Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány – A Gondolatok a hegyibeszédről 6. fejezet 1861. nap
6.
fejezet (3. rész) – Bírálat
helyett mutass jó példát!
Ha az életben egy lélek válságba kerül, s ti tanáccsal és
figyelmeztetéssel akartok rajta segíteni, szavaitoknak csak akkor lehet jó
hatása, ha példaadásotok és lelkületetek összhangban van azokkal. Jónak kell
lennetek, még mielőtt jót cselekedhetnétek. Mindaddig nem gyakorolhattok
senkire olyan hatást, amely jellemét átalakíthatja, amíg Krisztus kegyelme
saját szíveteket meg nem alázta, meg nem tisztította, és meg nem lágyította. Ha
pedig bennetek ez az átalakulás már végbement, akkor olyan természetes lesz,
hogy mások áldására éljetek, mint a rózsabokornak, hogy illatozzék, és a
szőlőtőnek, hogy gyümölcsöt terem.
Ha Krisztus bennetek „a dicsőség reménysége”, akkor nem
mások figyelése és hibáik leleplezése után vágyakoztok. Ahelyett, hogy arra
törekednétek, hogy másokat vádoljatok és elítéljetek, inkább segíteni, áldani
és menteni akarjatok! Ha tévelygőkkel találkoztok, szívleljétek meg ezt a
figyelmeztetést: „Ügyelj magadra, hogy meg ne kísértessél te magad is” (Gal
6:1). Eszetekbe jut majd, hogy életetek útján milyen gyakran tévedtetek magatok
is, és nehéz volt újra az egyenes útra térni, amikor elhagytátok. Semmi esetre
sem taszítjátok majd testvéreteket még nagyobb sötétségbe, hanem szíves
részvéttel figyelmeztetitek az őt környékező veszedelmekre.
Aki gyakran tekint fel a golgotai keresztre, és tudatában
van annak, hogy az ő bűnei juttatták a Megváltót oda, az nem próbálkozik azzal,
hogy bűneit felebarátjáéval összehasonlítsa. Nem ül be a bírói székbe, hogy
embertársai felett ítélkezzék. Aki a golgotai kereszt árnyékában halad,
lehetetlen, hogy a vádaskodás és az önmagasztalás szellemét ápolja.
Csakis akkor vettétek ki a gerendát a szemetekből és
lettetek alkalmassá mások megsegítésére, akkor közeledhettek hozzá és
érinthetitek szívét, amikor érzitek, hogy saját éneteket, sőt egész életeteket
is fel tudnátok áldozni, hogy egy megtévedt testvéreteken segítsetek.
Hibáztatással és szemrehányással még senkit sem lehetett a helyes útra
téríteni. Sőt ellenkezőleg: ezáltal csak még távolabb űzték őket Krisztustól,
mert szívüket elzárták a jobb meggyőződésük elől. Csak a szelíd, nyájas és
megnyerő lélek mentheti meg a tévelygőket, és fedezheti el a bűnök sokaságát.
Ha jellemetekben Krisztus jelleme nyilvánul meg, ez átalakító hatást gyakorol
majd mindazokra, akikkel érintkeztek. Engedjétek, hogy Krisztus éljen bennetek
napról napra! Ő pedig megmutatja általatok Igéjének teremtő erejét — mint
csendes, nyájas, meggyőző és hatalmas befolyást; amely a lelkeket a mi Urunk és
Istenünk szépségének képmására alakítja.
Mai Bibliai szakasz: Énekek
Éneke 5
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=%C3%89nekek%20%C3%89neke%205&version=KAR
Új protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=%C3%89nekek%20%C3%89neke%205&version=NT-HU
Sulamit éneke a 3.
fejezet 1-6. verseiben bemutatja a hiányzó szerelmest, majd a jelen lévőt. Az
ennek megfelelő 5:2-6 versekben azonban a szerelmes először jelen van, majd
hiányzik. Az asszony a férje
közeledéséről álmodik számtalan kétértelmű szó és kifejezés használatával, amelyek
a szerelmespár intim kapcsolatára utalnak. Ez az álom talán a házasságukban
korán megjelent problémákra utal (Salamon késő éjszakai közeledése, és az
asszony érdeklődésének hiánya), és az 5:9-6:13-ig terjedő szakasz a hozzáállás
és a cselekvés megváltoztatásának kidolgozását is jelenheti a problémák
megoldására. Házasságunkban párkapcsolati kihívásokra számíthatunk, de Isten
kegyelméből megtalálhatjuk a megoldást, ami még erősebbé és boldogabbá teheti
szövetségünket.
Sulamit ékesszólóan
írja le férje kiváló tulajdonságait (10-16. vers) . Úgy ábrázolja Salamont,
Dávid fiát, mint aki „tízezer közül is
kitetszik”, „és ő mindenestől fogva kívánatos” (10. és 16. vers). Ezek a
kifejezések különösen alkalmasak Jézus, a Messiás, Dávid utolsó fiának
jellemzésére is. Hasonló kifejezésmódú leírását láthatjuk a Messiásnak a 45.
zsoltár 2. versében és sok Ellen White utalásban, ahol Krisztusra alkalmazza
azokat (lásd: Az apostolok története. Budapest, 2001, Advent Kiadó. 182. oldal;
Krisztus példázatai. Budapest, 1999.
Advent Kiadó. 233. oldal).
Ebben a fejezetben a
férj és a feleség számtalan becenévvel illeti egymást. A férj „szerelmesemnek, galambomnak, én
tökéletesemnek” nevezi feleségét (2. vers), a feleség pedig „szerelmesemnek, barátomnak” hívja
férjét (16. vers). Az egész Énekek énekében a szerelmesek legalább
tizennégyféle becenévvel kedveskednek egymásnak! Az Énekek éneke arra ösztönöz bennünket, hogy
szavakkal is ötletes módon fejezzük ki egymás iránti szeretetünket. Hogyan
becézed legszívesebben a házastársadat? Én „Schatzie”-nak hívom a feleségemet,
a német „kincs” szó jelentése alapján.
„Uram, köszönöm neked drága feleségemet, és köszönöm
Jézust, az Egyetlent, aki „tízezer közül is kitetszik”, az Egyetlent, aki
mindenben szeretetre méltó. Bárcsak mindnyájan egyfolytában az Ő páratlan
szépségére néznénk, hogy ezáltal egyre inkább átváltozhassunk az Ő
hasonlatosságára! Ámen.”
Richard M. Davidson
263. heti olvasmány GONDOLATOK A HEGYIBESZÉDRŐL
6. fejezetéhez (augusztus 16-22.).
A laptopomnak és a mobiltelefonomnak van egy
olyan funkciója, amely értesít, ha az akkumulátor töltöttsége alacsony. Mielőtt
végleg lemerülnének, egy üzenet ugrik fel a képernyőn, amelyben megkérdezi,
hogy be szeretném-e kapcsolni az energiatakarékos üzemmódot. Ez az üzemmód
nagyszerűen működik az elektronikai eszközöknél, azonban nem így van az egyház
esetében.
Könnyű az egyház számára kimerülni az egyhangú
bizottsági ülések és élettelen prédikációk következtében, amelyeknek nincsen
valós kapcsolata Krisztussal, sem befolyásuk a közösségre. Sajnálatos módon,
ahelyett, hogy visszakapcsolódna Krisztushoz, hogy feltöltődjön a személyes
ima, bibliatanulmányozás és a Szentléleknek való odaszentelődés által, az
egyház megpróbál energiatakarékos üzemmódban működni. Itt kezdődnek a
problémák.
Az olyan szolgálatokat, amelyek felhasználják az
egyház energiáját és erőforrásait, azokat visszaszorítják, és az egyház az új
ötleteket és energiát máshol kezdi keresni. Az újratöltődés reményében az
egyház gyakran a világhoz fordul segítségért, és átveszi a napirendjét,
módszereit és ötleteit, Krisztust azonban elhagyják. „Amikor az egyház világi
hatalom támogatását keresi, nyilvánvaló, hogy nélkülözi Krisztus erejét – az
isteni szeretet késztetését.” (127. o.)
Karen D. Lifshay
Hermiston Hetednapi Adventista Egyház
Oregon, USA
Fordította Gősi Csaba
Ámen köszönöm szépen! Nekem szólt hála Istenünknek a gondviselése vezetése Lelke Növekedjék bennem Ámen! Ámen! Ámen!
VálaszTörlésÁmen!
VálaszTörlésÁmen🛐✝️🙏🕊
VálaszTörlés