MEGHALLGATHATOD itt: https://drive.google.com/folderview?id=0B6R9KENCNxRZSmE2MmpVU19jMzA&us+p=sharing
Itt
találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - PÁTRIÁRKÁK ÉS PRÓFÉTÁK 9. fejezet 222. nap
Sátán
egyik eszköze, hogy elfogadtatja az emberekkel a hitetlenek meséit, s ezzel
homályba burkolhatja Isten törvényét, amely önmagában világos, és Isten
kormányzata elleni lázadásra bujtathat embereket. Támadása különösen a negyedik
parancsolat ellen irányul, mert az érthetően rámutat az élő Istenre, az ég és
föld Alkotójára.
Állandóan
akadnak olyanok, akik természetes okokkal magyarázzák a teremtés művét. Még
vallásos keresztények is elfogadják a Szentírás világos tényeivel szembeni
emberi okfejtést. Sokan ellenzik a próféciák tanulmányozását, különösen a
Dániel és a Jelenések könyvét, mondván, azok oly homályosak, hogy nem tudjuk
megérteni. De pontosan ezek az emberek készséggel elfogadják a geológusok
mózesi feljegyzéssel ellentétes feltevéseit. De ha az isteni kinyilatkoztatást
oly nehéz megérteni, következetlen dolog elfogadni puszta feltevéseket azzal
kapcsolatban, amit Isten nem nyilatkoztatott ki! A titkok az Úréi, a mi
Istenünkéi; a kinyilatkoztatott dolgok pedig miénk és a mi fiainké mind
örökké" (5Móz 29:29). Hogy Isten miként valósította meg a teremtés művét,
azt ő soha nem nyilatkoztatja ki az embereknek; az emberi tudomány nem tudja
kikutatni a Magasságos titkait. Teremtői hatalma éppoly megfoghatatlan, mint
létezése.
Isten
megengedte, hogy a tudományok és művészetek fényözöne áradjon a világra. De
amikor magukat tudósnak valló emberek pusztán az ember szemszögéből foglalkoznak
ezekkel a témákkal, elkerülhetetlenül téves következtetésekre jutnak.
Ártatlanul el lehet gondolkozni olyan dolgokon, amiket Isten igéje
kinyilatkoztatott, ha elméleteink nem mondanak ellent a Szentírásban található
tényeknek. De akik Isten szavától elfordulva a tudomány elveivel akarják
magyarázni a teremtés munkáit, azok térkép és iránytű nélkül sodródnak az
ismeretlen óceánon. A legnagyobb koponyák, ha kutatásukat nem Isten Igéje
vezeti, összezavarodnak, amikor megkísérlik kinyomozni a tudomány és a
kinyilatkoztatás közötti összefüggést. A bibliai történelmet megbízhatatlannak
tartják, mert a Teremtő és művei felfogóképességüket meghaladják, s a természet
törvényeivel képtelenek megmagyarázni őket. Akik kételkednek az ó- és
újtestamentumi feljegyzések megbízhatóságában, azok egy lépéssel tovább mennek:
kételkednek Isten létezésében; azután elveszítve horgonyukat, a hitetlenség
szikláján zátonyra futnak.
Ezek az
emberek elvesztették egyszerű hitüket. Rendíthetetlenül kell hinnünk Isten
szent Igéjének mennyei tekintélyében. A Bibliát ne vizsgáljuk az emberi
tudomány elképzelései szerint. Az emberi tudás megbízhatatlan vezető. A
kételkedők, akik a Bibliát gáncsoskodás céljából olvassák, és mivel nem értik
igazán a tudományt, illetve a kinyilatkoztatást, a kettő között
ellentmondásokat vélnek felfedezni. Pedig ha megértjük őket, tökéletes
összhangot látunk közöttük. Mózes a Szentlélek vezetésével írt, és a helyes
geológiai elmélet soha nem akar érvényt szerezni olyan felfedezéseknek, amelyek
nem egyeztethetők össze Mózes kijelentéseivel. Minden igazság, legyen az akár a
természetben, akár a kinyilatkoztatásban, minden megnyilatkozásában
következetes önmagával.
Isten
Igéje sok olyan kérdést ébreszt, amelyeket a legbölcsebb tudósok sem tudnak
megválaszolni. Fel kell figyelnünk ezekre a témákra, hogy meglássuk, milyen sok
minden van még a mindennapi élet megszokott dolgai között is, amelyeket a véges
elme minden híres bölcsességével együtt sem képes soha teljesen megérteni.
A
tudósok mégis azt gondolják, hogy fel tudják fogni Isten bölcsességét, azt,
amit Isten cselekedett vagy tud cselekedni. Jórészt eluralkodott az az
elképzelés, hogy Istent saját törvényei korlátozzák. Az ember vagy tagadja,
vagy nem veszi tudomásul Isten létezését, vagy azt gondolja, meg tud magyarázni
mindent, még azt is, hogy miként munkálkodik a Szentlélek az ember szívén; és
többé nem tisztelik nevét, sem nem félik hatalmát. Nem hisznek a
természetfölöttiben, és nem értik Isten törvényét, sem azt, hogy végtelen
hatalma folytán általuk viszi véghez akaratát. A "természet
törvényei" - ahogy általában nevezik - azok a törvények, amelyeket az
emberek megismerhetnek a fizikai világot irányító törvényekből. De milyen
korlátozott a tudásuk, és milyen óriási az a terület, amelyben a Teremtő saját
törvényeivel összhangban és a véges lények felfogóképességét végtelen messze
meghaladóan tud cselekedni!
Mai Bibliai szakasz: Bírák 12
Ahelyett, hogy
hálásak lettek volna neki az Izrael elnyomói felett kivívott győzelemért, az
efraimiták irigyek voltak, hogy Jefte nélkülük vezette győzelemre seregét. Az
előzőekből már tudjuk, hogy az efraimiták hajlamosak voltak az alaptalan
önteltségre, és ez alkalommal sebzett büszkeségük szükségtelen konfliktushoz
vezetett.
Jefte helytállóan
érvel, hogy az efraimiták haragja nem jogos. Az ammonitákkal folytatott korábbi
tárgyalása adott alapot Jeftének arra, hogy értelmes és igazságos magyarázatot
adjon tetteire. Ám ellentétben azzal, amit az Ammon fiainak kijelentett, Jefte
ez alkalommal nem mondja azt, hogy az Úr tegyen ítéletet Gileád és Efraim
között. Arról sem kapunk jelentést, milyen választ adtak az efraimiták. Jefte
egyszerűen összegyűjtötte a gileádi sereget, és hadba vonult Efraim ellen.
Gedeon annak idején szóbeli érvekkel csillapította le az efraimitákat (8:2-3),
Jefte úgy dönt, megbünteti izraelita testvéreit arrogáns viselkedésükért. Nem
csak a csatában győzték le az efraimitákat, hanem hidegvérrel ezreket
mészároltak le közülük (12:5-6).
Csábító az az
elgondolás, hogy az efraimiták csak azt kapták, amit érdemeltek. A kérdés nem
is igazán az, hogy mit érdemeltek, hanem az, hogy Isten akarata volt-e
büntetésük. Jeftéhez hasonlóan mi is gyakran elítéljük testvéreinket, akik
ártottak nekünk. Nem engedjük, hogy Isten bánjon el az életünket megkeserítő
„ammonitákkal”, hanem habozás nélkül háborút indítunk testvérünk ellen, aki
megtámadott bennünket.
Amikor Krisztus
követői egymásra támadnak, sátán diadalt ül. Amikor engedjük, hogy a büszkeség
uralja szívünket, meghazudtoljuk Jézus bizonyságtételét bármennyire is úgy
véljük, hogy igazunk van. Ha naponként
alárendeljük Istennek énünket, azzal nem csak szívünket óvjuk meg a bűntől, de
attól is megmenekülünk, hogy fegyverekké váljunk, amiket sátán könnyűszerrel
fel tud használni saját hittestvéreink ellen.
Justo E. Morales
29. heti
olvasmány a PÁTRIÁRKÁK ÉS
PRÓFÉTÁK 8-9.
fejezeteihez (feb. 14-20).
Az utóbbi években
gyakran szerepeltek a híradásokban elsöprő erejű szuperviharok pusztító
hatásának képei. A globális felmelegedés és a környezetünkkel való megrögzött
rossz bánásmód csak növelni fogja azt a fájdalmat, kárt és pusztítást, amely a
ránk következő években vár kiaknázott bolygónkra. Ennek a pusztításnak az
árnyékában nőnie kell a tudatosságunknak is, ami az emberek reményvesztettségét
és félelmeit illeti.
Ahogy az özönvíz tomboló hullámai
alábbhagytak, a bárkán lakó néhány ember szívét bizonyára az elképedés töltötte
be. Negyven napi hánykolódást követően Noét és a családját megdöbbentették a
kataklizmaszerű következmények, amelyek Isten döntéséből adódtak, hogy
gyökerestül kiirtsa a bűn eredményét a földről. Noé bizonyára arra gondolt,
mennyivel több embert lehetett volna megmenteni, ha méltányolták volna a
szavát, és megfeleltek volna neki.
A szivárványt az égen, mint az Isten
kegyelmének és irgalmának szimbólumát kaptuk. Bármikor is később Noé, a
családja, vagy a leszármazottjaik látták az égen a szivárványt, tudták, hogy
Isten megígérte, hogy soha többé nem bünteti meg a földet özönvízzel. A
szivárvány megmaradt a remény és Isten gondoskodásának az ígéreteként.
A mai világunknak, amelyet érzéketlen gonosz
és természeti katasztrófák gyötörnek, ismét a remény szavát kell hallania. Ez
az ígéret pedig az, hogy Isten királyi székét a mennyben szivárvány övezi körül
(Jel. 4:2–3). Isten megígérte, hogy Jézus ismét el fog jönni, hogy megmentse a
pusztítástól Isten népét. Isten a népét megóvja és megmenti.
Denis Fortin
Andrews University
Theological Seminary
Fordította: Gősi Csaba
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése