Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Te milyennek látod azt az Istent, Akit a Korinthusi második levél 11. fejezete bemutat?
A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli Gáspár fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2%20Korintusi%2011&version=KAR
Új protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=2%20Korinthus%2011&version=NT-HU
A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak
1. Isten hűséges menyasszonyt keres a Fiának. Pál apostol elmondja, hogy ebben Ő Istennek a segédje. A gyülekezet a menyasszony, akit eljegyzett Krisztusnak, és akire vigyáz, hogy tisztán állhasson majd Vőlegénye elé. Pál azt mondja, hogy ő tulajdonképpen a násznagy, aki vigyáz a menyasszonyra, míg a Vőlegény távol van, hogy elkészítse közös otthonukat. De nemcsak Pál tölti be ezt a szerepet, hanem Isten minden munkása is, aki az Ő művében dolgozik.
2. Isten óv az ámítóktól. Pál elmondja, hogy nem könnyű neki a menyasszonyra vigyázni, mert a menyasszony naiv és könnyen be tudják csapni és el tudják fordítani igazi Vőlegényétől. Pál szerint ezek az álapostolok csalók, akik, ártanak a Vőlegény és a menyasszony kapcsolatának: „Félek azonban, hogy amint a kígyó megcsalta Évát ravaszságával, úgy tántorodnak el a ti gondolataitok is a Krisztus iránti őszinte és tiszta hűségtől. Mert ha valaki odamegy hozzátok, és más Jézust hirdet, nem akit mi hirdettünk, vagy más lelket fogadtok be, nem akit kaptatok, vagy más evangéliumot, nem amelyet elfogadtatok, azt szépen eltűritek.”
3. Isten minden akadályt elhárít, ami akadályozná az embereket a Hozzá vezető úton? Pál érzékelte azt, hogy ha az anyagi támogatásukat igényelné szolgálata miatt, sokan megbotránkoznának és eltávolodnának Istentől. Ezért úgy dönt, hogy inkább nem él ezzel a jogával, csak senki előtt ne legyen akadály az Isten követésében. Vannak azonban erősebb gyülekezetek, ahol ez nem okoz gondot, ezért ezek a gyülekezetek gondoskodnak Pál anyagi szükségleteiről, amikor Korinthusban dolgozik.
4. Isten ismeri az emberi természet gyengéit. Pál szomorúan állapítja meg, hogy rá gyanakodva tekintenek, aki csak a javukat szolgálja és Istent igazán képviseli előttük, viszont kritika nélkül fogadják el azokat, akik ártanak nekik: „mert eltűritek, ha valaki leigáz titeket, ha valaki élősködik rajtatok, ha valaki zsákmányul ejt titeket, ha valaki hatalmaskodik rajtatok, ha valaki arcul üt benneteket.”
5. Isten igazi munkásai áldozatot vállalnak. Pál szembesíti a korinthusiakat a tényekkel. Elmondja, hogy mennyi szenvedést vállalt fel érettül. Felsorolni is nehéz a bántalmazásokat, a veszélyeket, az üldöztetéseket, amelyet felvállalt, miközben az álapostolok, csak a maguk javát és előnyét keresték.
6. Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:
a. aki féltő szeretetével félt bennünket
b. aki nem akarja, hogy bármi is eltántorítson bennünket a Krisztus iránti őszinte és tiszta hűségtől
c. aki szomorú akkor, amikor azt látja, hogy a hamis apostolok visszaélnek és kizsákmányolják népét
d. aki gondoskodik munkásairól még akkor is, ha azok, akiknek ez a kötelességük lenne, elmulasztják
Ima éretted: Istenem, kérlek, segíts meg az olvasót, hogy soha nem legyen hűtlen mennyei Vőlegényéhez, segítsd meg őt, hogy senki és semmi ne tudja őt eltávolítani Tőled, Jézus nevében, Ámen
Olvasmány – E.G. White JÉZUS ÉLETE 85-86. fejezet
85. fejezet – ISMÉT A TENGERNÉL (2. rész)
Krisztus leckét ad minden követőjének. Az evangélium nem köt megegyezést a gonosszal kölcsönös engedmények alapján. Az evangélium nem nézheti el a bűnt. Titkos bűneinket titkon kell megvallanunk Istennek. Nyilvánvaló bűneink azonban a nyilvános megvallást követelnek tőlünk. Mikor egy tanítvány bűnt követ el, mindig Krisztust illetik szemrehányással. Ez arra készteti Sátánt, hogy diadalünnepet üljön, és az ingadozó lelkeket arra ösztönzi, hogy botladozzanak. A bűnbánat bizonyítékának a megadásával azonban a tanítványnak, amennyiben hatalmában áll, el kell távolítani ezt a szemrehányást Krisztusról.
Miközben Krisztus és a tanítványok ételüket fogyasztották a tengerparton, az Üdvözítő így szólt Péterhez: "Simon, Jónának fia: jobban szeretsz-e engem ezeknél?" (Jn 21:15). Ezzel tanítványtársaira utalt. Péter már egyszer kijelentette: "Ha mindnyájan megbotránkoznak is tebenned, én soha meg nem botránkozom" (Mt 26:33). Most azonban helyesebben értékeli, becsüli fel magát: "Igen, Uram, te tudod, hogy szeretlek téged!" (Jn 21:15). Ebben a feleletében nincs semmi heves bizonygatás arról, hogy az ő szeretete nagyobb tanítványtársai szereteténél. Nem fejezi ki saját véleményét hódolatáról. Krisztustól, Aki el tudja olvasni a szív minden indítékát, azt kéri, hogy Ő ítélje meg válasza őszinteségét: "te tudod, hogy szeretlek téged" (Jn 21:15). Jézus pedig megparancsolja neki: "Legeltesd az én bárányaimat!" (Jn 21:15).
Jézus ismét próbára teszi Pétert és megismétli előbbi szavait: "Simon, Jónának fia, szeretsz-e engem?" (Jn 21:16). Ez alkalommal nem kérdezte meg Pétertől, hogy vajon jobban szereti-e Őt, mint tanítványtársai. A második válasz hasonlított az elsőhöz. Nem volt benne semmi mértéktelen magabiztosság: "Igen, Uram; te tudod, hogy én szeretlek téged." Jézus erre azt mondta neki: "Őrizd az én juhaimat!" (Jn 21:16). Az Üdvözítő még egyszer feltette a megpróbáló kérdést: "Simon, Jónának fia, szeretsz-é engem?" (Jn 21:17). Ekkor Péter szomorú lett, mert azt gondolta, hogy Jézus kétségbe vonta az ő szeretetét. Tudta, hogy Urának minden oka megvan arra, hogy ne bízzon benne, és fájó szívvel ezt válaszolta: "Uram, te mindent tudsz; te tudod, hogy én szeretlek téged". Jézus ismét így szólt hozzá: "Legeltesd az én juhaimat!" (Jn 21:17).
Péter háromszor nyíltan megtagadta Urát, és Jézus most háromszor kérte tőle a biztosítást szeretetéről és hűségéről kérdéseivel, amelyeket kihegyezett nyilakként lőtt bele Péter fájó szívébe. Az összegyülekezett tanítványok előtt Jézus feltárta Péter bűnbánatának a mélységét, és megmutatta nekik, hogy milyen mélyen alázatos lett az egykor dicsekedő tanítvány.
Péter természetétől fogva heves és megfontolás nélküli ember volt. Sátán kihasználta Péternek ezeket a jellegzetes tulajdonságait arra, hogy legyőzze, elbuktassa őt. Éppen Péter bukása előtt mondatta neki Jézus a következőket: "Simon! Simon! ímé a Sátán kikért titeket, hogy megrostáljon mint a búzát; de én imádkoztam érted, hogy el ne fogyatkozzék a te hited: Te azéra idővel megtérvén, a te atyádfiait erősítsed" (Lk 22:31-32). Most eljött ez az idő, és a változás Péterben nyilvánvaló volt. Az Úr nyomatékos, megpróbáló kérdései nem váltottak ki Péterből valamiféle tolakodó, önelégültséget mutató választ. Megalázkodása és bűnbánata következtében Péter jobban felkészült, mint valaha is előzőleg arra, hogy a nyáj pásztoraként működjék.
Az első munka, amit Krisztus rábízott Péterre a szolgálatra való visszaállítása után, a bárányok legeltetése volt. Olyan munka volt ez, amelynek a végzése terén Péter kevés tapasztalattal rendelkezett. Ez a munka nagy gondoskodást és gyengédséget, sok türelmet és állhatatosságot követelt. Ez a munka tulajdonképpen arra hívta el Pétert, hogy szolgálja azokat, akik még fiatalok voltak a hitben; hogy tanítsa a tudatlanokat; hogy magyarázza nekik a szent írásokat és oktassa őket a hasznos együttmunkálkodásra Krisztus szolgálatában. Egykor Péter nem volt alkalmas erre a feladatra, vagy éppen e szolgálat fontosságának a felfogására. Jézus azonban most éppen ennek a munkának az elvégzésére hívta el. Erre a munkára a szenvedésről és bűnbánatról szerzett saját tapasztalata készítette őt fel.
Bukása előtt Péter mindig meggondolatlanul beszélt úgy, ahogy arra a pillanat éppen indította. Mindig kész volt arra, hogy másokat kiigazítson és kifejezze saját véleményét, mielőtt teljesen tiszta véleménye lett volna önmagáról és arról, amiről beszélnie kellett. A megtért Péter azonban egészen más volt. Visszafogta előző hevességét, és buzgalmát Krisztus kegyelme szabályozta. Nem volt többé féktelen, önhitt és önmagát dicsőítő, hanem nyugodt, higgadt és tanítható. Most már tudta legeltetni Krisztus bárányait.
Az Üdvözítő bánásmódja jó lecke volt Péter számára, de tanítványtársai számára is. Ez a bánásmód arra tanította meg őket, hogy a bűnössel türelmesen, részvéttel és megbocsátó szeretettel foglalkozzanak. Ámbár Péter megtagadta Urát, az a szeretet, amellyel Jézus hordozta őt, soha nem ingott meg. Éppen ilyen szeretetet kellene éreznie a segédpásztornak is a nyáj és a bárányok iránt, amelyeknek a gondozását rábízták.
Péternek, miután megemlékezett saját gyengeségéről és kudarcáról, olyan gyengéden kellett foglalkoznia nyájával, mint amilyen gyengédséggel Krisztus foglalkozott vele. Az a kérdés, amelyet Krisztus tett fel Péternek, jelentős kérdés volt. Krisztus csak egyetlen feltételét említette meg a tanítványságnak és a tanítványi szolgálatnak: "Szeretsz-é engem?" (Jn 21:15). Ez lényeges feltétel. Bár Péternek lehet sok más képesítése, de Krisztus iránt érzett szeretete nélkül nem lehetne hűséges pásztora az Úr nyájának. Tudás, jó szándék, ékesszólás, hála és buzgalom mind segítséget jelentenek a jó munka végzésében, de ha a Jézus iránt érzett szeretet nincs meg a szívben, akkor a keresztény lelkész munkája csak kudarccal végződhet.
Ámen 🛐🙏
VálaszTörlés