MEGHALLGATHATOD itt: https://drive.google.com/folderview?id=0B6R9KENCNxRZSmE2MmpVU19jMzA&us+p=sharing
Itt
találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - PÁTRIÁRKÁK ÉS PRÓFÉTÁK 7. fejezet 214. nap
Egyesek
végső kétségbeesésükben megpróbáltak betörni a bárkába, de az erős építmény
ellenállt kísérletüknek. Voltak, akik belekapaszkodtak a bárkába, amíg el nem
sodródtak a háborgó vízben, vagy letépte őket egy szikla, vagy fa, amelybe
beleütköztek. A masszív bárka minden rostjában remegett, amikor az irgalmatlan
széltől csapkodva hullámról hullámra lendült. Az állatok belül kiáltásaikkal
fejezték ki félelmüket és fájdalmukat. De a háborgó elemek között a bárka
biztonságban haladt tovább. Végtelenül erős angyalok kaptak megbízást
megőrzésére.
A
viharban a védtelen állatok az emberekhez rohantak, mintha tőlük várnának
segítséget. Egyes emberek gyermekeiket és magukat hatalmas állatokhoz kötötték,
tudva, hogy ezek szívósan ragaszkodnak az élethez, még a legmagasabb helyekre
is felmásznak, hogy megmeneküljenek az emelkedő víztől. Mások a dombok vagy
hegyek csúcsán álló magas fákhoz erősítették magukat, de a fák gyökerestől
kiszakadtak, és élő terhükkel a háborgó habokba zuhantak. A biztonságot ígérő
helyek egymás után elárvultak. A víz egyre emelkedett, és az emberek a
legmagasabb hegyeken kerestek menedéket. Gyakran ember és állat egyszerre
küzdött egy talpalatnyi helyért, mígnem mindketten lesodródtak.
Az
emberek a legmagasabb csúcsokról is mindenfelé csak parttalan óceánt láttak.
Isten szolgájának ünnepélyes intése most már nem tűnt nevetségesnek és
megvetendőnek. Azok az elveszett bűnösök hogy vágytak a semmibe vett alkalmak
után! Hogy könyörögtek egy órányi kegyelemidőért, még egy kis irgalomért! Noé
egyetlen hívó szaváért! De a kedves hangot, a kegyelem szavát ők már nem
hallhatták. A szeretet, nem kevésbé, mint az igazság, megkövetelte, hogy Isten
büntetése határt szabjon a bűnnek. A megtorlás vize elmosta az utolsó menedéket
is, és azok, akik Istent semmibe vették, elpusztultak a fekete mélységben.
"[...] az Isten szavára" előállott "[...] akkori világ vízzel
elboríttatván, elveszett: a mostani egek pedig és a föld, ugyanazon szó által
megkíméltettek, tűznek tartatván fenn, az ítéletnek és az istentelen emberek
romlásának napjára" (2Pt 3:5-7). Egy másik vihar közeledik. A földön ismét
végigsöpör Isten pusztító haragja, és bűn és bűnösök elpusztulnak.
Ma is
elkövetik azokat a bűnöket, amelyek az özönvíz előtti világban bosszúért
kiáltottak. Az emberek szívéből eltűnt az istenfélelem. Isten törvényét
közömbösen kezelik és megvetik. A most élő nemzedék mérhetetlen világiassága felér
az akkorival. Így szólt Krisztus: "Mert amiképpen az özönvíz előtt való
napokban esznek és isznak vala, házasodnak és férjhez mennek vala, mind ama
napig, amelyen Noé a bárkába méne [...] akképpen lesz az ember Fiának
eljövetele is" (Mt 24:38-39). Isten nem az evésért és ivásért marasztalta
el az özönvíz előtti emberiséget. Ő adta nekik a föld sok-sok gyümölcsét, hogy
kielégítse fizikai szükségleteiket. A bűn abban állt, hogy ezeket az
ajándékokat az Adományozó iránti hála nélkül fogadták el, és megrontották
önmagukat étvágyuk korlátlan kielégítésével. Házasságot jogosan kötöttek, Isten
rendelte el. Ez volt az általa alapított első intézmények egyike, és azt
különleges rendelkezésekkel szabályozta, szentté és széppé tette. Az emberek
elfeledték ezeket az utasításokat, a házasságot megrontották, és a szenvedélyek
szolgálatába állították.
Mai Bibliai szakasz: Bírák 4
Mire a Bírák könyve
4. fejezetéhez érkeztünk, Isten már legalább három különböző pogány ellenséget
használt fel arra, hogy fegyelmezze Izráelt, és minden egyes engedetlenség
következményeként fokozatosan nőtt a az elnyomások hossza: Kusán-Risathaim, 8
év; Eglon, 18 év; majd Jábin, 27 év. A szabadításokban egy sémát láthatunk,
hogy Isten nem ígéretes személyeket használ fel: Éhúdot, aki balkezes volt;
Samgart, aki egy ökörösztökével 600 filiszteust ölt meg; és egy feleséget,
Jáélt (nem Bárákot, a hadvezért, se nem valamelyik katonáját a tízezerből),
akit név szerint tiszteltek, mert megszabadította Izráelt Siserától. Isten
különböző eszközeiben a gyengeség a közös nevező, az a feltűnő tulajdonság,
amely által Isten legnagyobb cselekedetei megvalósulnak.
Gyengének érzed ma
magad? A saját engedetlenséged összetörte a lelkedet? Ne csüggedj el! Isten nem csak fegyelmezi azokat, akiket
szeret, hanem gyönyörködik megszabadításukban. Kész vagy felajánlani
gyengeségedet Istennek? Ő nem csak azt
tervezi, hogy megment Téged, hanem azt is, hogy képessé tesz arra, hogy te is
megmenthess másokat.
Brennon
Kirstein
28. heti
olvasmány a PÁTRIÁRKÁK ÉS
PRÓFÉTÁK 7.
fejezetéhez (feb. 7-13).
Ellen White
Biblia-magyarázata szerint az özönvíz előtti világ sokkal szebb volt, mint
most; annak ellenére, hogy az a bűn átka alatt volt. Az emberek szellemi
kapacitása is nagyobb volt, és csodás eszközöket alkottak – de gonosz célra
használták azokat. Ez annyira bántó volt Isten számára, hogy kihirdette, hogy
elpusztítja a világot egy özönvíz által. Ugyanakkor Isten gondoskodott a
megváltásról egy bárka által, amelyet azok építettek, akik megőrizték az Isten
igaz ismeretét.
Noé éveken keresztül prédikálta a
figyelmeztetés és remény üzenetét, és ha az emberek őszintén megbánták volna
bűneiket, Isten megakadályozta volna az özönvizet. Ezzel szemben azonban sokan
vitatták, hogy az özönvíz általi ítélet lehetséges lenne, hiszen korábban sosem
történt ilyen. Noé szilárdan kitartott, bár a többség fanatikusnak bélyegezte
meg őt. Amikor Isten bezárta a bárka ajtaját, a megmentettekre bezárult az
ajtó, az elveszettek pedig ki lettek zárva. Aztán az áradás olyan erővel
tombolva tört elő, hogy még Sátán is féltette az életét.
Ahogy Noé napjaiban volt, úgy van ma is –
Isten egy népet nevelt, hogy hirdesse az evangéliumot az ítélettel karöltve.
Amikor a kegyelmi idő ajtaja bezárul, azok, akik elfogadják az Isten kegyelmét,
be lesznek zárva Istennel örök biztonságra.
Martin Hanna
Andrews University Theological Seminary
Fordította: Gősi Csaba
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése