Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány – A Gondolatok a hegyibeszédről 6. fejezet 1860. nap
6.
fejezet (2. rész) – Bírálat
helyett mutass jó példát!
„Miért nézed a szálkát, amely a te atyádfia szemében van?” (Mt. 7:3)
„Mivel ugyanazokat műveled te, aki ítélsz” – még ez a
mondat sem mutatja meg a nagyságát annak a bűnnek, amikor valaki veszi a
bátorságot, hogy gáncsolja és elítélje testvérét. Jézus ezt mondta: „Miért
nézed pedig a szálkát, amely a te atyádfia szemében van, a gerendát pedig,
amely a te szemedben van, nem veszed észre?” (Mt. 7:3)
Szavai olyan embert írnak le, aki gyorsan észreveszi
másokban a hibát. Amikor úgy véli, hogy valakinek a jellemében vagy
életmódjában valami kivetnivalót fedezett fel, nagy lendülettel igyekszik arra
rámutatni. Jézus azonban kijelenti, hogy az ilyen keresztényietlen
foglalatossággal kifejlesztett jellemvonás a megbírált ember hibáihoz képest
olyan, mint a szálka a gerendához mérten. A türelem és a szeretet hiánya viszi
arra az embert, hogy heggyé fújja fel a porszemet. Akik sohasem tapasztalták
meg a Krisztusnak való teljes átadás alázatos szívűségét, azok nem is gyakorolják
életükben a Megváltó szeretetének lágyító hatását. Rosszul képviselik az
evangélium örömüzenetének gyengéd, előzékeny szellemét, így drága lelkeket
sebeznek meg, akikért pedig Krisztus az életét adta. Megváltónk hasonlata
szerint aki odáig süllyed, hogy a bírálat szellemét képviseli, súlyosabb bűnt
követ el, mint az, akit vádol, mert bűnét önhittséggel tetőzi be.
Krisztus a jellem egyedüli igaz mértéke. Aki tehát önmagát
teszi meg mérvadónak, az saját magát emeli Krisztus helyébe. Az Atya a Fiúra
bízott minden ítélkezést (Jn. 5:22), ezért aki mások indítékai fölött merészel
ítélkezni, az Isten Fiának előjogát bitorolja. Ezek a bírák és gáncsoskodók az
Antikrisztus oldalára helyezkednek, „aki ellene veti és fölébe emeli magát
mindannak, ami Istennek vagy istentiszteletre méltónak mondatik, annyira, hogy
maga ül be mint Isten az Isten templomába, Isten gyanánt mutogatva magát” (II.
Thessz. 2:4).
A legsúlyosabb következményekkel járó bűn az a rideg,
elítélő, engesztelhetetlen lelkület, amely a farizeusokat jellemezte. Amikor a
vallásos életből hiányzik a szeretet, akkor Jézus hiányzik belőle. Krisztus
jelenlétének napsugarait lázas tevékenység vagy buzgólkodás sem tudja pótolni.
Rendkívüli éleslátással rendelkezhetünk ahhoz, hogy felismerjük mások hibáit,
ám aki ebbe a lelkületbe merül, annak Jézus azt üzeni: „Képmutató, vesd ki
előbb a gerendát a te szemedből, és akkor gondolj arra, hogy kivessed a szálkát
a te atyádfiának szeméből.” (Mt. 7:5) Aki maga követ el helytelenségeket, az
gyanúsít mást ugyanezekkel. Azzal próbálja elrejteni vagy mentegetni a szívében
rejtőző gonoszságot, hogy vádaskodva mutogat másra. Hiszen az ember bűn által
ismerte meg a rosszat. Az első emberpár, alighogy bűnbe esett, máris egymást
vádolta. Az emberi természet azonnal erre adja magát, amikor nem Krisztus
kegyelme vezeti.
Amikor az emberek ebbe a vádaskodó szellembe merülnek, nem
elégszenek meg azzal, hogy rámutassanak arra, amit testvérükben hibának vélnek.
Ha enyhébb módszerek nem használnak, hogy rávegyék testvéreiket: azt tegyék,
amit ők tartanak helyénvalónak, akkor erőszakhoz folyamodnak. Amennyire csak
hatalmukban áll, kényszerítik az embereket, hogy az ő felfogásuk szerint
viselkedjenek. Ezt tették a zsidók Krisztus napjaiban, s ezt teszi az egyház
azóta is mindenkor, ha kihalt belőle Jézus Krisztus kegyelme. Ha kiveszett a
szeretet hatalma, az egyház az állam erős karja segítségével kényszerítette
másokra hittételeit, szerzett érvényt rendelkezéseinek. Ez a titka minden
vallásos törvényhozásnak; ez minden üldözés titka is, Ábel napjaitól mind a mai
napig.
Krisztus nem kényszeríti, hanem vonzza magához az
embereket. A Krisztus által alkalmazott egyedüli késztetés a szeretet. Amikor
az egyház világi hatalom támogatását keresi, nyilvánvaló, hogy nélkülözi
Krisztus erejét – az isteni szeretet késztetését.
A baj gyökerét az egyház tagjaiban találjuk, ezért a
gyógyulást a tagok szívében kell elkezdeni. Jézus Krisztus felszólítja a
vádaskodót, hogy előbb a saját szeméből vesse ki a gerendát, előbb saját
gáncsoskodó szellemét ítélje el, mielőtt másokat próbálna javítgatni. Hiszen
„nem jó fa az, amely romlott gyümölcsöt terem; és nem romlott fa az, amely jó
gyümölcsöt terem” (Lk. 6:43). A vádaskodásnak ez a szelleme romlott gyümölcs. A
fa romlottságát bizonyítja, nem segít rajtatok, ha önhittek vagytok. A szíveteknek
kell megváltoznia, mielőtt másokat intenétek; hiszen a „szív teljességéből szól
a száj” (Mt. 12:34).
Mai Bibliai szakasz: Énekek
Éneke 4
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=%C3%89nekek%20%C3%89neke%204&version=KAR
Új protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=%C3%89nekek%20%C3%89neke%204&version=NT-HU
A 4. fejezet (és az 5.
fejezet első verse) Salamonnak és menyasszonyának esküvői szertartását mutatja
be. Csak ebben a fejezetben nevezi Salamon a lányt jegyesének. (4:8-12 és 5:1).
Mind a menyasszony, mind a vőlegény túláradó dicsérettel írja le szerelmese
szépségét, itt is és később az Énekek énekében is (4:1-7; 8-15; 5:10-16;
6:4-10; 7:1-9), ami hasonlít a modern
szíriai, vidéki esküvők dicsérő énekeire. A szeretett lény szépségének
kölcsönös leírása nemcsak a külső, fizikai szépségről szól, hanem a szerelmesek
elismerésre méltó jellemvonásait is méltatja. Salamon menyasszonyáról szóló
leírására: „Mindenestől szép vagy, én mátkám, és semmi szeplő nincs benned!”
(7. vers) utal Pál apostol Krisztus menyasszonyának, az egyháznak
jellemzésekor (Ef 5:27).
A 12. versben használt
kép, a „bezárt kert” a szüzességre utal. Azt jelzi, hogy az esküvő idején a menyasszony
még szűz. Az Énekek énekében a szerelmesek között csak a házasság szent
szövetségében jön létre szexuális kapcsolat. Ez a vers a házasság előtti
szexuális önmegtartóztatás megerősítése.
A 4. fejezet 16. és az
5. fejezet 1. verse az egész Ének énekének középpontja és csúcspontja, azonos
számú verssorokkal. A menyasszony
meghívja itt a vőlegényét (Salamont), hogy részesüljön kertjének (amely már az
övé is) gyümölcseiből (16. vers), és a vőlegény elfogadja a meghívást (5:1). Ez
a megfelelője a nyilvános szövetségkötési szertartásnak, a házassági
fogadalmaknak, és a menyasszony meghívásának, amit a vőlegény elfogad, hogy
szívesen teljesítsék ki házassági fogadalmukat a szexuális egységgel is. Az 5:1
befejező versében határozott hangon maga Isten adja áldását a házassági
szövetségre, ahogyan jelenlétével megáldotta és szentesítette az első esküvőt
is az Édenkertben (1Móz 2:22-24).
„Drága Urunk,
fiataljainkért imádkozunk, hogy tiszták maradjanak és őrizzék meg magukat
leendő házastársuknak. Köszönjük Istenünk, hogy jóváhagyod a házasságon belüli
szexuális élet szépségét. Ámen.”
Richard
M. Davidson
263. heti olvasmány GONDOLATOK A HEGYIBESZÉDRŐL
6. fejezetéhez (augusztus 16-22.).
A laptopomnak és a mobiltelefonomnak van egy
olyan funkciója, amely értesít, ha az akkumulátor töltöttsége alacsony. Mielőtt
végleg lemerülnének, egy üzenet ugrik fel a képernyőn, amelyben megkérdezi, hogy
be szeretném-e kapcsolni az energiatakarékos üzemmódot. Ez az üzemmód
nagyszerűen működik az elektronikai eszközöknél, azonban nem így van az egyház
esetében.
Könnyű az egyház számára kimerülni az egyhangú
bizottsági ülések és élettelen prédikációk következtében, amelyeknek nincsen
valós kapcsolata Krisztussal, sem befolyásuk a közösségre. Sajnálatos módon,
ahelyett, hogy visszakapcsolódna Krisztushoz, hogy feltöltődjön a személyes
ima, bibliatanulmányozás és a Szentléleknek való odaszentelődés által, az
egyház megpróbál energiatakarékos üzemmódban működni. Itt kezdődnek a
problémák.
Az olyan szolgálatokat, amelyek felhasználják az
egyház energiáját és erőforrásait, azokat visszaszorítják, és az egyház az új
ötleteket és energiát máshol kezdi keresni. Az újratöltődés reményében az
egyház gyakran a világhoz fordul segítségért, és átveszi a napirendjét,
módszereit és ötleteit, Krisztust azonban elhagyják. „Amikor az egyház világi
hatalom támogatását keresi, nyilvánvaló, hogy nélkülözi Krisztus erejét – az
isteni szeretet késztetését.” (127. o.)
Karen D. Lifshay
Hermiston Hetednapi Adventista Egyház
Oregon, USA
Fordította Gősi Csaba
Ámen!
VálaszTörlésJó és hasznos volt Isten tegyen minket késszségesé, bűnös ember vagyok Jézus Érettem is meghalt hálával néki tartozom Ámen! Lelked által te tégy Uram alkalmassá hogy csakis reád tekintve benned bízva mondok szüntelen köszönönetett Ámen! A jó pásztor Zsolt 23:fejezett.
VálaszTörlésÁmen 🛐✝️🙏🕊
VálaszTörlés