Itt
találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Új olvasmány a fejezet végén a Pátriárkák
és próféták 31-32. fejezeteihez
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - PÁTRIÁRKÁK ÉS PRÓFÉTÁK 31. fejezet 343. nap
31.
Nádáb és Abihu bűne
A sátor
felszentelése után a papokat is felszentelték szent szolgálatukra. Ezek az
istentiszteletek hét napig tartottak és mindegyiket különleges szertartás
jellemezte. A nyolcadik napon kezdték meg szolgálatukat. Ezután Áron, fiai
közreműködésével bemutatta az áldozatot, amelyet Isten rendelt, majd felemelte
a kezeit és megáldotta a népet. Mindent úgy tettek, ahogy Isten megparancsolta
nekik. Isten elfogadta az áldozatot és figyelemre méltó módon láthatóvá tette
előttük dicsőségét: tűz jött ki az Úr elől és megemésztette az oltáron lévő
áldozatot. A nép félelemmel és nagy érdeklődéssel tekintett az isteni
hatalomnak erre a csodálatos megnyilatkozására. Isten dicsőségének és
jóindulatának jelét látták meg benne. A dicséret és imádat ujjongó kiáltása
hagyta el ajkukat. Arcra borultak, mintha Jahve közvetlen jelenlétében lettek
volna.
De
nemsokára, váratlanul szörnyű csapás sújtott le a főpap családjára. Az
istentisztelet órájában, amikor a nép imája és magasztalása szállt fel
Istenhez, Áron két fia vette a tömjénezőjét és illatos tömjént égetett el azon
"kedves illatú áldozatul az Úrnak". Azzal azonban, hogy "idegen
tüzet" használtak, megszegték Isten parancsát. A tömjén égetésére ugyanis
közönséges tüzet vettek igénybe a szent tűz helyett, amelyet Isten maga
gyújtott meg és ugyanakkor megparancsolta, hogy erre a célra kell felhasználni.
Ezért a bűnért tűz jött ki az Úrtól és a nép szeme láttára megemésztette őket.
Mózes és
Áron után Nádáb és Abihu voltak a legnagyobbak Izraelben. Az Úr is felettébb
megtisztelte őket, mert a hetven vénnel együtt ők is megpillanthatták az Úr
dicsőségét a hegyen. Mindamellett bűnüket nem lehetett elnézni vagy könnyelműen
venni. Ellenkezőleg, bűnük még súlyosabb volt. Senki se csalja meg magát azzal
az elképzeléssel, hogy büntetés nélkül vétkezhet, mivel nagy ismerete van, s
mivel Izrael fejedelmeihez hasonlóan felmehetett a hegyre, hogy Istennel
közösségben legyen és dicsőségében időzzön. Senki se gondolja, hogy Isten ilyen
kitüntetés után nem fog szigorúan büntetni. Ez végzetes tévedés. Azoktól, akik
nagy tudást és előjogot kaptak, elvárható, hogy ismeretüknek megfelelően kegyes
és erkölcsös életet éljenek. Kevesebbet nem fogadhat el Isten. A nagy áldások
vagy kiváltságok sohase ringassanak bennünket biztonságba vagy gondatlanságba.
Ez sohasem adhat engedélyt a bűn elkövetésére és nem keltheti azt az érzést,
hogy Isten nem járt el szigorúan velük szemben. A kiváltság, amelyet Isten
adott, eszköz arra, hogy bennünket készségessé és buzgóvá tegyen a szolgálatra,
és ezáltal erőt adjon szent akaratának véghezvitelére.
Nádábot
és Abihut ifjúságukban nem tanították meg az önuralom gyakorlására. Apjuk
engedékeny természete, szilárdságának hiánya a helytelenségekkel szemben odavezetett,
hogy elmulasztotta gyermekei megfenyítését. Fiainak megengedte, hogy
hajlamaikat kövessék.
Akik
hosszú ideig dédelgetik saját vágyaikat és kívánságaikat, végül oly mértékben
kerülnek azok uralma alá, hogy még a legszentebb szolgálat iránti felelősségük
sem lesz képes őket megszabadítani rossz szokásaiktól. Ezeket a fiúkat nem
tanították meg arra, hogy tiszteletben tartsák apjuk tekintélyét. Nem fogták
fel az Isten követelményei iránt tanúsított engedelmesség szükséges voltát.
Áron téves engedékenysége fiaival szemben előkészítette Isten ítéletének
mielőbb bekövetkezését.
Isten
meg akarta tanítani a népet, hogy hódolattal és félelemmel közeledjen hozzá az
általa előírt módon. Isten nem fogadhat el részleges engedelmességet. Nem volt
elég, hogy az istentiszteletnek ebben az ünnepélyes időszakában majdnem mindent
úgy cselekedtek, ahogy azt ő elrendelte. Isten átkot mondott azokra, akik
eltérnek parancsolataitól és nem tesznek különbséget a közönséges és a szent
között. Isten a próféta által ezt jelenti ki: "Jaj azoknak, akik a gonoszt
jónak mondják és a jót gonosznak; akik a sötétséget világossággá és a
világosságot sötétséggé teszik [...] jaj azoknak, akik magoknak bölcseknek
látszanak és eszesek önmagok előtt! [...] Akik a gonoszt ajándékért igaznak
mondják, és az igazak igazságát elfordítják tőlük! [...] Mert a seregek Urának
törvényét megvetették, és Izráel szentjének beszédét megutálták" (Ésa
5:20-24). Senki se csalja meg magát azzal a hiedelemmel, hogy Isten
parancsolatainak egy része nem lényeges, vagy azzal, hogy Isten valami
változtatást is elfogad a megkövetelt helyett. Jeremiás próféta ezt mondta:
"Kicsoda az, aki szól és meglesz, ha nem parancsolja az Úr?" (JSir
3:37). Isten semmiféle olyan parancsolatot nem rögzített Igéjében, amelynek az
emberek akaratuk szerint engedelmeskednek vagy nem engedelmeskednek, és nem
viselik ennek következményeit. Ha az engedelmesség szigorú útja helyett az
emberek valami más ösvényt választanak, akkor hamarosan megmutatkozik, hogy
annak "[...] vége a halálra menő út" (Péld 14:12).
Mai Bibliai szakasz: 1 Krónikák 6
Ez a fejezet a nemzetségtáblázatok sorában a
lévitáknak szentel különleges figyelmet. Még ebben a hosszadalmasnak és
unalmasnak tűnő felsorolásban is felfedezhetünk lelki családunkra vonatkozó tanulságokat.
A fejezet vége felé olvashatjuk, hogy a léviták nem egy egybefüggő földdarabot
kaptak, amikor a földterületek a törzsek között felosztásra kerültek, hanem
Isten Izrael és Júda városai körül jelölte ki lakóhelyüket így biztosítva azt,
hogy minden polgár életére befolyásuk lehessen. A földfelosztás módja mutatja,
hogy Isten milyen különleges helyet biztosít szolgái részére, és milyen
különleges módon gondoskodik azokról, akik teljes idejüket a szolgálatra
szentelik. Szolgáljon ez ma emlékeztetőül arra vonatkozóan, hogy mi is
hasonlóan megkülönböztetett figyelemmel viseltessünk mindazok irányában, akik
Isten szolgálatában állnak, amikor támogatjuk őket az által is, hogy hűségesek
vagyunk Istenhez tizedeinkben és adományainkban, ahogyan ezt Izrael is tette.
A 15. versben utalást találunk arra, hogy Nabukodonozor fogságba
vitte Isten népét. Ez arra mutat, hogy a
Krónikák könyve az Ótestamentum végéhez – időben – meglehetősen közel íródott.
Ez a tény különleges hangsúlyt ad mindannak, amiről ez a nemzetségtáblázat
beszámol. Gondosan nyomon követi Krisztus vonalát, különös tekintettel a papi
szolgálatra, Ádámtól Áronon keresztül Dávidig. Ez még egy bizonyíték az ősi
beszámolók megbízhatóságára, amely megerősíti bennünk az Isten igaz ígéreteibe
vetett bizonyosságot, hogy Istennek terve van velünk, és az Ő tervében rejlik
áldott reménységünk és megváltásunk.
Ma kettős feladat előtt állunk: megragadni
azokat a lehetőségeket, amelyek által még inkább támogathatjuk és bátoríthatjuk
a misszió frontvonalában tevékenykedő testvéreinket; valamint a megváltási terv
fényében meglátni, hogy Isten milyen ígéreteket tett, amelyek bátorítanak
bennünket és mindazokat, akik körülöttünk élnek.
Christopher Beason
47. heti
olvasmány a PÁTRIÁRKÁK ÉS
PRÓFÉTÁK 31-32. fejezeteihez
(jún. 19-25).
Nádáb és Abihu
története (31. fejezet) egyike a legszomorúbb, és mégis tanulságos
történeteknek a Szentírásban. Mit vonatkoztathatunk ebből a mai életünkre?
Vegyük figyelembe az alábbi pontokat:
1) Az alkohol megrontja az
ítélőképességet, néha halálos következményekkel.
2) Isten szent; tisztelettel és
áhítattal kell megközelítenünk Őt.
3) A lelki vezetői rangban lévő
személyek különösen felelősségre vonhatók a rossz cselekedetekért.
Az alábbi megállapítást különösen
gondolatébresztőnek találom a mai szövegösszefüggésben: „Isten kifogásolja a
bűnös iránti olyan részvétet, amely mentegetni igyekszik a bűnt.”
A 32. fejezet a két szövetség közti kapcsolatra
összpontosít. Mindkét szövetségben Jézus van a központban. Mindkét szövetség
fenntartotta Isten törvényének a tekintélyét. Mindkét szövetségben a Krisztusba
vetett hit szükséges a bűnbocsánathoz.
Mi tehát az alapvető különbség az Ó- és
Újszövetség között? Az Ószövetség Isten azon ígéretén alapult, mely szerint
Krisztus az emberiség helyett hal meg. Abban való hit által kellett belelépni,
Aki eljövendő volt, Aki maga a Messiás! Krisztus halálával és feltámadásával a
szövetség megerősítésre került, ami meg volt ígérve, valóság lett, és így
„megújult”.
Az Újszövetségben az isteni kegyelem megújul
és meglágyítja kőszívünket! Halleluja!
Cindy Tutsch
Társigazgató (nyugalmazott)
Ellen G. White Intézet
Fordította: Gősi Csaba
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése