Itt
találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Gondolatok Mózes harmadik könyve 14. fejezetéből
A fejezetet itt olvashatod el a
Bibliából:
Károli Gáspár fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=lev%2014&version=KAR
Új protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=lev%2014&version=NT-HU
Kommentben leírhatod építő gondolataidat a fejezet
üzenetéről. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, válaszlevélben írhatod
meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak
Egy egyén csak akkor tud részt venni egy
rituális megtisztulásban, ha a fizikai tisztátalansága már megszűnt. A
tisztulási ceremónia nem gyógyít meg (kivéve Naámán csodálatos esetét 2Kir
5-ben), hanem rámutat a halhatatlan élet nagyobb gyógyulására, amikor az
embereknek újra teljes bejárásuk lesz Isten szent jelenlétébe. A bőrbetegségek
utáni tisztulás hangsúlyozza a helyzet komolyságát azzal a többlépcsős és
hosszadalmas folyamattal, amelyben az ember visszatér a megszokott életbe, a
családjához és a közösségbe. Az ember mindegyik lépcső után „tiszta” volt, ami
azt jelentette, hogy a folyamatban az adott szinthez képest megfelelően tiszta.
Az első lépésnél egy élő madarat belemártottak egy halott madár vérébe, amit
aztán szabadon engedtek, ami azt jelképezi, hogy az élő madár elviszi a
tisztátalanságot (hasonlítsd össze a két bak esetével 3Móz 16-ban). A nyolcadik
napi ceremónia magába foglalta a „bűnért való áldozat” vérének, valamint egy
kevés olajnak a rákenését a jobb fülre, hüvelykujjra és nagy lábujjra,
megtisztítva a teljes személyt az Istennel való megújított életre (lásd 3Móz
8:23-24).
A mi szívünk megtisztítása, ami
alkalmassá tesz bennünket arra, hogy meglássuk az Istent (Mt 5:8) szintén egy
folyamat, és Krisztus „bűnért való áldozatára” van szükség hozzá (Ésa 53:10-ban
ugyanaz a héber szó szerepel). Isten megengedi, hogy megtapasztaljuk a
különböző lépcsőfokokat ebben a folyamatban azért, hogy meglássuk az Ő
munkájának hatalmas voltát, amint megtisztít bennünket az Ő vérével és vízzel
(Jn 19:34; 1Jn 5:8; és „izsóppal” - Zsolt 51:9; 3Móz 14:4-7) a bűn halálos
leprájától.
Roy Gane
Ima
éretted:
Istenem, kérlek, segítsd meg az olvasót, hogy hálás legyen azért, hogy te
megtisztítod őt a halál leprájából, és tisztán hazamehet Hozzád, a mennyei
otthonába, Jézus nevében. Ámen!
Olvasmány – E.G. White PÁTRIÁRKÁK
ÉS PRÓFÉTÁK 20. fejezetek
20.
fejezet – JÓZSEF EGYIPTOMBAN (3. rész)
Az
a feltűnő siker, ami Józsefet a gondjaira bízott dolgokban kísérte, nem
közvetlen csoda eredménye volt, hanem munkáját, gondosságát és szorgalmát Isten
áldásával koronázta be. József Isten kegyének tulajdonította sikerét, és még
bálványimádó gazdája is elismerte, hogy ez a titka páratlan sikerének.
Állhatatos, jóra használt erőfeszítés nélkül nincs eredmény. Istent
megdicsőítette szolgájának becsületessége. Isten szándéka volt az, hogy a benne
hívők erkölcsi tisztasága és egyenessége feltűnően különbözzék a
bálványimádókétól - hogy a mennyei kegyelem fénye átragyogjon a pogányság
sötétségén.
József
szelídsége és becsületessége megnyerte a főhadnagy szívét, aki inkább fiának,
mint rabszolgájának tekintette. Az ifjú kapcsolatba került rangos és művelt
emberekkel; tudományok, nyelvek, ügyvitel terén ismeretet sajátított el - olyan
műveltségre tett szert, amelyre Egyiptom jövendő miniszterelnökének szüksége
volt.
De
József hitét és feddhetetlenségét tűzpróbák mérték meg. Gazdájának felesége
mindent megtett, hogy az ifjút rávegye Isten törvényének áthágására. Mind ez
ideig megőrizte romlatlanságát a romlottsággal telt pogány országban, de ezzel
az oly váratlan, oly erős, oly csábító kísértéssel hogyan szálljon szembe?
József jól tudta, mi lesz a következménye annak, ha ellenáll. Az egyik oldalon
a titoktartás, kegy és jutalom; a másikon a kegyvesztés, börtön, talán halál.
Egész jövendő élete e pillanat döntésén múlt. Győznek-e vajon az elvek? Hű
marad-e József Istenhez? Az angyalok kimondhatatlan aggodalommal figyelték ezt
a jelenetet.
József
válasza a vallási elv hatalmát bizonyította. Nem akart visszaélni földi gazdája
bizalmával, és - bármi is a következménye - hű akart maradni mennyei Urához.
Sokan Isten és a szent angyalok figyelő tekintete előtt megengednek maguknak
olyan cselekedetet, amit nem tennének meg embertársaik előtt. De József első
gondolata Isten volt. "[...] hogy követhetném hát el ezt a nagy
gonoszságot és hogyan vétkezném az Isten ellen?" (1Móz 39:9) - mondta.
Ha
soha nem feledkeznénk meg arról, hogy Isten látja, hallja és pontosan
nyilvántartja minden szavunkat, tettünket, és mindezekről számot kell adnunk,
akkor félnénk vétkezni. A fiatalok mindig gondoljanak arra, hogy bárhol vannak
és bármit csinálnak, Isten jelenlétében vannak. Viselkedésükből semmi sem
kerüli el figyelmét. Nem rejthetjük el utainkat a Magasságos elől. Sokan
szigorú emberi törvényeket is áthágnak, gyakran leleplezés és így büntetés
nélkül. De nem így van ez Isten törvényével. A legsötétebb éjszaka sem rejti el
a vétkezőt. Gondolhatja azt, hogy egyedül van, de minden tettét láthatatlan
tanú látja. Még szívének indítékai is nyilvánvalók Isten szeme előtt. Minden
tettet, minden szót, minden gondolatot olyan pontosan megjegyez, mintha az
egész világon csak egy ember lenne, és a menny minden figyelme rá
összpontosulna.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése