Blogban itt olvashatók a felolvasások: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - KRISZTUS PÉLDÁZATAI 21. fejezet 128. nap
"Ha
Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, az sem győzi meg őket, ha valaki a
halottak közül feltámad." E szavak igazságát a zsidó nép történelme
bizonyítja. Krisztus utolsó és mindent betetőző csodája a négy napja halott
bethániai Lázár feltámasztása volt. A zsidók látták a Megváltó istenségének e
csodálatos bizonyítékát, de nem fogadták el. Lázár feltámadt, és bizonyságot
tett előttük, de ők megkeményített szívvel fogadtak minden bizonyítékot. Sőt
Lázárt még meg is akarták ölni (Jn 12:9-11).
A
törvény és a próféták Isten eszközei az emberek megváltására. Krisztus azt
mondta, hogy figyeljenek ezekre a bizonyítékokra. Ha nem hallgatnak Isten
Igéjére, a halálból feltámadt tanú bizonyságtevését sem veszik figyelembe.
Azok,
akik figyelnek Mózesre és a prófétákra, nem igényelnek nagyobb világosságot
annál, mint amit Isten már adott. De ha az emberek elvetik a világosságot, és
nem értékelik alkalmaikat, arra az üzenetre sem hallgatnának, amit egy
feltámadt halott hozna nekik. Még ez a bizonyíték sem győzné meg őket, mert a
törvény és a próféták elvetésével annyira megkeményítették szívüket, hogy
elvetnek minden világosságot.
A
beszélgetés Ábrahám és az egykori gazdag ember között szimbolikus. Azt a
tanulságot vonhatjuk le belőle, hogy mindenki elég értelmet kap ahhoz, hogy
tudja, mit kell tennie. Az ember kötelességei arányban állnak alkalmaival és
kiváltságaival. Isten mindenkinek elég világosságot és képességet ad a reá
bízott feladat elvégzéséhez. Ha az ember nem teljesín a kis fénnyel
megvilágított kötelességét, akkor a nagyobb fény csak hűtlenségére világítana
rá, és arra, hogy a kapott áldásokkal nem élt. "Aki hű a kevesen, a sokon
is hű az; és aki a kevesen hamis, a sokon is hamis az" (Lk 16:10). Aki nem
fogadja el a Mózes és a próféták útján kapott világosságot, aki valami nagy
csodát szeretne látni, azt a csoda sem győzné meg.
A
gazdagról és Lázárról szóló példázat arra világít rá, hogy e két ember által
képviselt embercsoportot miként értékelik a láthatatlan világban. A gazdagság
nem bűn, ha valaki becsületesen jutott hozzá. Isten nem ítéli el a gazdagot
gazdagsága miatt. De elmarasztalja akkor, ha a reá bízott anyagiakat önzően
használja fel. Sokkal jobb volna, ha pénzével jót tenne, és így Isten trónjánál
helyezné el. A halál nem tesz egy olyan embert sem szegénnyé, aki az örökké
tartó gazdagság keresésére szenteli életét. De az az ember, aki a maga számára
gyűjt kincset, semmit sem vihet el belőle a mennybe. Hűtlen sáfárnak bizonyult.
Földi életében jó dolgokat kapott, de elfeledkezett Isten iránti
kötelességéről. Elmulasztott mennyei kincseket gyűjteni.
A
példázatbeli gazdagnak, aki olyan előnyös helyzetben volt, kamatoztatnia
kellett volna a kapott ajándékokat, hogy cselekedeteiért még gazdagabb lelki
kincseket kapjon az örökkévalóságban. A megváltás célja nemcsak a bűnök
eltörlése, hanem az is, hogy visszaadja az embernek a bűn elkorcsosító hatása
nyomán elvesztett lelki ajándékokat. Pénzt nem vihetünk magunkkal az
elkövetkezendő életbe. Ott nem lesz szükség rá. Azokat a jó cselekedeteket
azonban, amelyekkel lelkeket mentettünk Krisztusnak, magunkkal visszük a
mennybe. Akik pedig az Úr ajándékait önzőn maguknak használják fel, támasz
nélkül hagyva nincstelen felebarátaikat, és Isten földi műve előbbreviteléért
semmit sem tesznek, azok meggyalázzák Alkotójukat. A mennyei könyvekben nevük
mellett ez áll: megrabolták Istent.
A gazdagnak
megvolt mindene, ami pénzzel megszerezhető, de nem volt olyan kincse, amellyel
tartozását visszafizethette volna Istennek. Úgy élt, mintha minden, ami a
kezében volt, sajátja lett volna. Nem vette figyelembe Isten parancsát, és nem
látta meg a szenvedő szegények szükségét. Isten végső parancsát azonban nem
veheti semmibe.
Mai bibliai szakasz: 4 Mózes 12. fejezete
Miriám
elismert vezető volt Izraelben. Arról volt ismert, hogy ő az a testvér, aki
megvédte a gyermek Mózest és ügyesen tárgyalt a gondozása érdekében, így
biztosítva Izrael szabadítójának jövőjét. Tehetséges költő és zenész, aki
Izrael asszonyait az éneklésben és táncban vezette a Vörös-tenger partján. A
nép – Mózes és Áron után – leginkább őt tüntette ki ragaszkodásával és
szeretetével.
Mivel
Áront és Miriámot arra választotta ki Isten, hogy Mózes segítői legyenek, úgy
gondolták, hogy egyenlők a vezetésben. Jetró javaslatát a segítők körének
kibővítésére szükségtelennek tartották.
Miriámot
és Áront elvakította az irigység és ezt mondták: „Avagy csak Mózes által szólott-é az Úr? avagy nem szólott-é mi
általunk is?” (4Móz 12:2). Mindemellett Miriám kifogásolta azt is, hogy
Mózes Cippórát, a midiánita asszonyt, Jetró lányát választotta feleségül és nem
egy héber lányt, ami szerinte sérti a családjukat. Áron, ahelyett hogy kiállt
volna az igazság mellett, és rámutatott volna Miriám viselkedésének bűnös
voltára, egyetértett vele és osztozott irigységében.
Az
irigység az egyik legsátánibb tulajdonság, ami az ember szívében létezhet. Ha
Miriám és Áron magatartása ellenőrizetlenül folytatódott volna tovább, nagyon
rossz következménnyel járt volna, de ehelyett Isten alázatra vezette őket, és
ők megvallották bűnüket. Ez egy figyelmeztetés volt Izrael számára, hogy
tartsák ellenőrzésük alatt a kibontakozó elégedetlenség és fegyelemsértés
lelkületét.
Isten
ítélete azonban kegyelemmel párosult. Áron és Miriám bocsánatot nyertek, és
noha Miriám leprás lett, meggyógyult. A nép szomorkodott miatta, és várták
visszatérését a táborba. Ez kell, hogy legyen a mi magatartásunk is azokkal
szemben, akik elestek.
Nancy Costa
It
Is Written Television
16. heti
olvasmány a KRISZTUS
PÉLDÁZATAI 21-22.
fejezeteihez (november 15-21).
Volt egy adventista,
aki mindennap olvasta a Bibliát. Háza mellett elhaladt el egy bánatos,
összezavarodott ateista - Lázár - mellett, akit látszólag elkerült Isten
áldása, aki tudatán kívül, de vágyott arra a szabadságra és világosságra, amely
az adventista ember Bibliájában található.
A bánatos ateista egy napon meghalt és az
angyalok elvitték Jézus kebelére. Az adventista is meghalt és eltemették, és a
pokolban, kínjai közepette feltekintett és meglátta Jézust és Lázárt az Ő
kebelén. Így kiáltott Jézushoz: "Jézus légy kegyelmes, mert gyötörtetem a
lángokban." Jézus így válaszolt: "Gyermekem, emlékezzél arra, hogy
életedben Isten és az Ő Igéje igazságának ismeretével rendelkeztél, Lázárnak
ugyanakkor nem volt lehetősége megtudni ezeket tőled. Most ő vigasztaltatik
itt, te pedig gyötrődsz. Mindemellett próbaidőd a földön lejárt, és kialakított
jellemed nem fog megváltozni."
Az adventista ezt mondta: "Kérlek,
Jézus, küldd el őt a gyülekezetemhez - mert ott vannak a szeretteim - hogy
elmondja nekik, osszák meg javaikat és ismeretüket, mert egyébként elfelejtik
felelősségüket, hogy együttműködjenek Istennel az Ő kegyelmi szolgálatában és
elvesznek."
De Jézus ezt mondta: "Van Bibliájuk,
amely arra tanítja őket, hogy szeressék embertársaikat. Gyülekezeted hallgasson
a Bibliára." Ő pedig így válaszolt: "Nem, Jézus. Ha a megfeszített és
feltámadott Megváltó megy el hozzájuk, megtérnek." Ő ezt mondta: "Ha
nem hisznek a Bibliában és nem osztják meg szeretettel a világgal, akkor már el
is vetettek Engem."
Brandon
Schroeder
lighbearers.org
USA
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése