s%2022&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=%C3%89zsai%C3%A1s%2022&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.   Isten is tud gyászolni. Isten gyászol Jeruzsálem veszte miatt. Az idegen városok miatt is szomorkodik, de Jeruzsálem miatt mély a gyásza, olyannyira, hogy vigasztalókat sem tud fogadni. Ezt olvassuk: „Ne nézzetek rám, keservesen sírok! Ne zaklassatok vigasztalásotokkal, hiszen népem pusztulóban van!” De nemcsak Ő gyászol, hanem másokat is gyászra hív: „Az Úr, a Seregek Ura azon a napon sírásra és gyászolásra hív, kopaszra nyírásra és zsákba öltözésre.”

2.   Isten odaígéri Dávid kulcsit. Sébna önmaga tiszteletére előre síremléket készít, ezért Isten megfosztja kincstárnoki tisztségétől, helyére Eljákimot választja, akinek odaígéri Dávid házának kulcsait, hogy „Amit kinyit, nem tudja bezárni senki, és amit bezár, nem tudja kinyitni senki.” A Jelenések könyvéből tudjuk, hogy Jézus az, aki megkapja ezeket a kulcsokat, így Eljákim Jézus Krisztus előképe lesz.  

3.   Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.   aki mindent megtesz gyermekei megmentésének érdekében és ha válaszuk miatt minden sikertelen lesz, akkor elsiratja őket

b.   akinek nagyon fáj, ha csak a büntetés használ népe nevelése érdekében

c.    aki reméli, hogy népe nem az evilági javakban, hanem Benne bízik

d.   aki nemcsak fenyeget, hanem a menekülés lehetőségét is megadja

Ima éretted: Istenem, kérlek add, hogy az olvasó éljen azzal a lehetőséggel, amit Jézus a Dávid kulcsával megnyitott számára! Adjad, hogy az üdvösség nyitott ajtaján be tudjon lépni és ezt az ajtót előtte senki be ne zárhassa, Jézus nevében, Ámen

Olvasmány – E.G. White A NAGY KÜZDELEM 40. fejezet

40. fejezet – ISTEN NÉPE MEGSZABADUL (6. rész)

Jézus leírhatatlan szeretettel köszönti hűséges gyermekeit "Uruk örömében". A Megváltó boldog, hogy a dicsőség országában láthatja a gyötrelme és megaláztatása árán megmentett lelkeket. Az üdvözültek osztoznak örömében, amikor a szentek között észreveszik azokat, akik imáik, fáradozásuk, szeretetük és áldozatuk nyomán tértek Krisztushoz. A fenséges fehér trón köré gyűlve, kimondhatatlan öröm tölti el szívüket, amikor meglátják azokat, akiket ők vezettek Krisztushoz. Látják, hogy e hívők is megnyertek másokat, és az ő gyümölcsük is újakat. Mindnyájan révbe jutottak. Koronájukat Jézus lábához teszik, és dicsérik Őt a végtelen örökkévalóságon át.

Amikor Jézus Isten városában fogadja a megváltottakat, elragadtatott ujjongás zeng át a légen. A két Ádám találkozik. Isten Fia kitárt karral fogadja az emberiség ősét, akit Ő teremtett, aki Alkotója ellen vétkezett, akinek a bűnéért a Megváltó a keresztre feszítés nyomát a testén viseli. Amikor Ádám megpillantja a durva szögek helyét, Urának nem a keblére, hanem alázattal a lábához borul, és így kiált: "Méltó, méltó a megöletett Bárány!". A Megváltó gyengéden felemeli Ádámot, és tekintetét rég elvesztett édeni otthonára irányítja.

Ádám élete az Édenből való kiűzetés után tele volt gyötrelemmel. Minden hervadó levél, minden áldozati állat, a gyönyörű természet minden betegsége, az ember tisztaságán ejtett szennyfoltok újra meg újra bűnére emlékeztették. Mérhetetlenül mardosta a bűntudat, amikor látta a sokasodó gonoszságot, és amikor óvó szavára az volt a szemrehányó válasz, hogy ő okozta a bűnt. Csaknem ezer éven át viselte türelmes alázattal vétkének büntetését. Őszintén megbánta bűnét. Bízott a megígért Megváltó érdemeiben, és a feltámadás reménységével halt meg. Isten Fia jóvá tette az ember kudarcát és bukását. Jézus engesztelő szolgálata nyomán Ádám visszakapja korábbi birodalmát.

Ádám elragadtatással tekint a fákra, amelyekben egykor gyönyörködött. Ártatlan és boldog korában ő szedte le róluk a gyümölcsöt. Látja a szőlőt, amelyet ő ápolt, a virágokat, amelyeket egykor oly szívesen gondozott. Értelme felfogja, hogy valóság az, amit lát; hogy ez a kert tényleg a helyreállított Éden, amely pompásabb most, mint amikor elvesztette. A Megváltó az élet fájához vezeti. Szakít pompás gyümölcséből, és Ádámnak nyújtja. Ádám körülnéz, és az Édenben meglátja üdvözült családjának sok-sok tagját. Csillogó koronáját Jézus lábához teszi, és keblére borulva átöleli. Majd megérinti az aranyhárfát, és győzelmes énekét visszhangozza a mennybolt: "Méltó, méltó, méltó a Bárány, aki megöletett, és újra él!" Ádám családja átveszi a hangot. Koronájukat a Megváltó lábához teszik, és térdet hajtva imádják Őt.

E megbékülésnek tanúi azok az angyalok, akik sírtak Ádám bukásán, és örültek, amikor a feltámadt Jézus - megnyitva a nevében hívők sírját - visszatért a mennybe. És most, látva, hogy a megváltás munkája lezárult, az angyalok is dicsénekbe kezdenek.

A trón a kristálytengerre néz, amely az Istentől rásugárzó dicsőségben mintha tűzben égő üvegből lenne. A tengeren sorakoznak fel azok, akik diadalmaskodtak "a fenevadon és az ő képén, és bélyegén és az ő nevének számán". A száznegyvennégyezer a Báránnyal a Sion- hegyén áll, kezükben az "Istennek hárfái", és a "hárfások szava", "akik az ő hárfájukkal hárfáznak", olyan, mint a sok víz zúgása és nagy mennydörgés hangja. A trón előtt "új éneket" énekelnek, amelyet a száznegyvennégyezren kívül senki más nem tanulhat meg. Ez Mózes éneke és a Bárányé - a szabadulás éneke. Ezt az éneket csak a száznegyvennégyezer tudja megtanulni, mert ez tapasztalatuk éneke - olyan tapasztalaté, amilyen senki másnak soha nem volt. "Ezek azok, akik követik a Bárányt valahová megy. " Krisztus a földről, az élők közül ragadta el őket, és ők "Istennek és a Báránynak zsengéi" (Jel 15:2-3; 14:1-5). "Ezek azok, akik jöttek a nagy nyomorúságból. " Olyan nyomorúságot viseltek el, amilyen nem volt, amióta nép kezdett lenni. Kiállták Jákób éjszakájának gyötrelmeit, és közbenjáró nélkül álltak meg az utolsó csapások idején. De megszabadultak, mert "megmosták az ő ruháikat, és megfehérítették ruháikat a Bárány vérében". "Szájukban nem találtatott álnokság, mert... feddhetetlenek" Isten előtt. "Ezért vannak az Isten királyi széke előtt; és szolgálnak néki éjjel és nappal az Ő templomában; és aki a királyi széken ül, kiterjeszti sátorát felettük.

„Az éhség és a ragály a szemük láttára tette a földet pusztasággá. A nap nagy hőséggel perzselte az embereket. Ők is szenvedtek, éheztek, szomjaztak. De "nem éheznek többé, sem nem szomjúhoznak többé, sem a nap nem tűz rájuk, sem semmi hőség, mert a Bárány, aki a királyi széknek közepette van, legelteti őket, és a vizeknek élő forrásaira viszi őket; és eltöröl Isten az ő szemeikről minden könnyet" (Jel 7:14-17).

2 megjegyzés: