2020. április 4., szombat

Higgyetek az Ő prófétáinak - április 4 - SZOMBAT - Zsoltárok 62


Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White könyvéhez

Olvasmány – A nagy küzdelem 29. fejezet 1725. nap

Krisztus azonban nemcsak azért vállalta a szenvedést és a halált, hogy megváltsa az embert. Azért jött, hogy a "törvényt naggyá" tegye és "dicsőségessé". Nemcsak azért jött, hogy e föld lakói úgy tekintsék a törvényt, ahogy kell, hanem azért is, hogy az egész világegyetemnek megmutassa: Isten törvénye változhatatlan. Ha a törvényt el lehetett volna törölni, akkor Isten Fiának nem kellett volna élete feláldozásával engesztelést szereznie annak áthágásáért. Krisztus halála bizonyítja a törvény változhatatlanságát. A bűnös megváltásáért hozott áldozat, amelyre a végtelen szeretet késztette az Atyát és a Fiút, az egész világegyetem előtt arról tesz bizonyságot, hogy Isten törvényének és kormányzásának alapja: igazságosság és irgalom. Ennek bizonyítására kevesebb, mint ez az engesztelés nem lett volna elég.

A végső ítéletkor bebizonyosodik, hogy a bűnre semmiféle ok nincs. Amikor az egész föld Bírája Sátánnak szegezi a kérdést: "Miért lázadtál ellenem, és ragadtad el tőlem országom polgárait?" - a bűn szerzőjének nem lesz semmi mentsége. Minden száj megnémul, és a lázadás serege szótlan lesz.

A Golgota keresztje nemcsak a törvény változhatatlanságát hirdeti a világegyetemnek, hanem azt is, hogy a bűn zsoldja a halál. A haldokló Megváltó "elvégeztetett" kiáltásával megkondult Sátán felett a lélekharang. Az oly régóta folyó nagy küzdelem eldőlt, és most már biztos volt, hogy a bűn végleg megsemmisült. Isten Fia átlépte a sír kapuját, hogy "a halál által megsemmisítse azt, akinek hatalma van a halálon, tudniillik az ördögöt" (Zsid 2:14). Lucifer magas méltóságra vágyott, és ezért ezt mondta: "Az Isten csillagai fölé helyezem ülőszékemet, ... hasonló leszek a Magasságoshoz. " Isten pedig kijelenti: "Tevélek hamuvá a földön... s többé örökké nem leszel!" (Ésa 14:13-14; Ez 28:18-19). Amikor "eljön a nap, lángoló, mint a sütő-kemence... olyanná lesz minden kevély és minden gonosztevő, mint a pozdorja, és megégeti őket az eljövendő nap, azt mondja a Seregeknek Ura, amely nem hagy rajtuk gyökeret, sem ágat" (Mal 4:1).

Az egész világegyetem látni fogja a bűn jellegét és következményeit. A bűn végleges megsemmisítése, ami kezdetben az angyalokat megfélemlítette, Istent pedig meggyalázta volna, most bizonyítja Isten szeretetét, és megalapozza dicsőségét a világegyetem lényei előtt, akik boldogan teljesítik akaratát, akiknek szívében van törvénye. Soha többé nem lesz gonoszság. Isten Igéje így hangzik: "Nem lészen kétszer veszedelem" (Náh 1:9). Isten törvényét, amelyet Sátán a szolgaság jármának bélyegzett, minden lény a szabadság törvényeként fogja tisztelni. A próbára tett és a próbából győztesként kikerült teremtettség soha többé nem lesz hűtlen azzal szemben, aki tökéletesen bemutatta mérhetetlen szeretetét és végtelen bölcsességét.

Mai Bibliai szakasz: Zsoltárok 62

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:

Új protestáns fordítás:

Csodálatos erővel kezdődik ez a zsoltár, amint Dávid bizonyítja elkötelezettségét és hitét Isten felé. Dávid nyomatékosan leszögezi, hogy csak egyetlen személy van, akire rábízhatja magát, akire várhat és akiben megbízhat, és Ő nem más, mint Isten. Ha várnia kell, akkor várni fog türelmesen és békésen. Dávid bemutatja az Egyetlenbe vetett bizalmát, akire vár, s akiről így vall: Ő a „szabadulásom,” „kősziklám” és „oltalmam.” Itt, ahol Dávid átadja magát, kijelenti, hogy „azért nem rendülök meg felettébb.” A hite és a tapasztalatai Istenben teszik rendíthetetlenné. Dávid ezen magabiztos függése Istentől az a biztos alap, amelyen állva le tudja győzni ellenségeit, látja a sorsukat, és le tudja leplezni a hátsó szándékaikat.

Az első és második versben Dávid zenével nyitja a zsoltárt. Tisztelete és imája bőségesen árad szívéből Isten felé, ahogy tanúskodik Istenről, a „dicsőségéről,” aki az ő „erős kősziklája” és „menedéke.” Az a szépség és erő, amivel ezeket a szavakat leírták (2-3, 6-7. vers) éreztetik a lelki növekedés és bizalom mélységét, amelyek az ember egész életén át fejlődnek. Ezeken keresztül tanúsítja Dávid, hogy egyedül Isten nem hagyja el sohasem. Azt szeretné, hogy mások is teljesen megbízzanak Istenben, és azt a tanácsot adja, hogy lépjenek be Isten menedékhelyére – egészen kitárt szívvel. Kiemeli, mennyire fontos, hogy egyedül csak Istentől függjünk és eközben kifejti, hogy kiben nem lehet megbízni és mi az önfüggőségünk gyökre: a hatalom és a pénz csábítása. Megerősíti tisztségének élettapasztalatait, alázatosan elismeri Isten fennhatóságát, kegyelmét és igazságos ítéletét.

Ahogy Dávidnak is, úgy nekünk is jönnek rosszabb időszakok az életünkben. Akár ravasz ellenfelek, egészségügyi, anyagi problémák, akár veszteségek, tragédiák, vagy egy látszólag megválaszolatlan ima. A zsoltár legfontosabb mondanivalója az, hogy egyedül Ő a mi lelki és testi Megváltónk. Alázzuk meg magunka és bízzunk benne! Várjunk rá nyugodtan és békességben! Emlékezzünk meg hűséges tetteiről és mondjuk el azokat! Számoljunk be az világnak Istenről, így mindenki hallja, hogy vágyódunk utána, mint Megváltó, Szikla, Erősség, és Oltalom után. Használjuk az ő szavát, mint kardot, hogy harcolhassunk bármi és bárki ellen, aki gyengíti a kitartásunkat Istenben a nehéz időszakok alatt!

Szerető Uram, segíts, hogy úgy tudjak benned hinni, ahogy kellene! Segíts, hogy kívánjam az ígéreteidet és elfogadjam őket! Segíts, hogy biztosan tudjam várni a te tökéletes időzítésedet. Add, hogy erőteljesen és mozdíthatatlanul álljak a te jelenlétedben kegyelmeddel védve! Ámen.

Stephanie Sheehan

243. heti olvasmány A NAGY KÜZDELEM  29. fejezetéhez (március 29 –április 4.).

Még mielőtt szülővé váltam, valaki azt mondta nekem: „Bár ésszerűnek kell lenned, kerüld el az érvelést a gyermekeddel szemben. Ahelyett, hogy azt kérdeznéd tőle, miért tett valamit, kérdezd azt, hogy megtette-e vagy nem.” Azt tartották fent, hogy ha egy gyermektől azt kérdezzük, miért tett valamit, azzal csak arra ösztönözzük őt, hogy azt gondolja, ha elég jó magyarázattal tud előállni, akkor bármilyen viselkedés ésszerűnek hangozhat és ezáltal megbocsátható. Úgy gondolták, ezzel arra ösztönözzük a gyermekeket, hogy saját maguk felmentésében próbáljanak szakértővé válni, ahelyett, hogy felelősséget vállalnának a tetteikért.

Azt nem tudom, hogy ez jó nevelési tanács volt-e vagy nem, de azt tudom, hogy az emberek már a bűnbeesés óta próbálkoznak mentségek keresésével a bűneikre. Sajnos azonban a kifogások sosem vezetnek jó megoldásra. „A bűn eredetére lehetetlen olyan magyarázatot találni, ami megindokolná létezését.” (A nagy küzdelem, 438. o.) Sátán hosszú évek óta próbálja a felelősséget Istenre kenni, azzal, hogy ilyen vagy olyan magyarázatot kínál. Isten Igéje azonban így szól: „Aki elfedezi az ő vétkeit, nem lesz jó dolga; aki pedig megvallja és elhagyja, irgalmasságot nyer.” (Példabeszédek 28:13) Krisztus kegyelmére támaszkodni az egyetlen megoldás a bűn problémájára. Mondd el Neki ma: „Nincs mentségem a bűneimre, de bánom őket, és teljességgel az áldozatodra és a kegyelmedre támaszkodom.”

Karen D. Lifshay
Hermiston Hetednapi Adventista Egyház
Oregon, USA
Fordította Gősi Csaba

2 megjegyzés: