Itt
találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Új olvasmány a fejezet végén a Pátriárkák
és próféták 31-32. fejezeteihez
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - PÁTRIÁRKÁK ÉS PRÓFÉTÁK 31. fejezet 344. nap
"Azután
monda Mózes Áronnak és az ő fiainak, Eleázárnak és Ithamárnak: Fejeteket meg ne
meztelenítsétek, ruháitokat meg ne szaggassátok, hogy meg ne haljatok és
haragra ne gerjedjen az Úr az egész gyülekezet ellen [...] mert az Úr kenetének
olaja van rajtatok" (3Móz 10:6-7). A nagy vezető az Úr ezen szavaira
emlékeztette testvérét: "Akik hozzám közel vannak, azokban kell
megszenteltetnem, és az egész nép előtt megdicsőíttetnem". Áron csendben
maradt. Fiainak halálában, amely figyelmeztetés nélkül csapott le rá szörnyű
bűnük miatt, most Áron is meglátta saját elhanyagolt kötelességének eredményét.
Fiai bűne és halála felett érzett fájdalma meggyötörte atyai szívét, de
érzelmeit nem fejezte ki szemmel látható módon. Szomorúságának valamiféle
kinyilatkoztatása azt a látszatot keltette volna, hogy részes fiai bűnében. Nem
volt szabad a gyülekezetet Isten elleni zúgolódásra vezetnie.
Isten
arra akarta megtanítani népét, hogy ismerje el rendreutasításainak igazságos
voltát, és így mások is féljenek azoktól. Izraelben voltak olyanok is, akiknek
ez a rettenetes ítélet figyelmeztetés volt: ne reménykedjenek abban, hogy Isten
türelmére hivatkozva büntetlenül vétkezhetnek mindaddig, amíg be nem pecsételik
végzetüket.
Isten
ítéletét hozza magára, aki a bűnös iránt hamis együttérzést mutat, aki
igyekszik mentséget találni a bűnre. A bűnnek olyan hatása van, hogy eltompítja
az erkölcsi érzéket, mégpedig úgy, hogy a bűnös nem fogja fel többé a bűn
szörnyűségét; és a Szentlélek meggyőző ereje nélkül olykor vak marad bűne
meglátására. Krisztus szolgáinak az a kötelességük, hogy megmutassák ezeknek a
tévelygőknek a reájuk leselkedő veszélyt. Azok, akik megsemmisítik a figyelmeztetés
hatását a bűnösök elvakításával, hogy ne tudják meglátni a bűn valóságos
jellegét és következményeit, gyakran még azzal is hízelegnek maguknak, hogy e
ténykedésükkel keresztényi könyörületességükről tesznek bizonyságot. A
valóságban éppen az ellenkezőjét teszik, mert megakadályozzák a Szentlélek
munkáját, és nem segítenek a bűnösnek ellenállni. Elaltatják a bűnöst és
rábeszélik, hogy nyugodtan pihenjen csak a pusztulás, a romlás szakadékának a
szélén. Részt vesznek bűnében, és bűnbánatának hiányáért félelmetes
felelősséget vonnak magukra. Ennek a hamis és megtévesztő együttérzésnek az
eredményeként sokan pusztultak már el.
Nádáb és
Abihu sohasem követték volna el ezt a végzetes bűnt, ha előzőleg nem
részegedtek volna meg a bőségesen fogyasztott bortól. Jól tudták, hogy a
leggondosabb és legünnepélyesebb előkészületeket kell megtenniük a szentélyben
való megjelenésük előtt, ahol az isteni jelenlét nyilvánult meg.
Mértéktelenségük azonban alkalmatlanná tette őket szent tisztségük betöltésére.
Értelmük zavarossá lett és erkölcsi érzékenységük annyira eltompult, hogy nem
tudtak különbséget tenni a szent és a közönséges között.
Isten
Áronnak és megmaradt fiainak figyelmeztetést adott: "Bort és szeszes italt
ne igyatok te és a te fiaid veled, mikor bementek a gyülekezet sátorába, hogy
meg ne haljatok. Örökkévaló rendtartás legyen ez a ti nemzetségeitekben. Hogy
különbséget tehessetek a szent és a közönséges között, a tiszta és a
tisztátalan között. És hogy taníthassátok Izrael fiait mindazokra a rendelésekre,
amelyeket az Úr szólott vala nékik Mózes által" (3Móz 10:9-11).
A
szeszes ital élvezetének hatása az, hogy elgyengíti a testet, zavarttá teszi az
értelmet és megrontja az erkölcsi erőt. Megakadályozza az embert, hogy
felismerje a szent dolgok szentségét vagy Isten rendeléseinek kötelező voltát.
Mindazoknak, akik szent felelősséget hordoznak, szigorúan mértékletes
embereknek kell lenniük, hogy elméjük mindig tiszta lehessen és így mindig
különbséget tudjanak tenni a helyes és a helytelen, a jó és a rossz, az igazság
és a hamisság között; hogy rendelkezhessenek az alapelvek és a bölcsesség
szilárdságával, amely nélkül nem tudnak megfelelő módon igazságot szolgáltatni
és irgalmasságot gyakorolni.
Azonos
kötelezettség nyugszik Krisztus minden követőjén. Péter apostol ezt jelenti ki:
"Ti pedig választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra
való nép vagytok" (1Pt 2:9). Isten azt követeli tőlünk, hogy minden
erőnket őrizzük meg a lehető legjobb állapotban, hogy elfogadható szolgálatot nyújthassunk
Teremtőnknek. A részegítő italok fogyasztása ugyanolyan következményekkel jár,
mint Izrael papjai esetében. A lelkiismeret a bűn iránt eltompul és
megkeményedik, míg a közönséges és a szent közötti különbség elveszti
jelentőségét. Miként tudunk akkor megfelelni az isteni követelmények
mértékének? "Avagy nem tudjátok-é, hogy a ti testetek a bennetek lakozó
Szentléleknek temploma, amelyet Istentől nyertetek; és nem a magatokéi vagytok?
Mert áron vétettetek meg; dicsőítsétek azért Istent a ti testetekben és
lelketekben, amelyek az istenéi." "Azért akár esztek, akár isztok,
akármit cselekesztek, mindent az Isten dicsőségére míveljetek." "Ha
valaki az Isten templomát megrontja, megrontja azt az Isten. Mert az Istennek
temploma szent, ezek vagytok ti" (1Kor 6:19-20; 10:31; 3:17).
Mai Bibliai szakasz: 1 Krónikák 7
Egyszerűen elolvashatnánk a neveket a mai fejezetben, és továbbléphetnénk.
Harcosok és bátor férfiak neveivel találkoznánk, nevek tulajdonosaival, akiknek
vagy csak fiaik, vagy csak lányaik voltak, és olvashatnánk halottakról és
gyászolókról is. Van azonban egy meghitt téma ebben a fejezetben: a család.
A 4-5. versben utalást találunk apákra, feleségekre, fiakra, és a „család” illetve az „erős, hadakozó” szavak együtt szerepelnek a megemlített nemzetségek hatalmas létszámával. A 15-18-ig terjedő versekben megtalálhatjuk, hogy Czélofhád Gileád unokája volt és csak lányai voltak, míg Gileád húgának, Moléketnek viszont három fia volt. A 21-23-ig terjedő részben egy tragédiáról hallhatunk, amiben Gáth őslakosai megölték Efraim fiait, hogy elvegyék tőlük a jószágokat. Efraim meggyászolta a fiait, és amikor feleségének újra fia született, Bériának nevezte el, ami „tragédiát" jelent.
A 24. vers egy gazdag, hatalommal rendelkező asszonyról, Seéráról szól. Hasznos segítőtárs volt, amikor Salamon újraépítette a Bethoron kánaánita területét (2Krón 8 és Józs 16). A feljegyzés szerint saját várost is épített, Uzen-Seérát. Vezetői szerepe, és az, hogy egy túlnyomóan férfiakból álló listában szerepel, arról tanúskodik, hogy Isten elhívott szolgája lehetett.
Ezeket a történeteket olvasva valószínűleg találunk dolgokat, amelyek kapcsolódnak a családunkhoz. Van harcos, vagy bátor férfi/nő a családunkban? Van valaki, akinek vannak fiai és lányai, de esetleg csak fiai vagy csak leányai? Biztosan megtapasztaltuk már azt a mély gyászt, amit akkor érzünk, ha egy szeretett személyt elveszítünk. Nos ez jelenti családban élni: átérezzük mások terheit és örömeit. Isten családjának tagjai vagyunk, és az itt felvázolt nemzedékrend emlékeztet bennünket arra, hogy a mennyben hatalmas családi találkozónk lesz! Én ott szeretnék lenni, és te?
Christopher Beason
47. heti
olvasmány a PÁTRIÁRKÁK ÉS
PRÓFÉTÁK 31-32. fejezeteihez
(jún. 19-25).
Nádáb és Abihu
története (31. fejezet) egyike a legszomorúbb, és mégis tanulságos
történeteknek a Szentírásban. Mit vonatkoztathatunk ebből a mai életünkre?
Vegyük figyelembe az alábbi pontokat:
1) Az alkohol megrontja az
ítélőképességet, néha halálos következményekkel.
2) Isten szent; tisztelettel és
áhítattal kell megközelítenünk Őt.
3) A lelki vezetői rangban lévő
személyek különösen felelősségre vonhatók a rossz cselekedetekért.
Az alábbi megállapítást különösen
gondolatébresztőnek találom a mai szövegösszefüggésben: „Isten kifogásolja a
bűnös iránti olyan részvétet, amely mentegetni igyekszik a bűnt.”
A 32. fejezet a két szövetség közti kapcsolatra
összpontosít. Mindkét szövetségben Jézus van a központban. Mindkét szövetség
fenntartotta Isten törvényének a tekintélyét. Mindkét szövetségben a Krisztusba
vetett hit szükséges a bűnbocsánathoz.
Mi tehát az alapvető különbség az Ó- és
Újszövetség között? Az Ószövetség Isten azon ígéretén alapult, mely szerint
Krisztus az emberiség helyett hal meg. Abban való hit által kellett belelépni,
Aki eljövendő volt, Aki maga a Messiás! Krisztus halálával és feltámadásával a
szövetség megerősítésre került, ami meg volt ígérve, valóság lett, és így
„megújult”.
Az Újszövetségben az isteni kegyelem megújul
és meglágyítja kőszívünket! Halleluja!
Cindy Tutsch
Társigazgató (nyugalmazott)
Ellen G. White Intézet
Fordította: Gősi Csaba
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése