Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány – A nagy küzdelem 39. fejezet 1784. nap
39.
(fejezet, 3-ik rész) A nyomorúság ideje
Isten népe mindenfelé cselszövésről hall, és lázadást lát.
Mélységesen sóvárognak arra, hogy vége szakadjon ennek a nagy hitehagyásnak és
a gonoszok gonoszságának. Kérik Istent, hogy állítsa meg a lázadást, de ezt
mardosó önváddal teszik, mert kevés volt az erejük a bűn áradatának
elutasítására és visszaszorítására. Úgy érzik, hogy ha minden képességüket
fejlesztve mindig Krisztus szolgálatában álltak volna, Sátán seregei kevésbé
tudtak volna diadalmaskodni rajtuk.
Furdalja őket a lelkiismeret, mégis sok-sok bűnük
megbánására és a Megváltó ígéretére hivatkoznak: "Fogja meg erősségemet,
kössön békét velem, békét kössön velem! " (Ésa 27:5). Hitüket nem rendíti
meg, amiért imájukra késik a válasz. Végtelenül aggódnak, rettegnek és
gyötrődnek ugyan, de nem hagyják abba az esedezést. Megragadják Isten erejét,
miként Jákób az Angyalt, és ezt mondogatják: "Nem bocsátlak el téged, míg
meg nem áldasz engemet."
Hogyha Jákób előzőleg nem bánta volna meg a bűnét - azt,
hogy csalással szerezte meg az elsőszülöttségi jogot -, az irgalmas Isten nem
hallgatta volna meg imáját, és nem őrizte volna meg életét. Ha a nyomorúság
idején Isten népének - aggódásuk és gyötrődésük közben - be nem vallott bűnök
jutnának eszükbe, összeroskadnának. Kétségbeesésükben elveszítenék hitüket, és
nem tudnának bizalommal szabadulásért könyörögni Istenhez. Nagyon is tudatában
vannak méltatlanságuknak. Nincsenek elrejtett hibáik. Bűneik előttük mentek az
ítéletre. Isten eltörölte e bűnöket, és ők már nem is emlékeznek rájuk.
Sátán sok emberrel el tudja hitetni, hogy Isten elnézi az
apró mulasztásokat. De az Úr - ahogy Jákób esetében megmutatta - semmiképpen
nem hagyja jóvá és nem tűri el a gonoszt. Sátán le fogja győzni azokat, akik
mentegetik és rejtegetik bűneiket, mert azok bevallatlanul és megbocsátatlanul
bent maradnak a mennyei könyvekben. Minél hangzatosabb a hitvallásuk, és minél
rangosabb a helyük, Isten annál súlyosabbnak ítéli eljárásukat, és annál
biztosabb nagy ellenségük diadala. Akik halogatják az ítéletre való
felkészülést, azok nem fognak elkészülni sem a nyomorúság idején, sem később.
Esetük reménytelen.
Azok az állítólagos keresztények, akik a végső félelmes
csatáig nem készültek el, reményt vesztve, mardosó fájdalommal fogják
megvallani bűneiket, miközben a gonoszok ujjonganak gyötrelmükön. E bűnvallomás
éppolyan, mint Ézsaué és Júdásé. A törvényszegés következményét siratják, nem
pedig magát a bűnt. Nem bánták meg és nem utálják igazán a bűnt. Azért ismerik
be bűnüket, mert félnek a büntetéstől, de az egykori fáraóhoz hasonlóan a
büntetés elmúltával újra dacolnának a mennyel.
Jákób története is bizonyságot tesz arról, hogy Isten nem
veti el a Sátán által megkísértett, rászedett, bűnre csábított, de hozzá
őszinte bűnbánattal visszatérő embert. Sátán el akarja pusztítani, de Isten
elküldi angyalait, hogy a veszély idején vigasztalják és oltalmazzák. Sátán
támadása ádáz és elszánt. Csalásai félelmesek. De az Úr szemmel tartja népét,
és meghallja kiáltásukat. Szenvedésük mérhetetlen. A kemence lángjaiban már-már
elhamvadnak. De az Ötvös kihozza őket onnan, mint tűzben megpróbált aranyat.
Isten éppúgy szereti őket a súlyos próba idején, mint amikor a legfényesebben
ragyogott felettük a nap. De a tüzes kemence szükségszerű, mert ott válik le
róluk a földiesség, és Krisztus képmását csak így tükrözhetik tökéletesen
vissza.
A reánk váró kín és gyötrelem olyan hitet igényel, amely
elvisel fáradtságot, késedelmet és éhséget; olyan hitet, amely a kemény próba
idején sem lankad. A kegyelemidő alatt mindenki felkészülhet erre a próbára.
Jákób azért győzött, mert állhatatos és céltudatos volt. Győzelme a kitartó ima
hatalmát bizonyítja. Akik megragadják Isten ígéreteit, mint Jákób; akik olyan
buzgók és állhatatosak, mint amilyen ő volt, azok hozzá hasonlóan győzni
fognak. De akik nem hajlandók önmagukat megtagadni, és Istennel küzdeni, akik
nem imádkoznak áldásaiért buzgó kitartással, azok nem fognak áldást kapni.
Küzdeni Istennel - milyen kevesen tudják, mi is az! Mily kevesen tárták fel
egyszer is lelküket hő vággyal Isten előtt annyira, hogy minden idegszáluk
megfeszült! Amikor a kétségbeesés hullámai leírhatatlan erővel csapnak át az
esdeklő emberen, mily kevesen kapaszkodnak törhetetlen hittel Isten ígéreteibe!
A kishitűeket súlyosan fenyegeti az a veszély, hogy
belekerülnek a sátáni csalások és a lelkiismeretet elfojtó rendelet
szívóhatásába. És ha ekkor ki is állják a próbát, a nyomorúság idején még
jobban elcsüggednek és elkeserednek, mert nem szokták meg azt, hogy Istenben
bízzanak. A hit leckéit, amelyeket addig nem tanultak meg, e rettenetes körülmények
között lesznek kénytelenek megtanulni.
Most kell igyekeznünk arra, hogy Istent - ígéreteinek
igénylésével - megismerjük. Az angyalok minden buzgó és őszinte imát
feljegyeznek. Mondjunk le inkább önző kedvteléseinkről, mintsem elhanyagoljuk
az Istennel való beszélgetést! A legnagyobb szegénység és a legönmegtagadóbb
életkörülmény az Ő jóváhagyásával jobb, mint a gazdagság, méltóság, kényelem és
barátság - anélkül. Időt kell szakítanunk az imádkozásra. Ha engedjük, hogy
földi érdekek kössék le figyelmünket, az Úr adhat nekünk időt úgy is, hogy
elveszi bálványozott aranyunkat, házainkat és termőföldjeinket.
A fiatalok nem esnének bűnbe, ha csak olyan útra lépnének,
amelyre kérhetik Isten áldását. Ha a hírnökök, akik az utolsó ünnepélyes intést
viszik a világnak, nem hidegen, unottan, közömbösen kérnék Isten áldását, hanem
buzgón és hittel, miként Jákób, sok olyan helyet találnának, ahol elmondhatnák:
"Láttam az Istent színről színre, és megszabadult az én lelkem" (lMóz
32:30). A menny a győztesek közé sorolná őket, akik diadalmaskodtak Istenen és
embereken.
Mai Bibliai szakasz: Zsoltárok
121
A fejezetet itt olvashatod
el a Bibliából:
Károli fordítás:
Új protestáns fordítás:
Képzeld
el, hogy Jeruzsálem felé tartasz egy zarándok úton, hogy részt vegyél az ünnep
egyik jeles eseményén! Már távolról megpillantod a „szent hegyet”, amelyen a
dicsőséges templom áll (tételezzük fel, hogy az adott pillanatban nem Dávid a
király). Fáradt utazóként szemeidet a templomra emeled, ami inkább azt
jelenteni számodra, hogy Őrá függeszted tekintetedet, Aki felemeli a fejed. Ő
az, Aki segít, hogy ne veszítsd szem elől a célt, hogy azon az úton maradj,
amelyen járnod kell, és hogy ne add fel akkor sem, ha nehéz az út.
A bibliai kor utazói számára az út mindig nehéznek ígérkezett. Rögösek, porosak és gyakran veszélyesek is voltak az utak. Szemeiket az Úrra emelni és Benne bízni nem „csupán” javukat szolgálta, hanem egyszerűen elengedhetetlen volt a kor elcsigázott utazói számára. Nem csak a nap heve volt fojtogató, hanem a gyakran rémítő éjszakák is kimerítőek voltak. Az ókori kultúrák szerint a Hold fénye ártalmas volt. Így alakult ki a „holdkóros” kifejezés (több nyelvben konkrétan elmebajost jelent) – arra a személyre vonatkoztatva, aki túlzott mértékben volt a hold sugárzásának kitéve.
Milyen nagy vigaszt jelent ez az ige számunkra, drága zarándoktársaim, miközben átutazóként életünk ösvényét járjuk örök hazánk felé tartva! Az Úr megőrzi „ki- és bemeneteledet", nem csak most, hanem a jövőben is. Ő az, Aki MEGŐRZI az életedet, most és mindörökké.
Cindy Nash
252. heti olvasmány A NAGY KÜZDELEM
39. fejezetéhez (május 31 – június 6.).
Aggódtál már azon, hogy Krisztus a te nevedhez
ér az ítéletkor, mielőtt megbántad volna minden bűnödet? Sokakat
nyugtalanítanak az ilyen dolgok.
És érezted már azoknak a gúnyolódását, akik
megkérdezik, miért tartott Istennek idáig 176 évig, hogy véghez vigye a
vizsgálati ítéletet?
Mindkét probléma megoldódik a második
bekezdésben. Jézus akkor, és csak akkor zárja le művét, amikor minden ember
meghozta a végső döntését. Arra vár, hogy mi megállapodjunk, nem pedig egy jogi
eljárás befejezésére.
És ez a fejezet sokkal több kérdésre válaszol,
mint amennyit a címből feltételeznél. Több „húsbavágó” kérdés is van benne, még
azoknak is hasznosak, akik növényi étrenden élnek.
Amire jutottam, az az, hogy a természetfeletti
jelenségek egyre szaporodni fognak, és „Jákob háborúsága idejének”
megpróbáltatásai aszerint lesznek jelen életünkben, hogy mennyire gyakoroljuk a
hit szerinti életet most. Több önmegtagadó hit most? Kevesebb szenvedés akkor.
Több kényelem most? Több szenvedés akkor.
És az első oldalon lévő állítás sem kerülte el a
figyelmemet, az, hogy akkorra befejeztük a munkálkodásunkat. Te befejezted már
a tiédet? Gondoltál már a felfedezetlen területekre is? A még el nem ért
emberekre? Eszedbe jutott már, hogy misszionáriusokat támogass, vagy missziós
útra menj Thaiföldre, Laoszba, Mianmarba, Mongóliába, Törökországba, Marokkóba
vagy Butánba?
Nem állíthatom, hogy örömmel nézek elébe a nyomorúság
idejének. Ez végül is rosszabb a valóságban, mint vártuk. Nagyon várom azonban
a megszabadítást, a segítséget és az imákra kapott válaszokat, amiket azokban a
szörnyű időkben tapasztalunk majd.
Eugene Prewitt
igazgató, Kelet-Ázsiai Oktatási Intézet
Perak, Malajzia
Fordította Gősi Csaba
Nagyon nagy értékes ez az olvasmány ,köszönjük Ámen!
VálaszTörlésÁmen!
VálaszTörlésÁmen ✝️🛐🙏🕊
VálaszTörlés