2024. február 22., csütörtök

Higgyetek az Ő prófétáinak - február 22 - CSÜTÖRTÖK - Jeremiás 25

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Jeremiás könyve 25 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jeremi%C3%A1s%2025&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jeremi%C3%A1s%2025&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.    Isten időben küldi a figyelmeztetést. A próféta beszámol arról, hogy huszonhárom éven át hirdette azt, ami most bekövetkezett. A huszonhárom év alatt nem csupán néhányszor említette az üzenetet, hanem folyamatosan. Ezért Isten nem vádolható azzal, hogy nem adott időt és lehetőséget a megtérésre. Nem vádolható azzal, hogy nem kaptak elegendő információt.   

2.    Isten üzenete beteljesedik. Fontos időpont ennek a fejezetnek az eseménye. Nabukodonozor király uralkodásának első esztendeje, amikor megpecsételődik Izrael sorsa. Egyenes út vezet Jeruzsálem elestéhez és a babiloni fogsághoz. A nép eddig reménykedett abban, hogy Jeremiás próféta jövendölései nem fognak beteljesedni. Amikor rájöttek, hogy mégis igaza volt, már túl késő volt.  

3.    Isten nem talál egy igaz népet sem. Pedagógiai eszközként használja Babilont népe megjavításában, szolgájának nevezi Nabukodonozort, de ez a fejezet azzal zárul, hogy végül is meg kell büntetnie őt, mert ő sem jobb a többinél. És felsorolja a többi nemzetet is, és elmondja, hogy megbünteti őket, mert ők sem jók. Izrael nem üti meg a mércét, de más nemzetek sem. Mi lesz így, ha a föld egyetlen nemzete sem elég jó? Válasz, a maradék. Istennek mindig volt hűséges maradéka, akik őszintén szolgálták Őt. Isten ezzel a maradékkal fog kezdeni valamit műve felépítésében.  

4.    Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.    aki elmondja népének, hogy engedetlenségük egy egész országot tesz pusztává

b.    aki tudja, hogy valakinek ki kell inni a harag serlegét. Most Izraelnek, ha nem tért meg, de később Isten Fiának azért, hogy nekünk ne kelljen kiinni

Ima éretted: Istenem, kérlek, segítsd meg az olvasót, hogy elfogadja időben érkező figyelmeztetésedet, Jézus nevében! Ámen

Olvasmány – E.G. White JÉZUS ÉLETE 12-13. fejezet

13. fejezet – A GYŐZELEM (1. rész)

Máté 4:5-11; Márk 1:12, 13; Lukács 4:5-13.

"Ekkor vivé Őt az ördög a szent városba, és odahelyezé a templom tetejére. És monda néki: Ha Isten fia vagy, vesd alá magadat: mert meg van írva:

Az ő angyalainak parancsol felőled, És kézen hordoznak téged, Hogy meg ne üsd lábadat a kőbe" (Mt 4: 5-6).

Sátán most úgy gondolta, hogy a saját térfelén találkozott Jézussal. A ravasz ellenség olyan szavakat idézett; amelyek Isten szájából származtak. Még mindig a világosság angyalának mutatkozott, és tanújelét adta, hogy ismeri az Írásokat, és érti azok jelentését. Ahogyan Jézus az imént Isten igéjével támasztotta alá hitét, úgy most a kísértő ezzel erősíti meg csalását. Azt állítja, hogy csak Jézus hűségét tette próbára, és most dicséri állhatatosságát. Mivel a Megváltó kinyilvánította bizalmát Istenben, Sátán arra ösztönzi, hogy újabb bizonyítékát adja hitének.

Ám a kísértést újra a bizalmatlanságra való célzás vezeti be: "Ha Isten fia vagy". Krisztus kísértése az volt, hogy erre a "ha" szóra válaszoljon, de Ő visszautasította a kétség legcsekélyebb elfogadását is. Nem kockáztatta életét azért, hogy Sátánnak bizonyítékot adjon.

A kísértő azt hitte, hogy kihasználhatja Krisztus emberi természetét, és elbizakodottságot ébreszthet benne. Sátán ugyan csábíthat, de nem kényszeríthet a bűnre. Azt mondta Jézusnak: "Vesd alá magad!" - bár tudta, hogy nem teheti meg, mert Isten közbelépne hogy megmentse. Még Sátán sem kényszeríthette Jézust, hogy vesse alá magát. Ha Jézus nem enged a kísértésnek, nem győzhetik le. A föld és a pokol összes hatalma sem kényszeríthette, hogy a legcsekélyebb mértékben is eltávolodjék Atyja akaratától.

A kísértő sohasem kényszeríthet minket arra, hogy gonoszt cselekedjünk. Nem irányíthatja értelmünket, hacsak mi magunk nem helyezzük az ellenőrzése alá. Mielőtt Sátán hatalmat gyakorolhatna rajtunk, már akaratunk vele egyetért, és hitünk nem fogódzik Krisztusba. De minden dédelgetett bűnös vágy módot ad neki, hogy lábát megvesse. Minden olyan pont, ahol nem érjük el az isteni mértéket, nyitott ajtó számára, amelyen bejöhet, hogy kísértsen, és pusztítson. Minden hibánk kedvező alkalmat nyújt neki, hogy Krisztusba és az Írásokba vetett hitünket megingassa.

Amikor Sátán az ígéretet idézte: "az ő angyalainak parancsol felőled", kihagyott belőle egy részt: "hogy megőrizzenek minden utadon" - vagyis minden úton, amelyet Isten választ. Jézus nem volt hajlandó letérni az engedelmesség útjáról. Amíg tökéletes bizodalma van Atyjában, sohasem teremt olyan helyzetet, amely Atyja közbelépését tenné szükségessé. Nem kényszeríti a Gondviselést, hogy mentse meg Őt a haláltól, hiszen így nem lehetne a bizalom és alázatosság példája.

Jézus kijelentette Sátánnak: "Viszont meg van írva: Ne kísértsd az Urat, a te Istenedet!" (Mt 4:7) Ezeket a szavakat Mózes mondta Izrael gyermekeinek, amikor szomjaztak a pusztában, és Mózestől követeltek vizet. Ezt kiáltozták: " Vajon köztünk van-e az Úr, vagy nincsen?" (2Móz 17: 7). Isten csodálatosan munkálkodott értük, a bajban mégis kételkedtek Benne, és bizonyítékot követeltek arra, hogy velük van. Hitetlenségükben próbára akarták tenni az Urat. Sátán arra biztatta Krisztust, hogy ugyanezt tegye. Isten már tanúsította, hogy Jézus az Ő Fia. Most bizonyítékot kérni, vajon valóban az-e: ez Isten szavának próbára tétele, istenkísértés. Olyat kérni Istentől, amit nem ígért, ez bizalmatlanság, próbára tevés és kísértés lett volna Vele szemben. Istent nem azért kell kérnünk, hogy bizonyítsa be: megtartja-e ígéretét, hanem mert tudjuk, hogy beváltja azokat; és azért sem, hogy bebizonyítsa: szeret minket, hanem azért, mert szeret.

2 megjegyzés: