2020. június 6., szombat

Higgyetek az Ő prófétáinak - június 6 - SZOMBAT - Zsoltárok 125


Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White könyvéhez

Olvasmány – A nagy küzdelem 39. fejezet 1787. nap

39. (fejezet, 7-ik rész) A nyomorúság ideje

Az angyalok sokszor vesznek részt emberi alakban az igazak összejövetelein. Ellátogatnak a gonoszok közé is, miként Sodomába is elmentek, hogy feljegyezzék tetteiket, és megállapítsák, átlépték-e már Isten türelmének határát. Az Úr gyönyörködik az irgalmasságban. Egyesek kedvéért, akik valóban szolgálják Őt, visszatart csapásokat és meghosszabbítja tömegek békességét. Az Isten ellen vétkezők aligha tudják, hogy életükért néhány hivő embernek adósok, akiknek a gúnyolásában és sanyargatásában örömet találnak.

A világ urai nem is sejtik, hogy tanácskozásaikon sokszor angyalok viszik a szót. Emberi szemek tekintenek rájuk; emberi fülek hallgatják felhívásaikat; emberi ajkak ellenzik javaslataikat, és gúnyolják ki tanácsaikat; emberi kezek bántalmazzák és sebzik meg őket. A tanácskozótermekben és a törvényszékeken e mennyei követek azt tanúsítják, hogy jól ismerik az emberiség történelmét. Jobban tudnak érvelni az elnyomottak ügyében, mint a legtehetségesebb és a legékesebb beszédű védőügyvédek. Meghiúsítottak döntéseket, és megakadályoztak gonoszságokat, amelyek késleltették volna Isten művét, és nagy szenvedést okoztak volna népének. A veszedelem és a szükség idején "az Úr angyala tábort jár az Őt félők körül, és kiszabadítja őket" (Zsolt 34:8).

Isten népe vágyakozva vár Királya közeledtének jeleire. A "meddig tart még az éjszaka" kérdésre az őrök határozottan válaszolják: "'Közelg a reggel, de még éjszaka van!' (Ésa 21:1112). Fény ragyog a hegycsúcs felett vonuló felhőkön. Nemsokára látható lesz Királyunk dicsősége, és az Igazság Napja felragyog. A reggel és az éj küszöbén vagyunk - az igazak végtelen napjának és a gonoszok örök éjének kezdetén. "

Miközben a küzdők Istent ostromolják könyörgésükkel, úgy tűnik, mintha a láthatatlan világot eltakaró függöny már-már felgördülne. Az égen az örök nappal hajnalpírja fénylik, és mint angyalok éneke zengenek e szavak: "Álljatok erősen, maradjatok hívek! Jön a segítség! ". Krisztus, a mindenható Győző, a halhatatlan dicsőség koronáját nyújtja fáradt katonáinak. Hangja a félig nyitott kapukból hangzik: "Ímé, tiveletek vagyok. Ne féljetek! Ismerem minden fájdalmatokat. Én is szenvedtem ugyanúgy, mint ti. Nem új ellenséggel hadakoztok. Én megvívtam a csatát értetek, és több lesz az, mint győzelem, amit az én nevemmel kivívtok. "
Drága Megváltónk akkor küld segítséget, amikor szükségünk van rá. Az utat, amely a mennybe visz, az Ő lába nyoma szentelte meg. Minden tövis, amely megsebzi lábunkat, az övét már megsebezte. Minden keresztünket Ő már előbb hordozta. Az Úr megengedi a harcot, hogy felkészítse lelkünket a békére. A nyomorúság ideje súlyos megpróbáltatást hoz Isten népének. De ekkor üt az óra, amikor minden őszinte hivőnek felfelé kell tekintenie, hogy hitben megpillantsa maga körül az ígéret szivárványát.

"Így térnek meg az Úrnak megváltottai, és ujjongás között Sionba jőnek, és örökös öröm fejükön; vigasságot és örömöt találnak, eltűnik a fájdalom és sóhaj! Én, én vagyok megvigasztalótok! Ki vagy te, hogy félsz halandó embertől? ember fiától, aki olyan lesz, mint a fű?! Hogy elfeledkeztél az Úrról, Teremtődről..., hogy félsz szüntelen minden napon nyomorgatódnak haragjától, aki igyekszik elveszteni? De hol van a nyomorgató haragja? Hirtelen megszabadul a fogoly, és nem hal meg a veremben, kenyere sem fogy el: Hiszen én vagyok az Úr, a te Istened, aki megreszkettetem a tengert, és zúgnak habjai; seregeknek Ura az Én nevem! Én adtam beszédemet a te szádba, és kezem árnyékával födöztelek be" (Ésa 51:11-16).

"Ezért halld meg ezt, szenvedő, ki részeg vagy, de nem bortól! Így szól Urad, az Úr, és Istened, aki népéért bosszút áll: Ímé, kiveszem kezedből a tántorgás poharát, haragom öblös kelyhét, nem iszod többé azt meg! És én adom azt nyomorgatóid kezébe, akik azt mondották lelkednek: Hajolj meg, hogy átmenjünk terajtad, és a te hátadat olyanná tetted, mint a föld, és mint aminő az utca a járóknak!" (Ésa 51:21-23).

A korszakokon áttekintő Isten a döntő órákban gyermekeire irányítja figyelmét, akik ellen a földi hatalmasságok fellépnek, és akik mint a száműzött foglyok, attól félnek, hogy halálra éheztetik vagy megölik őket. De a szent Isten, aki Izrael előtt szétválasztotta a Vöröstengert, meg fogja mutatni hatalmát, és kiszabadítja gyermekeit. "Azon a napon, ezt mondja a Seregeknek Ura, amelyet én szerzek, tulajdonommá lesznek, és kedvezek nékik, amint kiki kedvez a maga fiának, aki szolgálja őt" (Mal 3:17). Ha Krisztus hű tanúinak vére ekkor hullana, az nem volna Isten aratására gyümölcsöt termő magvetés, miként a mártírok vére volt. Hű bizonyságtevésük senkit sem győzne meg az igazságról, mert a kérlelhetetlen szív addig taszította el magától a kegyelem hullámait, amíg azok nem tértek többé vissza. A sötétség fejedelmének diadala lenne, ha az igazakat megölnék ellenségeik. Ezt mondja a zsoltáros: "Bizony elrejt engem az Ő hajlékában a veszedelem napján; eltakar engem sátrának rejtekében" (Zsolt 27:5). Krisztus pedig ezt mondta: "Menj be népem, menj be szobáidba, és zárd be ajtóidat utánad, és rejtsd el magad rövid szempillantásig, míg elmúlik a bús harag! Mert ímé az Úr kijő helyéről, hogy meglátogassa a föld lakóinak álnokságát" (Ésa 26:20-21). Dicső lesz azoknak a szabadulása, akik türelmesen várták Krisztust, és akiknek a neve be van írva az élet könyvébe.

Mai Bibliai szakasz: Zsoltárok 125

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:

Új protestáns fordítás:

A hegyek folyton hívnak engem! Nagyon szeretem a lakóhelyemet övező hegyeket. Az év egy részében zöldellő fák alkotnak rajtuk zöld szőnyeget, és nevükhöz illően – Füstölgő Hegység – bodros bárányfelhőket „eregetnek” a csúcsok. Nekem nem számít, hogy milyen magas a hegy, amit látok, vagy milyen táj övezi, azonnal felébred bennem a kívánság, hogy valahogy feljussak a tetejére. (Az azonban ritkán fordul elő, hogy valóban fel is jutok egy igazán magas hegy csúcsára, hacsak nem autóval kanyargok fel!) A hegy hatalmas és fenséges volta arra hív, hogy legyek egy parányi része, ha csak rövid ideig is. Amikor pedig tényleg fenn vagyok, akkor nagyon közel érzem magam Teremtőmhöz.

A világ egyetlen hegye sem adta meg azonban a teljességnek azt az érzetét, mint a Sion hegye és a Jeruzsálemet körülvevő hegyek. Amikor ott álltam fenn, megéreztem, milyen hatalmas és fenséges terve van Istennek népével, és újra meggyőződtem arról, hogy oltalmával örökre körülveszi gyermekeit. Ha benne bízom, akkor egészen biztos lehetek ebben!

Az emberi szív megremeghet. A bizalomra való képességem legerősebb állapotomban is nagyon gyenge. Az én mennyei Atyámat azonban nem lehet megingatni, ő sosem remeg. Kitart mellettem örökkön-örökké! Ámen!

Cindy Nash

252. heti olvasmány A NAGY KÜZDELEM   39. fejezetéhez (május 31 – június 6.).

Aggódtál már azon, hogy Krisztus a te nevedhez ér az ítéletkor, mielőtt megbántad volna minden bűnödet? Sokakat nyugtalanítanak az ilyen dolgok.

És érezted már azoknak a gúnyolódását, akik megkérdezik, miért tartott Istennek idáig 176 évig, hogy véghez vigye a vizsgálati ítéletet?

Mindkét probléma megoldódik a második bekezdésben. Jézus akkor, és csak akkor zárja le művét, amikor minden ember meghozta a végső döntését. Arra vár, hogy mi megállapodjunk, nem pedig egy jogi eljárás befejezésére.

És ez a fejezet sokkal több kérdésre válaszol, mint amennyit a címből feltételeznél. Több „húsbavágó” kérdés is van benne, még azoknak is hasznosak, akik növényi étrenden élnek.

Amire jutottam, az az, hogy a természetfeletti jelenségek egyre szaporodni fognak, és „Jákob háborúsága idejének” megpróbáltatásai aszerint lesznek jelen életünkben, hogy mennyire gyakoroljuk a hit szerinti életet most. Több önmegtagadó hit most? Kevesebb szenvedés akkor. Több kényelem most? Több szenvedés akkor.

És az első oldalon lévő állítás sem kerülte el a figyelmemet, az, hogy akkorra befejeztük a munkálkodásunkat. Te befejezted már a tiédet? Gondoltál már a felfedezetlen területekre is? A még el nem ért emberekre? Eszedbe jutott már, hogy misszionáriusokat támogass, vagy missziós útra menj Thaiföldre, Laoszba, Mianmarba, Mongóliába, Törökországba, Marokkóba vagy Butánba?

Nem állíthatom, hogy örömmel nézek elébe a nyomorúság idejének. Ez végül is rosszabb a valóságban, mint vártuk. Nagyon várom azonban a megszabadítást, a segítséget és az imákra kapott válaszokat, amiket azokban a szörnyű időkben tapasztalunk majd.

Eugene Prewitt
igazgató, Kelet-Ázsiai Oktatási Intézet
Perak, Malajzia
Fordította Gősi Csaba

1 megjegyzés: