2023. december 7., csütörtök

Higgyetek az Ő prófétáinak - december 7 - CSÜTÖRTÖK - Ézsaiás 14

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Ézsaiás könyve 14 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=%C3%89zsai%C3%A1s%2014&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=%C3%89zsai%C3%A1s%2014   &version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.    Isten nem hagyja, hogy népét kegyetlenül meggyalázzák. Babilon feljogosítva érezte magát, hogy gyalázza Isten népét. Isten azonban határt szab ténykedésének és végleg meg fogja semmisíteni. Ez be is következett Babilon életében, de szelleme tovább él az utolsó időbeli lelki Babilonban, aki szintén feljogosítva érzi magát, hogy gyalázza Isten népét. Isten azonban nem engedi, hogy ezt a végtelenségig űzze népével. Megítéli Babilont és megszabadítja népét.   

2.    Isten megítéli a nyomorgatót és nyugalmat ad a nyomorgatottnak. Isten népének békéjét akadályozza Babilon nyomorgatása, de Isten megítéli a nyomorgatót és nyugalmat ad az Ő népének. A mennyország egyik szinonimája a nyugalom. Amikor Babilon már nem lesz, Isten népe belép abba a nyugalomba, amelyet már soha senki nem fog megzavarni.    

3.    Isten, népe esetében gondoskodik a magról, ellensége (Babilon) esetében pedig arról, hogy írmagja se maradjon. Bár Babilon tevékenysége folytán Izrael számban nagyon megfogyatkozik, de marad egy mag, amelyből újra fejlődik és hatalmas néppé lesz. Ezzel szemben Babilon nagynak tűnik, de Isten azt mondja, hogy írmagja sem lesz. Ez a jó hír, hogy az ellenség többé nem üti fel a fejét, mert nem lesz, így Isten népének nyugalma örökre biztosított.    

4.    Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.    aki megkönyörül népén

b.    aki elkötelezi Magát népe mellett

c.    aki népe szolgájává teszi azokat, akik rabszolgaságba hajtották őket

d.    aki összetöri a gonoszság vesszejét és a zsarnokság botját

e.    akinek szabadítása ujjongást eredményez

f.      akinek a szabadítását még a természet is várja

g.    aki mélységbe taszítja azt, aki le akarja Őt taszítani trónjáról

h.    akinek terveit senki sem tudja meghiúsítani

Ima éretted: Istenem, kérlek, segítsd meg az olvasót, hogy bátorítást leljen abban a tudatban, hogy Te nem hagyod, hogy az ellenség kegyetlenül meggyalázza őt. Segítsd meg, hogy ne feledkezzen meg róla, hogy te határt szabsz az ő szenvedéseinek, és elhozod számára a zavartalan nyugalom országát! Jézus nevében, Ámen

Olvasmány – E.G. White A NAGY KÜZDELEM 39. fejezet

39. fejezet – A nyomorúság ideje (5. rész)

Csak azok lesznek felvértezve az egész világot foglyul ejtő hatalmas csalással szemben, akik szorgalmasan tanulmányozták a Szentírást, és szeretik az igazságot. A Biblia bizonyságtétele nyomán felismerik az álcázott csalót. A próba senkit sem fog elkerülni. A kísértés rostája megmutatja, ki az igazi keresztény. Vajon Isten népe olyan szilárdan ragaszkodik az Igéhez, hogy érzékei nem fogják megcsalni? Fog-e ragaszkodni a Bibliához - és csakis a Bibliához - ebben a válságban? Sátán mindent megtesz, amire lehetősége van, hogy az a nap készületlenül találja őket. Ügyeikből akadályt kovácsol számukra; földi kincsekből csapdát állít nekik; nehéz, kimerítő terheket helyez rájuk, hogy az élet gondjaival túlterhelt szívüket a megpróbáltatás napja tolvajként lepje meg. Amikor a rendelet, amelyet a kereszténység különböző vezető személyiségei a parancsolatok megtartói ellen adnak ki, megfosztja őket a kormányzat védelmétől, és kiszolgáltatja a pusztulásukat óhajtóknak, Isten népe elmenekül a városokból, a falvakból, és csoportokba verődve kihalt, félreeső helyeken tanyázik. Sokan fognak menedéket találni a hegyek között. A Piedmont-völgyi keresztényekhez hasonlóan a föld magaslatait teszik szentélyükké, és megköszönik Istennek a "kőszálak csúcsá"-t (Ésa 33:16). De minden népből és társadalmi osztályból sokan - nagyok és kicsik, gazdagok és szegények, feketék és fehérek - a legigazságtalanabb és legkegyetlenebb fogságba kerülnek. Isten gyermekei láncra verten, börtönrácsok mögött, halálra ítélten, egyesek halálra éheztetve, sötét, undorító börtönökben nehéz napokat fognak átélni. Emberi fül nem figyel sóhajukra; emberi kéz nem segít rajtuk.

Vajon az Úr elfelejti-e népét e nehéz órában? Elfelejtette-e Isten a hűséges Noét, amikor ítéletével sújtotta az özönvíz előtti világot? Elfelejtette-e Lótot, amikor tűz szállt alá az égből, hogy megeméssze a síkság városait? Elfelejtette-e Józsefet, akit Egyiptom bálványimádó népe vett körül? Elfelejtette-e Illést, amikor Jézabel megesküdött, hogy a Baál próféták sorsára juttatja? Ott felejtette-e Jeremiást sötét és zord tömlöcében? Ott felejtette-e a három héber ifjút a tüzes kemencében, vagy Dánielt az oroszlánok vermében?

„Szól Sion: Elhagyott az Úr engem, és rólam elfeledkezett az Úr! Hát elfeledkezhetik-é az anya gyermekéről, hogy ne könyörüljön méhe fián? És ha elfeledkeznének is ezek: én terólad el nem feledkezem. Ímé, az én markaimba metszettelek fel téged" (Ésa 49:14-16). A seregek Ura mondta: "Aki titeket bánt, az Ő szemefényét bántja" (Zak 2:8).

Az ellenség börtönbe vetheti Isten gyermekeit, de a börtönfalak nem emelhetnek válaszfalat lelkük és Krisztus között. Minden hatalom felett áll az, aki látja gyengeségeiket, aki ismeri minden megpróbáltatásukat. Cellájuk magányában angyalok fogják felkeresni őket, a menny fényét és békéjét hozzák nekik. Palotává lesz a börtön, mert a hitben gazdagok laknak benne; a sötét falakat mennyei fény világítja meg, mint amikor Pál és Silás éjfélkor imádkozott, és dicsénekeket énekelt a filippi börtönben.

Isten büntető ítélete azokat fogja sújtani, akik népét sanyargatni és pusztítani akarják. Isten türelme a gonoszok iránt törvényszegésre bátorítja az embereket, de büntetésük nem marad el, és rettenetes lesz, ha soká késik is. "Mint a Perázim hegyén, felkel az Úr, és mint a Gibeon völgyében, megharagszik, hogy megtegye munkáját, amely szokatlan lesz, és hogy cselekedje dolgát, amely hallatlan lesz" (Ésa 28:21). Irgalmas Istenünknek a büntetés szokatlan tett. "Élek én, ezt mondja az Úr Isten, hogy nem gyönyörködöm a hitetlen halálában" (Ez 33:11). Az Úr "irgalmas és kegyelmes Isten, késedelmes a haragra, nagy irgalmasságú és igazságú... , megbocsát hamisságot, vétket és bűnt". "Hosszútűrő az Úr és nagy hatalmú, és nem hagy büntetlenül" (2Móz 34:67; Náh 1:3). Az igazságos Isten rettenetes dolgokkal fog földre tiport törvényének érvényt szerezni. A törvényszegőre váró büntetés súlyosságára abból következtethetünk, hogy az Úr nem siet az ítéletet végrehajtani. A nemzet, amelynek Isten sokáig tűr, és amelyre nem sújt le addig, míg be nem tölti gonoszságának mértékét, végül ki fogja inni a harag poharát, amelybe nem vegyül irgalom.

Amikor Krisztus közbenjárása megszűnik a szenthelyen, Isten kitölti elegyítetlen haragját azokra, akik imádják a fenevadat és képét, és felveszik magukra a fenevad bélyegét (Jel 14:9-14). Izrael népének megszabadítása előtt Isten csapásokkal sújtotta Egyiptomot. Azok a csapások, amelyek Isten népének végső szabadulása előtt a világot fogják sújtani, hasonlítanak az egyiptomi csapásokhoz, csak rettenetesebbek lesznek annál, és sokkal több embert érintenek. A Jelenések könyvének írója így ecseteli azokat a szörnyű csapásokat: "Támada gonosz és ártalmas fekély azokon az embereken, akiken vala a fenevad bélyege, és akik imádják vala annak képét. " A tenger "olyanná lőn, mint a halott vére; és minden élő állat meghala a tengerben". És "a folyóvizek" és "a vizek forrásai" vérré lesznek. Bármennyire iszonyú is ez a büntetés, Isten igazságosságához nem fér kétség. Isten angyala kijelenti: "Igaz vagy Uram..., hogy ezeket ítélted; mivelhogy szentek és próféták vérét ontották, vért adál nékik inni; mert méltók arra" (Jel 16:2-6). Akik Isten népét halálra ítélik, éppoly bűnösek vérük ontásában, mintha saját kezükkel ölték volna meg őket. Krisztus is vétkesnek nyilvánította a korabeli zsidókat az Ádám kora óta megölt szent emberek vére ontásáért, mert éppolyan lelkületűek voltak, és ugyanazt akarták tenni, amit a próféták gyilkosai.

A következő csapásnál a napnak " adaték. .. , hogy az embereket tikkassza tűzzel. És tikkadának az emberek nagy hévséggel" (Jel 16:8-9). A próféták elmondták, milyen lesz a föld e félelmes időkben: "Gyászol a föld,... mert elveszett a mező aratása!... a mezőnek minden gyümölcsfája kiaszott. Bizony kiszáradott az öröm az emberek közül. " "Elsenyvedtek a magvak barázdáik alatt, elpusztultak a gabonás házak... Mint nyög a barom! Megháborodtak a marha-csordák, mert nincs legelőjük... kiszáradtak a vizeknek ágyai, és tűz emésztette meg a puszta virányait. " "Azon a napon jajjá változnak a templomi énekek, így szól az Úr Isten, és temérdek lesz a hulla; szó nélkül hányáé mindenüvé" (Jóel 1:10-12.17-20; Ám 8:3).

2 megjegyzés: