Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Új
olvasmány a fejezet végén a Próféták és királyok 5. fejezetéhez
Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány - PRÓFÉTÁK ÉS KIRÁLYOK 6. fejezet 574. nap
6.
A birodalom kettészakadása
"Azután Salamon pihenni tért őseihez, és eltemették
apjának, Dávidnak a városában. Utána fia, Roboám lett a király" (1Kir
11:43).
Roboám - nem sokkal trónra lépése után - Sikembe ment, azt
remélve, hogy ott a törzsek formailag is elismerik királynak. "...Sikembe
ment egész Izráel, hogy királlyá tegye őt" (2Krón 10:1).
Közöttük volt Jeroboám, Nébát fia is, akit Salamon
uralkodása alatt "erős férfiú"-nak ismertek, és akinek a silóbeli
Ahija próféta ezt a megdöbbentő üzenetet adta át: "...Én kiszakítom az
országot Salamon kezéből és tíz törzset neked adok" (1Kir 11:31).
Az Úr - követe által - világosan megmondta Jeroboámnak,
hogy a birodalom kettéoszlik, "...mert elhagyott engem, és Astóretet,
Szidón istenét, Kemóst, a móábiak istenét és Milkómot, az ammóniak istenét
imádta; nem az én utaimon járt, rendelkezéseimet és végzéseimet, amelyeket én
helyesnek látok, nem hajtotta végre úgy, ahogyan apja, Dávid" (1Kir
11:33).
Jeroboám azt is megtudta a prófétától, hogy a birodalom
Salamon uralkodása alatt még egységes marad. "De nem veszem ki a kezéből
az egész országot - nyilatkoztatta ki az Úr -. Megtartom őt fejedelemnek egész
életében szolgámért, Dávidért, akit kiválasztottam, és aki megőrizte
parancsolataimat és rendelkezéseimet. Fiának a kezéből veszem ki az országot,
és tíz törzset neked adok" (1Kir 11:34-35).
Bár Salamon szerette volna kiválasztott utódját, Roboámot
lelkileg felkészíteni arra, hogy bölcsen fogadja az Isten prófétája által
megjövendölt válságot, de olyan sok hiba csúszott gyermekkori nevelésébe, hogy
már képtelen volt jó irányba fordítani a fiú lelkületét, aki ammonita anyjától
ingatag jellemet örökölt. Időnként megpróbált ugyan Istennek szolgálni. Volt is
némi fellendülés. Roboám azonban nem volt állhatatos, és végül engedett a rossz
hatásoknak, amelyek kicsi korától körülfogták. Roboám botlásaiban és végső
hitehagyásában jelentkezett azoknak a kapcsolatoknak a félelmes következménye,
amelyeket Salamon bálványimádó nőkkel alakított ki.
Mai Bibliai szakasz: Zsoltárok
97
Éhezed és szomjazod az
igazságosságot? A 97. zsoltár azokat bátorítja, aki éhezik az igazságosságot.
Az egek beszélik az ÚR igazságosságát, trónjának alapja igazság és ítélet.
Trónját világosság övezi. Mivel ez az igazságos Isten mindenek felett áll, az igazak
nála biztonságban vannak.
Nagyon hálás vagyok az
Úrnak, hogy adta nekünk a Bibliát. Sőt, mi több, hálás vagyok, hogy adta a
zsoltárokat is olvasásra és lelkünk felemelésére.
Isten ígéretet tesz az
Őt félők megszabadítására, akik gyűlölik a gonoszt, és szeretik az Urat.
Szereted az Urat? Ha így van, gyűlölnöd kell a gonoszt, még az árnyékát is,
egyénenként, és közösségileg is. Ő azt ígéri, hogy vezeti a szívünket, és
minden körülményben megszabadít minket a ránk támadó gonoszoktól.
Keresed az igazságosságot?
Isten terve és célja az életünkkel, hogy igazak legyünk. Ő a szavát adta, hogy
megigazít bennünket. Azt akarja, hogy közösségben legyünk vele, a trónjából
áradó világosságban.
A 11. vers szerint „Világosság
támad föl az igazra, és öröm a tiszta szívűekre.” Te világosságot sugárzol? Hogyan mutatsz
világosságot? Hogyan ültetsz örömet a szívekbe? Milyen dicsőséges látomás!
Jézus a világosság! Ő a szívünkbe költözik, ha vágyakozunk az igazságossága
után, és befogadjuk Őt a szívünkbe. A körülményünktől függetlenül, mélyről jövő
öröm árad majd belőlünk, ami mások életére is hatással lesz.
Elfogadtad már Krisztus
igazságát? Krisztus a világ világossága a szívedben?
Sook-Young Kim
80. heti olvasmány a PRÓFÉTÁK ÉS KIRÁLYOK 6. fejezetéhez (február 5-11.).
Az egyetemen volt egy
szobatársam, aki például szolgált arra, hogy hogyan éljen valaki keresztény
életet. Emlékszem, egyszer a tanácsát kértem, amikor egy nagy döntést kellett
meghozzak, ő pedig válaszul egy, az apjától származó bölcsességet adott tovább
nekem. Amikor ő kérte az apja tanácsát, az apja megkérdezte tőle: „Miért tőlem
kérdezed?” Miután elmagyarázta neki, hogy nagyra tartja a véleményét és tudja,
hogy ő olyan bölcs valaki, aki szereti Istent, az apja azt válaszolta: „Ha ez
az oka, hogy engem választottál, akkor már azt is tudod, hogy mi az, amit
tanácsolnék neked – menj, és kövesd azt a tanácsot.”
Néha a problémánk nem
az, hogy kutassuk és megkapjuk a bölcs tanácsot, hanem, hogy eldöntsük, hogy
engedelmeskedünk annak a tanácsnak, és követjük azt. Az, hogy vonakodunk
engedelmeskedni a számunkra kényelmetlen megoldásnak az oka annak, hogy második
vélemény után vágyunk, amely végzetes végeredményhez torkollik.
Roboám úgy nőtt fel,
hogy két paradigma között ingadozott: az istenfélő apjától, Salamontól származó
tanácsok, amelyekből azonban túl kevés volt, és túl későn érkeztek, és a
bálványimádó anyjától származó befolyás között, amelyet idejekorán megkapott,
és folyamatosan hatást gyakorolt rá, azonban ez mit sem ért a szent dolgokban.
Apja halála után Roboámnak döntenie kellett: Melyik befolyásnak engedjen, hogy
az jellemezze a férfit és a királyságot?
Rá jellemző módon
Roboám habozott, és mindkét oldal véleményét kikérte. Képletesen evett a
tiltott gyümölcsből azzal, hogy a jó és rossz tudását egyaránt kereste. Majd,
ahogy Éva, az ősanyja, ő is azt a tanácsot választotta, amelyik leginkább
hízelgő volt számára. A többi, ahogy mondani szokás, történelem.
Karen Lifshay
Karnagy
Hermiston Hetednapi
Adventista Gyülekezet
Oregon, USA
Fordította: Gősi Csaba
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése