Figyelem!!!
A végén új heti olvasmány található a KRISZTUS PÉLDÁZATAI 15.
fejezetéhez
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - KRISZTUS PÉLDÁZATAI 15. fejezet 100. nap
Isten
szereti és keresi a bűnöst
"Emberi
kötelékkel vontam öket, szeretetnek köteleivel" (Hóseás 11: 4)
A
bűnösök menedéke
A
rabbiknak nem tetszett, hogy "a vámszedők és a bűnösök" Jézus köré
gyűlnek. "Ez bűnösöket fogad magához - mondták -, és velük együtt
eszik."
E váddal
arra céloztak, hogy Krisztus szereti a bűnösök, a becstelenek társaságát, és
nem törődik gonoszságukkal. A rabbik csalódtak Jézusban. Ő, aki olyan
emelkedettséget mutat, miért nem velük barátkozik, és miért nem követi az ő
tanítási módszerüket? Miért jár-kel olyan szerényen, és miért dolgozik
mindenféle ember között? Ha igazi próféta volna - mondták a rabbik -,
egyetértene velünk, és olyan részvétlenül kezelné a vámszedőket és bűnösöket,
ahogy megérdemlik. A társadalom lelki őreit bosszantotta, hogy Jézus, akivel
állandóan vitatkoztak, de akinek tiszta élete ámulatba ejtette és elmarasztalta
őket, szemmel láthatóan rokonszenvez a társadalom kivetettjeivel. A rabbik
művelt, csiszolt és kiváltképp vallásos embereknek tartották magukat. Krisztus
példája azonban leleplezte önzésüket.
Az is
bosszantotta őket, hogy azok az emberek, akik semmibe veszik a rabbikat, és nem
járnak a zsinagógába, Jézus köré gyűlnek, és elragadtatással figyelnek
szavaira. Az írástudók és farizeusok Jézus jelenlétének tisztaságában
elmarasztalva érezték magukat. Hogyan lehetséges, hogy a vámszedők és bűnösök
vonzódnak Jézushoz?
Az
írástudók és farizeusok nem tudták, hogy a magyarázat éppen vádaskodó, gúnyos
szavaikban rejlik: "Ez bűnösöket fogad magához." Azok az emberek,
akik Jézushoz jöttek, közelében úgy érezték, hogy még számukra is van menekvés
a bűn csapdájából. A farizeusok csak megvetették és elítélték őket. Krisztus
pedig Istennek az atyai háztól elidegenedett, de az Atya által el nem felejtett
gyermekeit üdvözölte bennük. Nyomorult és bűnös voltuk miatt még inkább szánta
őket. Minél távolabb tévedtek tőle, annál mélységesebben vágyakozott
megmentésükre, és annál nagyobb áldozatot volt hajlandó szabadulásukért hozni.
Izráel
tanítói mindezt megtanulhatták volna a szent tekercsekből, amelyek őrzésével és
magyarázásával büszkélkedtek. Vajon nem írta-e a halálos bűnbe esett Dávid:
"Tévelygek, mint valami elveszett juh: keresd meg a Te szolgádat"
(Zsolt 119:176)? Nem tett-e Mikeás tanúságot Istennek a bűnösök iránti
szeretetéről, amikor ezt mondta: "Kicsoda olyan Isten, mint Te, aki
megbocsátja a bűnt, és elengedi öröksége maradékának vétkét?! Nem tartja meg
haragját örökké, mert gyönyörködik az irgalmasságban" (Mik 7:18).
Mai bibliai szakasz: 3 Mózes 10. fejezete
Az előző fejezet végén (3Móz 9:24) Isten
megmutatta, hogy elfogadta az áldozatot és a papok szolgálatát. De mielőtt még
a nép bűnéért való áldozat teljes lett volna, két pap olyan tűzzel kezdte el
égetni a füstölő szert, amit ember gyújtott, ahelyett, hogy az oltárról
származó tüzet használták volna, ami Istentől szállt alá. Ez az eltávolodás
Isten utasításaitól tévesen mutatta be Őt, amely által a nép arra a
következtetésre juthatott volna, hogy Isten szolgái saját elgondolásaik szerint
is kialakíthatják Isten tiszteletének alapelveit és szabályait. Ezért tűz jött
ki az Úr elől, és megemésztette Nádábot és Abihut. Az sem lehetett kifogás,
hogy értelmüket alkohol tompította (3Móz 10:8-11).
Mindez megrázta Mózest. Ha a papok nem tudják
Isten utasításaihoz híven elvégezni a szolgálatukat, hogyan tudna Isten népe
között jelen lenni, hogy védelmezze őket? Mózest feldúlták az események,
különösen az, amikor megtudta, hogy az életben maradt papok elégették a nép
bűnéért való áldozat visszamaradt részét. Ezt a részt meg kellett volna enniük
(3Móz 6:26), hogy így jelképesen magukra vegyék a nép bűnét, amely azt mutatja
be, hogy Krisztus hogyan hordozza az ember bűnét. Áron azt mondta Mózesnek,
hogy amiatt ami a fiaival történt, nem érezte magát méltónak, hogy elfogyassza
a bűnért való áldozatot.
Az izraelita papok nem haltak meg, amikor
szolgálatuk szerint mások bűnét hordozták, de Krisztus igen. Magára véve
bűneinket megemésztett, mint a mi bűneinkért való áldozat. Ez mutatja be, hogy
Krisztus a mi Helyettesünk, aki érettünk, miattunk, és helyettünk halt meg.
Roy Gane
13. heti
olvasmány a KRISZTUS
PÉLDÁZATAI 15.
fejezetéhez (október 11-17).
Eddigi életemben rengetegszer hallottam az
elveszett juh és pénz példázatát, de most, két szép gyermek apjaként a történet
a szívemet egészen új magaslatokba emelte. Láttam magam a pásztor helyében, aki
az elveszett bárányát keresi és az asszony helyében, aki az elveszett pénze
után kutat, és ez segített megérteni azt, hogy Isten mennyire szeret
engem.
Ha Lucy lányom elveszne a városban,
átkutatnám a város minden egyes négyzetméterét, nem törődve azzal, hogy milyen
veszélyes a környék. Semmi sem tartana vissza attól, hogy megkeressem és nem
pihennék addig, míg meg nem találnám. A mennyei Pásztor is veszélynek tette ki
magát azért, hogy engem, az elveszett bárányt megtaláljon. Dicsőség ezért az
Istennek!
Könnyű ilyen lelkülettel lennem a saját
gyermekeim iránt, de vajon ilyen hozzáállásom lenne a te gyermekeiddel szemben
is? És mi a helyzet Isten gyermekeivel, akik különböző nemzetiségűek és
különböző kulturális háttérrel rendelkeznek? Mi arra hívattunk, hogy pásztorai
legyünk a világ sok elveszett bárányának. Nem szabad megengednünk, hogy bármi
is megállítson bennünket abban, hogy megtaláljuk őket, még a saját vesztünk sem.
Azonban rájöttem arra, hogy túl kell lépnem
azon, hogy úgy lássam magam, mint pásztort és gyermekeimet, mint bárányokat,
hanem inkább úgy kell látnom magam, mint az együtt érző Jézust és azokat, akik
elvesztek, mint a saját gyermekeimet.
Randy Ban
Light Bearers
lightbearers.com
USA
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése