Itt
találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - PÁTRIÁRKÁK ÉS PRÓFÉTÁK 32. fejezet 347. nap
A
szertartási törvényt Krisztus adta. Miután ezt már nem kellett megtartani, Pál
apostol a valós helyzetében és értékében tárta ezt a törvényt a zsidók elé.
Megmutatta a helyét Isten megváltási tervében és viszonyulását Krisztus munkájához.
A nagy apostol ezt a törvényt dicsőségesnek és Alkotójához méltónak mondja. A
szentély ünnepélyes istentisztelete azokat a nagyszerű igazságokat ábrázolta,
amelyeket ki kellett nyilatkoztatni az egymást követő nemzedékeknek. A tömjén
füstje, amely Izrael imádságaival szállt fel, Isten igazságosságát képviseli,
ami egyedül teheti Isten számára elfogadhatóvá a bűnös imádságát. A vérző állat
az áldozati oltáron a Megváltó eljöveteléről tett tanúbizonyságot. A szentek
szentjéből pedig az isteni jelenlét látható jele ragyogott ki. Így a sötétség
és a hitehagyás korszakain át, amelyek egymást követték, Isten a hitet életben
tartotta az emberek szívében, míg eljött a megígért Messiás adventjének ideje.
Népének Jézus volt a világossága - a világ világossága - még mielőtt emberi
testben eljött a földre. A fény első felvillanása, amely behatolt abba a
homályba, amellyel a bűn burkolta be a világot - Krisztustól eredt és érkezett.
Krisztustól jött a mennyei ragyogás minden sugara, amely a föld lakóira áradt.
A megváltás tervében Krisztus az Alfa és az Omega - az Első és az Utolsó.
Amióta
az Üdvözítő vérét ontotta a bűnök bocsánatáért és felment a mennyekbe,
"[...] hogy most Isten színe előtt megjelenjék érettünk" (Zsid 9:24),
világosság árad ránk a golgotai keresztről és fentről a szentek szentélyéből. A
nekünk ajándékozott tisztább világosságnak azonban nem szabad arra indítania
bennünket, hogy megvessük azt a korábban kapott világosságot, amelynek útján a
jelképek rámutattak az eljövendő Megváltóra. Krisztus evangéliuma vet fényt az
Izraelnek adott isteni rendelkezésekre, és növeli azok jelentőségét. Mikor
Isten új igazságokat nyilatkoztat ki, és amikor azt, ami kezdettől fogva ismert
volt előttünk, tisztább világosságban állítja elénk, akkor Isten lénye és szándéka
különösképpen nyilvánvalóvá válik előttünk abban, ahogyan választott népével
bánik. A fény minden további sugara, amely felcsillan előttünk, a megváltás
tervének világosabb megértésével ajándékoz meg bennünket, míg rá nem jövünk,
hogy ez valójában nem más, mint Isten akaratának megvalósulása az ember
üdvössége érdekében. Istennek a Szentlélek által ihletett szavában új szépséget
és erőt látunk meg és a Biblia lapjait elmélyültebb érdeklődéssel
tanulmányozzuk.
Sokan
úgy vélik, hogy Isten válaszfalat helyezett a héberek és a külvilág közé; hogy
gondoskodását és szeretetét nagymértékben megvonta a népektől, és ebben
kizárólag csak Izraelt részesítette. Istennek azonban nem az volt a szándéka,
hogy népe válaszfalat építsen fel önmaga és embertársai közé. Isten végtelen
szeretetének keze kinyúlt a föld minden lakosa felé. Bár elfordultak tőle és
visszautasították közeledését, Isten állandóan arra törekedett, hogy feltárja
magát előttük és kegyelmének, szeretetének részeseivé tegye őket. Választott
népét azért ajándékozta meg áldásával, hogy áldássá válhassanak más népek
számára.
Isten
elhívta Ábrahámot, jólétet és megbecsülést biztosított számára. Ennek a
pátriárkának a hűsége világosság volt az embereknek mindazokban az országokban,
amelyekben vándorlása során megfordult. Ábrahám nem tartotta magát távol, nem
zárkózott el azoktól a népektől, amelyek körülvették. Baráti kapcsolatot
tartott fenn a környező népek királyaival, kik közül némelyek nagy tisztelettel
adóztak neki. Becsületessége és önzetlensége, bátorsága és jóakarata Isten
jellemét képviselte. Mezopotámiában, Kánaánban, Egyiptomban és még Sodoma
lakosai számára is a menny Istene mutatkozott meg rajta keresztül.
Éppen
így Egyiptom és mindazon népek számára, amelyek kapcsolatban voltak ezzel a
hatalmas birodalommal, Isten kijelentette magát József által. Az Úr vajon miért
döntött úgy, hogy Józsefet magas rangra emeli az egyiptomiak között? Isten más
útról is gondoskodhatott volna, hogy Jákób gyermekeivel kapcsolatos szándékait
megvalósítsa. Isten azonban Józsefet akarta világossággá tenni és elhelyezni a
király palotájában, hogy a mennyei világosság elterjedhessen a közelben és a
távolban. József a maga bölcsességével és igazságával, tisztaságával és
jóindulatával, a nép érdekeinek odaadó szolgálatával - pedig az a nép
bálványimádókból állt - Krisztus képviselője volt. Jótevőjükben, akinek
Egyiptom egész népe hálával és elismeréssel adózott, ezeknek a pogányoknak meg
kellett látniuk Teremtőjük és Megváltójuk szeretetét. Ugyanígy Mózesben is
Isten világosságot állított a föld legnagyobb birodalmának trónja mellé, hogy
mindenki, aki csak akarta, tudomást vehessen az egy igaz és élő Istenről.
Mindezt a világosságot Isten még akkor adta az egyiptomiaknak, mielőtt ítéletre
nyújtotta volna ki kezét felettük. Izraelnek Egyiptomból való kiszabadítása
közel és távol elterjesztette Isten hatalmának ismeretét. Jerikó erődítményének
harcias népe elkezdett remegni. "És amint hallottuk, - mondta Ráháb -
megolvadt a mi szívünk, és nem támadt többé bátorság senkiben sem miattatok.
Bizony az Úr, a ti Istenetek az Isten fenn az égben és alant a földön"
(Józs 2:11). Századokkal az Egyiptomból való kivonulás után a filiszteusok papjai
még mindig az egyiptomi csapásokra emlékeztették népüket és figyelmeztették
őket, hogy ne álljanak ellen Izrael Istenének.
Mai Bibliai szakasz: 1 Krónikák 10
Saul, Izrael első, Isten
Lelkével felkent királya, jelzőfénnyé válhatott volna Izrael népe számára. Sajnálatos
módon megengedte, hogy a büszkeség és az engedetlenség átvegye az irányítást
élete felett, így feketítette be hírnevét és példáját.
Saul bátor volt. Sok
csatában harcolt és győzedelmeskedett az Úrért. Ám a Gilbóa hegyi csata
végzetes volt. Ő és három fia azon a hegyen haltak meg. Kizárólag ezt az
eseményt nézve azt gondolhatnánk: „Miért engedte meg Isten, hogy ilyen tragédia
történjen?”Azonban a teljes kép megmutatja, hogy Isten mindent megtett, hogy
megóvja Sault a szégyentől.
Saul folyamatosan ellenállt
Isten Lelke vezetésének. Puszta féltékenységből ártatlan embereket üldözött,
mint amilyen Dávid is volt. Olyan messzire ment az engedetlenség útján, hogy spiritiszta
médiumtól kért tanácsot. A saját választása következtében Isten a továbbiakban már
nem tudta megóvni őt.
A krónikás elbeszélése
szerint: „Így halt meg Saul gonoszsága
miatt, mivel vétkezett az Úr ellen. Az Úr szavát nem tartotta meg, sőt a
halottidézőt is megkereste, hogy megkérdezze…" (1Krón 10:13 – új prot.
ford.). Az engedetlenség egyik kis
cselekedete a másikhoz vezetett, míg végül Saul olyan messzire merészkedett,
mint a médiummal való tanácskozás – amit Isten szigorúan megtiltott (5Móz 18:10-12).
Az engedetlenség gyilkos.
Valahányszor elfordulunk Isten akaratától, ártunk magunknak, és
szerencsétlenséget hozunk szeretteinkre.
Drága
Uram, kérlek, add meg nekem a bölcsességet, hogy megértsem, törvényeid a
védelmemre adattak. Segíts nekem, hogy hálából és bizalomból engedelmeskedjem
Neked!
Jobson Santos
Adventista Média Központ
Brazília
Adventista Média Központ
Brazília
47. heti
olvasmány a PÁTRIÁRKÁK ÉS
PRÓFÉTÁK 31-32. fejezeteihez
(jún. 19-25).
Nádáb és Abihu
története (31. fejezet) egyike a legszomorúbb, és mégis tanulságos
történeteknek a Szentírásban. Mit vonatkoztathatunk ebből a mai életünkre?
Vegyük figyelembe az alábbi pontokat:
1) Az alkohol megrontja az
ítélőképességet, néha halálos következményekkel.
2) Isten szent; tisztelettel és
áhítattal kell megközelítenünk Őt.
3) A lelki vezetői rangban lévő
személyek különösen felelősségre vonhatók a rossz cselekedetekért.
Az alábbi megállapítást különösen gondolatébresztőnek
találom a mai szövegösszefüggésben: „Isten kifogásolja a bűnös iránti olyan
részvétet, amely mentegetni igyekszik a bűnt.”
A 32. fejezet a két szövetség közti
kapcsolatra összpontosít. Mindkét szövetségben Jézus van a központban. Mindkét
szövetség fenntartotta Isten törvényének a tekintélyét. Mindkét szövetségben a
Krisztusba vetett hit szükséges a bűnbocsánathoz.
Mi tehát az alapvető különbség az Ó- és
Újszövetség között? Az Ószövetség Isten azon ígéretén alapult, mely szerint
Krisztus az emberiség helyett hal meg. Abban való hit által kellett belelépni,
Aki eljövendő volt, Aki maga a Messiás! Krisztus halálával és feltámadásával a
szövetség megerősítésre került, ami meg volt ígérve, valóság lett, és így
„megújult”.
Az Újszövetségben az isteni kegyelem megújul
és meglágyítja kőszívünket! Halleluja!
Cindy Tutsch
Társigazgató (nyugalmazott)
Ellen G. White Intézet
Fordította: Gősi Csaba
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése