Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az olvasmány szerkezete:
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White könyvéhez
Olvasmány – A nagy Orvos lábnyomán 34. fejezet 2028. nap
AZ
OTTHON
Az élet gyakorlóiskola, amelyből szülőknek és gyermekeknek úgy kell vizsgázniuk, hogy beléphessenek a felsőbb – a mennyei iskolába
34. fejezet (4. rész) – Az igazi nevelés misszionáriussá képez
Az iskola feladata
Az otthoni nevelést ki kell egészítenie az iskolai
képzésnek. Állandóan szem előtt kell tartani a gyermek testi, szellemi és lelki
- tehát egész lényének - fejlődését, valamint a szolgálat- és áldozatkészség
megtanítását.
Elsősorban annak a munkának van jellemet formáló és
önzetlen szolgálatra nevelő ereje, amelyet Krisztusért a mindennapi élet apró
dolgaiban végzünk. A szülők és tanítók feladata, hogy ezt a lelkületet
felébresszék, ébren tartsák, és jól irányítsák.
Ennél fontosabb munkájuk nem lehet. A szolgálat szelleme a
menny szelleme. Angyalok működnek együtt minden olyan erőfeszítéssel, amely
ennek a lelkületnek a kialakítására és serkentésére irányul.
Az ilyenfajta nevelésnek Isten Igéjén kell alapulnia. A
maguk teljességében csak az Igében találhatók meg ennek a nevelésnek az
alapelvei. A Biblia legyen mind a tanulás, mind a tanítás alapja! A
legfontosabb ismeret az istenismeret, és Isten küldöttének, Jézusnak a
megismerése.
Minden gyermeknek és minden fiatalnak meg kell ismernie
önmagát. Meg kell ismerniük Istentől kapott testüket és az egészségüket
biztosító törvényeiket. Alapos általános műveltségre kell szert tenniük.
Tanuljanak szakmát is; így lesznek gyakorlati emberekké, alkalmasakká a mindennapi
élet feladataira. Mindehhez járuljon a missziómunka különböző ágaiban való
képzés és gyakorlati tapasztalat!
Tanulás tanítással
Mélyítsék el tudásukat a fiatalok annyira és olyan gyorsan,
amennyire csak képesek rá! Tanulmányaik terjedjenek annyi területre, amennyit
át tudnak fogni, és tanulás közben adják tovább azt, amit megtanultak! Így lesz
tudásuk nagy és gondolkozásuk fegyelmezett. Neveltetésük értékét tudásuk
felhasználása határozza meg. A sok tanulás - a továbbadásra való igyekezet
nélkül - sok esetben inkább gátolja az igazi fejlődést, mintsem elősegítené
azt. Igyekezzék a tanuló mind a családban, mind az iskolában megtanulni, hogyan
tanuljon, és hogyan adja tovább azt, amit megtanult! Bármi is a hivatása,
legyen élete végéig tanuló és egyszersmind tanító is! Így mehet folyamatosan
előre, ha bizalmát Istenbe helyezi, és ragaszkodik ahhoz, akinek végtelen a
bölcsessége, aki fel tudja fedni a korszakokon át elrejtett titkokat. Ő meg
tudja oldani a benne hívők legsúlyosabb problémáit is.
Isten Igéje nagy jelentőséget tulajdonít annak a
befolyásnak, amelyet a barátok gyakorolhatnak még a felnőttekre is. Mennyivel
erősebb ez a hatás a gyermekek és az ifjúság fejlődő értelmére és jellemére!
Társaik, akikkel barátkoznak, az elvek, amelyeket magukévá tettek, a szokások,
amelyeket kialakítanak - döntik el azt a kérdést, hogy hasznosak lesznek-e itt
a földön, és hogy mi lesz a jövőjük és örök sorsuk.
Félelmetes, szülői szívet remegtető tény, hogy oly sok
iskolában, ahova a szülők gyermekeiket művelődés és fegyelmezés céljából
járatják, olyan szellem uralkodik, amely jellemüket eltorzítja, figyelmüket az
élet valódi céljaitól eltereli, és erkölcsüket megfertőzi. A hitetlen,
szórakozni vágyó, romlott társak befolyására nagyon sok ifjú elveszti a keresztény
szülei által körültekintő neveléssel és buzgó imával ápolt és őrzött
egyszerűséget, tisztaságot, Istenbe vetett hitet és önfeláldozó lelkületet.
Sokan, akik abból a célból kezdenek tanulni, hogy alkalmasabbakká legyenek valamilyen önzetlen szolgálatra, teljesen belemerülnek világi dolgok tanulmányozásába. Felébred bennük a tudós hírneve, a világban való előnyös és megtisztelő állás elnyerése utáni vágy. A célt, amiért beiratkoztak az iskolába, szem elől tévesztik, és életüket önző, világi érdekek szolgálatába állítják. Sok esetben olyan szokásokat alakítanak ki, amelyek a földi élet és egyszersmind az Isten országa számára is alkalmatlanná teszik életüket.
Mai Bibliai szakasz: Ezékiel 43
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez%C3%A9kiel%2043&version=KAR
Új protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez%C3%A9kiel%2043&version=NT-HU
Ezékiel könyve 43. fejezetének első szakasza (1-12. vers), amely elevenen leírja Isten dicsőségének visszatérését a Templomba, ténylegesen a könyv csúcspontja. Igen élénken írja le Isten ítéletét a bűnös Izraelen azokkal a drámai lépésekkel, ahogy a Mindenható jelenlétének a dicsősége fokozatosan eltávozik a Templomból. Ezt a jelenetet Ezékiel könyvének 10. és 11. fejezetei tartalmazzák. Ez az eltávozás megfordul a 43. fejezetben, amint Isten dicsősége visszatér a megújított Templomba a keleti kapun át, azon az útvonalon, ahol eredetileg elhagyta a Templomot. A felújított Templom, amelyről Ezékiel a 40-42. fejezetekben beszél, csak akkor tölti be szerepét, amikor Isten visszatér oda. Ez történik meg a 43. fejezetben. Ez viszont megalapozza a könyv további részét, amely leírja a templom szertartásait, az új várost és az új országot. Mindezek csúcspontját láthatjuk a város nevében: „Ott lakik az Úr” (Ez 48:35)
Ez az üzenet annyira fontos, hogy Isten maga beszél és küldi el Ezékielt, hogy hirdesse azt Izraelnek. Ez után megadja a Templom részletes leírásának célját (10. vers). A megújított Templom célja, hogy segítse Izraelt szégyenkezni egykori bűnei miatt, hogy megbánja azokat és kövesse a rendeléseket és törvényeket, amelyeket Isten adott.
Ennek
a történetnek mai tanulságai is vannak. Mennyire fontos számunkra Isten
jelenléte? Rendelkezhetünk szép épületekkel, gyülekezetekkel és szervezetekkel,
de vajon Isten ott van-e bennük? Megengedtük-e Isten helyreállító kegyelmének,
Isten szerető jelenlétének, hogy érintse a szívünket és vezessen el oda, hogy
szégyelljük bűneinket és teljes szívünkből imádjuk Őt?
Jon Dybdahl
287. heti olvasmány A NAGY ORVOS LÁBNYOMÁN 34. fejezetéhez (január 31 – február 6.).
A fiatalság energiája és lelkesedése – te jó ég!
Négy kislányunk van, és úgy tűnik, sosem fáradnak el. Irigykedtél már valaha a
körbe-körbe futkosó gyerekekre, akik azok körül rohangásznak, akik már az élet
következő szakaszában vannak? A gyerekek mindig buzgón ügyködnek, megosztanak
valamit, tapasztalatokat gyűjtenek stb. És mindezt az energiát mások szolgálatába
lehet állítani! Annyi kis módja van annak, hogy a gyerekek mások számára
áldássá váljanak már az otthonokban. Kezdve egészen a totyogókortól, már korán
megtanulhatják mi csal mosolyt a családtagok arcára, és ahogy idősödnek, mindez
áldássá alakulhat át a körülöttük lévők számára. Megtanulják félretenni a saját
vágyaikat, kihasználni az idejüket és erőforrásaikat olyan tevékenységekre,
amelyek nem annyira szórakoztatják őket néha. Mindez segít nekik, hogy mások
áldására lehessenek és felkészíti őket a jövőbeni szolgálatra.
A szülőknek sok területen szükségük van a
gyerekük oktatásában a gyakorlatiasabb megközelítésre a koronavírus miatt. Ez
tökéletes alkalmat jelent, hogy lehetőségeket biztosítsunk a szolgálatra! Még
ha olyan idők is járnak, amikor korlátozott a másokkal való kapcsolattartás,
felhívhatjuk lakáshoz kötött ismerőseinket, kézzel készíthetünk képeslapot,
amivel tudathatjuk valakivel, hogy gondolunk rá, vagy barátságosan
integethetünk az ablakon keresztül – mindezek mosoly csalhatnak valakinek az
arcára. Még ha saját kreatív tárad korlátozott is (mint az enyém), az
interneten rengeteg ötletet találsz. És azt is észrevehetjük, hogy ha rászánjuk
az időt, hogy imádkozzunk azért, hogy hogyan is legyünk mások áldására, Isten
olyan alkalmakat teremt számunkra, amire soha nem is gondoltunk korábban. Ha
másokra is gondolunk, eltereljük a figyelmünket magunkról, az valóban sokkal
több boldogságot okoz. Határozottan sok önfegyelem és tervezés szükségeltetik
hozzá a szülők részéről, de a jutalom felbecsülhetetlen.
Stephanie Gladden Livergood
Fordította Gősi Csaba
Ámen!
VálaszTörlésÁMEN !
VálaszTörlésÁmen ✝️🛐🙏🕊
VálaszTörlés