Új
olvasmány a fejezet végén a Próféták és királyok 50. fejezetéhez
Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány - PRÓFÉTÁK ÉS KIRÁLYOK 50. fejezet 846. nap
Ezsdrás igyekezett szívében felkészülni arra a munkára,
amely hite szerint előtte állt. Buzgón kereste Istent, hogy Izráelnek bölcs
tanítója lehessen. Amint megtanulta értelmét és akaratát a mennyei irányítás
alá helyezni, élete célja lett az igazi megszentelődés elve, amelynek a későbbi
évek során nemcsak a tőle eligazítást váró fiatalokra volt átformáló befolyása,
hanem mindazokra, akik kapcsolatba léptek vele.
Isten kiválasztotta Ezsdrást, hogy eszköze legyen Izráel
javára. Általa akart megbecsülést szerezni a papságnak, amelynek hírnevére
sötét árnyék borult a fogság alatt. Ezsdrás rendkívüli tudásra tett szert, és
"a Mózes törvényében" jártas "írástudó"-vá vált (Ezsd 7:6).
Ezek a képességei a médó-perzsa birodalom kiemelkedő személyiségévé tették.
Ezsdrás Isten szócsöve lett, aki környezetét a menny
elveire oktatta. Hátralevő éveiben - akár a médó-perzsa királyi udvar
közelében, akár Jeruzsálemben - legfőbb munkája a tanítás volt. Amint másoknak
tolmácsolta a megismert igazságokat, munkaképessége nőtt. Kegyes és buzgó
emberré vált. Az Úr tanúja volt, bizonyságot tett a világnak arról, hogy a
Biblia igazságának ereje nemessé teszi a mindennapi életet.
Ezsdrás fel akarta éleszteni a Szentírás tanulmányozása
iránti érdeklődést. Ez a törekvése együtt járt a Szent Iratok megőrzése és
sokszorosítása érdekében kifejtett élethosszig tartó lelkiismeretes munkájával.
Összegyűjtötte a Törvény minden példányát, amit csak fel tudott kutatni.
Lemásoltatta és szétosztotta őket. Az így sokszorosított és sok ember kezébe
helyezett tiszta Ige felbecsülhetetlen értékű ismeretet nyújtott.
Mai Bibliai szakasz: Ezékiel
47
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
Új protestáns fordítás:
Ezékiel
könyvének 47. fejezete folytatja Izrael megújult Templomának, fővárosának és
országának történetét. Egy olyan száraz országban, mint Izrael, a víz minden
formájában egy létszükséglet. Ezékiel élénk képet fest arról, hogy Istennek
milyen megoldása van a víz problémára. A helyreállított Izraelben Isten
jelenléte valóságos és minden szükséglet kielégítéséről gondoskodik, beleértve
a vizet is. Egy kis erecskeként kezdődik a Templom keleti kapujánál, és elkezd
folyni a sivatag felé. Kevéssel több mint egy mérföld távolság után a kis
erecske egy hatalmas folyóvá duzzad. Ez a folyó tovább halad, és felfrissíti a
sós vizű Holt-tengert. Ez az Istentől jövő víz életet fakaszt. Fák növekednek,
és gyümölcsöt teremnek hónapról-hónapra. A halak annyira elszaporodnak, hogy a
halászok bőséges zsákmánynak örülhetnek. Az egész föld áldásban részesül az
Isten jelenlétéből származó víznek köszönhetően.
Noha ezek az események
soha sem valósultak meg szó szerint Izrael életében, ez egy olyan erőteljes
kép, hogy a Biblia későbbi írói ezt használják fel azoknak a lelki áldásoknak a
leírására, amelyeket Isten ad. Jézus is alkalmazza ezt Jn 7:37-39-ben. Azt
mondja, hogy a víz a Szentlélekre utal, aki a hívő embereknek adatik. A látomás
fonalát János is felveszi Jelenések 22:1-2-ben, ahol az új földet bemutatja.
Micsoda erőteljes kép azokról az áldásokról, amelyek Isten jelenlétéből
származnak!
Ez a fejezet az ország területének Izrael tizenkét törzse közötti felosztásával is foglakozik. A határok nagyon megközelítik azt, amit 4Móz 34:1-2 megad, de egy különbség nagyon szembetűnő. Miközben Mózes 4. könyvében csak a származás szerinti izraelitáknak adnak földet, de a helyreállított országban, amiről Ezékiel ír, az idegennek és jövevénynek is, ha gyermeket szülnek az országban. A nem izraeliták az izraelitákkal együtt kapnak földet, ami egy további bizonyítéka Isten kegyelmének, akinek a példáját a mások iránti irgalmasságban nekünk is követnünk kell.
Jon Dybdahl
119. heti olvasmány a PRÓFÉTÁK ÉS KIRÁLYOK 50. fejezetéhez (november
5-11.).
Ezsdrás története olyan
embert mutat be számunkra, akit Istenben való bizalma és hite vezet, aki
újradefiniálja a népe sorsát, és ezáltal közreműködik Izrael irányváltásában.
Ezsdrás könyve két fő témát tartalmaz: a jeruzsálemi templom újjáépítését, és
Izrael vallási életének helyreállítását.
Számunkra ma különösen
érdekes a kettő közül a második megvilágítás: Isten népének vallási életének
helyreállítása. Az Istentől való tudatos függés az, ami lehetővé teszi ezt a
felépülést.
Meghallani és követni
az Ő hívását – ez az, ami megújítja életünket. A Biblia nem törvénykönyv vagy
pusztán jóindulatú tanácsok gyűjteménye, hanem Isten szava, amely által az Ő
átformáló ereje megnyilatkozik.
Az izraeliták
megtapasztalhatták ennek erejét, amikor Ezsdrás visszavezette őket
Jeruzsálembe. Mi is megtapasztalhatjuk Isten dicsőségét és bölcsességét,
amennyiben Ezsdráshoz hasonlóan cselekszünk, és tanulmányozzuk, valamint
alkalmazzuk Isten Igéjét. Ekkor fedezhetjük fel, hogy a Biblia nem csupán egy
sokféle leckét tartalmazó, unalmas könyv, hanem élő üzenet, amely Isten
akaratát tárja fel, és közelebb visz bennünket hozzá. Krisztus által megvan a
lehetőségünk, hogy bármikor kapcsolatba lépjünk Istennel, akár dicsőíteni
akarjuk, akár bűnbánatot tartunk és megbocsátást kérünk, vagy éppen beszélgetni
szeretnénk egy Baráttal.
Henri Haase
a Friedensau Adventista
Egyetem hallgatója
Németország
Fordította: Gősi Csaba
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése