Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány – Az apostolok története 18. fejezet 1354. nap
A listraiak ragaszkodtak állításukhoz: saját szemükkel
látták az apostolok csodatevő erejét. Hiszen látták, hogyan állt lábra az a
nyomorék, aki sohasem tudott járni és íme teljes erőnek és egészségnek örvend.
Csak hosszas fejtegetés és beható magyarázat után tudták megértetni velük
küldetésüket: hogy ők a menny Istenét és annak Fiát, a nagy Orvost képviselik.
Csak így sikerült Pálnak és Barnabásnak visszatartani a népet szándékának
megvalósításától.
Pál és Barnabás listrai tevékenysége hirtelen megakadt
bizonyos "antiókhiai és ikóniumi zsidók" gonoszkodása következtében.
Ezek tudomást szereztek az apostoloknak a lykaóniaiak között elért
eredményeiről és elhatározták, hogy utánuk mennek és kiüldözik őket onnan is.
Listrába érve, csakhamar sikerült nekik a népet is ugyanolyan gyűlöletre
ingerelni, mint amilyen őket fűtötte. Rágalmakat hintettek róluk szerteszét és
cselekedeteiket félremagyarázták; így elhitették azokkal, akik előbb Pált és
Barnabást még mennyei lényeknek tartották, hogy a valóságban rosszabbak a
gyilkosoknál és halált érdemelnek.
A listraiak csalódása, hogy az apostolok tiltakozása miatt
nem mutathattak be nekik áldozatot, alapját vetette szenvedélyes gyűlöletüknek,
amellyel Pál és Barnabás ellen fordultak. Gyűlöletük oly nagy volt, mint előbbi
lelkesedésük, mikor Istenként ünnepelték őket. A zsidók által fellázítva, kezet
akartak emelni az apostolokra. A lázítók azt is lelkükre kötötték, hogy ne
adjanak alkalmat Pálnak a beszédre, mert - mint mondották - ez esetben a népet
megbabonázza.
Az evangélium ellenségeinek csakhamar alkalmuk nyílt
gyilkos szándékuk megvalósítására. Miután a listraiak engedtek a gonosz
befolyásnak, sátáni düh lett úrrá rajtuk. Megragadták Pált és irgalmatlanul
megkövezték. Az apostol azt hitte, hogy elérkezett a vége. Élénken lelki szemei
előtt látta István mártírhalálát, és elgondolta, hogy milyen kegyetlen részt
vett abban. Sebektől elborítva, a fájdalomtól ájultan rogyott a földre. A
felizgatott csőcselék pedig "kivonszoló a városból, azt gondolván, hogy
meghalt."
Mai Bibliai szakasz: 5
Mózes 14
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
Új protestáns fordítás:
Mózes
elmondta kortársainak, hogy létezik helytelen gyász is. Ha a halállal,
valakinek vagy valaminek az elvesztésével szembesülünk, természetes, hogy
bánkódunk. Azonban akkoriban léteztek nem elfogadható gyászszokások is. A gyász
egyes kultúrákban még ma is inkább a látszatról, és a figyelem helytelen
felkeltéséről szól, mintsem a bánat kifejezéséről.
Mikor
Jézus azt mondta: „Boldogok, akik sírnak”, akkor Ő nem a halál feletti,
hanem a bűn feletti gyászról beszélt. Amikor helyes a bűnhöz való
hozzáállásunk, ami nem más, mint a „lelki szegénység”, akkor a helytelen,
én-központú magatartásunk felett gyászolunk.
A
fejezet egy másik témája a tized felhasználásának kérdése. A tizedfizetés
bibliai alapokon nyugszik, viszont a fejezet nagy része a „második tizeddel”
foglalkozik. Az első tizedet a szentélynél fizették a léviták és a papok
támogatására. A fejezet leghomályosabb része ezzel a második tizeddel való
visszaéléssel foglalkozik: „vidámító ital” vásárlása és „az Úr színe előtti
örvendezés”. Olvasd el a teljes szakaszt! Voltak a társadalom peremére szorult
személyek, akik valóban jól kaptak támogatást, de mi a helyzet a „vidámító
itallal”? Talán a Biblia jóváhagyja az italozást és Isten dicsőítését amolyan
vidám állapotban?
Ez
a szakasz nem az alkohol fogyasztásra való vásárlását engedélyezi. Ennek egy
vallási, szent étkezésnek kellett lennie a szentélynél. Ez nem jelenti azt,
hogy az alkohol társaságban való fogyasztása megengedett lett volna. A
Bibliában ismertetett teljes kép mind az alkohol fogyasztását (1Pt 4:3), mind a
lerészegedést (Ef 5:18) tiltja.
John Ash
190. heti olvasmány AZ APOSTOLOK TÖRTÉNETE 18. fejezetéhez (március 24-30.).
Nem könnyű beismerni,
de ki merészelné megjegyezni, hogy Pál, a nagy apostol, bár hűséges és
szenvedélyes volt, nem a megfelelő evangelizációs stratégiát használta, amikor
első botladozó missziós lépéseit tette Ázsia pogányai közt? Biztos volt benne,
hogy a pogányok apostolaként kapott elhívást. Örömmel kiegyezett azzal, amire
az egyház kérte, hogy tegye meg.
Azonban az események,
amelyek megestek az első missziós útján megmutatták, hogy a cselekedetei nem
felelnek meg annak, amire a Szent Lélek elhívta. Pál a saját feje után ment a
kezdeményezésben, még Barnabást is nyomás alá helyezte, és előnyben
részesítette, hogy a zsidóknak prédikálják az üzenetet. Ez nem egyezett meg
azzal a paranccsal, amit a Szentlélektől kapott. Pál cselekedetei kétségkívül
az erős kulturális és lelki gyökereiből adódtak, mégis a pogányoknak történő
evangéliumhirdetésére kihatott az, hogy Pál hajlamos volt elsőként a zsidókat
meggyőzni. A stratégiája befolyásolta a zsidókat, ami később súlyos problémákat
idézett elő.
Ennek ellenére
gyülekezeteket alapítottak meg, főképp olyan hívők, akik a pogányságból
jöttek:, Antiókhiában, Ikóniumban, Lisztrában és Derbében. Végül a Szentlélek
céljai, és a hit ajtaja megnyílt a pogányok számára. Sürgősen meg kell
kérdeznem magamtól, hiszen Krisztus munkatársa vagyok, hogy vagyok-e olyan
közel a Szentlélekhez, hogy tisztán halljam tőle, milyen irányba tartsak a
misszióban, amit Ő adott nekem.
Jorge Torreblanca
Fordította: Gősi Csaba
Ámen
VálaszTörlésHitelajánlataink
VálaszTörlésBe kell, hogy finanszírozza egy fontos projekt, vagy keres finanszírozást építeni vagy vásárolni otthonában? Ne kérjen több kérdést. Kínálunk ingatlan hitelek, autó hitelek és személyi kölcsönök, hogy segítsen.
alex.triadis1974@gmail.com