Itt
találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - PÁTRIÁRKÁK ÉS PRÓFÉTÁK 52. fejezet 424. nap
Amint a
halmokat szemlélték, ahol azelőtt a pogányok gyújtották meg oltáraik tüzét, így
énekeltek Izráel fiai:
"Szemeimet
a hegyekre emelem,
onnan
jön az én segítségem,
Az én
segítségem az Úrtól van,
aki
teremtette az eget és földet."
"Akik
bíznak az Úrban,
olyanok,
mint a Sion hegye,
amely
meg nem inog,
örökké
megáll.
Jeruzsálemet
hegyek veszik körül,
az Úr
pedig körülveszi az ő népét
mostantól
fogva mindörökké"
(Zsolt
121:1-2; 125:1-2).
Amikor
felmentek a szent városra néző dombokra, tiszteletteljes félelemmel néztek a
templom felé tartó imádkozók seregére. Látták a felszálló tömjénfüstöt,
hallották a léviták trombitáját, mely a szent szolgálatot hírül adta, s mindez
mélyen érintette őket és ezt énekelték:
"Nagy
az Úr és igen dicséretes
a mi
Istenünknek városában, az ő szentséges hegyén.
Szépen
emelkedik az egész föld öröme,
a Sion
hegye, a szélső észak felé,
a nagy
királynak városa."
"Békesség
legyen a te várfalaid között,
csendesség
a te palotáidban"
(Zsolt
48:2-3; 122:7).
"Nyissátok
meg nékem az igazságnak kapuit,
hogy
bemenjek azokon és dicsérjem az Urat!"
"Az
Úr iránt való fogadásaimat megadom
az ő
egész népe előtt,
Az Úr
házának tornácaiban,
tebenned,
óh Jeruzsálem!
Dicsérjétek
az Urat!"
(Zsolt
11:19; 116:18-19)
Jeruzsálemben
minden házat megnyitottak a zarándokok előtt és ingyen bocsátottak
rendelkezésükre szállást. De ez nem volt elegendő a nagy tömegnek és a város
minden erre alkalmas helyén és a körülötte fekvő dombokon sátrakat állítottak
fel.
A hónap
tizennegyedik napján este ünnepelték a páskát, amelynek magasztos benyomást
keltő szertartásai az egyiptomi szolgaságból való szabadulásra emlékeztettek és
előremutattak a bűn kötelékéből megszabadító áldozatra. Amikor a Megváltó
feláldozta életét a Golgotán, a páska jelentősége megszűnt és helyébe az
úrvacsora szertartását rendelte el, mint ugyanannak az eseménynek emlékezetét,
amelynek a páska volt az előképe.
A páska
ünnepét a kovásztalan kenyerek hét napig tartó ünnepe követte. Az első és a
hetedik nap szent gyülekezés napja volt, amelyen semmi szolgai munkát nem volt
szabad végezni. Az ünnep második napján az évi aratás első zsengéjét mutatták
be az Úr előtt. Palesztina legkorábbi gabonája az árpa volt, amely az ünnepkor
kezdett érni. A pap Isten oltára előtt meglóbált egy kévét e gabonából annak
elismeréséül, hogy minden az Úré. Amíg e szertartást nem végezték el, nem volt
szabad az aratást elkezdeni.
Mai Bibliai szakasz: Nehémiás 12
Fontos megjegyeznünk, hogy
Jeruzsálem falainak felavatásakor a nép Istennek adott dicsőséget mindazért,
amit értük tett. Amikor a fal építése elkezdődött, Nehémiás arról biztosította
a népet, hogy „a mennynek
Istene, Ő ad jó szerencsét nékünk” (Neh 2:20).
Az ünnepség napjáról így ír a Biblia: „Azután a papok sok áldozatot mutattak be Istennek. Mindenki nagyon boldog volt, mert Isten megörvendeztette a népet” (Neh 12:43 – ERV-HU). Kezdettől fogva elismerték, hogy Isten segítségétől függnek, hasonlóképpen, a munka végeztével ünneplésükben is méltatták Istent jóságáért, hogy megörvendeztette őket. Isten művében nem úgy van, hogy Isten megteszi a maga részét, és mi külön a magunkét, hanem mindent, amit csak teszünk, a kezdet kezdetétől egészen végig, Őbenne, az Ő ereje által és az Ő dicsőségére tesszük. Az Ő szolgái vagyunk, és még azt követően is, hogy elvárásainak eleget tettünk, a dicsőség teljes egészében Őt illeti.
A jó egyházi zene mindig
különleges áldást jelent, amikor Isten népe azért gyűlik össze, hogy dicsőítse
Istent és magasztalja tetteit. A nép azoknak a hangszereknek a kíséretével
énekelt, amiket Dávid, az Isten embere írt elő (36. vers). Annak idején Mirjam
is vezette a népet éneklésben, amikor Isten megszabadította őket Egyiptomból
(2Móz 15:20, 21). A jó zene jót tesz a szívnek is.
Atyánk, Neked adunk dicsőséget mindenért!
Pardon Mwanza
58. heti
olvasmány a PÁTRIÁRKÁK ÉS
PRÓFÉTÁK 51. és 52. fejezeteihez
(szept. 4-10).
Olyan korban élünk,
ahol az egyre növekvő szakadék azok közt, akiknek van, és akiknek nincs,
előtérbe van helyezve. Áldás tehát Isten módszeréről olvasni, amellyel féken
tartotta a túlzott jólétet és szegénységet. Bárcsak ma is alkalmazhatnánk ezt!
Minden harmadik, hetedik és ötvenedik évben az emberi tökéletlenség miatt
meglévő egyenlőtlenségek vissza lettek állítva. A szántóföldeket és a
szőlőskerteket teremni hagyták, anélkül, hogy begyűjtötték volna a termést,
azon év előtt, amikor Isten megígérte, hogy annyival több lesz nekik, hogy elég
lesz Izráel gyermekei számára, hogy két évig megéljenek, úgy hogy nem tettek
semmit. Minden 50. évben a szabadságév kezdetét jelölte az engesztelés napja. A
földeket visszaadták azoknak, akik elvesztették őket a nehéz időknek
köszönhetően. Megnyomták a gazdasági visszaállítás gombját, és a szélsőséges
szegénység és szélsőséges jólét el lett törölve. Azt tanította ez Isten
népének, hogy ez a világ nem az övék, és a föld nem a végső otthona Isten
népének. Jószándékúan kell viselkednünk azokkal, akiknek nálunk sokkal
kevesebbe van, és a vagyont, amit felhalmozunk, Isten céljának támogatására
kell szenteljük. A szegények felé való könyörületes törődésen keresztül válunk
igazán gazdaggá.
Míg bizonyos éveket a szegényeknek szentelt
különleges figyelem különböztette meg a többitől, az évenkénti ünnepek minden
évben Istenre és az ő megváltási művére irányították a figyelmet. Az ünnepség
legalább két dolgot tett: 1. Megőrizte Isten népét attól, hogy pogány
ünnepségekbe keveredjenek, és őrizte hűségüket az igaz Istenhez. 2.
Emlékeztetőül szolgált, hogy a megváltás ajándékának társadalmi dimenziója is
van, nem csak egy egyéni élmény.
Kevin James
PARL társigazgató
Southern Union Conference, USA
Fordította: Gősi Csaba
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése