Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány – A Gondolatok a hegyibeszédről 6. fejezet 1859. nap
6.
fejezet (1. rész) – Bírálat
helyett mutass jó példát!
„Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek” (Mt 7:1).
Az emberi törekvések, amelyekkel némelyek önerőből akarják
elnyerni az üdvösséget, oda vezetnek, hogy egyesek emberi parancsolatokkal
akarnak védekezni a bűn ellen. Mert amikor látják, hogy a törvényt betartani
nem tudják, különböző szabályokat állítanak fel, amelyekkel magukat
engedelmességre szeretnék kényszeríteni. Ezáltal azonban gondolataikat Istenről
önmagukra terelik, az Isten és felebarátaik iránti szeretetük pedig kihal a szívükből.
Az emberi intézkedések rendszere, számtalan követelményével, előreláthatóan
odavezet, hogy mindazokat, akik ezeket a rendeleteket nem teljesítik, az előírt
szabály alapján ítélik meg. Az önzés és kicsinyes bírálgatás légköre kiöl
minden nemes és nagylelkű érzést, és arra készteti az embereket, hogy önző
bírák és kicsinyes felhánytorgatók legyenek.
A farizeusok ehhez a csoporthoz tartoztak. Istentiszteletük
gyakorlásakor — saját gyengeségük tudatában — nem alázkodtak meg. Nem voltak
hálásak istenadta, nagyszerű kiváltságaikért, sőt ellenkezőleg, lelki gőgjük
arra késztette őket, hogy beszédtárgyuk az állandó önmagasztalás legyen: „én,
az én érzéseim, az én ismereteim, ahogy én csinálom.” Saját álláspontjukat
tekintették mások megítélésének zsinórmértékéül. Önigazságuk ruhájába
öltözötten léptek a bírói székbe, hogy másokat bíráljanak és ítéljenek.
Ugyanilyen lelkület uralta jórészt a népet is.
Beleavatkoztak lelkiismereti kérdésekbe, és olyan ügyekben is ítélkeztek, amelyek
kizárólag Istent és az egyént illették. Erre a szellemiségre és szokásra
vonatkozóan mondta Jézus: „Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek!” Ez ennyit
jelent, hogy ne állítsátok magatokat mintaképül az emberek elé; a kötelességről
alkotott felfogásotokat, nézeteteket és írásmagyarázatotokat ne tartsátok mások
elbírálásában mérvadónak; és szívetekben ne marasztaljátok el őket, ha
elképzeléseiteket nem közelítik meg! Ne kritizáljatok másokat, ne kételkedjetek
indítékaikban, és ne ítéljétek el őket!
„Azért idő előtt semmit se ítéljetek, míg el nem jő az Úr,
aki egyrészt világra hozza a sötétségnek titkait, másrészt megjelenti a
szíveknek tanácsait” (1Kor 4:5). A szívekben olvasni nem tudunk, s mivel
önmagunk is hibákkal vagyunk telve, nem vagyunk feljogosítva mások
bírálgatására. A halandó emberek csak a látszat után ítélnek, Isten azonban
ismeri cselekedeteink titkos indítékait. Ő gyengéd és részvétteljes; egyedül
hivatott arra, hogy döntsön felettünk.
„Annakokáért menthetetlen vagy óh ember, bárki légy, aki
ítélsz: mert amiben mást megítélsz, önmagadat kárhoztatod; mivel ugyanazokat
műveled, te aki ítélsz” (Róm 2:1). Akik másokat bírálnak vagy elítélnek,
önmagukat kárhoztatják, mert maguk is ugyanazt cselekszik. Miközben másokat kárhoztatnak,
önmaguk felett ítélkeznek; Isten pedig szavukon fogja őket, s elfogadja az
önmaguk ellen hozott ítéletet.
Mai Bibliai szakasz: Énekek
Éneke 3
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=%C3%89nekek%20%C3%89neke%203&version=KAR
Új protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=%C3%89nekek%20%C3%89neke%203&version=NT-HU
Ebben a fejezetben
találjuk Sulamit két álma közül az elsőt, amelyet az esküvője napja előtt
álmodott. Az esküvője utáni álmát az 5:2-8 verseiben olvashatjuk. Itt azt
álmodja, hogy izgatott aggodalommal keresi szerelmét, és végül megtalálja őt.
Így domborodik ki a „távollét-jelenlét” témája az Énekek Énekében. Csak úgy,
mint az első emberpár esetében is, a szerelmeseknek szükségük van egymásra,
hogy egésszé és teljessé legyenek! Itt és az Énekek Éneke más részeiben is
bizonyítékot találhatunk arra, hogy az asszony éppúgy aktív és kezdeményező a
kapcsolat építésében, mint a férfi.
Ezeknek a verseknek a
lelki oldalát nézve felismerhetjük azt a mennyei szándékot, miszerint Isten
olyan égő szerelmet plántál az asszony szívébe, amely nem engedi el a férfit,
akit igazán szeret.
A 6-11. versek leírják
Salamon és menyasszonya menyegzőjének azon eseményeit, amikor a pusztából Jeruzsálembe
tartanak. A 11. versben arról olvashatunk, hogyan hordozza elfüggönyözött
királyi hintaja Salamont és valószínűleg menyasszonyát is.
A 11. vers határozott
utalás az esküvő napjára, amely döntő jelentőségű időbéli jelzés az egész könyv
folyamatában, amely összeköti az udvarlás idejét (1:2-3:6) a 4. fejezetben
leírt menyegzővel és az azt követő 5-8 fejezetekkel, amelyek arról beszélnek,
hogyan erősödött intim szerelmi kapcsolatuk a házasság ideje alatt.
Az Énekek Éneke
valójában nem más, mint „A házasság bibliai kézikönyve”, amely gyakorlati
elveket vázol fel előttünk a szerelemi kapcsolat minden részére vonatkozóan.
Különleges hangsúly kerül a házastársak közötti intim kapcsolat ajándékaira,
amely azt mutatja, hogy Isten arra vágyik, hogy ezeket megtapasztaljuk
házasságunkban. Ezek magukba foglalják a fizikai, érzelmi, szellemi
(intellektuális) kapcsolatot, a szépség dicséretét, az alkotókészséget, a
szabadidő eltöltését, a munkát, a válsághelyzeteket, az összetűzéseket, az
elkötelezettséget, a lelkiséget, és hogy hogyan értsük meg egymást. Az Énekek
Éneke példával szolgál Salamon és Sulamit bensőséges szerelmi kapcsolatának
minden egyes fentebb említett
részletére vonatkozóan.
„Uram, kérlek, vezess,
hogy a házastársamhoz fűződő legbensőségesebb kapcsolatom akaratod szerint
kiteljesedjen, és hogy mindig Veled járjam életutam, szoros kapcsolatban
Teveled! Ámen.”
Richard M. Davidson
263. heti olvasmány GONDOLATOK A HEGYIBESZÉDRŐL
6. fejezetéhez (augusztus 16-22.).
A laptopomnak és a mobiltelefonomnak van egy
olyan funkciója, amely értesít, ha az akkumulátor töltöttsége alacsony. Mielőtt
végleg lemerülnének, egy üzenet ugrik fel a képernyőn, amelyben megkérdezi,
hogy be szeretném-e kapcsolni az energiatakarékos üzemmódot. Ez az üzemmód
nagyszerűen működik az elektronikai eszközöknél, azonban nem így van az egyház
esetében.
Könnyű az egyház számára kimerülni az egyhangú
bizottsági ülések és élettelen prédikációk következtében, amelyeknek nincsen
valós kapcsolata Krisztussal, sem befolyásuk a közösségre. Sajnálatos módon,
ahelyett, hogy visszakapcsolódna Krisztushoz, hogy feltöltődjön a személyes
ima, bibliatanulmányozás és a Szentléleknek való odaszentelődés által, az
egyház megpróbál energiatakarékos üzemmódban működni. Itt kezdődnek a
problémák.
Az olyan szolgálatokat, amelyek felhasználják az
egyház energiáját és erőforrásait, azokat visszaszorítják, és az egyház az új
ötleteket és energiát máshol kezdi keresni. Az újratöltődés reményében az
egyház gyakran a világhoz fordul segítségért, és átveszi a napirendjét,
módszereit és ötleteit, Krisztust azonban elhagyják. „Amikor az egyház világi
hatalom támogatását keresi, nyilvánvaló, hogy nélkülözi Krisztus erejét – az
isteni szeretet késztetését.” (127. o.)
Karen D. Lifshay
Hermiston Hetednapi Adventista Egyház
Oregon, USA
Fordította Gősi Csaba
Ámen!
VálaszTörlésÁmen 🛐✝️🙏🕊
VálaszTörlésÁmen köszönöm szépen, nekem szólt hála Istenünknek. Őlegyen az én Mencsváram, ügyvédem, kezesem Ámen!
VálaszTörlés