Itt
találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - PÁTRIÁRKÁK ÉS PRÓFÉTÁK 58. fejezet 452. nap
Az
embernek a tudományok kutatása által is istenismeretre kell jutnia. Mert hiszen
a valódi tudomány nem más, mint a Teremtő kézjegye az anyagi világon. A
kutatások mindig újabb tanúbizonyságát adják Isten bölcsességének és hatalmának.
A természet könyve és az írott Ige helyes megértése egyaránt Istennel ismertet
meg bennünket, mert mindkettő azokra a bölcs és jóságos törvényekre oktat,
amelyek által cselekszik az Úr.
A
tanulót rá kell vezetni arra, hogy a Teremtőt minden alkotásában felismerje. A
tanítóknak példát kell venni a legnagyobb Tanítóról, aki az ember számára
ismerős természetből vett képekkel egyszerűsítette le tanításait, hogy azokat
mélyebben hallgatói szívébe véshesse. A lombok sűrűjében csicsergő madárka, a völgyben
meghúzódó virágok, az óriási fák, a termékeny föld, a felszökkenő gabona, az
égre aranysugarakat hintő lenyugvó nap, mind-mind az ő segédeszközei voltak. A
Teremtő látható világát úgy összekötötte az általa mondott igével, hogy
ahányszor a hallgató ezeket a dolgokat látta, mindannyiszor megelevenedett az
ezekkel kapcsolatos tanítás.
Az
Igében található isteni pecsét látható a magas hegyeken, a gyümölcsöző
völgyeken, a széles és mély óceánon. A természet a Teremtő szeretetéről beszél.
A menny és a föld megszámlálhatatlan jelével kapcsolt minket magához. A világ
nem csupa nyomorból és fájdalomból áll. "Isten a szeretet" - ez a szó
áll minden fakadó bimbón, minden virágszirmon és minden fűszálon. Jóllehet, a
föld tövist és bogáncskórót is terem a bűn miatt, de hiszen virágzik a
bogáncskóró is, a rózsák pedig eltakarják a töviseket! A természetben minden
azt bizonyítja, hogy szerető, gyengéd atya az Isten, és boldoggá akarja tenni
gyermekeit. És ha megparancsol vagy megtilt valamit, nem azért teszi, hogy hatalmát
fitogtassa, hanem mindenkor az ember érdekében teszi, sosem kívánja, hogy az
ember feladjon valamit, ami javára van.
A
társadalom egyes osztályai azt hangoztatják, hogy a vallásosság nem szolgálja
az ember földi jólétét. Ez azonban a leggonoszabb tévedések egyike. A Szentírás
azt mondja: "Az Úrnak félelme életre visz; és az ilyen megelégedve tölti
az éjet, gonosszal nem illettetik" (Péld 19:23). És ismét: "Ki az az
ember, akinek tetszik az élet, és szeret napokat, hogy jót láthasson?
Tartóztasd meg nyelvedet a gonosztól, és ajkadat a csalárd beszédtől. Kerüld a
rosszat és cselekedjél jót; keresd a békességet és kövesd azt". A
bölcsességnek beszédei "[...] életök ezek azoknak, akik megnyerik, és
egész testöknek egészség" (Zsolt 34:13-15; Péld 4:22).
Mai Bibliai szakasz: Jób 17
Jób folyatja helyzetének vázolását. A 16.
fejezetet azzal zárta, hogy napjai meg vannak számlálva. Azt mondja, lelke
meghanyatlott, és vár a rá a sír. Mindennap gúnyolódókkal kell szembenéznie,
akik csúfot űznek belőle. Gúnyolódók ide vagy oda, Jób elrebeg egy fohászt,
hogy Isten figyeljen rá. Biztosítékot, kezességet kér Tőle. Ez a szó az Újszövetségben
is megjelenik, mint a jövőbeni áldások ígérete (Zsid 6:5).
Nem hízeleg barátainak, akiknek értelme nem
tiszta, és nem érdemesek Isten felmagasztalására. Isten szóbeszéddé tette Jóbot
a népek között, és ijesztővé szemeik előtt. A tökéletes harmónia helyett barátai
monoton dobzajnak érzik Jób lényét. Szemei fizikailag is elhomályosultak, és
csak árnyakat lát. Egyenes emberként meghökkenti a hízelgés, és ártatlanként
felemeli szavát a képmutatás ellen, ahogy „az
igaz kitart az ő útján, és a tiszta kezű ember még erősebb lesz” (7-8.vers).
Jób folytatja: „Nosza hát, térjetek ide mindnyájan; jöjjetek,
kérlek, úgy sem találok bölcset köztetek”
(9. vers). Jób azt mondja, napjai elmúltak, szívének kincsei, gondolatai
meghiúsultak. Gondolatai éjszakába fordultak, valószínűleg azért, mert nem
tudott aludni, és a barátai beszédei a világosságot sötétséggé változtatták.
Továbbmegy, és így szól: „a sír már az én
házam, a sötétségben vetettem az én ágyamat”(12. vers). Ha Jóbnak valóban
ez a vágya, az mondatja vele, hogy apja a sír, a férgek pedig anyja és nénje,
ahogy a 13. versben olvashatjuk. Hol van hát Jób reménye? Az egyiptomi Halottak
Könyve – amit Mózes jól ismert – is felteszi ezt a kérdést „Ha az ember
rothadást lát, mi marad akkor a reménye?”
Jób a sír jellemzésével
folytatja: „Leszáll az majd a sír
üregébe, velem együtt nyugoszik a porban”(15. vers). II. Amenhotep fáraó – előle
menekült Mózes Midián pusztájába, hogy mentse az életét – nagy vágya volt, hogy
apja, III. Thotmesz (görögösen: Thutmózisz) ne lásson rothadást: „Testem
felépül, és soha nem romlik meg, és nem pusztul el ezen a földön.” Az
egyiptomiak el akarták utasítani a sír valóságát.
Drága Istenünk!
Vagy a sírban maradunk vagy csatlakozunk népedhez a feltámadás
hajnalán. Krisztusban akarunk lakozni, a mi Igazságunkban, a jövőbeli
megváltásunk ígéretével. Ez az alázatos kérésünk.
Koot van Wyk
62. heti
olvasmány a PÁTRIÁRKÁK ÉS
PRÓFÉTÁK 58. fejezeteihez
(okt. 2-8).
„A nevelés igazi célja Isten képmásának
helyreállítása a lélekben.”
Mostanra már régóta tart a közoktatásnak az a
válsága, mely szerint a tanulókat nem segítik igazán az életben boldogulni. A
magas lemorzsolódási arányok szilárdan arra mutatnak, hogy többről is szólhatna
az oktatás, mint olvasás, írás és számtan. A jellem igenis számít, és már több
iskolában megváltoztatták a tanmeneteket, hogy megpróbálják kialakítani az
alábbi jellemvonásokat: „rugalmasság, lelkiismeretesség, derűlátás, önuralom és
határozottság”. (The Atlantic, 2016. június, 58. o.) Azok a tanulók, akik
elsajátítják ezeket a jellemvonásokról szóló készségeket, amelyeket nemkognitív
készségeknek nevezünk, jobban teljesítenek a fejlődésük kognitív oldalán is. A
jellemet mégsem lehet légüres térben fejleszteni. Hajlandó-e a társadalom
megfizetni az árát annak, hogy jó jellemet építsünk?
James Hunter azt írja A jellem halála: Erkölcsi oktatás egy jó és rossz nélküli korban
című könyvében: „Azt mondjuk, hogy a jellem megújítását szeretnénk napjainkban,
de nem tudjuk, valójában mit is kérünk. A jellemet megújítani azt is jelenti,
hogy megújítjuk a hitvallásunk rendszerét, amely megszorít, korlátoz, megköt,
kötelez és kényszerít. Ez az ár túl magas nekünk, hogy megfizessük. Jellemet
akarunk szilárd meggyőződés nélkül. Erős erkölcsi érzéket akarunk, de a
szégyenérzet és bűntudat érzelmi terhe nélkül. Erkölcsi tisztaságot akarunk erkölcsi
alap nélkül, ami elkerülhetetlenül megütköztet bennünket. A jót akarjuk
anélkül, hogy meg kellene neveznünk a gonoszt.
Tisztességet akarunk, tekintély nélkül, amely ragaszkodna hozzá. Közösséget
akarunk, a személyes szabadság bárminemű korlátozása nélkül. Röviden, olyat
akarunk, amit nem kaphatunk meg azokkal a feltételekkel, amelyekkel akarjuk.”
Kevin James
PARL társigazgató
Southern Union
Conference of Seventh day Adventists, USA
Fordította: Gősi
Csaba
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése