Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány – A nagy küzdelem 26. fejezet 1701. nap
Az adventhivők többsége elvetette az Isten templomáról és
törvényéről szóló igazságokat. Sokan az adventmozgalomban sem hittek többé, és
értelmetlen, ellentmondásos magyarázatokat fogadtak el e munkára vonatkozó
próféciákról. Egyesek abba a tévedésbe estek, hogy ismételten más és más időre
hirdették Krisztus eljövetelét. Pedig abban a fényben, amely most a szentély
tanára sugárzott, megláthatták volna, hogy semmiféle prófétikus időszak nem fog
a második adventig tartani; hogy ennek az eseménynek a pontos idejét nem
jelenti ki a prófécia. Ők azonban a világosságtól elfordulva más-más időpontot
jelöltek meg az Úr eljövetelének napjaként, de mindannyiszor csalódtak.
Amikor a thesszalonikai gyülekezet téves nézeteket fogadott
el Krisztus eljöveteléről, Pál apostol azt tanácsolta nekik, hogy reményeiket
és váradalmukat gondosan mérlegeljék Isten szavának fényénél. Idézte nekik
azokat a próféciákat, amelyek megjövendölik a Krisztus eljövetelét megelőző
eseményeket, és kimutatta, hogy minden alap nélkül várják a Megváltót a saját
korukban. "Ne csaljon meg titeket senki semmiképpen" (2Thessz 2:3) -
ezek voltak figyelmeztető szavai. A Szentírás által jóvá nem hagyott váradatom
hibás lépésekre és tettekre készteti a hivőket; csalódásuk miatt pedig
nevetségessé lesznek a hitetlenek előtt. Az is félő, hogy a csüggedés erőt vesz
rajtuk, és megkérdőjelezik az üdvösségükhöz nélkülözhetetlen igazságokat. A
thesszalonikaiakhoz intézett apostoli intés fontos tanulságot foglal magában az
utolsó időben élők számára. Sok adventista úgy érezte, hogy ha hitével nem tud
az Úr eljövetelének pontos idejében megkapaszkodni, akkor nem képes lelkesen és
szorgalmasan készülődni. De ha reményeik csak azért lángolnak fel újra meg
újra, hogy ismét romba dőljenek, hitület olyan megrázkódtatás éri, hogy szinte
képtelenek lesznek a prófécia nagyszerű igazságait megérteni.
Isten akarta azt, hogy az első üzenet meghirdesse az ítélet
pontos idejét. Annak a prófétikus időszaknak a kiszámításához, amelyre az
üzenet épült, és amely a 2300 nap végét 1844 őszére teszi, nem fér kétség. Azok
az emberek, akik ismételten megkísérelték új és új időpontra tenni a prófétikus
időszakok kezdetét és végét, és azok az értelmetlen okoskodók, akik e nézeteket
alá akarták támasztani, nemcsak elűztek számos embert a jelenvaló igazságtól,
de ellenérzést is kiváltottak mindennemű próféciamagyarázattal szemben. Minél
többször határozták meg Krisztus második adventjének idejét, és minél szélesebb
körben híresztelték el, annál inkább Sátán szándékait szolgálták. És amikor a
megjelölt időpont elmúlt, Sátán nevetség és gúny tárgyává tette e hír
képviselőit, meggyalázva az 1843-as és 1844-es nagy adventmozgalmat. E
tévelygés makacs hívei végül egy távoli időpontban határozzák meg Krisztus
eljövetelének idejét. Ez azonban hamis biztonságérzetet kelt, és sokan csak
akkor józanodnak ki, amikor már túl késő.
Mai Bibliai szakasz: Zsoltárok
38
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
Új protestáns fordítás:
Dávidra úgy emlékeznek,
mint egy királyi példaképre; egy férfira, aki követte és tisztelte Istent.
Azonban sokszor volt meggondolatlan és ostoba. A próféták kétszer is
megdorgálták nyilvánosan a vétkei miatt. Két bűntett miatt nyilvános bűnbánatra
volt szüksége; a Betsabéval valód intim viszonya és a nő férjének megölése
(2Sám 12), illetve mintegy 15 évvel később, Dávid uralkodásának vége felé a sok
ember háborúskodása miatt (2Sám 24). A Zsoltárok könyvének 32. és 38. fejezete
is emlékeztet bennünket Dávid bánatára egy adott vétek miatt, és felajánl más
bűnös számára egy mintaimát a megbocsátásért.
Képzeljük
el, hogy a 38. zsoltár végigkíséri David bűnbánati felajánlása után Gád próféta
rosszallását. Dávid ezt mondja. „Engedd,
hogy Isten kezében legyek, ne emberében.” Egy barát sebeiről tudja, hogy
gyógyulást hoznak, nem számít, mennyire fáj. Dávid harcos, aki látta, és a
legborzalmasabb ellenséges csapatok lemészárlását okozta, valószínűleg több
alkalommal megsebesült. A csatatéri képeket használja, hogy leírja a lelki
sebeit: Isten nyilai mélyen a testébe hatoltak.
A teste gyenge, a csontjai eltörtek. A bűn terhét nagyon nehéz cipelni.
A sebeiből fertőzés szivárog. Üvölt a fájdalomtól, felnyög. Megbotlik, liheg
a kimerültségtől.
A legszörnyűbb élménye az, hogy barátai, kitartó bajtársai, most magára hagyták, mert megundorodtak tetteitől.. Az igaz barátai meg fognak bocsátani neki, ahogy Isten is teszi. De az ellenfelei kihasználják ezt az alkalmat, hogy megszégyenítsék Dávidot és az ő Istenét. Mikeás próféta könyve 7. fejezetének 8. és A példabeszédek könyve 24. fejezetének 17. verse visszhangozza David gyötrelmét. A példabeszédek könyve 24. fejezetének 16. verse ad reményt. Az igaz ember felemelkedik, amikor elesik, mert Isten ítélete kegyelmes cselekedet, a megváltás eszköze, amíg a bűnös el nem jut a megtérésig.
Ima.
Atyám! Te ismered a vétkeimet és
megsebezted szívemet meggyőző munkáddal, de ezek az igaz barát sebei. Nem kell,
hogy együttérzésért könyörögjek, hiszen együttérzésed megállított már gonosz
utamban. A kegyelem gyakran emlékeztet engem, hogy amikor a saját véleményemben
bízom, és a saját szeszélyemet követem, megbecstelenítelek téged; és hogy ez a
katasztrófa újabb katasztrófát okoz nálam. Ölelj meg gyorsan! Nem tudom magamat
megtartani. Ámen.
Helen
Pyke
240. heti olvasmány A NAGY KÜZDELEM
26. fejezetéhez
(március 8-14.).
Válassz zászlót! Ez azt jelentette régen, hogy
sorakozz fel harcrakészen az alatt a zászló alatt, ami azt az oldalt jelképezi,
amit támogatsz a háborúban. Ha zászlót tartottál, ez azt jelentette, hogy
megválasztottad az oldalt, meghoztad a döntést, a többi szövetségessel
felbontottad a szövetséget, és teljesen az ügynek szentelted magadat. Az angol
szónak (standard) másik jelentésében a „zászló” olyasvalami, amit egy hatóság
jelöl ki mérceként súly vagy mennyiség vagy valamilyen érték mérésére.
A szó mindkét jelentése tartalmazza azt a
gondolatot, amely szerint egy saját magadnál magasabb tekintéllyel támogató
egyetértésben vagy. A harcban a „zászló” a hűség és engedelmesség próbáját
jelképezi. A piactéren a részt vevő felek számára a pontosság, tisztesség és
hitelesség próbáját jelképezi.
A lelki dolgok világában tehát „Míg szép számmal
vannak egymásnak ellentmondó tanítások és elméletek, Isten törvénye az a biztos
mérce, amellyel minden véleményt, tanítást és elméletet meg kell próbálni.” (A
nagy küzdelem, 452. o.) Némelyek a tudományt választották „zászlójukként”,
némelyek a hagyományt, míg mások saját magukat. Beálltál-e te magad Isten
törvénye mögé, a Jézus hite által, vagy valamilyen más zászló alatt masírozol?
Karen Lifshay
egyházi énekkar tagja
Hermiston Hetednapi Adventista Egyház
Oregon, USA
Fordította Gősi Csaba
Ámen!
VálaszTörlésÁmen ✝️🛐🙏
VálaszTörlés