2017. szeptember 18., hétfő

Higgyetek az Ő prófétáinak - szeptember 18 - HÉTFŐ - Jeremiás siralmai 3

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Új olvasmány a fejezet végén a Próféták és királyok 41-42. fejezeteihez

Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White könyvéhez

Olvasmány - PRÓFÉTÁK ÉS KIRÁLYOK 41. fejezet 798. nap

Nabukodonozor gazdag kincstárából egy nagy arany szobrot csináltatott, hasonlót ahhoz, amelyet álmában látott. Csupán anyagában különbözött attól. A káldeusok bármennyire hozzá is szoktak a pogány istenségeik fényűző ábrázolásához, soha azelőtt nem alkottak olyan impozáns és fenséges dolgot, mint ez a hatvan sing magas és hat sing széles csillogó szobor. Nem csoda, hogy abban az országban, ahol egyetemes volt a bálványimádás, a Babilon dicsőségét, pompáját és hatalmát jelképező gyönyörű és felbecsülhetetlen értékű Dura-mezei szobrot imádás tárgyává tették. Ennek megfelelően intézkedtek. Kiment a rendelet, hogy a felavatás
napján azzal mutassa meg mindenki a babiloni hatalom iránti példátlan hűségét, hogy meghajol a szobor előtt.

A kitűzött nap elérkezett, és Dura mezején hatalmas tömeg gyűlt össze "különböző nyelvű népek és nemzetek" közül. Amikor megszólalt a zene, a király parancsának megfelelően "leborultak, és hódoltak az aranyszobor előtt". Úgy tűnt, hogy a sötétség hatalmai felejthetetlen győzelmet arattak ezen az eseménydús napon. Az aranyszobor imádásából arra lehetett következtetni, hogy ez a kultusz bele fog szervesen szövődni az ország államvallásaként elfogadott bálványimádás formáiba. Sátán azt remélte, ezzel meghiúsíthatja Isten ama szándékát, hogy a fogoly Izráel babiloni tartózkodása a pogány népek áldását szolgálja.

Isten azonban másképp rendelkezett. Nem mindenki hajtott térdet az emberi hatalom bálványkultuszának jelképe előtt. A térdelő tömeg között volt három ember, akik szilárdan elhatározták: nem gyalázzák meg a menny Istenét. Istenük a királyok Királya és uraknak Ura. Senki más előtt nem hajolnak meg.
A diadalittas Nabukodonozornak hírül adták, hogy alattvalói között vannak olyanok, akik merészelték áthágni parancsát. A bölcsek közül egyesek, akik irigyelték Dániel becsületes társait ért megtiszteltetést, most jelentették a királynak kívánsága felháborító meggyalázását: "Király, örökké élj! - kiáltották. ...Vannak itt zsidó férfiak, Sadrak, Mésak és Abédnegó, akiket Babilon városában állítottál szolgálatba, ezek a férfiak semmibe sem vesznek téged, ó király, nem tisztelik isteneidet, és nem hódolnak az aranyszobor előtt, amelyet felállíttattál."

A király maga elé rendelte ezeket az embereket. "...nem tisztelitek isteneimet, és nem hódoltok az aranyszobor előtt, amelyet felállíttattam?" Megpróbálta őket fenyegetéssel rávenni, hogy tartsanak a tömeggel. A tüzes kemencére mutatva emlékeztette őket a rájuk váró büntetésre, ha továbbra sem hajlandók engedelmeskedni akaratának. A héber ifjak azonban tántoríthatatlanul tettek bizonyságot a menny Istene iránti hűségükről és szabadító hatalmába vetett hitükről. A szobor előtti meghajlást mindenki imádásként értelmezte. Ilyen hódolattal csakis Istennek adózhatnak.

Mai Bibliai szakasz: Jeremiás siralmai 3

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
Új protestáns fordítás:

Mindnyájunk életében vannak sötét időszakok. Küszködünk, kételkedünk, sírunk, mégis általában eljön egy pillanat, egy fordulópont, ami mindent megváltoztat. Isten gyermekei számára ez az a pillanat, amikor rájövünk, hogy Isten még mindig a közelünkben van és, hogy Ő jóságos.

Jeremiás Siralmainak harmadik fejezete nemcsak e könyv leghosszabb fejezete, hanem ezt a fordulópontot mutatja be. „Az Úr kegyelmessége az, hogy még nincsen végünk; mivel nem fogyatkozik el az ő irgalmassága!” (22. vers).

Isten jósága és együttérzése vitathatatlan, nem tőlünk függ, és szabadon rendelkezésre áll. Ehhez azonban a mi megfelelő hozzáállásunk a legszükségesebb. Keresnünk kell Őt és várni Rá (lásd 25-26. vers), csöndesen kell várnunk az Úr szabadítására (26. vers). A várakozáshoz kitartásra van szükség, a nem láthatónak valóságként való elfogadására. A várakozás a Jézust megragadó hit része. A várakozáshoz önvizsgálat és bűnbánat, valamint megtérésre való hajlandóság is szükséges.

„… kutassuk, vizsgáljuk meg útjainkat, és térjünk meg az Úrhoz! Emeljük föl szívünket és kezünket Istenhez, aki a mennyekben van” (40-41. vers).  A mai nap kihívásaival szembesülve emeld fel szívedet a mennyei Atyához, és mondd el neki, készen állsz arra, hogy Ő rendezze életed dolgait!

Gerald A. Klingbeil

112. heti olvasmány a PRÓFÉTÁK ÉS KIRÁLYOK 41-42. fejezeteihez (szeptember 17-23.).

Csupán egyetlen személy van megemlítve Dániel könyve első négy fejezetének mindegyikében. És ez nem Dániel, hanem Nabukodonozor. Bizonyára érdemes elgondolkoznunk azon, ahogyan ezek a fejezetek elmesélik Nabukodonozor történetét.

Mi van akkor, ha Dániel és barátai egészséges étrendjének nem az volt a fő célja, hogy segítsenek nekik megtanulni, amit meg kellett tanulniuk, hanem, hogy segítsenek Nabukodonozornak megtanulni, amit meg kellett tanulnia?

Mi van akkor, ha Nabukodonozor álmának fő célja nem az volt, hogy Isten számára lehetőséget biztosítson, hogy munkálkodjon Dánielen keresztül, hanem, hogy lehetőséget biztosítson Isten számára, hogy munkálkodjon Nabukodonozoron keresztül?

Mi van akkor, ha Isten Fiának fő célja nem az volt, amikor csatlakozott Sidrákhoz, Misákhoz és Abednégóhoz a tüzes kemencében, hogy megmentse őket, hanem, hogy megmentse Nabukodonozort?

Ha arra gondolunk, hogy Isten mit tett, hogy megmentse Nabukodonozort, jobban megérthetjük, ahogyan Dániel könyvének negyedik fejezetében a történet bemutatja, ahogy Isten lejjebb helyezte Nabukodonozort földi pozíciójában, hogy felemelhesse őt egy mennyei pozícióba. Istennek hatalmas útjai voltak, hogy megmentse Nabukodonozort.

Gondolkoztál már azon, hogy Isten mit hajlandó megtenni azért, hogy megmentsen téged, és téged használjon, hogy másokat megmentsen?

Brent Hamstra
Egyetemi tanár és tanszékvezető, Kémia tanszék
Southern Adventist University

Fordította: Gősi Csaba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése