Blogban itt olvasható minden
olvasmány: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - KRISZTUS PÉLDÁZATAI 15. fejezet 104. nap
Az
elveszett drachma
Az
elveszett juh példázata után Krisztus egy másik példázatot is mondott: "Ha
valamely asszonynak tíz drachmája van, és egy drachmát elveszt, nem gyújt-é
gyertyát, és nem sepri-é ki a házat, és nem keresi-é gondosan, mígnem
megtalálja?"
Keleten
a szegények háza rendszerint csak egy szobából állt, és ez is sokszor
ablaktalan, sötét helyiség volt, amelyet csak ritkán söpörtek ki. A földre
hullott pénzdarabot csakhamar belepte a por és a szemét. Megkereséséhez még
nappal is gyertyát kellett gyújtani, és a házat alaposan kisöpörni.
Az
asszony hozománya többnyire néhány pénzdarabból állt, amelyet legdrágább
kincsként gondosan őrzött, hogy örökségül hagyhassa lányainak. Súlyos csapásnak
tartották, ha egy ilyen pénzdarab elveszett, és nagy volt az öröm, amikor
megtalálták. Ebben az örömben szívesen osztoztak a szomszédban lakó asszonyok
is.
"Ha
megtalálja - mondta Krisztus -, egybehívja az ő asszonybarátait és szomszédait,
mondván: Örüljetek énvelem, mert megtaláltam a drachmát, melyet elvesztettem
vala! Ezenképpen, mondom néktek, örvendezés van az Isten angyalainak színe
előtt egy bűnös ember megtérésén."
E
példázat, mint az előző is, olyan dolog elvesztéséről beszél, amely gondos
kereséssel meglelhető, és megtalálása nagy örömet szerez. A két példázat két
különböző osztályt ábrázol. Az elveszett juh tudja, hogy eltévedt. Elhagyta a
pásztort és a nyájat, de megmenteni nem tudja magát. Az elveszett juh azokat
ábrázolja, akik érzik, hogy elszakadtak Istentől, és tele vannak kétségekkel,
szégyenérzettel, kísértésekkel. Az elveszett pénzdarab azokat ábrázolja, akik
bűneik miatt vesztek el, de nincsenek tisztában helyzetükkel. Elhidegültek
Istentől, de nem vették észre. Lelkük veszélybe került, de erről mit sem
tudnak. Nem is nyugtalanítja őket. Krisztus azt tanítja ebben a példázatban,
hogy Isten azokat is szánakozva szereti, akik közönyösek parancsolataival szemben.
Őket is meg kell keresnünk, hogy visszatalálhassanak Istenhez.
A juh
elkóborolt a nyájtól, és elveszett a pusztában vagy a hegyekben. A pénzdarab a
házban veszett el. Közel volt, mégis csak szorgalmas keresés árán lehetett
megtalálni.
E
példázat tanítása a családnak szól. A család tagjai sokszor nagyon felelőtlenek
egymás lelki életével szemben. Lehet, hogy egyikük elhidegült Istentől, de nem
nagyon aggasztja őket, hogy valaki elvész Isten reájuk bízott ajándékai közül.
A
pénzdarab, ha a porban és szemétben hever, akkor is ezüst. Gazdája keresi, mert
értékes. Hasonlóképpen minden lélek, bármilyen mélyre vitte a bűn, Isten
szemében drága. Mint ahogy a pénzdarabon rajta van az uralkodó képe és neve, a
teremtéskor az ember is magán viselte Isten képmását és jellemét. És bár a bűn
hatására Isten képmása megkopott és elhomályosult, nyomai megmaradtak minden
lélekben. Isten meg akarja tisztítani az ember lelkét, hogy újra Isten képmását
- az igazságot és szentséget - tükrözze.
A
példázatbeli asszony szorgalmasan keresi elveszett pénzét. Gyertyát gyújt, és
kisöpri a házat. Mindent elmozdít, ami a keresésben akadályozná. Csak egy darab
veszett el, mégis addig keres, mígnem megtalálja. Ha a család egy tagja Isten
számára elveszett, mindent el kell követnünk, hogy megtaláljuk. A család többi
tagja tartson figyelmes, gondos önvizsgálatot! Vizsgálják meg életformájukat!
Nézzék meg, hogy nincs-e valami hiba eljárásaikban, amellyel családjuk
eltévelyedett tagját még makacsabbá teszik!
Mai bibliai szakasz: 3 Mózes 14. fejezete
Egy egyén csak akkor
tud részt venni egy rituális megtisztulásban, ha a fizikai tisztátalansága már
megszűnt. A tisztulási ceremónia nem gyógyít meg (kivéve Naámán csodálatos
esetét 2Kir 5-ben), hanem rámutat a halhatatlan élet nagyobb gyógyulására,
amikor az embereknek újra teljes bejárásuk lesz Isten szent jelenlétébe. A
bőrbetegségek utáni tisztulás hangsúlyozza a helyzet komolyságát azzal a
többlépcsős és hosszadalmas folyamattal, amelyben az ember visszatér a
megszokott életbe, a családjához és a közösségbe. Az ember mindegyik lépcső
után „tiszta” volt, ami azt jelentette, hogy a folyamatban az adott szinthez
képest megfelelően tiszta. Az első lépésnél egy élő madarat belemártottak egy
halott madár vérébe, amit aztán szabadon engedtek, ami azt jelképezi, hogy az
élő madár elviszi a tisztátalanságot (hasonlítsd össze a két bak esetével 3Móz
16-ban). A nyolcadik napi ceremónia magába foglalta a „bűnért való áldozat” vérének,
valamint egy kevés olajnak a rákenését a jobb fülre, hüvelykujjra és nagy
lábujjra, megtisztítva a teljes személyt az Istennel való megújított életre (lásd
3Móz 8:23-24).
A mi szívünk
megtisztítása, ami alkalmassá tesz bennünket arra, hogy meglássuk az Istent (Mt
5:8) szintén egy folyamat, és Krisztus „bűnért való áldozatára” van szükség
hozzá (Ésa 53:10-ban ugyanaz a héber szó szerepel). Isten megengedi, hogy
megtapasztaljuk a különböző lépcsőfokokat ebben a folyamatban azért, hogy
meglássuk az Ő munkájának hatalmas voltát, amint megtisztít bennünket az Ő
vérével és vízzel (Jn 19:34; 1Jn 5:8; és „izsóppal” - Zsolt 51:9; 3Móz 14:4-7)
a bűn halálos leprájától.
Roy Gane
13. heti
olvasmány a KRISZTUS
PÉLDÁZATAI 15.
fejezetéhez (október 18-25).
Eddigi életemben rengetegszer hallottam az
elveszett juh és pénz példázatát, de most, két szép gyermek apjaként a történet
a szívemet egészen új magaslatokba emelte. Láttam magam a pásztor helyében, aki
az elveszett bárányát keresi és az asszony helyében, aki az elveszett pénze
után kutat, és ez segített megérteni azt, hogy Isten mennyire szeret
engem.
Ha Lucy lányom elveszne a városban,
átkutatnám a város minden egyes négyzetméterét, nem törődve azzal, hogy milyen
veszélyes a környék. Semmi sem tartana vissza attól, hogy megkeressem és nem
pihennék addig, míg meg nem találnám. A mennyei Pásztor is veszélynek tette ki
magát azért, hogy engem, az elveszett bárányt megtaláljon. Dicsőség ezért az
Istennek!
Könnyű ilyen lelkülettel lennem a saját
gyermekeim iránt, de vajon ilyen hozzáállásom lenne a te gyermekeiddel szemben
is? És mi a helyzet Isten gyermekeivel, akik különböző nemzetiségűek és
különböző kulturális háttérrel rendelkeznek? Mi arra hívattunk, hogy pásztorai
legyünk a világ sok elveszett bárányának. Nem szabad megengednünk, hogy bármi
is megállítson bennünket abban, hogy megtaláljuk őket, még a saját vesztünk sem.
Azonban rájöttem arra, hogy túl kell lépnem
azon, hogy úgy lássam magam, mint pásztort és gyermekeimet, mint bárányokat,
hanem inkább úgy kell látnom magam, mint az együtt érző Jézust és azokat, akik
elvesztek, mint a saját gyermekeimet.
Randy Ban
Light Bearers
lightbearers.com
USA
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése