Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány – A nagy küzdelem 2. fejezet 1534. nap
Kétségbeesett harcot kellett vívniuk azoknak, akik híven és
szilárdan ellenálltak a csalásoknak és az utálatosságoknak, amelyek papi
öltözettel álcázva találtak utat az egyházba. Az egyház a Bibliát már nem
tartotta a hit zsinórmértékének. A vallásszabadság elvét eretnekségnek nevezte,
követőit pedig gyűlölte, és törvényen kívül helyezte.
Hosszú és kemény küzdelem után az a néhány hűséges
elhatározta, hogy megszakít a hitehagyó egyházzal minden kapcsolatot, ha az
továbbra sem hajlandó megtisztítani magát minden hamisságtól és
bálványimádástól. Tudták, hogy ha engedelmeskedni akarnak Isten szavának,
feltétlen szükség van az elkülönülésre. Nem mertek tévelygést megtűrni, amely
egyrészt az ő számukra végzetes, másrészt olyan próbát mutat, amely
veszélyezteti gyermekeik és unokáik hitét. A béke és egység kedvéért készek
voltak minden olyan engedményre, amely nem veszélyezteti Isten iránti
hűségüket; de úgy érezték, hogy az elvek feláldozása túl drága ára volna a
békének. Ha az egységet csak az igazság és az igaz élet megnyirbálásával lehet
megszerezni, akkor legyen különválás, sőt háború!
Az egyház és a világ javát szolgálná, ha azok az elvek,
amelyek annak idején az állhatatos lelkeket vezérelték, újraélednének azok
szívében, akik magukat Isten népének vallják. Aggasztó az a közömbösség, amely
a tantételekkel, a keresztény hit oszlopaival szemben mutatkozik. Tért hódít az
a vélemény, hogy elvégre is ezek nem létfontosságúak. Ez a romlottság Sátán
eszközeinek a kezét erősíti. Most ezrek, akik magukat Krisztus követőinek
vallják, szívesen fogadják azokat a hamis elméleteket és végzetes tévedéseket,
amelyeket a hűségesek a múltban életük kockáztatásával elutasítottak és
lelepleztek.
Az őskeresztények tagadhatatlanul különleges emberek
voltak. Feddhetetlen életük és rendíthetetlen hitük állandó rosszallásként
hatott, amely megzavarta a bűnösök "nyugalmát". Kevesen voltak, és
nem dicsekedhettek vagyonnal, ranggal, sem megtisztelő címmel, de a gonoszok
féltek tőlük, amikor tanításaikat hallották, és jellemüket megismerték.
Gyűlölték őket, miként a gonosz Kain is gyűlölte Ábelt. Akik a Szentlélek
befolyásának ellenállva halálra adták Isten népét, ezt ugyanazért tették,
amiért Kain megölte Ábelt. Pontosan ez volt az oka annak is, hogy a zsidók
elvetették, és keresztre feszítették a Megváltót - mert jellemének tisztasága
és szentsége állandóan megfeddte önzésüket és romlottságukat. Azok, akik
szeretik és követik a bűn útját, gyűlölik és támadják a hű tanítványokat
Krisztus korától kezdve, napjainkig.
Hogyan lehet akkor az evangéliumot a békesség üzenetének
nevezni? Amikor Ésaiás megjövendölte a Messiás születését, a Megváltót a
"békesség Fejedelmé"-nek nevezte. Amikor az angyalok meghirdették a
pásztoroknak, hogy Krisztus megszületett, ezt énekelték a betlehemi síkság
felett: "Dicsőség a magasságos mennyekben az Istennek, és a földön
békesség, és az emberekhez jó akarat!" (Lk 1 :14). Látszólag ellentmondás
van a prófétikus kinyilatkoztatások és Krisztus e szavai között: "Nem
azért jöttem, hogy békességet bocsássak, hanem hogy fegyvert" (Mt 10:34).
De ha igazán megértjük e kijelentéseket, tökéletes összhangot találunk a kettő
között. Az evangélium a békesség üzenete. A kereszténység olyan életforma,
amely - ha elfogadják és követik - békét, összhangot és boldogságot teremt az
egész földön. Krisztus vallása szoros testvéri közösségbe vonja mindazokat,
akik elfogadják tanításait.
Jézus azért jött e földre, hogy megbékítse az embert
Istennel, és ezáltal egymással is. A világ jórészt Sátánnak, Krisztus
legelkeseredettebb ellenségének hódol. Az evangélium olyan életelveket kínál az
embereknek, amelyek homlokegyenest ellenkeznek szokásaikkal és vágyaikkal.
Ezért szembefordulnak az evangéliummal. Gyűlölik a tisztaságot, amely leleplezi
és elítéli bűneiket. Üldözik és pusztítják azokat, akik hangoztatják az
evangélium jogos és szent követelményeit. Az evangélium tehát azért nevezhető
kardnak, mert magasztos igazságai gyűlöletet és ellenségeskedést váltanak ki
képviselői ellen.
Az a titokzatos gondviselés, amely megengedi, hogy az
igazak szenvedjenek a gonoszok kezétől, elbizonytalanít sok gyenge hitű embert.
Egyeseknek még az Istenbe vetett bizalma is megrendül, mert Isten eltűri, hogy
a legbecstelenebb embereknek jól menjen a dolguk, míg a legjobbak és
legerkölcsösebbek e gonoszok kegyetlenségétől szenvednek és gyötrődnek. Miként
tűrhet el Isten, aki igazságos és irgalmas, és akinek a hatalma végtelen, ilyen
igazságtalanságot és sanyargatást? - kérdezik. Ez a probléma nem ránk tartozik.
Isten elég bizonyítékát adta szeretetének. Nem szabad kételkednünk jóságában
csak azért, mert nem értjük intézkedéseit. A Megváltó, előre látva, hogy a
próba és sötétség óráiban milyen kételyek fognak a tanítványok lelkére
nehezedni, ezt mondta nekik: "Emlékezzetek meg ama beszédekről, amelyeket
én mondtam néktek. Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket
is üldöznek majd" (Jn 15:20). Jézus többet szenvedett értünk, mint amennyit
bármelyik követője szenvedhet a gonosz emberek kegyetlensége miatt. Akiknek
kínzást és mártírhalált kell szenvedniük, azok csupán Isten drága Fiának
nyomdokaiba lépnek.
"Nem késik el az ígérettel az Úr" (1Pt 3:9).
Isten nem felejti és nem hanyagolja el gyermekeit, csak hagyja hogy a gonoszok
kimutassák valódi jellemüket, nehogy azoknak, akik követni kívánják Isten
akaratát, téves fogalmaik legyenek róluk. Az igazak még azért is kerülnek a
szenvedések kohójába, hogy ők maguk is megtisztuljanak; hogy példájukból mások
is meglássák, milyen kézzelfogható a hit és a kegyesség; hogy következetességük
kárhoztassa a gonoszt és a hitetlent.
Mai Bibliai szakasz: 1
Krónikák 9
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
Új protestáns fordítás:
A Krónikák első könyve
ezen részének, és lelki családfánk zárásaként figyelmünk most a templomra, és a
templom őreire irányul. Ebben a kilenc fejezetben teljesen körbejárhatjuk a
megváltás tervét és emberi örökségünket.
A fejezet első verse szinte madártávlatból szemléli a képet azzal az utalással, hogy egész Izraelt származási jegyzékbe vették. Majd a fókusz gyorsan átkerül Jeruzsálemre és az emberekre, akik ott éltek. A városlakók, és a környező hegyek lakói közül sokan a templomban szolgáltak, és feladatuk kezdetben szorosan összetartotta őket.
A fejezet első verse szinte madártávlatból szemléli a képet azzal az utalással, hogy egész Izraelt származási jegyzékbe vették. Majd a fókusz gyorsan átkerül Jeruzsálemre és az emberekre, akik ott éltek. A városlakók, és a környező hegyek lakói közül sokan a templomban szolgáltak, és feladatuk kezdetben szorosan összetartotta őket.
Jeruzsálemben olyan embereket találhatunk, akiknek példát kellett másoknak mutatnia. A papok, a léviták, a kapuőrök mind itt éltek. Olyan feladataik voltak, amelyek arra emlékeztetnek bennünket, hogy elszámoltathatóak vagyunk Isten munkájában. Elkötelezettek voltak az iránt, hogy rendben és tisztán tartsák a templomi szolgálat helyét – mindent gondosan kezeltek: az anyagi javakat, a berendezéseket; valamint biztosították, hogy az istentiszteletre az áldozat és a zene minden pillanatban készen álljon.
Azok, akik a templomban dolgoztak, minden nap látták, hogyan játszódik le a megváltás terve igen valósághűen a szentély életében. Gondosan végezték szent munkájukat. Mi is ennyire vigyázunk mindennapjainkban, hogy mások is észrevegyék, miként válaszolunk Isten megváltási tervére?
Christopher
Beason
216. heti olvasmány A NAGY KÜZDELEM
2. fejezetéhez
(szeptember 22-28.).
Amikor a családom tagjai hetednapi adventisták lettek,
én még csak 12 éves voltam. Abban a tanévben az iskolatársaim terrorizáltak,
így majdnem minden nap elrejtőztem a szünetekben. Azonban ha az
osztálytársaimnak segítségre volt szüksége, én hajlandó voltam segíteni őket a
tanulmányaikban vagy más tevékenységekben. A tanév végén bocsánatot kértek
tőlem. Nem nyertem új barátokat, de boldog voltam Jézus mosolya miatt, az Ő
helyeslésének bizonyosságával.
A korai egyház pontosan azt szenvedte el, amit
Jézus megjövendölt. A keresztény életstílusukkal és hűségükkel mércévé váltak,
és ezzel leleplezték a gonoszok bűneit. A Megváltó életének elveinek megfelelő
gyakorlatuk olyan volt a bűnösök számára, mint egy halálos nyíl, és ők az
irigységtől és gyűlölettől hajtva az igaz Istenfélők legrosszabb üldözőivé váltak.
Krisztus iskolájának ezen tanítványai azonban a
folyamatos fenyegetettség alatt is rendületlenül ragaszkodtak hozzá, hogy
Mesterük nyomában járjanak. Isten helyeslése volt a legbecsesebb tulajdonuk. Az
üldözés csak megerősítette a Szentírás tiszta igazságát: „De mindazok is, akik
kegyesen akarnak élni Krisztus Jézusban, üldöztetni fognak.” (2Tim 3:12)
„Éledjen csak fel az őskeresztény egyház hite és
ereje, az majd életre kelti a gyűlölet szellemét, és felszítja az üldözés
tüzét!” (46. o.) Legyünk mi az okai Jézus mosolyának! Éleszd újra az
egyházadat, Uram!
Rosana Barros
feleség, édesanya, író.
Ámen🛐✝🙏
VálaszTörlés