2019. szeptember 17., kedd

Higgyetek az Ő prófétáinak - szeptember 17 - KEDD - 1 Krónikák 2


Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White könyvéhez

Olvasmány – A nagy küzdelem 1. fejezet 1527. nap

Ezer évvel előbb a zsoltáríró azért a kegyért dicsőítette Istent, hogy Izrael szent templomát választotta lakóhelyéül: "Mert hajléka van Sálemben, és lakhelye Sionban. " "A Juda törzsét válaszfa: a Sion hegyét, amelyet szeretett. És megépíté szent helyét, mint egy magas várat" (Zsolt 76:3; 78:68-69). Az első templomot Izrael történelmének legvirágzóbb korszakában emelték. Dávid király e célra temérdek kincset gyűjtött össze. Az építkezés Isten tervei alapján történt (1Krón 28:12.19). A munkát pedig Izrael legbölcsebb királya, Salamon fejezte be. Ez a templom volt a legnagyszerűbb épület, amelyet a világ valaha is látott. Az Úr mégis ezt mondatta Aggeus prófétával a második templomról: "nagyobb lészen a második háznak dicsősége az elsőnél". "Megindítok minden népet, és eljön, akit minden népek óhajtanak, és megtöltöm e házat dicsőséggel, azt mondja a Seregeknek Ura" (Agg 2:9.7).

Nabukodonozor elpusztította a templomot, és Krisztus születése előtt mintegy ötszáz évvel újjáépítette egy olyan nép, amely egy emberöltőn át tartó fogság után visszatért a feldúlt. szinte lakatlan országba. A köztük levő idős emberek, akik látták Salamon templomának dicsőségét, azt siratták az új épület alapkőletételénél, hogy az messze el fog maradni az első mögött. Érzéseiket a próféta hatásosan ecseteli: "Ki van még életben köztetek, aki látta ezt a házat az ő első dicsőségében?... Avagy nem olyan-é ez a ti szemetekben, mintha semmi volna?" (Agg 2:3; Ezsd 3:12). De az Úr ekkor azt üzente nekik, hogy az újabb ház dicsősége nagyobb lesz, mint az egykorié.

A második templom azonban nem ért fel az első pompájával; Isten jelenlétének az első templomban látott jelei sem szentelték meg. Nem mutatkozott meg természetfölötti erő, hogy megpecsételje felszentelését. A dicsőség felhője sem töltötte be az újonnan emelt templomot. Nem szállt alá tűz az égből, hogy megeméssze az oltárra helyezett áldozatot. A sekina (dicsőség) nem jelent meg többé a kérubok között a szentek szentjében. A frigyládát, a kegyelem királyi székét és a bizonyság tábláit nem lehetett ott látni. Mennyei hang nem tájékoztatta a kérdezősködő papot Jahve akaratáról.

Századokon át a zsidók hiába próbálták bizonyítani, miként teljesedett Isten ígérete, amelyet Aggeus által adott. Elvakította őket a gőg és hitetlenség, és nem fogták fel a próféta szavainak igazi értelmét. A második templomot nem Jahve dicsőségének felhője tisztelte meg, hanem annak a jelenléte, akiben az Istenségnek egész teljessége lakozott testileg - aki maga volt a testben megjelent Isten. Amikor a Názáreti tanított és gyógyított a szent udvarokban, a "Népek Vágya" jött el templomába. Krisztus jelenléte - és csakis az Ő jelenléte - tette a második templomot az elsőnél dicsőbbé. Izrael azonban eltaszította magától a menny ajándékát. A dicsőség örökre eltávozott a templomból, ezzel az alázatos tanítóval együtt, aki azon a napon kilépett az arany kapun. Beteljesültek a Megváltó szavai: "Pusztán hagyatik néktek a ti házatok" (Mt 23:38).

A tanítványok félelemmel vegyes csodálkozással hallgatták Krisztus jövendölését a templom lerombolásáról, és szerették volna jobban megérteni, mit jelentenek szavai. Több mint negyven éven át sok-sok kincset, munkát, építészeti szaktudást fordítottak a templom pompájának emelésére, Nagy Heródes bőven adott erre a célra római vagyont és zsidó kincset, sőt még a világ császára is gazdagította ajándékaival. Szinte mesébe illő méretű, súlyos fehér márványtömböket építettek be a templomba, amelyek erre a célra érkeztek Rómából. A tanítványok ezekre a kövekre hívták fel Mesterük figyelmét, amikor ezt mondták: "Nézd, milyen kövek, és milyen épületek! " (Mk 13:1 )

Jézus válasza ünnepélyes és lesújtó volt: "Bizony mondom néktek: Nem marad itt kő kövön, mely le nem romboltatik" (Mt 24:2).

Jézus tanítványai Jeruzsálem lerombolásával kapcsolták össze azokat az eseményeket, amelyek a földi dicsőséggel körülvett Krisztus személyes megjelenését fogják kísérni: az egyetemes birodalom trónjának elfoglalását, a konok zsidók megbüntetését és a római iga letörését. Az Úr megmondta nekik, hogy eljön másodszor is. Ezért, amikor Jeruzsálem megítéléséről beszélt, a tanítványok erre a jövetelre gondoltak. És amikor az Olajfák-hegyén körülvették a Megváltót, megkérdezték: "Mikor lesznek meg ezek? És micsoda jele lesz a te eljövetelednek, és a világ végének?" (3. vers).

Isten irgalmasan eltakarta a jövőt a tanítványok elől. Ha akkor teljesen felfogták volna azt a két rettenetes dolgot: a Megváltó szenvedését és halálát, valamint városuk és templomuk elpusztulását - porig sújtotta volna őket a rémület. Krisztus csak a vázát adta meg azoknak a kiemelkedő eseményeknek, amelyek a történelem lezárulása előtt bekövetkeznek. Szavait akkor nem értették meg teljesen; de később fény derült rájuk, mert népének szüksége van a bennük rejlő eligazításra. A prófécia, amit Krisztus mondott, kettős jelentéstartalmú volt.

Miközben előrevetítette Jeruzsálem pusztulásának az árnyékát, az utolsó súlyos napok félelmetes eseményeit is jelezte.

Mai Bibliai szakasz: 1 Krónikák 2

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:

Új protestáns fordítás:

Tegnap 54 igeversen keresztül olvastuk a neveket, ma további 55 igeversen keresztül. Ne felejtsük el, hogy Isten kezének vezetését követjük, és ez a mi lelki családfánk. Ha kicsit mélyebben tanulmányozzuk a fejezetet, Isten jellemét látjuk kirajzolódni. Íme három név, melyeken megakadt a szemem a 2. fejezetben, emlékeztetve az Ő ítéletére, felelősségre vonására és jóságára

A 3. versben az írnok meglehetősen tárgyilagos módon írja le a történetet. Ér annyira gonosz volt Isten szemében, hogy az Úr megölte Őt. Képzeld el azt a gonoszságot, amiért Isten egyszerűen eltöröl valakit a Föld színéről!
A 7. versben, Ákán – akit Józsué könyve 7. fejezetből ismerhetünk –, lopott a Jerikóban kiirtandó javakból, így ő és családja fizette meg ennek árát. A történelemben feljegyzett eset arra figyelmeztet bennünket, hogy még egy kis bűn is képes szó szerint elpusztítani a családunkat.

A 34. és 35. versekben azt találjuk, hogy valaki adoptálással kerül be a vérvonalba. Mivel én is örökbefogadott gyerek vagyok, és csak lányaim születtek, én magam különösen szeretem ezt a részt. Sésánnak is csak leányai voltak. Nem voltak fiai, akik továbbvihették volna a vérvonalat. Így vette Jarhát, az egyik szolgáját, fiává tette, örökbe fogadta őt, hozzáadta a lányát és így lett örököse. Jarhának kivételes szolgának kellett lennie, ha az a megtiszteltetés érte, hogy szolgából fiúvá fogadták.

Ez a három név mutatja, hogy megkapjuk tetteinkért a különböző jutalmakat. Mit fogunk ma cselekedni?

Christopher Beason

215. heti olvasmány A NAGY KÜZDELEM  1. fejezetéhez (szeptember 15-21.).

Gary Ridgway sorozatgyilkos rezzenéstelen arccal hallgatta a bíróságon az ellene felhozott vádat, miszerint negyvennyolc nőt különös kegyetlenséggel meggyilkolt. Amikor az áldozatok családtagjai kifejezték felé fájdalmukat, gyászukat és izzó haragjukat, Gary továbbra is tökéletesen közönyös maradt. Egyedül azon szavak hallatán fakadt sírva, amelyeket Robert Rule, az egyik áldozat édesapja mondott neki: „Ridgeway, vannak itt emberek, akik gyűlölik magát. Én nem. Megbocsátom, amit tett. Őszintén bevallom, iszonyúan megnehezítette, hogy a hitem szerint éljek, aszerint, amit Isten szeretne, hogy tegyek, ez pedig a megbocsátás. De megbocsátok.”

Az isteni meglátogatás idején Izrael nem ismerte fel a szeretet leghatalmasabb, és leginkább várt megnyilvánulását. Krisztus „Az övéi közé jött, és az övéi nem fogadták be őt” (Jn 1:11, ÚRK). Figyelembe véve, hogy Jézus elutasításával és keresztre feszítésével az emberek a lehető legnagyobb gonoszságot követték el, a világ a legmeghatóbb és leginkább felfoghatatlan megbocsátásnak lehetett tanúja, amikor Jézus kiejtette e szavakat: „Atyám, bocsásd meg nekik, mert nem tudják, mit cselekszenek!” (Lk 23:34, ÚRK).

A megbocsátás, amit Jézus felajánlott azoknak, akik megfeszítették Őt, nem jelenti azt, hogy Isten nem állít fel határokat. Jeruzsálem lerombolása előképezte azok végső sorsát, akik elutasítják az Isten hívásait. Nem tudjuk, vajon a bevezetőben említett sorozatgyilkos elfogadta-e az áldozat apja által felajánlott megbocsátást. Hasonlóképpen: nem mindenki fogadja el Jézus feltétel nélküli megbocsátását.

Fogadjuk el még ma a meg nem érdemelt bűnbocsánatot, amit Krisztus adott a kereszten! Igazi boldogság és örök élet van abban, ha elfogadjuk ezt a felbecsülhetetlenül értékes ajándékot.

Rosana Barros
feleség, édesanya, író.

1 megjegyzés: