2024. március 18., hétfő

Higgyetek az Ő prófétáinak - március 18 - HÉTFŐ - Jeremiás 50

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Jeremiás könyve 50 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jeremi%C3%A1s%2050&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jeremi%C3%A1s%2050&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.    Isten ítélete északról érkezik. Azért, mert ez Isten lakozásának irányai is (lakozom a gyülekezet hegyén messze északon – Ézsaiás könyvében). Júda számára az ítélet északról érkezett a babilóniaiak személyében, Babilóniának is északról érkezett az ítélete Círus seregeinek képében.  A Bibliában, főleg a prófétáknál találjuk azt, hogy Isten északról érkezik az ítéletével.

2.    Istennel nem lehet játszani. Isten eszközként használta Babilont népe nevelésében, de nem vehette át Isten helyét. Pedig ő így gondolta. Isten nem hagyta figyelmen kívül Babilon túlkapásait, kevélykedését, bálványimádását, a foglyokkal szembeni kíméletlenségét, Isten templomának és kincseinek megszentségtelenítését. Az, hogy Isten nem lép közbe azonnal, nem jelenti azt, hogy nem tarja a bűnt bűnnek és a rosszat rossznak, és nem lesz a lázadásnak és kevélységnek következménye.

3.    Isten ítélete népe szabadulását jelenti. A Babilon fölötti ítélet, Isten népének a szabadulását és hazamenetelét jelentette. Így lesz ez a végidei Babilonnal is. Elesik, leomlik és Isten népe hazamegy.

4.    Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.    akinek népe egyszer hazaérkezik

b.    aki számonkéri népét pásztoraitól, de ellenségeitől is

c.    aki beteljesíti, amit megmond – Babilont soha nem építették, fel – Isten ezt előre megmondta

d.    aki megvédi a bárányt (Izraelt) az oroszlántól (Babilontól), a kicsit és gyengét a nagytól és erőstől.

e.    aki végleg eltörli népé bűnét, úgy, hogy senki sem találja meg és senki sem emlékszik rá

f.      aki erős Megváltó, Seregek Ura, aki győzelemre viszi népe ügyét

g.    akinek terve megvalósul

Ima éretted: Istenem, kérlek, segítsd meg az olvasót, hogy lelki szemeivel lássa szabadulását, még akkor is, ha távolinak, vagy lehetetlennek tűnik is. Adjad, hogy ne féljen az ítélettől, mert az az ő szabadulását jelenti, Jézus nevében! Ámen

Olvasmány – E.G. White JÉZUS ÉLETE 17-18. fejezet

17. fejezet – NIKODÉMUS (2. rész)

Nikodémus azzal a gondolattal jött az Úrhoz, hogy eszmecserét folytasson vele, Jézus azonban közvetlenül az igazság alapelveire tért. Azt mondta Nikodémusnak: Nem annyira elméleti ismeretekre, sokkal inkább lelki újjászületésre van szükséged. Nem a kíváncsiságodat kell kielégítened, hanem új szívre kell szert tenned. Fölülről kell új életet kapnod, mielőtt felfoghatod a mennyei dolgokat. Míg ez a változás nem jön létre, és mindent újjá nem tesz, addig nem szolgál javadra, hogy elbeszélgetsz velem hatalmamról vagy küldetésemről.

Nikodémus hallotta Keresztelő János prédikálását a bűnbánatról és a keresztségről. János ráirányította az emberek figyelmét arra, Aki Szentlélekkel keresztel. Nikodémus maga is érezte a lelkiség hiányát a zsidóknál, és azt, hogy nagymértékben a vakbuzgóság és a világi ambíciók irányítják őket. Remélte, hogy a dolgok jobbra fordulnak a Messiás eljövetelével. Keresztelő János szívet vizsgáló üzenete mégsem tudta a bűn elítélésére vezetni. Mint szigorú farizeus, büszke volt jó cselekedeteire. Köztiszteletnek örvendett jótékonysága és a templomi szolgálat fenntartása iránti bőkezűsége miatt, s úgy érezte, hogy biztosította Isten kegyét. Megijesztette egy olyan ország gondolata, amely túl tiszta ahhoz, hogy ő jelen állapotában megláthassa.

Az újjászületés képe, amit Jézus használt, nem volt teljesen ismeretlen Nikodémus számára. Az izraelita hitre tért pogányokat gyakran hasonlították az újszülött gyermekhez. Ezért bizonyára megértette, hogy Krisztus szavait nem szó szerint kell vennie. De mivel izraelitának született, biztos volt benne, hogy helye van Isten országában. Úgy érezte, nem kell megváltoznia. Ezért lepődött meg a Megváltó szavain. Bosszantotta, hogy azok szinte közvetlenül rá vonatkoznak. A farizeus büszkesége küzdött az igazságot kutató ember őszinte vágyával. Csodálkozott, hogy Krisztus beszéde során nem veszi tekintetbe Izraelben betöltött vezető tisztségét.

Meglepetésében elvesztette önuralmát, és teljesen ironikusan válaszolt Krisztusnak: "Mi módon születhetik az ember, ha vén?" (Jn 3:4) Csakúgy, mint mások, amikor az igazság élesen a lelkiismeretéig hatolt, elárulta, hogy a testi ember nem fogadhatja be Isten Lelkének dolgait, mert semmi sincs benne, amire a lelki dolgok hatni tudnak, mivel a lelki dolgokat csak lelkileg lehet megérteni.

A Megváltó viszont nem ellenérvvel válaszolt. Ünnepélyes, nyugodt méltósággal emelte föl kezét, és még nagyobb bizonyossággal nyomatékosította a kellemetlen igazságot: "Bizony, bizony mondom néked; Ha valaki nem születik víztől és Lélektől nem mehet be az Isten országába" (Jn 3:5). Nikodémus megértette, hogy ezzel Krisztus a vízzel való keresztségre és a szív Isten Lelke által történő megújulására utalt. Meggyőződött arról, hogy Ő van jelen, Akiről Keresztelő János szólt.

Jézus folytatta: "Ami testtől született, test az; és ami Lélektől született, lélek az" (Jn 3:6). A szív természeténél fogva gonosz, és "ki adhat tisztát a tisztátalanból? Senki" (Jób 14:4). Nincs emberi találmány, ami segíthetne a bűnös szíven. "A test gondolata ellenségeskedés Isten ellen, minthogy az Isten törvényének nem engedelmeskedik, mert nem is teheti" (Róm 8:7). "A szívből származnak a gonosz gondolatok, gyilkosságok, házasságtörések, paráznaságok, lopások, hamis tanúbizonyságok, káromlások" (Mt 15:19). A szív forrását kell megtisztítani, mielőtt a víz tisztán csörgedezhet belőle. Lehetetlenséget kísérel meg, aki a maga erejéből, a törvény megtartásával próbálja elérni a mennyet. Nincs biztonságban, akinek vallása pusztán a törvényesség, a kegyességbe burkolózás. A keresztény élet nem a régi módosítása vagy továbbfejlesztése, hanem a természet átalakulása. Halál a bűnnek és az énnek, és egészében új élet. Ezt a változást csakis a Szentlélek hatékony munkálkodása hozhatja létre.

Nikodémusnak ez még mindig zavaros volt, és Jézus a szél segítségével világította meg mondanivalóját: "A szél fú, ahová akar, és annak zúgását hallod, de nem tudod honnan jő és hová megy: így van mindenki, aki Lélektől született" (Jn 3: 8).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése