2017. szeptember 26., kedd

Higgyetek az Ő prófétáinak - szeptember 26 - KEDD - Ezékiel 6

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White könyvéhez

Olvasmány - PRÓFÉTÁK ÉS KIRÁLYOK 43. fejezet 806. nap

A magasságos Isten szolgájának nyugodt méltóságával érzéketlenül állt Dániel a király ígéreteivel szemben a rémülettől dermedt tömeg előtt, nem azért, hogy hízelgő szavakat mondjon, hanem hogy megmagyarázza az ítéletet hirdető üzenetet. "Ajándékaidat tartsd meg, és adományaidat add másnak! De azért az írást elolvasom, és megmagyarázom neked, királyom."

A próféta először olyan dolgokra emlékeztette Belsazárt, amelyeket jól ismert, de nem tanulta meg belőlük azt az alázatosságot, amely megmenthette volna. Beszélt Nabukodonozor bűnéről és bukásáról, valamint arról, hogyan bánt vele az Úr. Beszélt a néki adott hatalomról és dicsőségről. Elmondta, hogy milyen büntetést kapott kevélységéért és hogy ezután elismerte Izráel Istenének hatalmát és irgalmát. Majd Dániel bátran és félreérthetetlenül megfeddte Belsazárt súlyos gonoszságáért. A király elé tárta bűnét, és rámutatott a tanulságokra, amelyeket levonhatott volna, de nem tette. Belsazár nem értette meg nagyapja élményét, és figyelembe sem vette a számára is oly nagy jelentőségű események intő szavát. Alkalma lett volna megismerni és követni az igaz Istent, de nem szívlelte meg a leckéket. Ezért most aratnia kell lázadása következményét.


"De te, Bélsaccar - jelentette ki a próféta -, aki a fia vagy, nem aláztad meg magadat, bár mindezt tudtad. A menny Ura fölé helyezted magad, mert az ő házának edényeit hozták eléd, és te bort ittál azokból főrangú embereiddel, feleségeiddel és ágyasaiddal együtt, miközben dicsőítetted az ezüstből, aranyból, rézből, vasból, fából és kőből csinált isteneket, amelyek nem látnak, nem hallanak, és semmit sem tudnak. De azt az Istent, akinek a kezében van az életed és minden utad, nem dicsőítetted. Ezért küldte ő ezt a kezet, és iratta föl ezt az írást."

A próféta a mennyből küldött üzenet felé fordulva ezt olvasta: "mené, mené, tekél, úparszin!" A kéz, amely a betűket rajzolta, nem volt már látható, de ez a négy szó még mindig félelmesen, olvashatóan fénylett. Az emberek pedig lélegzetvisszafojtva hallgatták az idős próféta szavait:

"Ez pedig a szavak magyarázata: A mené azt jelenti, hogy számba vette Isten királyságodat, és véget vet annak. A tekél azt jelenti, hogy megmért téged mérlegen, és könnyűnek talált. A perész azt jelenti, hogy felosztotta királyságodat, és a médeknek meg a perzsáknak adta."

Eszeveszett ostoba életüknek ezen az utolsó éjszakáján Belsazár és főurai betöltötték a saját és a káldeus birodalom bűneinek mértékét. Isten nem háríthatta el a közelgő veszedelmet. Számos intézkedésével igyekezett törvénye tiszteletére megtanítani őket. "Gyógyítgattuk Babilont - nyilatkoztatta ki azokról, akiknek ítélete most az egekig ért -, de nem gyógyult meg" (Jer 51:9). Az emberi szív megdöbbentő romlottsága miatt Isten végül szükségesnek látta, hogy kimondja a megmásíthatatlan ítéletet: Belsazár elbukik és birodalma mások kezébe kerül.

Amikor a próféta elhallgatott, a király megparancsolta, hogy jutalmazzák meg az ígért kitüntetésekkel. Ezért "Dánielt bíborba öltöztették, nyakára aranyláncot tettek, és kihirdették, hogy rang szerint ő a harmadik az országban."

Több mint egy évszázaddal előbb az ihletett Ige előre jelezte, hogy "az áhított alkonyat" (Ézsa 21:4), amelyen a király és tanácsosai versenyeznek egymással az istenkáromlásban, hirtelen a félelem és pusztulás idejére változik. Most a nagy jelentőségű események gyors egymásutánban követték egymást, pontosan úgy, ahogy a prófétai ige évekkel a dráma főszereplőinek születése előtt lerajzolta.

Mai Bibliai szakasz: Ezékiel 6

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:

Új protestáns fordítás:

Különösképpen a nyugati embereknek könnyű figyelmen  kívül hagyni azokat a bibliai szakaszokat, amelyek a bálványimádásról beszélnek. Nehéz nekünk Izrael bálványimádását megértenünk, akik olyan helyen élünk, ahol az arany-, kő- és fabálványok nem mindennapi jelenségek. De kultúrától függetlenül mindnyájan ki vagyunk téve a bálványimádás kísértésének egyik vagy másik formájának. A mi bálványaink nem az Asera oszlopok körül találhatók és nem is a magaslatokon vannak. A mi bálványaink a pénz, a kapcsolatok, a szórakozás és a személyes kényelem körül forognak. Jobban értékeljünk azt, amit az emberek gondolnak rólunk,  mint amit Isten gondol rólunk. Lehet, hogy személyes értékünket a munkahelyen elért sikereink, vagy gyermekeink teljesítménye alapján határozzuk meg, nem pedig Jézus értünk kifizetett váltságdíja alapján.  A jólétet az ételben, a gyógyszerekben, a televízió képernyőjén, vagy valamilyen kézben tartható kommunikációs eszköztől várjuk inkább, mint a Golgota keresztjétől. Amíg életünk motorja szépen muzsikál, mint egy jól működő motor, addig elégedettek vagyunk, de amikor a dolgok egy rossz motorhoz hasonlóan kezdenek  el működni, visszatérünk bálványainkhoz azért, hogy jobban érezzük magunkat. Ha igazán őszinték vagyunk önmagunkhoz, nem nagy a különbség az akkori Izrael és a mi mai életünk között.  

Ezért, amikor Isten Izrael elleni ítéletéről olvasunk hasonló bűnökért, mint amilyeneket gyakran mi is elkövetünk, könnyen elbátortalanodhatunk és megijedhetünk. Isten hűséges ígéreteihez, hogy ítéletet és büntetést hoz azokra, akik elfordulnak Tőle és bálványokat imádnak. Isten nem akar elveszíteni minket. Ez az emlékeztető Ezékiel próféta könyvében bűntudattal és szégyennel tölthet el bennünket, de a fontos kérdés a következő: Mit teszünk a bűntudattal és a szégyenérzettel? Megkeményedhetünk Istennel szemben és folytathatjuk bűnös életünket, vagy megtörhet a szívünk bűneink miatt, így a Szentlélek visszavezethet Istenhez és megbékélhetünk Vele.

Isten ezt mondja Izraelnek: "De hagyok maradékot. Lesznek, akik megmenekülnek a fegyvertől, a népek közé szétszóródva az országokban" (Ez 6:8).

Ugyanúgy, ahogy Isten hűséges ahhoz, hogy ítéletet és büntetést hozzon, ahhoz is hűséges, hogy egy megtért népet és egy helyreállított maradékot hozzon létre. Ez a maradék azokból tevődik össze, akik tudatában vannak bűneiknek, de ahelyett, hogy elhallgattatnák bűntudatukat, ahelyett, hogy elrejtőznének Előle, és valamilyen más eszköz segítségével próbálnák helyreállítani lelki békéjüket, úgynevezett repedezett és üres kutaknál, az Élet Vizét keresik. Keresni fogod te is ma Őt?

Isten hű. Igen Ő hűséges abban, hogy véget vessen a gonoszságnak, és hűséges abban, hogy igazi szabadulást hozzon maradék népének. Ez egy nagyszerű hír! Ámen.

Dr. Eric Bates

113. heti olvasmány a PRÓFÉTÁK ÉS KIRÁLYOK 43. fejezetéhez (szeptember 24-30.).

Az öntelt, nacionalista és lakomákat tartó Belsazár világi és szentségtörő módon használta a templomi edényeket – mindazonáltal nem volt ez utolsó csepp a pohárban a jó Isten számára. Belsazár rettegése attól, hogy a vádlottak padjára kell állnia a Világegyetem Istene előtt, az nagyságában csak a sírás, a pánik és félelem mikrokozmosza, amit az Istent nem követők fognak átélni Jézus eljövetelekor.

Azok, akik elvesznek Krisztus második eljövetelekor, sok esélyt elszalasztottak addigra, pedig Krisztus követőjévé válhattak volna, ugyanúgy Belsazárnak is megadatott Isten ismerete. Felkészülhetett volna Dárius inváziójára, azonban ő figyelmen kívül hagyta a próféták üzeneteit és folytatta züllött, énközpontú életmódját.

Minden személynek és nemzetnek lehetősége van arra, hogy döntsön: eleget tesz-e az Örökkévaló tervének. Mindenki próba alatt van, és tragikus módon a legtöbben elbuknak. Ma is, látván a politikai eseményeket, illene felismernünk, hogy valami nagyszerű és döntő jelentőségű esemény fog történni. Éppen ma döntünk a sorsunkról.

Folytatjuk-e hát önző életünket, úgy, mint Belsazár, vagy hűségesek leszünk Istenhez, úgy, mint Dániel, „szakadjon bár az ég”?

Cindy Tutsch
nyugalmazott igazgatóhelyettes
Ellen G. White Intézet

Fordította: Gősi Csaba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése