2024. február 23., péntek

Higgyetek az Ő prófétáinak - február 23 - PÉNTEK - Jeremiás 26

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Jeremiás könyve 26 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jeremi%C3%A1s%2026&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jeremi%C3%A1s%2026&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.   Isten üzenetét a legígéretesebb közönségnek küldi. Isten a prófétát azokhoz küldi, akik a templomba mennek leborulni előtte. Ők a legígéretesebbek. Ha valaki kész meghallgatni Isten üzenetét, ők biztosan azok – legalábbis így gondolnánk. A helyzet elszomorító. Ha még azok sem hallgatnak Istenre, akik az Ő imádatára érkeznek (a papokkal és a prófétákkal az élen), akkor kik hallgatnak?

2.   Istennek vannak olyan imádói, akik imádkozni érkeznek a templomba, de gyilkolni akarnak. Amikor a próféta átadja nekik üzenetét, megragadják őt és meg akarják ölni. Szándékuk nagyon komoly és veszélyes volt Jeremiás próféta számára, mert ez a fejezet azzal végződik, hogy egy prófétát, aki hozzá hasonló üzenetet közölt, megölték. Dühük annyira erőteljes volt, hogy érte mentek Egyiptomba, visszahozták és megölték. 

3.   Isten megvédte Jeremiást. A fenti példa mutatja, hogy Jeremiás nem véletlenül maradt életben, hanem azért, mert Isten megvédte. Jeremiás nem lehetet biztos abban, hogy túléli az egészet, de lelkileg bizonyos mértékig fel volt készülve a legrosszabbra. Tudta, hogy nem azért maradt életben, mert jobb volt a másik prófétánál. A Biblia sok olyan esetről beszél, amikor az egyik jó próféta életben maradt, a másik jó próféta meghalt. Istent nem lehet ez alapján megítélni. A három ifjú Babilonban tudta, hogy Isten meg tudja szabadítani őket, abban azonban nem voltak biztosak, hogy meg is fogja. Isten iránti hűségüket nem ettől tették függővé.   

4.   Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.   aki soha nem lesz hűtlen népéhez. Akkor lett volna hűtlen, ha nem fegyelmezi őket és nem tesz meg mindent érettük, akár még a büntetést is

b.   aki szereti hűséges szolgáit, azokat is, akik életben maradtak és azokat is, akik szolgálatuk végzése miatt életüket veszítették

c.    aki prófétájához hasonlóan elviselte népe ellene való támadását. Ahogyan most Jeremiás életére törtek, úgy törtek Fiai életére is a későbbi időkben

Ima éretted: Istenem, kérlek, segítsd meg az olvasót, hogy ne haragudjon meg sem rád, sem eszközödre, ha nem kellemes üzenetet hoz neki. Adjad, hogy tudja, minden érte történik. Azért teszed, mert nagyon szereted őt, Jézus nevében! Ámen

Olvasmány – E.G. White JÉZUS ÉLETE 12-13. fejezet

13. fejezet – A GYŐZELEM (2. rész)

"Hit nélkül pedig lehetetlen Istennek tetszeni; mert aki Isten elé járul, hinnie kell, hogy ő létezik és megjutalmazza azokat, akik őt keresik" (Zsid 11:6). A hit azonban semmilyen téren nem hozható rokonságba az elbizakodottsággal. Csakis az lehet biztonságban az elbizakodottsággal szemben, akinek igazi hite van, mivel az elbizakodottság a hit hamisítványa. A hit igényli Isten ígéreteit, és az engedelmesség gyümölcseit termi. Az elbizakodottság is igényli az ígéreteket, de úgy használja fel őket, ahogyan Sátán: a törvényszegés mentegetésére. A hit ősszüleinket az Isten szeretetében való bizalomra vezérelte volna, engedelmességre parancsolatai iránt. Az elbizakodottság arra késztette őket, hogy az Úr törvényét áthágják, és azt higgyék, hogy az Ő nagy szeretete megmenti őket a bűn következményétől. Nem hit az, amely az Ég kegyét igényli anélkül, hogy teljesítené a feltételeket, amelyekhez a kegyelem kötve van. Az őszinte hit alapja a Szentírás ígéreteiben és rendelkezéseiben van.

Gyakran, amikor Sátánnak nem sikerül bizalmatlanságot kelteni, elbizakodottságot ébreszt bennünk. Ha rávehet, hogy szükségtelenül kitegyük magunkat a kísértésnek, tudja, hogy a győzelem az övé. Isten mindenkit meg fog védelmezni, aki az engedelmesség útján jár, aki azonban arról letér, az Sátán területére merészkedik. Ott pedig biztosan elbukunk. Az Üdvözítő meghagyta: " Vigyázzatok és imádkozzatok, hogy kísértésbe ne jussatok" (Mk 14:38). Az elmélkedés és az ima megóv attól, hogy önkéntelenül is veszélyes utakra térjünk. Így sok vereségtől megmenekülhetünk.

Mégse veszítsük el bátorságunkat, ha kísértés támad ránk. Ha nehéz helyzetbe jutunk, gyakran kételkedünk Isten Lelkének vezetésében. Jézust viszont Isten Lelke vezette a pusztába, hogy Sátán megkísértse. Ha Isten megengedi a próbákat, akkor ezzel javunkat szolgáló célja van. Jézus nem élt vissza Isten ígéreteivel, nem kereste önként a kísértést, és nem esett kétségbe, amikor jött a kísértés. Mi se cselekedjünk másképp. "Hű az Isten, aki nem hágy titeket feljebb kísértetni, mint elszenvedhetitek" (1Kor 10:13). Így szólt: "Hálával áldozzál az Istennek, és teljesítsd a felségesnek fogadásidat! És hívj segítségül engem a nyomorúság idején, én megszabadítlak téged és te dicsőítesz engem" (Zsolt 50:14-15).

Jézus győzött a második kísértésben, és Sátán megmutatta valódi jellemét. De nem ijesztő szörnyként jelent meg, patákkal és denevérszárnyakkal, hanem hatalmas, bár bukott angyalként. Lázadó vezérnek, és e világ istenének vallotta magát.

Sátán felvitte Jézust egy magas hegyre, és panorámaszerűen elvonultatta előtte a világ országait a maguk dicsőségében. A nap beragyogta a templomokat, a márványpalotákat, a termékeny földeket, a gyümölccsel megrakott szőlőskerteket. A bűn nyomai rejtve maradtak. Jézus tekintetét - hiszen az utóbbi időben csak homályt és pusztaságot látott - most lebilincselte a felülmúlhatatlan szépség, virágzás. Azután a kísértő hangja hallatszott: "Néked adom mindezt a hatalmat és ezeknek dicsőségét; mert nékem adatott, és annak adom, akinek akarom; Azért ha te engem imádsz, mindez a tied lesz" (Lk 4:6-7).

Krisztus csak szenvedés árán tölthette be küldetését. Szomorúsággal, nehézségekkel, küzdelmekkel teli élet és szégyenteljes halál állt előtte. Hordoznia kellett az egész világ bűneit. El kellet szenvednie, hogy elszakad Atyja szeretetétől. Most a kísértő felajánlotta, hogy javára lemond bitorolt hatalmáról. Krisztus megszabadíthatta volna magát a szörnyű jövőtől, ha elismeri Sátán fennhatóságát. De ha ezt megteszi, átengedi a győzelmet a nagy küzdelemben. Sátán vétkezett a mennyben, mert magát Isten Fia fölé akarta helyezni. Ha ez most sikerül, az a lázadás győzelmét jelenti.

2 megjegyzés: