Blogban itt olvasható minden
olvasmány: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - KRISZTUS PÉLDÁZATAI 15. fejezet 102. nap
Istennek
hála, a pásztor nem szomorúan, üres kézzel ballag haza. A példázat nem
kudarcról, hanem diadalról, megtalálásról és örömről beszél. Krisztus e
példázattal kezeskedik arról, hogy nyájának egyetlen eltévedt juhát sem felejti
el, és nem hagyja magára. Mindenkit kiszabadít a romlottság verméből és a bűn
hálójából, aki engedi, hogy megmentse.
Csüggedt
lélek, bátorodj! Akkor is, ha gonoszul cselekedtél. Ne gondold, hogy Isten
talán megbocsátja vétkeidet, és talán közel enged magához. Isten megtette az
első lépést. Amikor még lázadtál ellene, keresésedre indult. A melegszívű
pásztor otthagyta a kilencvenkilencet és kiment a pusztába, hogy megkeresse az
elveszettet. A sérült, megsebzett, pusztuló lelket szeretettel karjába zárta,
és örömmel vitte a biztonságos akolba.
A zsidók
azt tanították, hogy a bűnösnek először meg kell bánnia bűneit, mielőtt Isten
szeretetével felé fordulna. Véleményük szerint bűnbánattal érdemeket lehet
szerezni Istennél. Ebből kiindulva a farizeusok döbbenten és haraggal
kiáltották: "Ez bűnösöket fogad magához!" Azt képzelték, hogy Jézus
csak a bűnbánókat engedheti közel magához. Krisztus azonban azt tanítja az
elveszett juhról szóló példázatban, hogy üdvösségünk nem azon múlik, hogy mi
keressük Istent, hanem azon, hogy Ő keres minket. "Nincs, aki megértse,
nincs aki keresse az Istent. Mindnyájan elhajlottak" (Róm 3: 11-12). Nem
azért térünk meg, hogy Isten szeressen minket, hanem Isten kinyilatkoztatta
irántunk való szeretetét azért, hogy megtérjünk.
Amikor
az eltévedt juh végre hazajut, a pásztor öröménekben fejezi ki háláját.
Összehívja barátait és szomszédait. Ezt mondja nekik: "Örvendezzetek
énvelem, mert megtaláltam az én juhomat, amely elveszett vala." Amikor
tehát a juhok nagy Pásztora megtalál egy tévelygőt, a menny és a föld
hálaadásban és öröménekben egyesül.
"Nagyobb
öröm lesz a mennyben egy megtérő bűnösön, hogynem kilencvenkilenc igaz emberen,
akinek nincs szüksége megtérésre." Ti, farizeusok - mondta Krisztus -, akik
a menny kedvenceinek tartjátok magatokat, és azt képzelitek, hogy saját
igazságotok miatt biztonságban vagytok, tudjátok meg, hogy ha nincs szükségetek
megtérésre, akkor Isten nem hozzátok küldött! Azért jöttem, hogy megmentsem a
maguk szegénységét és bűnösségét érző lelkeket. A menny angyalait érdekli az
elveszettek sorsa. Ti pedig megvetitek őket. Akadékoskodtok és gúnyolódtok,
amikor közülük valaki hozzám szegődik. Tudjátok meg, hogy az angyalok örülnek
nekik, és győzelmi éneküktől visszhangzik a menny!
Mai bibliai szakasz: 3 Mózes 12. fejezete
Isten arra teremtette az embert, hogy
sokasodjon (1Móz 1:28), akkor viszont miért okoz a gyermekszülés
tisztátalanságot? A „bűneset” (1Móz 3) óta minden ember halandó, és ki van téve
a halálnak a bűn miatt (Róm 6:23). Amikor minden élet halhatatlan Teremtője a
halandók között lakozott, bemutatta, hogy az Ő szent természete különb a
miénknél. Néhány „tisztátalannak” nevezett dolog a halandóság születéstől
halálig tartó ciklusával állt kapcsolatban. Ide tartozott a vér, az ondó és
más, a nemzőszervekből folyó folyadék, ahogy az oszlásnak indult bőr és a
holttestek is. Ez a tisztátalanság nem szó szerint értendő volt, hanem egy
olyan kategória, ami kihangsúlyozta bűnben való fizikai állapotot, ami halállal
végződik. Ezért a tisztátalanságot el kellett választani mindentől, ami szent.
Most, hogy a földi szentélyszolgálat már véget ért, többé nincs szükség a
megtisztulási szertartásokra. Az azonban, hogy a rendszer feljegyzésre került,
arról tanít bennünket, milyen a mi természetünk az Istenéhez képest.
Gyermekszülés után az
anya még több hétig vérzett, így tisztátalan volt. Talán, mivel a lánygyermek
nemi szervei a szüléskor vérrel érintkezhetnek, az anya kétszer annyi ideig
viselte a gyermek tisztátalanságát, mintha fiút szült volna. Az itteni, női
tisztátalanságra helyezett hangsúly viszont nem rendeli a nőket a férfiak alá
értékükben, akik szintén számos módon válhattak tisztátalanná (3Móz 15).
Megtisztulásáért az anyának áldozatokat kellett bemutatnia, köztük
„vétekáldozatot” is. Ezt helyesebben „megtisztulási” áldozatnak kellene
fordítani, mivel az anya nem követett el bűnt, és nem volt szüksége
bűnbocsánatra.
Roy Gane
13. heti
olvasmány a KRISZTUS
PÉLDÁZATAI 15.
fejezetéhez (október 18-25).
Eddigi életemben rengetegszer hallottam az
elveszett juh és pénz példázatát, de most, két szép gyermek apjaként a történet
a szívemet egészen új magaslatokba emelte. Láttam magam a pásztor helyében, aki
az elveszett bárányát keresi és az asszony helyében, aki az elveszett pénze
után kutat, és ez segített megérteni azt, hogy Isten mennyire szeret
engem.
Ha Lucy lányom elveszne a városban,
átkutatnám a város minden egyes négyzetméterét, nem törődve azzal, hogy milyen
veszélyes a környék. Semmi sem tartana vissza attól, hogy megkeressem és nem
pihennék addig, míg meg nem találnám. A mennyei Pásztor is veszélynek tette ki
magát azért, hogy engem, az elveszett bárányt megtaláljon. Dicsőség ezért az
Istennek!
Könnyű ilyen lelkülettel lennem a saját
gyermekeim iránt, de vajon ilyen hozzáállásom lenne a te gyermekeiddel szemben
is? És mi a helyzet Isten gyermekeivel, akik különböző nemzetiségűek és
különböző kulturális háttérrel rendelkeznek? Mi arra hívattunk, hogy pásztorai
legyünk a világ sok elveszett bárányának. Nem szabad megengednünk, hogy bármi
is megállítson bennünket abban, hogy megtaláljuk őket, még a saját vesztünk sem.
Azonban rájöttem arra, hogy túl kell lépnem
azon, hogy úgy lássam magam, mint pásztort és gyermekeimet, mint bárányokat,
hanem inkább úgy kell látnom magam, mint az együtt érző Jézust és azokat, akik
elvesztek, mint a saját gyermekeimet.
Randy Ban
Light Bearers
lightbearers.com
USA
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése