Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány – A nagy küzdelem 27. fejezet 1711. nap
Pál a kolossébeliekhez írt levelében felsorolja az Isten
gyermekeinek adott gazdag áldásokat. Ezt mondja: "Nem szűnünk meg
érettetek imádkozni, és kérni, hogy betöltessetek az Isten akaratának
megismerésével minden lelki bölcsességben és értelemben, hogy járjatok méltóan
az Úrhoz, teljes tetszésére, minden jó cselekedettel gyümölcsöt teremvén és
nevekedvén az Isten megismerésében: minden erővel megerősíttetvén az Ő
dicsőségének hatalma szerint minden kitartásra és hosszútűrésre örömmel"
(Kol 1:9-11).
Pál azt akarta, hogy efézusi testvérei megértsék, milyen
nagy kiváltsága van a kereszténynek. Világosan és érthetően beszélt arról a
csodálatos erőről és ismeretről, amelyet a Magasságos fiaiként és leányaiként
ők is megszerezhetnek. Megvolt a lehetőségük, hogy "hatalmasan"
megerősödjenek "az Ő Lelke által a belső emberben"; hogy "a
szeretetben meggyökerezvén és alapot vévén", megérthessék "minden
szentekkel egybe, mi a szélessége és hosszúsága és mélysége és magassága az
Isten jóvoltának", és megismerjék "a Krisztusnak minden ismeretet
felül haladó szeretetét" (Ef 3:16-19). Az apostol imája akkor érinti a legnagyobb
kiváltságot, amikor azért könyörög, hogy "beteljesedjetek az Istennek
egész teljességéig".
Itt tárul elénk az a magasztos cél, amelyet mennyei Atyánk
ígéreteibe vetett hit által érhetünk el, ha teljesítjük parancsait. Krisztus
érdemei által nyitva áll előttünk az út a végtelen Hatalom trónjához. "Aki
az Ő tulajdon Fiának nem kedvezett, hanem Őt mindnyájunkért odaadta, mimódon ne
ajándékozna vele együtt mindent minékünk?" (Róm 8:32). Az Atya mérték
nélkül adta Lelkét Fiának, és mi is meríthetünk Jézus teljességéből. Krisztus
így szólt: "Ha azért ti gonosz létetekre tudtok a ti fiatoknak jó
ajándékokat adni, mennyivel inkább ád a ti mennyei Atyátok Szentlelket azoknak,
akik tőle kérik?" (Lk 11:13). "Ha valamit kértek az én nevemben, én
megcselekszem azt. a "Kérjetek és megkapjátok, hogy a ti örömetek teljes
legyen" (Jn 14:14; 16:24).
Legyen a keresztény alázatos, de ne legyen szomorú, és ne
becsülje le önmagát! Mindenkinek kiváltsága, hogy olyan életet éljen, amelyet
Isten helyeselhet és megáldhat. Nem mennyei Atyánk akarata az, hogy az elítélt
ember gyászos hangulata állandóan ránk nehezedjen. Nem a lehorgasztott fej és a
túl gyakori befelé fordulás az igazi alázatosság bizonyítéka. Jézusnál
megtisztulhatunk. Szégyen és lelkifurdalás nélkül állhatunk a törvény elé.
"Nincsen immár semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak,
kik nem test szerint járnak, hanem Lélek szerint" (Róm 8:1).
Ádám elbukott fiai Jézus által "Isten fiai"-vá
lehetnek. "A megszentelő és a megszenteltek egytől valók mindnyájan, amely
oknál fogva nem szégyenli őket atyjafiainak hívni" (Isid 2:11). A
keresztény embernek a hit, a győzelem és az Istenben való öröm életét kell
élnie. "Mindaz, ami az Istentől született, legyőzi a világot; és az a
győzedelem, amely legyőzte a világot, a mi hitünk" (1Jn 5:4). Jól mondta
Nehémiás, Isten szolgája: "Az Úrnak öröme a ti erősségtek" (Neh
8:10). Pál pedig így nyilatkozott: "Örüljetek az Úrban mindenkor; ismét
mondom, örüljetek!" "Mindenkor örüljetek. Szüntelen imádkozzatok.
Mindenben hálákat adjatok; mert ez az Isten akarata a Krisztus Jézus által
tihozzátok" (Fil 4:4; lThessz 5:16-18).
A bibliai megtérés és megszentelődés ilyen gyümölcsöket
terem. Ezek ritka gyümölcsök, mert az Isten törvényének tanításait - az igaz
élet nagyszerű elveit - a keresztény világ közömbösen veszi. Ezért látunk olyan
keveset Isten Lelkének mélységes, időálló munkájából, amely a korábbi
ébredéseket jellemezte.
Szemlélés útján formálódunk át. És ha az ember
megfeledkezik azokról a szent elvekről, amelyekből megismerte Isten jellemének
tökéletességét és szentségét; ha az emberek figyelmét emberi tanítások és
elméletek vonják magukra, akkor nem csoda, hogy az élő kegyesség alábbhagy az
egyházban. Az Úr ezt mondja: "Elhagytak engem, az élő vizek forrását, hogy
kutakat ássanak maguknak; és repedezett kutakat ástak, amelyek nem tartják a
vizet" (Jer 2:13).
"Boldog ember az, aki nem jár gonoszok tanácsán...
Hanem az Úr törvényében van gyönyörűsége, és az Ő törvényéről gondolkodik éjjel
és nappal. És olyan lesz, mint a folyóvizek mellé ültetett fa, amely idejekorán
megadja gyümölcsét, és levele nem hervad el; és minden munkájában jó szerencsés
lészen" (Zsolt 1:1-3). Csak akkor támadhat fel újra az őskeresztény hit és
kegyesség Isten hitvalló népe között, ha Isten törvénye visszakapja jogos
helyét, "Így szól az Úr: Álljatok az utakra, és nézzetek szét, és
kérdezősködjetek a régi ösvények felől, melyik a jó út, és azon járjatok, hogy
nyugodalmat találjatok a ti lelketeknek!" (Jer 6:16)
Mai Bibliai szakasz: Zsoltárok
48
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
Új protestáns fordítás:
Isten városának, a Sion hegyének szépsége és dicsősége.
A zsoltáros azért imádkozik, hogy Isten könyörüljön rajta az ő nagy
szükségében.
Dávid azon zsoltára, amellyel a múltat kívánja felidézni.
Ez egy „jeruzsálemi költemény”, amiben az imádat
helyének felmagasztalása egyenlő annak az Istennek a dicsőítésével, aki ott
lakik. Vajon olyan ének volt ez, amit a templomhegyre vezető szűk úton
énekeltek a zarándokok, vagy „Kóráh fiai” bátorították az éppen érkező
utazókat, ezt a dalt énekelve? A nép szabadsággá és várva-várt nyaralássá
alacsonyította le a vallási zarándoklatot, ezt az éneket azonban a kegyes
utazók nem a városnézésük alatt ismerték meg, ők ugyanis nem a látványosság
miatt érkeztek Jeruzsálembe. Sőt, azért sem, hogy vezekeljenek a bűnös
viselkedésükért, sem nem jutalom reményében. Ezen az úton a bűnösök oda mennek,
ahol Isten tartózkodik, hogy az Ő jelenlétében legyenek, és dicsőítsék Őt. Itt
abban reménykednek, hogy menedéket találnak a lelkük ellensége elől, mert maga
Isten az Ő erősségük.
Talán a zsoltár Isten egy konkrét megszállótól való
szabadítására utal, mint például Szanhérib vagy a tengeren érkező ellenséges hadsereg.
A zsoltáros biztos abban, hogy ahogyan Isten a múltbeli veszély esetében már
bizonyságot tett megmentő erejéről, úgy örökké az ő védelmezőjük marad. A
zarándok meghívást kap a templomhoz való menetre, hogy ott dicsőítse Istent, és
az ezt követő, templom körüli körmenetre, hogy ezen a dicsőítési helyen
felismerje a nemzet biztonságának egyedüli forrását.
Ima. Atyám,
megtapasztaltam a te jóságodat, a te szerető szívességedet, a te
igazságosságodat. De mivel a korlátozott tapasztalatom miatt a te fenségednek
csak egy részét látom, a hangom csupán erőtlen síp a trónodat körülzengő
hatalmas himnuszban. Mégis, hozzáteszem a saját bizonyságomat az imádat
énekéhez. Ámen.
Helen Pyke
241. heti olvasmány A NAGY KÜZDELEM
27. fejezetéhez
(március 15 -21.).
A felszínes szónak több jelentése van:
jelentheti azt, hogy valamilyen a felszínen, sekélyes vagy művi. Nagyon is
jónak nézhet ki – amíg közelebbről meg nem nézed. Közeli megvizsgálás esetén
már nem állja meg a helyét. Emlékszem azokra az időkre, amikor vérig sértést,
vagy talán azonnali elfordulást jelentett valakit felszínesnek nevezni.
Meglehet, ezért van, hogy ma is sokan elfordulnak az egyháztól, amikor
közelebbről megvizsgálják. Hiszem, hogy sokan a mély, valódi kapcsolatot
keresik, azonban amikor azt látják, hogy a tagok megelégednek a felszínes
kapcsolattal, azon kezdenek tűnődni, hogy vajon nem minden más is hamis-e.
Bizalmatlanok lesznek azzal a Jézussal szemben, aki a követőiben nem vált ki
tartós változást, és keserű szájízzel fordulnak el a vallástól. Olyan egyházat
látnak, ahol sok olyan ember van, aki „a megváltás reménységét szívének
gyökeres megváltozása és életének megújulása nélkül fogadta el. Szép számmal
van ilyen felszínes megtérés, és tömegek csatlakoznak az egyházhoz, akik soha
nem forrtak össze Krisztussal” (A nagy küzdelem, 468. o.)
Felszínes kapcsolatod van Krisztussal, vagy
valódi hited? Jézus azt mondta: „Mert nincs semmi rejtett dolog, ami meg ne
jelentetnék; és semmi sem volt eltitkolva, hanem hogy nyilvánosságra jusson.”
(Márk 4:22)
Karen Lifshay
Hermiston Hetednapi Adventista Egyház
Oregon, USA
Fordította Gősi Csaba
Ámen!
VálaszTörlésÁmen 🛐✝️🙏
VálaszTörlés