Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány – A nagy küzdelem 29. fejezet 1722. nap
Sátánt olyan nagy tisztelet övezte, és minden tettét olyan
titokzatosság vette körül, hogy nehéz volt az angyalok előtt leleplezni
munkájának igazi jellegét. A bűn, amíg teljesen ki nem bontakozott, nem tűnt
olyan gonosznak, amilyen valójában volt. Mindeddig nem létezett Isten
világegyetemében, és a szent lényeknek fogalmuk sem volt jellegéről és
veszedelmes voltáról. Nem tudták, milyen borzasztó következményekkel jár Isten
törvényének semmibevevése. Sátán először az Isten iránti hűség tetszetős
látszata mögé rejtette ténykedését. Azt állította, hogy Isten dicsőségét
szolgálja, kormányzatát megszilárdítja és a menny összes lakójának javát
akarja. Miközben elégedetlenséget csepegtetett az angyalokba, ravaszul azt a
látszatot keltette, hogy meg akarja szabadítani őket az elégedetlenségtől.
Amikor azt bizonygatta, hogy változtatni kell Isten kormányzatának rendjén és
törvényein, úgy tüntette fel, hogy e változtatásokra a menny összhangjának
megőrzése érdekében van szükség.
Isten igazságosan kezelte a bűnt. Sátán viszont azt a
módszert alkalmazta, ami Istentől távol állt - a hízelgést és a csalást. Meg
akarta hazudtolni Isten szavait, és az angyalok előtt hamis színben tűntette
fel kormányzási módszerét. Azt állította, hogy Isten nem jár el igazságosan,
amikor törvényeket és szabályokat ró a menny lakóira; hogy a meghódolás és
engedelmesség megkövetelésével csupán a maga dicsőségét keresi. Ezért be
kellett bizonyítani a menny lakói és az egész világegyetem előtt, hogy Isten
kormányzása igazságos, törvénye tökéletes. Sátán úgy tüntette fel, hogy egyedül
ő akarja a világegyetem javát szolgálni. Mindenkinek meg kellett azonban látnia
a bitorló jellemét és valódi céljait. Időt kellett adni ahhoz, hogy gonosz
cselekedeteivel leleplezze önmagát.
Sátán a viszályért, amit ő okozott a mennyben, Isten
törvényét és kormányzását okolta. Minden bajt az isteni uralkodás
következményeként tűntetett fel. Az állította, hogy ő meg akarja jobbítani
Jahve törvényeit. Ezért nyilvánvalóvá kellett válnia, hogy mi húzódik állításai
mögött, és mi lesz akkor, ha megcsinálja javasolt változtatásait Isten
törvényében. Saját művének kell kárhoztatnia őt. Sátán kezdettől fogva azt
állította, hogy nem lázad. Ezért az egész világegyetemnek álarc nélkül kell
látnia a csalót.
A végtelen Bölcsesség még akkor sem pusztította el Sátánt,
amikor már eldöntött tény volt, hogy nem maradhat tovább a mennyben. Mivel
Isten csak szeretetből fakadó szolgálatot fogadhat el, teremtményei
engedelmességének arra a meggyőződésre kell épülnie, hogy Isten jó és
igazságos. Mivel a menny és a többi világ lakói akkor még nem ismerték a bűn
jellegét és következményeit, nem látták volna meg Isten igazságos és irgalmas
voltát, ha Sátánt elpusztítja. Ha Sátán azonnal megszűnt volna létezni, Istent
inkább félelemből szolgálták volna, mint szeretetből. A csaló befolyása nem
szűnt volna meg teljesen, és nem semmisült volna meg egészen a lázadás
szelleme. A bűnnek be kellett érnie.
Sátánnak az egész világegyetem érdekében, amelynek
korszakai szünet nélkül peregnek, alaposabban ki kellett bontakoztatnia elveit,
hogy az Isten kormányzása elleni vádját igazi megvilágításban lássa minden
teremtett lény, és hogy Isten igazságossága, irgalma és törvényének
változhatatlansága örökre vitán felül álljon.
Sátán lázadása tanulságul szolgál a világegyetem számára az
egymást követő századok során; örök bizonyságul a bűn jellegéről és borzalmas
következményeiről. A sátáni elv megvalósulása, az emberekre és angyalokra
gyakorolt hatása mutatja, mi következik Isten tekintélyének félretevéséből.
Nyilvánvalóvá lesz, hogy Isten kormányzatának és törvényének létével fonódik
össze minden teremtményének jóléte. E lázadás szörnyű emléke örök időkön át
védeni fogja a szent lényeket a törvényszegés természetének fel nem
ismerésétől, a bűn elkövetésétől és a büntetéstől.
Mai Bibliai szakasz: Zsoltárok
59
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
Új protestáns fordítás:
Ez a zsoltár arról az
időszakról szól, amikor „Saul embereket
küldött, hogy tartsák szemmel Dávid házát, és öljék meg”. Az első négy vers
lefesti számunkra ezt a jelenetet. De a zsoltár eme része nemcsak Saulról szól,
hanem más ellenfélről is, aki bajt okoz Dávidnak. A következők szerint lehetne
megnevezni őket: hazug összeesküvők, árulók, a háborúval fenyegető pogány
nemzetek, és a helyi utcai bajkeverők. Átérezhetjük Dávid szorongó érzését,
amikor mi is áldozatául esünk azok pletykájának, akik összejátszanak ellenünk;
a barátoknak, akik elárulnak minket; a nyílt ellenfeleinknek, aki támadnak
minket; és a sötétben csavargóknak, akik az utcáinkat veszélyes hellyé teszik.
A világunk nem mindig biztonságos és barátságos hely, különösen azok miatt,
akikről Jézus azt mondta, „mert nem a
világból valók, ahogy én sem vagyok a világból való” (Jn 17:14).
Hol találhatunk egy
biztonságos helyet ebben a világban? Évekig éltem egy olyan országban, amit egy
terrorista konfliktus tartott a markában, minden nap és mindenhol veszélyben
voltam. Egy család úgy döntött, olyan helyre költözik, ahol a legkisebb a
valószínűsége annak, hogy kirobban a háború. Elköltöztek, de hat hónappal
később ott is kitört a háború!
Az 59. zsoltár azt
mondja, hogy van egy biztonságos hely, ahová el tudunk menekülni, ahová Dávid
rendszeresen menekült. „Te vagy az én
erőm, rád figyelek, Isten az én erős váram.”
Ez a zsoltár segélykérő imával kezdődik. „Ments meg az ellenségeimtől, Istenem, védj meg a támadóimtól!” Az
igazi védelemről ebben a mondat olvashatunk. „Ments meg a gonosztevőktől, szabadíts meg a vérszomjas emberektől!”
Mint az éber apa, leemelte a gyermekéről a harapós, gonosz kutyákat.
Dávid tudta, bátran
hívhatja Istent, hogy szabadítsa meg őt, és ennek többféle oka is van: 1. Ő „a
mindenható Úr Isten”, és Isten angyali seregei végett. Ő megszámlálhatatlan
számú lelki harcost küld a legalázatosabbak, leggyengébbek támogatására, akik
segítségért kiáltanak hozzá. 2. Kineveti a fenyegetésünket, mert úgyis az Ő
kezében van már a döntés. „Isten pedig
hűséges, és nem hagy titeket az erőtökön felül kísértést szenvedni.” (1Kor
10:13) 3. Dávid úgy hívja Őt, hogy „az én szerető Istenem”, és hozzáteszi: „Én pedig a hatalmadról énekelek,
magasztalom minden reggel a hűségedet.” Ez Isten kegyelme, az Ő
kifogyhatatlan szeretete, az Ő abszolút hűsége felénk minden nap. 4. „Isten
megy előttem.” Bármilyen helyzettel kerülünk is szembe, Isten már ismeri azt,
és átsegít azon bennünket. 5. Isten hírneve erősödik, amikor megszabadít
minket; erre mondja Dávid, „Hadd tudják
meg az egész Földön, hogy Isten uralkodik Jákóbon.” El fog terjedni ennek
híre, Isten üdvözítő ereje megnyilvánul, és tiszteltet övezi majd.
Garth Bainbridge
243. heti olvasmány A NAGY KÜZDELEM
29. fejezetéhez
(március 29 –április 4.).
Még mielőtt szülővé váltam, valaki azt mondta
nekem: „Bár ésszerűnek kell lenned, kerüld el az érvelést a gyermekeddel
szemben. Ahelyett, hogy azt kérdeznéd tőle, miért tett valamit, kérdezd azt,
hogy megtette-e vagy nem.” Azt tartották fent, hogy ha egy gyermektől azt
kérdezzük, miért tett valamit, azzal csak arra ösztönözzük őt, hogy azt
gondolja, ha elég jó magyarázattal tud előállni, akkor bármilyen viselkedés
ésszerűnek hangozhat és ezáltal megbocsátható. Úgy gondolták, ezzel arra
ösztönözzük a gyermekeket, hogy saját maguk felmentésében próbáljanak szakértővé
válni, ahelyett, hogy felelősséget vállalnának a tetteikért.
Azt nem tudom, hogy ez jó nevelési tanács volt-e
vagy nem, de azt tudom, hogy az emberek már a bűnbeesés óta próbálkoznak
mentségek keresésével a bűneikre. Sajnos azonban a kifogások sosem vezetnek jó
megoldásra. „A bűn eredetére lehetetlen olyan magyarázatot találni, ami
megindokolná létezését.” (A nagy küzdelem, 438. o.) Sátán hosszú évek óta
próbálja a felelősséget Istenre kenni, azzal, hogy ilyen vagy olyan
magyarázatot kínál. Isten Igéje azonban így szól: „Aki elfedezi az ő vétkeit,
nem lesz jó dolga; aki pedig megvallja és elhagyja, irgalmasságot nyer.”
(Példabeszédek 28:13) Krisztus kegyelmére támaszkodni az egyetlen megoldás a
bűn problémájára. Mondd el Neki ma: „Nincs mentségem a bűneimre, de bánom őket,
és teljességgel az áldozatodra és a kegyelmedre támaszkodom.”
Karen D. Lifshay
Hermiston Hetednapi Adventista Egyház
Oregon, USA
Fordította Gősi Csaba
Ámen ,igen ez kell a mostani időre sokan nincsennek tísztában azt gondolják sokan hogy jó helyen vannak . Fell kell tárnunk nékik a TELJES Igazságot ,köszönöm Isten Áldjon TESTVÉREIM AZ ÚRBAN Ámen !
VálaszTörlésÁmen 🛐✝️🙏
VálaszTörlésÁmen!
VálaszTörlés